Igazából a 159 nagyon jól takargatja a hibáit, saját autómnal is mikor cseréltük az adott alkatrészt elég ramaty állapotban volt. De érzésre meg simán lett volna benne 10-20 ezer km.
Szóval készülj a legjobbra aztán majd meglátod hogy hálálja meg a kocsi
Zolibácsi2018-02-21 06:21:33 // 105865
Tomi Stark2018-02-20 23:19:42 // 105864
Számíts mindig a legjobbra, de légy felkészülve a legrosszabra is! Ha visszaolvasol akkor kb. minden hibát, és annak megoldását is megtalálod. Illetve most éppen új rejtély tartja lázban a topicot : világít a féklámpa akkor is amikor nem kellene neki...:-) Mondjuk, most hogy már megvetted az egyik legszebb autót a világon, kár azon aggonizálni, hogy mi lesz a baja. Vagy már meg akarsz szabadulni tőle?
Gazdee2018-02-20 22:09:45 // 105863
Sziasztok!
6 évig hajtottam egy 156 1.9D sw -t. (2003-as, 140 lovas facelift 1-est) Beleraktam 140.000 kilométert.
Kopó alkatrészeken, a szokásos alfa betegséges futómű alkatrészeken, illetve a turbó vákuum gumicsőjén kívül semmi nem volt cserélve rajta.
Végig a Csöriéknél (Csörgő Autószerviz Várpalota) volt szervizelve. Tavaj adtam el családon belül 276.000 kilométerrel. A bátyám vette meg. Bár sosem volt alfás, még csak olasz autója sem volt, azt mondta, hogy látja, hogy ez az autó rendben van és volt vele törődve!
Egy 159 2.4D sw Q4 - re csereltem. Decemberben vettem, 2008-as 160.000 kilométerrel.
Ami azt illeti hiányzik a régi kicsikém, mert azóta az "olasz autóbontó" a neten a nyitólapom!
Szóval a teljességég igénye nélkül egész pontosan decemer 21 óta a következőket cseréltem a kocsin, amik így hétről - hétre megleptek:
- két első ködlámpa ( azért nem működtek, mert szétrohadtak belülről)
- motorháztető nyitó kar (egyszerűen elfáradt a műanyag és eltört)
- a kapcsolópanelt amin a ködlámpákat és a fényszóró magasság állítást irányítom
- csomagtér zárat
- csomagtér gázteleszkópokat
- váltógomb takaró műanyagját amin a sebességkiosztás van (na jó ez csak esztétikai dolog volt)
- a kuplung pedál alatti érzékelőt, ami az indításnál figyeli, hogy be van-e nyomva a pedál
- szellőztető ventillátor sebességszabályzó vezérlő ellenállását
- a tetősint újra kell festettnem, mert úgy néz ki mint egy 15 - 20 éves autón (kiszívta a nap és pattogzik róla a szín)
...
- +1 az utas oldali elektromos ablakemelőnek már nincs sok hátra...
Most mindenki azt gondolja, hogy mekkora egy leharcolt szarhatárt vettem, de Nem! Legalább is remélem! Vagy csak eddig nem volt gazdája!
Esztétikailag az autó kívül - belül nagyon rendben van!
Amint szabadul a hó fogságából készítek róla fotókat is.
Nos nem fikázni akarom a típust, csak szeretném megérdeklődni tőletek akik már régebb óta hajtjátok a gépez, hogy mire számítsak!?
Milyen típushibái vannak még amire fel kell készülnöm?
Köszi: Gazdee
6 évig hajtottam egy 156 1.9D sw -t. (2003-as, 140 lovas facelift 1-est) Beleraktam 140.000 kilométert.
Kopó alkatrészeken, a szokásos alfa betegséges futómű alkatrészeken, illetve a turbó vákuum gumicsőjén kívül semmi nem volt cserélve rajta.
Végig a Csöriéknél (Csörgő Autószerviz Várpalota) volt szervizelve. Tavaj adtam el családon belül 276.000 kilométerrel. A bátyám vette meg. Bár sosem volt alfás, még csak olasz autója sem volt, azt mondta, hogy látja, hogy ez az autó rendben van és volt vele törődve!
Egy 159 2.4D sw Q4 - re csereltem. Decemberben vettem, 2008-as 160.000 kilométerrel.
Ami azt illeti hiányzik a régi kicsikém, mert azóta az "olasz autóbontó" a neten a nyitólapom!
Szóval a teljességég igénye nélkül egész pontosan decemer 21 óta a következőket cseréltem a kocsin, amik így hétről - hétre megleptek:
- két első ködlámpa ( azért nem működtek, mert szétrohadtak belülről)
- motorháztető nyitó kar (egyszerűen elfáradt a műanyag és eltört)
- a kapcsolópanelt amin a ködlámpákat és a fényszóró magasság állítást irányítom
- csomagtér zárat
- csomagtér gázteleszkópokat
- váltógomb takaró műanyagját amin a sebességkiosztás van (na jó ez csak esztétikai dolog volt)
- a kuplung pedál alatti érzékelőt, ami az indításnál figyeli, hogy be van-e nyomva a pedál
- szellőztető ventillátor sebességszabályzó vezérlő ellenállását
- a tetősint újra kell festettnem, mert úgy néz ki mint egy 15 - 20 éves autón (kiszívta a nap és pattogzik róla a szín)
...
- +1 az utas oldali elektromos ablakemelőnek már nincs sok hátra...
Most mindenki azt gondolja, hogy mekkora egy leharcolt szarhatárt vettem, de Nem! Legalább is remélem! Vagy csak eddig nem volt gazdája!
Esztétikailag az autó kívül - belül nagyon rendben van!
Amint szabadul a hó fogságából készítek róla fotókat is.
Nos nem fikázni akarom a típust, csak szeretném megérdeklődni tőletek akik már régebb óta hajtjátok a gépez, hogy mire számítsak!?
Milyen típushibái vannak még amire fel kell készülnöm?
Köszi: Gazdee
'''''2018-02-20 21:41:38 // 105861
Csak dugulás van,nyugi.Semmi baja nem lesz a hengerfejnek.
Giuntini2018-02-20 21:34:36 // 105860
Ha jó lesz kihívom a QV-t! Egy hullagyalázasra:(
'''''2018-02-20 21:31:34 // 105859
Na,majd szorítok!Ideje már,hogy kiderüljön valami.
Giuntini2018-02-20 21:29:05 // 105858
Nem holnap viszem. Tiszta ideg vagyok.
'''''2018-02-20 21:21:12 // 105857
Mi van a vasaddal? Nem láttam,hogy írtál volna róla.Elsiklottam fölötte?
Giuntini2018-02-20 21:17:24 // 105856
Az tetszik benne, hogy a 75 technikáját használja.
Giuntini2018-02-20 21:13:07 // 105855
Na ez egy érdekes darab! Il Mostro! A szörny! De valóban nem lenne rossz!
Zümi2018-02-20 21:10:09 // 105854
Sziasztok,segítségetekre illetve tapasztalatokra lenne szükségem,izzítási gond van a kocsival izzítógyertya ki lett cserélve,a vezérlője is.Indítás után az izzítás jel villog majd eltűnik.-2 foknál nem nagyon volt hidegebb és mégis egyre nehezebben indul,sokáig tekeri az önindítót.hibakódot ad de senki nem megy vele semmire.
Trogerr2018-02-20 21:01:11 // 105853
Teljesen elbeszélünk egymás mellett... Igazad van és szép estét!
Tomi Stark2018-02-20 20:56:05 // 105852
Dömpi (il dottore)2018-02-20 20:53:09 // 105851
Kiegészítés: egy Ssangyong ronda, egy Szutyuki lehet ronda, de egy ALFA nem! Max kevésbé bejövős.
Remélem sikerült megvilágítanom a lényegi határvonalat.
Remélem sikerült megvilágítanom a lényegi határvonalat.
Dömpi (il dottore)2018-02-20 20:50:46 // 105850
Itt nálunk Abonyban van 2 gyönyörű FL előtti 156!
Egyik sötétkék metál szép TI felnikkel peres gumikkal , és egy másik, egy gyönygyház fehér fekete tetővel.
Bármelyiket megvenném, csak úgy, 3. verdának!
Amúgy érdekes ez a FL előtt/után dolog.
147-ben csak a FL utáni jön de (kivéve a GTA), 156 és 166 esetében viszont csak a FL előtti.
Ízlések és pofonok!
VISZONT ITT AZ AMORE-n egy ALFÁRA SEM MONDJUK, RONDA!
Aki ilyet merészel, az nem való ide szerintem.
Egyik sötétkék metál szép TI felnikkel peres gumikkal , és egy másik, egy gyönygyház fehér fekete tetővel.
Bármelyiket megvenném, csak úgy, 3. verdának!
Amúgy érdekes ez a FL előtt/után dolog.
147-ben csak a FL utáni jön de (kivéve a GTA), 156 és 166 esetében viszont csak a FL előtti.
Ízlések és pofonok!
VISZONT ITT AZ AMORE-n egy ALFÁRA SEM MONDJUK, RONDA!
Aki ilyet merészel, az nem való ide szerintem.
gecsa2018-02-20 20:31:39 // 105849
Akkor úttörő leszek a témában, ha lesz egyszer időm a dologra.
Haddel2018-02-20 20:30:31 // 105848
Én szivesen tulajdonolnék egy 33-as is😃
Csabi2018-02-20 19:31:18 // 105846
gecsa2018-02-20 19:28:01 // 105845
Járt már valaki úgy, hogy égve maradt az egyik féklámpa?
Shadin2018-02-20 18:59:37 // 105844
Ez az önindító metszete amin a 9-es a behúzó:
ez a 9-es behúzómágnes:
A lényeg, hogy a hosszú vastag réz színű csavaron van az akku felé menő vastag piros kábel amin a nagy áramot kapja az indító, ha a az ominózus indító áramkörünk kiadja a villanyt az M089-ből a második képen látható felénk néző kisebb csavar valamely bekötési pontjára, amit bekarikáztam zölddel. Na azt kell lehúzni, hogy kiderüljön a bendix tekercs hibája.
ez a 9-es behúzómágnes:
A lényeg, hogy a hosszú vastag réz színű csavaron van az akku felé menő vastag piros kábel amin a nagy áramot kapja az indító, ha a az ominózus indító áramkörünk kiadja a villanyt az M089-ből a második képen látható felénk néző kisebb csavar valamely bekötési pontjára, amit bekarikáztam zölddel. Na azt kell lehúzni, hogy kiderüljön a bendix tekercs hibája.
PBali2018-02-20 18:14:26 // 105843
Nekem pont ezért “nem esett jól” olvasni Marchionne ominózus “hiba volt a 159-es” interjúját...Egy ilyen szép autót ne nevezzenek hibának, még ha ennek leginkább gazdasági indokai is voltak. Nem hiba, remekmű!:-) Mindenesetre a Te elhivatottságod azok után amiken keresztül mentél/mész, igazán dícséretes!:-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-20 17:58:44 // 105842
Ez a nem nagyon érnek rá inkább azt jelentheti, hogy nem mernek hozzányúlni. Egy vezetéket kéne lekötni összesen, kb pár perc, csak akna kéne hozzá. Ott, ahol az autó most áll, tuti nem fog menni, azon a talajon megemelve nem mernék alámenni.
Szerintem be kéne hozatni legalább Debrecenbe azt az autót, itt találnánk szerelőt aki legalább a behúzó mágnest leköti. De Berettyóújfaluban is van autószervíz (Pl. Express Autócentrum), ennyit biztos meg tudnak oldani, és odáig még a trélerezés sem akkora kiadás.
Szerintem be kéne hozatni legalább Debrecenbe azt az autót, itt találnánk szerelőt aki legalább a behúzó mágnest leköti. De Berettyóújfaluban is van autószervíz (Pl. Express Autócentrum), ennyit biztos meg tudnak oldani, és odáig még a trélerezés sem akkora kiadás.
Giuntini2018-02-20 17:04:11 // 105841
A 156 a mai napig gyönyörű! Ha valakinek nem tetszik a 156, annak a 159 sem. Ugyanaz a vérvonal, csak az 59 harciasabb, ezert nekem jobban bejön. Lehet, hogy az 59-et majd úgy fogják emlegetni mint a márka történetének legszebb középkategóriását. Minden esély erre megvan.
Zolibácsi2018-02-20 17:04:04 // 105840
Sarukat nézd át sokszor csak az a baj
Balaska882018-02-20 17:01:18 // 105839
Pár óra állás után, ha indítom a kocsit, plussz néha menet közben is abs, asr, vdc, hill holder hibát dob. Mindenképp akksi csere, vagy érdemes előtte valamit ellenőrzni? Amúgy tökéletesen indul, ha 2 napot áll minuszokban, akkor is.
Zolibácsi2018-02-20 16:58:28 // 105838
Kitartást! Majd írd meg mi volt a baj
ProdyG2018-02-20 16:37:43 // 105837
Sajnos még nem sikerült semmit sem kezdeni a kocsival. nem nagyon érnek rá a környékbeli szerelők, az egyik ígérte, hogy eljön ma, de nyilván nem jött.
Gyuri, Shadin: köszi a segítséget! Az önindító behúzó tekercsét nem tudtam egyedül lekötni, mert nem férek hozzá. Fentről is meg tudom piszkálni, de igazából nem látom, hogy mit kéne vele csinálni, nem látok egyértelmű csavart, vagy valamit... olyan, mintha kis drótok állnának ki a csatlakozásnál. Nyilván alulról is meg kéne nézni, ez még nem sikerült. Kis emelővel meg tudnám emelni a kocsi elejét, de az valószínűleg nem lenne elég ehhez a művelethez.
Ezentúl olvastam sokat, sokan panaszkodnak ilyesmi/hasonló hibákról. A kormány környékéről kéne a csatlakozókat lehámozgatnom, tesztelni sokat, de úgy érzem ezzel akár napok is elmennének, és simán lehet, hogy feleslegesen.
Gyuri, Shadin: köszi a segítséget! Az önindító behúzó tekercsét nem tudtam egyedül lekötni, mert nem férek hozzá. Fentről is meg tudom piszkálni, de igazából nem látom, hogy mit kéne vele csinálni, nem látok egyértelmű csavart, vagy valamit... olyan, mintha kis drótok állnának ki a csatlakozásnál. Nyilván alulról is meg kéne nézni, ez még nem sikerült. Kis emelővel meg tudnám emelni a kocsi elejét, de az valószínűleg nem lenne elég ehhez a művelethez.
Ezentúl olvastam sokat, sokan panaszkodnak ilyesmi/hasonló hibákról. A kormány környékéről kéne a csatlakozókat lehámozgatnom, tesztelni sokat, de úgy érzem ezzel akár napok is elmennének, és simán lehet, hogy feleslegesen.
PBali2018-02-20 16:26:21 // 105836
PBali2018-02-20 16:12:57 // 105835
Szerintem a 159 nem megosztó, mindenki látja milyen gyönyörű, még ennyi év után is...:-) Én is forgolódtam utána jó sokáig, örülök, hogy most már a sajátom után is foroghatok :-)
Az újabb 6-os Mazda már egy ideje azért kisebb változtatásokkal gyártásban van, külsőleg nem tudom mennyire fog elavulni, de igazából mindegy is. A régi nekem akkor sem tetszett, most sem.
Persze az embert nem mozgatja annyira, egy jó állapotú Alfa Romeo mindig vonzó, típustól függetlenül. Tényleg benne van az a plusz, amit mi szeretünk és csak az olaszok tudnak...
Nekem speciel a 156-os is egyre jobban tetszik idővel, a facelift előtti főleg. Mindig tetszett, de valamiért most talán még jobban, mint anno...
Az én kedvenc képem a témában:-)
Az újabb 6-os Mazda már egy ideje azért kisebb változtatásokkal gyártásban van, külsőleg nem tudom mennyire fog elavulni, de igazából mindegy is. A régi nekem akkor sem tetszett, most sem.
Persze az embert nem mozgatja annyira, egy jó állapotú Alfa Romeo mindig vonzó, típustól függetlenül. Tényleg benne van az a plusz, amit mi szeretünk és csak az olaszok tudnak...
Nekem speciel a 156-os is egyre jobban tetszik idővel, a facelift előtti főleg. Mindig tetszett, de valamiért most talán még jobban, mint anno...
Az én kedvenc képem a témában:-)
Attis2018-02-20 16:07:24 // 105834
+1 tényleg szép. Épp múlt héten (vagy előtte?) nézegettem a mobilén néhány szalonállapotú példányt. hmmm :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-20 15:54:59 // 105833
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-20 15:51:30 // 105832
Kit mi fertőzött meg. 146 rulez :-)
gecsa2018-02-20 15:41:33 // 105831
A kettő együtt maga a gyönyör!
Ó, de még milyen gyönyör! :D
Ó, de még milyen gyönyör! :D
Attis2018-02-20 15:34:27 // 105830
:D meg a behűtött sör. :D
psychoati2018-02-20 15:28:46 // 105829
Nekünk nagyon-nagyon régen volt 75-ös. Még mindig az a kedvenc :-)
Giuntini2018-02-20 15:23:32 // 105828
Csodalkozni fogtok, de nekem a kedvenc Alfam a 164 volt.
RomeoOne2018-02-20 15:04:01 // 105827
Amúgy az FL előtti nekem sem igazán tetszik. FL utániban meg nem látom annyira az egyediséget. Az FL előtti 166 meg kimondottan csúnya sztem, de akkor már megint ízlésnél tartunk :D
Liquid2018-02-20 14:55:21 // 105826
Na a 156-ra sok negatív jelzőt hallottam már de azt hogy ronda még sose. Még hardcore német vagy japóbérencek se vetemednek ilyenre :)
RomeoOne2018-02-20 14:53:36 // 105825
A nap kommentje :DD
gecsa2018-02-20 14:46:44 // 105824
Nekem a jó csajok tetszenek. :D
Attis2018-02-20 14:32:27 // 105823
Nekem a FL utáni 166-ok tetszenek.
gecsa2018-02-20 14:20:34 // 105822
Ízléseken kár vitatkozni.
Zolibácsi2018-02-20 14:04:21 // 105821
Szerintem egy jó állapotú 156 sedan még a mai napig szemet gyönyörködtető
AdiArsenal2018-02-20 13:46:03 // 105820
6os is ronda meg a 156 is, legalábbis nekem egyik se tetszik
'''''2018-02-20 12:57:59 // 105819
Veszprémben is érdeklődtem a QV iránt de ők egyből Győrbe irányítottak.
Giuntini2018-02-20 12:45:25 // 105818
Láttam egy Giuliát, egy pirosat ma is. Azért kitűnik a forgalomból. Azért egy autónak legalább egy kicsit megosztónak kell lenni. Bennem van egy érzes a 6-ossal kapcsolatban. Most mindenkinek tetszik. Lehet hogy három ev mulva meg senkinek. Csak emlekezni kell az első 6-osra. Túl volt hype-olva, és most mellé kell tenni egy 156-ost. Ma kifejezetten semmilyen.
PBali2018-02-20 12:36:01 // 105817
Hali! Kíváncsi lennék Győrben melyik értékesítő ajánlotta neked a Mazdát az Alfa helyett, hisz akivel én jóban vagyok, ő 159-essel jár, amit anno ő is adott el, 1.75 TBi SW....lett volna Mazda is, amit időközben jó áron beszámítottak gondolom, de mégsem azt vette meg magának...:-) Bár valószínűleg nem Dani szájából hangzott el a ominózus mondat, náluk családilag Alfák vannak egy jó ideje :-) Nekem pont azt mondta, mikor régebben említettem neki, hogy tetszik a 6-os Mazda is, hogy Alfából sosem fogok átülni...:-) Ja és a szerelőm szerint is túl van hype-olva a Mazda. Ettől függetlenül nekem is tetszik amúgy, szerintem is szép autó. (De a 159 sokkal szebb :-) )
Liquid2018-02-20 12:35:48 // 105816
az nice, grat! :)