Ildiko2017-12-24 11:01:17 //
103171
:) Nagyon klassz a vers!
One of the real joys of the Holiday Season is the opportunity to say THANK YOU!
Wishing you piece, happiness and every joy for Xmas.
Minden kedves cartársnak hatalmas köszönet az egész éves segítségért, támogatásért, tanácsért és balesetmentes kilométereket azoknak, akik hozzám hasonlóan a Szépséggel utaznak az ünnepek alatt!
Mi a Babával a kávé után útnak indulunk. :)
Start - Cél
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00385/00385289t.jpg)
αλφα2017-12-24 10:47:15 //
103170
Szenzációs! Boldog karácsonyt Alfától Zétáig mindenkinek!
Haddel2017-12-24 09:31:20 //
103169
Dízel Alfa füstje borítja a tájat,
Karácsonyi bejgli növeli a hájat.
Pihen az Alfás,fázik keze-lába,
70 fokra áll be az ő termosztátja.
Mi lesz a fa alatt?Izgul ő most nagyon,
Alsó lengőkar?Hú,az egész vagyon!!
Csodálja a család: nem olajos a keze?
De jól tudják,hogy most is a gépen jár az esze.
Ha véget ér az ünnep,újra fúr és farag,
Hogy az ünnepek után újra hajthassa a vasat.
Ha elfogyott a tudomány,sebaj ott a Fórum!
Nagyobb okosság az,mint kártyában a lórum.
Segít a társaság bizony fűnek,fának,
Tanárnak,mérnöknek,sofőrnek,diáknak.
Áldott Békés Ünnepeket minden cartársnak :)
Ezt most loptam fb-ről,köszönet a költőnek,és boldog karácsonyt kívánok minden sorstársamnak!😃
Mindenkinek nagyon boldog Karácsonyt kívánok! Sok Alfás ajándékot!
αλφα2017-12-23 21:20:43 //
103167
Fejlemények 2.2 JTS egyenetlen-magas alapjárat probléma ügyben.
Javasoltátok a fojtószelep, valamint a légtömegmérő kitakarítását. Ma mindkettő - igen gondos és alapos munkával - megtörtént. Hozzá való speciális tisztító spray-ket használtam, majd alaposan kiszárítottam őket. Ezt követően villamossági szerelő barátom rádugta a hibaolvasóját. Volt benne bőven, pl. egyenetlen alapjárat, gyújtáskimaradás, stb, pedig a motorhiba jelző sárga lámpa nem is jelzett előtte semmit. A hibákat töröltük.
Indítás - csalódás. A motor traktor-szerűen indult, dadogott, durrogott. Elindulás után, kb 20-30 másodperc múltán a durrogás megszűnt, a motor szépen, egyenletesen kezdett járni. Sebváltáskori gázelvételekkor eltűnt a "felakadó pedál" érzés. Üresben kigurulva kb 800 f/p-s alapjárat, szóval úgy működött, ahogy a Nagy Könyvben írva vagyon. A boldogságom, s vele mindez tartott kb 5 km-en keresztül. Ekkor gázelvételnél, lejtőn lefelé gurulva újra szépen lement a fordulat 800-ra, majd hirtelen megint felugrott 1400 körülire. És ezt már minden váltásnál így tette.
Újra töröltük a hibákat (mert megint lettek, sárga lámpa nélkül), majd új próba. Most már kb 8-10 km-t működött kifogástalanul, majd ismét elromlott.
Szóval most a fojtószelep állás érzékelő csere következik.(?)
Szia
Én avval a puffadással már nem nagyon foglalkoznék.Az a cső kuka ez biztos.A szövet megadta magát.Idő kérdése mimor durran el.Viszont az hogy kemény az alsó meg puha az elgondolkodtató.Én beaplikálnék egy nyomásmérő órát a körbe és megmérném hány bár is van.A hűtőtömítő sem igazán mérvadó.Amennyire tudom az valami olyan trutyi ami levegő hatására köt ki.Tehát szédeleghet még a rendszerben.Ami nem kerül pénzbe.Fagyálló le.nyomásmérő óra be.Ez ugy is megoldható,hogy szétvágod a dagadó csövet és vascsőböl heggesztesz egy megfelelő t idomot amit beteszel.Egyuttal megnézném hogy folyik át a víz a hűtőn.Pár léböl tuti átmosatnám a rendszert.Esetleg egy híg ecetes oldattal is megküldeném.Ha ez megvan lehet továbbmenni,hogy kell-e hűtő és ha magas a nyomás akkor mitöl az.
amit én használtam kínait azt 3 évig volt bent mikor eladtam semmi baja nem volt :)
Buddha2017-12-23 18:25:30 //
103164
Kb három hónapja noname kínait tettem bele egy párat. Először a jobb oldali kezdett el villogni, visszacseréltem Osramra, most meg a bal is ugyanezt csinálja. Ennyit bírt? Ez semmi, hiába olcsó.
Gondoltam valami Osram, GE, Hella, Philips jobban bírja...
A szaros kínai 8000 volt egy pár, de olyan húsz körül jó lenne valami normális. Ha lehet 5-6000K színhőmérsékletű! :-)
mi a jó fajta és mi a jó ár? :DDDDDD
amúgy persze...
Buddha2017-12-23 17:18:01 //
103161
Tényleg, egy érdeklődés...
Xenon D1S-t esetleg tudsz jó áron jó fajtát? :-)
Buddha2017-12-23 17:14:24 //
103160
Senki sem mondta, hogy nincs különbség. :-)
Minden csavar más, de az anyag, vastagság, menetemelkedés a legfontosabb szempont. Sajnálatos, hogy egyesek nem cserélik ha elő van írva. :-)
Amelyik cserélendő csavar egyszer le van húzva az előírt nyomatékkal (vagy fokkal de ez ugyanaz, csak kiküszöböli a súrlódási hibaszázalékot), az biztosan hosszabb lesz lazítás után és veszít a rugalmasságából.
Bocsi, hogy hosszú voltam, igazából nem is neked szól, hanem mindenkinek aki nem óhajtja cserélni a csavarokat! :-)
csak ilyeneket ismerek :DDDDDDDD
Csabi2017-12-23 16:48:34 //
103158
Ne mondd, h nem ismersz ilyen embert 😂
jaja biztos lélektani határ egy átlag 1.4, 1.6 benyásnál a 4 rugó :DDD
Csabi2017-12-23 16:36:52 //
103156
biztos drágán adod a benzinesét 😂
nyomatékügyileg bizony van különbség ... csak azt látom a delejhez mindig visznek a HF tömítés mellé, a benyásokhoz szinte sosem ...
Buddha2017-12-23 13:02:02 //
103154
Nincs összefüggés benzines vagy diesel között, cserélni kell, Calibrában elő is van írva... :-)
Haddel2017-12-23 08:11:05 //
103153
Én is alkalmaztam már!😃
Kunyho2017-12-23 07:55:07 //
103152
Nekem ez van fent: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-159/Abgasanlagen/Ragazzon-Edelstahl-Doppel-ESD-90::3177.html
Jó morgós a hangja, de nagyobb sebességnél nem zavaró, mert nincs állandó zúgás.
Én ezen nem látom. Pedig már van három darabom:( Visszaraktam az eredetit, de nem mentem vele.
Szia.Elvileg rá van irva.Én amit fél offosra vettem azon rajta volt,hogy 1 bar.
Szia nekem is ez volt a tünet én 12kmre járok.Szintén autopályán egy részen. 60 foknál feljebb nem ment a víz. Mióta ki lett cserélve a termosztát már félúton eléri a 90fokot és onnan nem mozdul sehova. 12850 Ft volt az 1.9 16v-hez. +5000 cserélték. (ebben a hidegben és szakadó hóban már nincs kedvem az udvaron szerelni :) )
Tipikusan úgy, hogy nehezen megy fel a hőfok, a 90-et szinte sose éri el hidegben.
A motortérben meg a hűtőre menő cső állandóan meleg. Amíg az üzemi hőfokot nem éri el a motor annak hidegnek kellene lennie, mert a termosztát elzárja az útját.
Revitox2017-12-22 14:39:12 //
103146
Köszi válaszod.
Azt hogyan tudom kiszűrni?
Lehet gyengélkedik a termosztátod.
Revitox2017-12-22 14:05:36 //
103144
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy normális az, hogy a víz hőfok baromi lassan megy fel? Autópályán max 2 vonal reggel melóhelyig (kb 16 km) ott egy vonásig. Fűtés nagyon lassan kezd el dolgozni. Automatikusan egy kis idő múlva a venti elindul de csak hideget fúj. Leveszem alacsony fordulatra, belső keringetésre és 5-6 km után kezd érezhetővé válni a meleg.
Valakinek tipp vagy tapasztalat a megoldásra?
Jó lenne, de már én sem tudok gondolkodni pozitívan.
Shadin2017-12-22 12:32:11 //
103142
Én is félek tőle, hogy ha nem a hűtő, akkor a HF lesz a gond, mert a hűtő előtt és után is fújódnak a csövek amíg a hűtő hideg. Hogy a tökbe tud az egész kerülő ág eldugulni. Ehhez a HF-nek hogy lehet köze? :-(
Shadin2017-12-22 12:28:19 //
103141
Én szabadalmaztattam :-)
blog
A bovden fék felőli végén a kis gumiharang le szokott csúszni, vagy el szokott szakadni és akkor bejut a víz a bovden és a gumicső közé. Elkezd rozsdásodni és simán be is fagyhat a vìz is. Valaki wartburg gumiharangokkal oldotta meg, keress rá a blogokban. De ha már rozsdás a kötél akkor cseréld ki mind a két bovdent.
Kereket leveszed, lehet oda is látsz a belső oldalon.
Nekem a bal hátsó kereket fogta úgy h ki volt engedve 😲
Úgy derült ki h fel volt emelve a kocsi és kézzel nehezen lehetett elforgatni.
Nekem sem volt buborék a hengerfejes TD-nél. 3000-res fordulatig kb semmi gyanús nem volt. Fölötte meg liter számra nyomta a vizet. Mikor már puffadtak a csövek, akkor is csak gőzölgött, nem buborékolt. Es komolyan banom, hogy nem sikerült lefotóznom a hf tömítésen azt a karcot, ami okozta. A szerelő szerint.. Mintha tűvel odakarcolt volna valaki, alig láthatóan. Mai napig meg vagyok győződve arról, hogy csak nyomatékra kellett volna húzni a csavarokat. TZoli anno összerakta, de után kellett volna húzni pár ezer km múlva. 30e-t bírt mire kiadta, én tanultan ebből. Januárban viszem vissza ellenőrizni a csavarokat.
Voltam megnezni a kocsimat, aztán csak futólag szóba hoztam a problémádat, hogy puffadnak a csövek hideg hűtő stb. Gondolkodás nélkül rá vágták hogy hengerfej. Mondtam hogy volt már egyszer, s mondták hogy attól még lehet rossz a hengerfej, hajszál repedés vagy bármi.... KB ez az egy dolog amit nem cseréltem még én sem a kocsin....
Reménykedem hogy azért meguszod a hűtő cserével...
benyásnál nem is kötelező a HF csavar csere...
mex862017-12-22 09:38:36 //
103136
Nekem volt anno tizenéve egy offos Calibrám hengerfej gonddal.
Nem igazán segítség neked, de azért megosztom.
Ott is fújta a csöveket de csak ha bemelegedett, hasonlóan nézett ki mint neked. De a víz nemigen fogyott.
Ha nem volt pörgetve vagy nem melegedett be nagyon, semmi extra jel nem volt.
Felpörgetve viszont jött a gejzír a kiegyenlítőből, nem kicsit. Meg ugye a puffadás ha már jó melege volt.
Ott az erőn észre lehetett venni hogy valami nem kóser, dehát nem is egy húzott 2,4ről beszélünk hanem egy alapból 115lovas szívó benyáról.
A megoldás ott az átégett hengerfej tömítés csere volt. Nem vagyok rá büszke, de anno diák pénztárcával meg nem túl alapos szerelő tanácsára se síkolva nem lett (persze élvonalzóval azért lett ellenőrizve), se új hefej csavart se kapott csak tömítést, de utána sokáig használtam még, majd egy barátomhoz került az autó aki 6 évig használta, és nem jött vissza a probléma.
Shadin2017-12-22 09:24:54 //
103135
Ezt így nem néztük, de megnézhetjük. MES + Emil a fedélzeten, én meg videózok kommentelve :-)
Macccy2017-12-22 09:13:35 //
103134
Láma kérdés: kézifék másnak is "befagy" reggelre? Az offosnál ritka volt, nem sokszor tapasztaltam az évek alatt, de az 59 hátsó fékje már másodszor koppan szét a héten, amikor kiengedem és megpróbálok elindulni. Tegnap este havazott, de nem volt mínusz sok az éjjel, nem gondolnám, hogy oda kell fagyjon.
Árt ez amúgy a betétnek?
Van kis lejtő a parkolóban, azért sem akartam eddig csak sebességben hagyni, fél éve van meg a kocsi és nem teszteltem még úgy, gondoltam nehogy meglepjen a Giuseppe által összerakott váltó és kiugorjon sebességből, amíg én alszom. :)
csokagm2017-12-21 20:19:50 //
103133
De eddig se tettem, mert néha keresek előadó szerint. Meg azt sem értem, miért nem lát egy számot se itt, viszont középen meg látja.
Haddel2017-12-21 20:15:50 //
103132
Mp3tag nevű programmal érdemes leszedni a zenefájlokról a cimkéket.
csokagm2017-12-21 19:46:07 //
103131
Kicseréltem a pendriveot, tettem rá plusz zenéket, visszadugtam és azóta így tölt be. Tudom vezérelni a fejegységen és a kormányról is. Sőt műszerfalon még látom is mi van rajta és tudom váltogatni a számokat. Van esetleg valami reset vagy valami? Mit tudok csinálni?
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00385/00385273t.jpg)
Csabi2017-12-21 19:25:50 //
103130
Én elhiszem:) Csak azt tudom amit ide leírtok.
Ott álltam mellette. Nem volt semmi szint változás.
Csabi hidd el így is néztük. Az Alfáriumban pörgették rendesen hogy melegedjen, nyitott sapkánál nem jött buborék és nem kemémyedtek a csövek. Nem érthető ez az egész.
Csabi2017-12-21 19:07:06 //
103127
Mert rögtön kiforr, sok hőt ad le, ezért csökken vissza. Amikor levett kupaknál nézed akkor ugye alapjáraton ketyeg, ahol nincs probléma Shadin szerint sem...Akkor jönnek a gondok amikor nagyobb terhelést kap a motor...Néztétek 3500as fordulaton is, több percig? lehet ott már lenne buborék.
Én inkább úgy nézném, hogy hideg állapotból pár perces melegítés után 2500as fordulatra felvinném a fordulatot kikapcsolt fűtés mellett, és így figyelném, hogy mi változik ameddig csak lehet... Közben videó a motortérről, csövek, kiegyenlítőről.
Valószínűleg a termosztát nyitása után keményednének a csövek, és túlmelegedne ahogy eddig...Lehet, hogy még a szelepsapka is le-lefújna.
Szerintem így érdemes megnézni, hogy közben nem változtattok semmin...Csak egy ötlet
Szia
Ha cseréled a hűtőt ezt a csövet is cseréld ki.Ennek rongygyá ment a szövet része.Meg valahogy meg kéne mérni a nyomást a rendszerben ilyenkor.A tágulási sapkák álltalában 1-1.5 bart szoktak tartani.Ha ennél sokkal több van a rendszerben akkor a tágulási felé menő cső sem enged át rendesen.Vagy a sapka nem jó hiába új.
Alfáriumban is légtelenítették, és utána járatták, és nem jött ki a hiba. Gondolom akkor is le volt tekerve a sapka.
Dehogynem! Ha melegen veszem le a kupakot, a nyomástól kijön a víz, de utána szép lassan süllyed a szint, melegen sem jön a buborék. Ha leveszem a kupakot melegen, vagy hidegebb állapotról levett kupakkal hagyom melegedni, akkor a csövek természetesen nem keményednek, de a vízszint nem emelkedik extrémen és nem jön buborék. Ezt már néztük, és ezután bírálta felül a véleményét a régi szerelőm, aki a Fiatjaimat csinálta. Először rámondta hogy hengerfejes, de utána csak vakarta a fejét.
Haddel2017-12-21 18:20:51 //
103123
Gratula!😃
Érdekes,enyémben is 119e km volt mikor megvettem😃
Csabi2017-12-21 18:05:57 //
103122
Hidegen. Viszont melegen meg sem tudod nézni, mert akkora a nyomás a rendszerben, hogy ha leveszed a kupakot rögtön kifröcsög.Így írtátok.