Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2017-12-22 11:25:51 // 103139
Nekem sem volt buborék a hengerfejes TD-nél. 3000-res fordulatig kb semmi gyanús nem volt. Fölötte meg liter számra nyomta a vizet. Mikor már puffadtak a csövek, akkor is csak gőzölgött, nem buborékolt. Es komolyan banom, hogy nem sikerült lefotóznom a hf tömítésen azt a karcot, ami okozta. A szerelő szerint.. Mintha tűvel odakarcolt volna valaki, alig láthatóan. Mai napig meg vagyok győződve arról, hogy csak nyomatékra kellett volna húzni a csavarokat. TZoli anno összerakta, de után kellett volna húzni pár ezer km múlva. 30e-t bírt mire kiadta, én tanultan ebből. Januárban viszem vissza ellenőrizni a csavarokat.
Zolibácsi2017-12-22 11:13:57 // 103138
Voltam megnezni a kocsimat, aztán csak futólag szóba hoztam a problémádat, hogy puffadnak a csövek hideg hűtő stb. Gondolkodás nélkül rá vágták hogy hengerfej. Mondtam hogy volt már egyszer, s mondták hogy attól még lehet rossz a hengerfej, hajszál repedés vagy bármi.... KB ez az egy dolog amit nem cseréltem még én sem a kocsin....
Reménykedem hogy azért meguszod a hűtő cserével...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-22 10:51:32 // 103137
benyásnál nem is kötelező a HF csavar csere...
mex862017-12-22 09:38:36 // 103136
Nekem volt anno tizenéve egy offos Calibrám hengerfej gonddal.
Nem igazán segítség neked, de azért megosztom.
Ott is fújta a csöveket de csak ha bemelegedett, hasonlóan nézett ki mint neked. De a víz nemigen fogyott.
Ha nem volt pörgetve vagy nem melegedett be nagyon, semmi extra jel nem volt.
Felpörgetve viszont jött a gejzír a kiegyenlítőből, nem kicsit. Meg ugye a puffadás ha már jó melege volt.
Ott az erőn észre lehetett venni hogy valami nem kóser, dehát nem is egy húzott 2,4ről beszélünk hanem egy alapból 115lovas szívó benyáról.
A megoldás ott az átégett hengerfej tömítés csere volt. Nem vagyok rá büszke, de anno diák pénztárcával meg nem túl alapos szerelő tanácsára se síkolva nem lett (persze élvonalzóval azért lett ellenőrizve), se új hefej csavart se kapott csak tömítést, de utána sokáig használtam még, majd egy barátomhoz került az autó aki 6 évig használta, és nem jött vissza a probléma.
Shadin2017-12-22 09:24:54 // 103135
Ezt így nem néztük, de megnézhetjük. MES + Emil a fedélzeten, én meg videózok kommentelve :-)
Macccy2017-12-22 09:13:35 // 103134
Láma kérdés: kézifék másnak is "befagy" reggelre? Az offosnál ritka volt, nem sokszor tapasztaltam az évek alatt, de az 59 hátsó fékje már másodszor koppan szét a héten, amikor kiengedem és megpróbálok elindulni. Tegnap este havazott, de nem volt mínusz sok az éjjel, nem gondolnám, hogy oda kell fagyjon.
Árt ez amúgy a betétnek?

Van kis lejtő a parkolóban, azért sem akartam eddig csak sebességben hagyni, fél éve van meg a kocsi és nem teszteltem még úgy, gondoltam nehogy meglepjen a Giuseppe által összerakott váltó és kiugorjon sebességből, amíg én alszom. :)
csokagm2017-12-21 20:19:50 // 103133
De eddig se tettem, mert néha keresek előadó szerint. Meg azt sem értem, miért nem lát egy számot se itt, viszont középen meg látja.
Haddel2017-12-21 20:15:50 // 103132
Mp3tag nevű programmal érdemes leszedni a zenefájlokról a cimkéket.
csokagm2017-12-21 19:46:07 // 103131
Kicseréltem a pendriveot, tettem rá plusz zenéket, visszadugtam és azóta így tölt be. Tudom vezérelni a fejegységen és a kormányról is. Sőt műszerfalon még látom is mi van rajta és tudom váltogatni a számokat. Van esetleg valami reset vagy valami? Mit tudok csinálni?

Csabi2017-12-21 19:25:50 // 103130
Én elhiszem:) Csak azt tudom amit ide leírtok.
Giuntini2017-12-21 19:20:14 // 103129
Ott álltam mellette. Nem volt semmi szint változás.
Giuntini2017-12-21 19:18:44 // 103128
Csabi hidd el így is néztük. Az Alfáriumban pörgették rendesen hogy melegedjen, nyitott sapkánál nem jött buborék és nem kemémyedtek a csövek. Nem érthető ez az egész.
Csabi2017-12-21 19:07:06 // 103127
Mert rögtön kiforr, sok hőt ad le, ezért csökken vissza. Amikor levett kupaknál nézed akkor ugye alapjáraton ketyeg, ahol nincs probléma Shadin szerint sem...Akkor jönnek a gondok amikor nagyobb terhelést kap a motor...Néztétek 3500as fordulaton is, több percig? lehet ott már lenne buborék.
Én inkább úgy nézném, hogy hideg állapotból pár perces melegítés után 2500as fordulatra felvinném a fordulatot kikapcsolt fűtés mellett, és így figyelném, hogy mi változik ameddig csak lehet... Közben videó a motortérről, csövek, kiegyenlítőről.
Valószínűleg a termosztát nyitása után keményednének a csövek, és túlmelegedne ahogy eddig...Lehet, hogy még a szelepsapka is le-lefújna.
Szerintem így érdemes megnézni, hogy közben nem változtattok semmin...Csak egy ötlet
berobbantam2017-12-21 19:05:09 // 103126
Szia
Ha cseréled a hűtőt ezt a csövet is cseréld ki.Ennek rongygyá ment a szövet része.Meg valahogy meg kéne mérni a nyomást a rendszerben ilyenkor.A tágulási sapkák álltalában 1-1.5 bart szoktak tartani.Ha ennél sokkal több van a rendszerben akkor a tágulási felé menő cső sem enged át rendesen.Vagy a sapka nem jó hiába új.
Giuntini2017-12-21 18:44:18 // 103125
Alfáriumban is légtelenítették, és utána járatták, és nem jött ki a hiba. Gondolom akkor is le volt tekerve a sapka.
Giuntini2017-12-21 18:42:46 // 103124
Dehogynem! Ha melegen veszem le a kupakot, a nyomástól kijön a víz, de utána szép lassan süllyed a szint, melegen sem jön a buborék. Ha leveszem a kupakot melegen, vagy hidegebb állapotról levett kupakkal hagyom melegedni, akkor a csövek természetesen nem keményednek, de a vízszint nem emelkedik extrémen és nem jön buborék. Ezt már néztük, és ezután bírálta felül a véleményét a régi szerelőm, aki a Fiatjaimat csinálta. Először rámondta hogy hengerfejes, de utána csak vakarta a fejét.
Haddel2017-12-21 18:20:51 // 103123
Gratula!😃
Érdekes,enyémben is 119e km volt mikor megvettem😃
Csabi2017-12-21 18:05:57 // 103122
Hidegen. Viszont melegen meg sem tudod nézni, mert akkora a nyomás a rendszerben, hogy ha leveszed a kupakot rögtön kifröcsög.Így írtátok.
Giuntini2017-12-21 18:03:26 // 103121
Lambda hiba hogy jelentkezik?
Csabi2017-12-21 18:03:14 // 103120
Hát, a közelmúltban elég sokat volt piszkálva,szerintem lehetetlen lett volna észrevenni, hogy csökken. Ahogy Shadin is írja kupak le, tűzfal tele vízzel, szerelések, rövid távok...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 18:01:47 // 103119
a nagy álmok sosem olcsók :DDD
Zolibácsi2017-12-21 17:56:18 // 103118
Nem akartam foltozgatni a k04 - et, gondoltam álmodok egy nagyot és rakok rá egy rendes garrettet. Használtan sehol nincs, csak olyan ha a régi garrettet le adod.... De ugye nekem nem az van. Csak egy kis geometria baja van 2500 feletti gyorsításnál nem tölt csak 1,1 körül
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:52:26 // 103117
minek? sérült volt a ház? sosem vennék új turbót csak közepet ...persze ha nem sérült a ház...
Zolibácsi2017-12-21 17:51:00 // 103116
1 hónapja vettem új garrett turbót 270 ért....
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:48:39 // 103115
nexokhinghts 70330
Dömpi (il dottore)2017-12-21 17:48:38 // 103114
Az ARKANGYALT 119 225 km-el vettem.
Még mintegy 2 000 km és megvan a jóban rosszban közösen eltöltött 100 000 km.

Utána már asszem csak az ásó kapa meg a nagyharang😎😍👍
Giuntini2017-12-21 17:48:36 // 103113
Te sem voltál piskóta ráköltésben. De ez a mi sorsunk. Mire hozzánk kerülnek ezek az autók, ránk vár a feladat...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:46:23 // 103112
soroljam? kerékcsapágy 20e, lenkerék+ kuplung kombó 240e, a turbóközép 80-90e... + a szerelés jah nem kevés :(
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:44:32 // 103111
Ok én viszek kalapácsot, mert okos nem vagyok csak erős :DDD
Zolibácsi2017-12-21 17:43:02 // 103110
Végre el vittem a kocsit turbó cserére, persze közben a kinyomo csapágy is hangos lett, plusz a kerékagy csapágy is...
Most hívott a szerelő és mutatta telefonon keresztül milyen hangja van a lendkeréknek. Komplett kuplung és lendkeréket is cserélhetek. Az árát nem akarjátok tudni.... Turbóval együtt már fájdalmas mutatvány remélem kiesik meg valami csontváz...
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 17:31:22 // 103109
Gyerekek, ha ez, nem oldódik meg hamar, csináljunk egy talit valahol, ahova Emilnek nem kell messzire vinni az autót. Nézzük meg azt a vasat és találjuk már ki, hogyi a baja. Van itt sok okos ember, nem igaz, hogy nem tudnánk rájönni.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:31:06 // 103108
kezdődő HF-nél nincs teljesítmény csökkenés viszont van más jel pl rángatás, lambda hiba, vízfogyás...
Giuntini2017-12-21 17:23:52 // 103107
A másik, ami az én meglátásom, bár mondhatom, hogy én csak egyszerű felhasználó vagyok. Kompresszió vesztésnél, érezhető lenne az erő csökkenése. Na hát itt semmiféle ilyenről nem beszélhetünk. A hangján sem vettem észre változást. Alfáriumban nagyon normálisak voltak a srácok, nem mondták ők sem ki egyértelműen hogy hengerfejes. Ők sem zárták ki a hűtőt. Most a második leengedés és feltöltés után, még mindig látok a vízben hűtőtömítő szemcséket. Ez mitől nem jött ki, és ennek már rég fel kellett volna tapadnia, de már rég távoznia kellett volna a rendszerből?

Ha láthatóan nem dolgozik bele a CO a vízkörbe, akkor hogy vetessem le könnyű szívvel a hengerfejet? Ilyen puffadásnál brutális jeleknek kellene lenni. Hengerfejes motornál bizonyos esetekben mondod, jelentős mennyiségű vízfogyásnak kellene lennie. Itt meg visszajön a víz, a nyomás megszüntetése után. Ha egy kicsit várok, és óvatosan tekerem le a zárókupakot, először csak a gőz jön, és utána a víz szépen felmegy maximumra, vagy afölé, attól függően, hogy mennyire meleg a motor.
Giuntini2017-12-21 17:09:00 // 103106
Viszont ami nagyon furcsa! Levett kupaknál nem jön semmiféle buborék. Ha a kipufogó gáz beledolgozik a vízkörbe, ilyen mértékű nyomásnál rendesen kellene jönnie a buborékoknak, és ki kellene jönnie a víznek a kiegyenlítőből.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:05:29 // 103105
csak ahol szökik a nyomás pl ha HF-es ott a víz is megy vele együtt...azaz fogyni kéne a víznek
Csabi2017-12-21 16:33:38 // 103104
Addig működik tökéletesen míg fel nem forr a víz a blokkban. A termosztátnál 90fok van, a blokkban már több. Más nem okoz ilyet, a nyomás csak ez miatt nőhet ilyen mértékig. Erre szavazok abból amiket leírtatok. Viszont örülnék, ha mégsem lenne nagy baj!
A hűtőcsere előtt szerintem ellenőrizze valaki, hogy az a szerencsétlen víz átmegye-e rajta...kár lenne arra is rálocsolni 50-80ezret...
Roll19832017-12-21 16:28:33 // 103103
Ragazzon távirányítóval. Te állítod, hogy hogyan szóljon. Az árát nem mertem megnézni.
Peta742017-12-21 16:27:58 // 103102
Köszi a választ!:)Holnap haza jön a fiam Németo-ból aztán megnézetem!
Roll19832017-12-21 16:22:17 // 103101
Azt írja a srác, hogy Edel 01 kipufogó és szofter módosítás eredménye.
Giuntini2017-12-21 16:19:07 // 103100
Ki kell olvastatni, és ha váltót mondja, akkor el kell vinni egy automatáshoz!
Giuntini2017-12-21 16:17:57 // 103099
Ez nem a váltó lesz! Ki kell olvastatni.
Giuntini2017-12-21 16:16:26 // 103098
Ami érdekes, hogy 88 fokig tökéletesen működik. Hidegen akármennyit mehetek, nem csinálja ezt. Voltak arendszerben szivárgások, most viszont minden tökéletesen zárt. A víz nem fogy, mert a nyomás elengedése utan visszajön. Amikor viszont az anomáliát okozza, megáll a fűtés. Parkolópálya most egyelőre.
Peta742017-12-21 16:02:13 // 103097
Valaki esetleg tud segíteni a problémámban?:)
Shadin2017-12-21 15:55:07 // 103096
Ez hogy tud így visszahörögni???
Olyan hang kellene ami azért normál közlekedés mellett nem zavaró hosszú távon.
Shadin2017-12-21 15:53:12 // 103095
És itt tartunk most :-(
A vicc az, hogy a régi, elvileg rossz (nyitott?) sapkával nem csinált ilyeneket emlékeim szerint.
Csabi2017-12-21 15:49:03 // 103094
Szerintem alapból azt gondolták, hogy nem tud eltömődni a hűtő ilyen mértékben...
Igazad van a nyomás kialakul a kiegyenlítőben is. Ahogy néztem webodalalon az alfához 1,2baros sapkát árulnak ami ugye 2,2barnak felel meg...Ekkora nyomástól simán kifröcskölhet a víz, és dagadhat a cső....szerintem....Néha-néha lehet nyitogat is a szelep...
Ha dugulás lenne, akkor soha nem keringene a víz, nem ingadozna a hőfok, akkor a motor terhelésével egyenes arányban menne fel a hőfok, de ahogy kivettem ez nem így van.
Shadin2017-12-21 15:39:38 // 103093
Én sem értem, hogy miért nem tudta senki sem megnézni a hűtő átjárhatóságát amikor le volt engedve a víz :-( Egy hajszárító vagy egy kanna víz is akár segített volna közelebb kerülni a problémához. Az a cső vastag, az ott kialakuló nyomás a kiegyenlítőnél kellene jelentkezzen. A kiegyenlítő kupak biztos jó, 3 kupak nem lehet rossz, annyi van már Emilnek :-) 95-100°C környékén jönnek a gondok, alatta egy rendes görbén szabályozódik a vízhőfok. A dugulás valószínű, de hol? Lehet xar egy radiátor, de teljes keresztmetszetben nem képes eldugulni.
Csabi2017-12-21 15:32:11 // 103092
3barnál pedig ~130°C körül...Nem tartom elképzelhetetlennek
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 15:29:57 // 103091
Ja, értem :-) Meg nem tudnám mondani, hogy a villogás mit jelent. Úgy rémlik, hogy a tárolt vdc hibánál nekem villogott párat, de aztán kitette a hibalámpát. Amíg nem írja, hogy "have gearbox checked" addig nagy baja biztos nincs. Ha aggódsz, akkor egy kiolvasást megér. Ha friss szerzemény a vas, akkor amúgy sem árt ránézni és olajat is cserélni a váltóban.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 15:26:13 // 103090
1.4Bar-ra tipelnék, de nem tudom :-) Mi értelme volna ennél többnek? Már az 1.4-nél is 110 fok körül van a víz forráspontja, műszakilag más értelmét nem látom a nagyobb hűtőkör nyomásnak.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak