gecsa2018-06-25 12:39:47 // 109915
Kábel típusa, Mes verziója?
Giuntini2018-06-25 12:03:56 // 109914
Most fogok indulni Csörihez.
RomeoOne2018-06-25 11:15:09 // 109913
Ja, és tényleg csak tükörrel együtt cserélhető. Én széthúztam a tükörhöz menő vezetékeket , hogy ne kapjon jelet, így a klíma gyakorlatilag manuális üzemmódban működött. Ha bekapcsoltam, fújta a hideget és én kapcsolgattam. De teljesen kényelmes volt így nekem. Csak a tükörlapot előtte be kellett állítani jól, mert az is azon a csatlakozón keresztül kapta a jelet és az sem volt így mozdítható.
αλφα2018-06-25 11:11:55 // 109912
RomeoOne2018-06-25 10:59:31 // 109911
Én a 147-esemmel voltam így anno. A vezetőoldali tükörben van a külső hőmérséklet jeladó. Az is rossz volt, néha működött, néha -35 fokot mutatottt a kánikulában is. Mivel a a vezérlése olyan, hogy 5 fok alatt nem engedi bekapcsolni a hűtést, ezért nem indul a klíma. Lehet, hogy egyébként csak vmelyik vezeték a rossz és kontaktos. Esetleg azzal érdemes lehet még próbálkozni.
Zolibácsi2018-06-25 10:55:15 // 109910
Most volt a giulietta fórumban ez a téma. És igen az volt a megoldás
Gazdee2018-06-25 10:22:44 // 109909
Sziasztok!
Most, hogy beköszöntött a meleg nyár, nem működik a klímám. :(
Elvittem klímaszervízbe megnézetni...
Gáz van benne, kompresszor jó, szerintük valami ekektromos baja van, de az nem az ő asztaluk.
A külső hőmérséklet jeladóm ez idő tájt -15, -20 fokokat mutat!
Lehet ez a hiba forrása? Hogy a tévesen alacsony hőmérséklet miatt a vezérlése nem engedi bekapcsolni?
Valakinek valami tapasztalat, észrevétel, ötlet....?
Illetve tényleg nem lehet külön külső hőmérséklet jeladót venni 159-hez, csak komplett tükörrel együtt?
Köszi!
Most, hogy beköszöntött a meleg nyár, nem működik a klímám. :(
Elvittem klímaszervízbe megnézetni...
Gáz van benne, kompresszor jó, szerintük valami ekektromos baja van, de az nem az ő asztaluk.
A külső hőmérséklet jeladóm ez idő tájt -15, -20 fokokat mutat!
Lehet ez a hiba forrása? Hogy a tévesen alacsony hőmérséklet miatt a vezérlése nem engedi bekapcsolni?
Valakinek valami tapasztalat, észrevétel, ötlet....?
Illetve tényleg nem lehet külön külső hőmérséklet jeladót venni 159-hez, csak komplett tükörrel együtt?
Köszi!
gecsa2018-06-24 23:30:33 // 109907
Első a család, ez így van rendjén! ;)
Liquid2018-06-24 14:26:50 // 109906
ha oda jutok szólok :D
Liquid2018-06-24 14:26:37 // 109905
csinálok belőle dízel-rollert :)
psychoati2018-06-24 12:01:38 // 109904
Első lámpák érdekelnek :-D :-D :-D
RomeoOne2018-06-24 12:01:19 // 109903
RomeoOne2018-06-24 11:50:09 // 109902
Na, már bontod a kocsit, donornak jó lesz? :DDD
Liquid2018-06-24 11:03:22 // 109901
Ma sikeresen megkanibalizáltam szegény Alfit :) A fiam rollerének az első kerekéből elrepült a csavar, 1 órát kerestük de nem lett meg. Nyaralunk, így a pincébe se tudok lemenni másikért :) Viszont a motortérben lévő relédoboz fedél 2db pont olyan csavar fogja, na abból az egyiket lecseréltem egy kábelkötegelőre. MInden műxik :)
RomeoOne2018-06-23 22:02:11 // 109900
Benne hagytuk. Nincs azzal semmi gond.
csokagm2018-06-23 21:59:27 // 109899
Aki 2.0-át íratott, az kiíratta az EGR-t vagy bent hagyta? Jól működik, csak azt javasolták, ha írom érdemes kiírni, hogy ne szarjon a saját szájába.
Lexlutor2018-06-23 21:33:03 // 109898
Érdi Alfa bontó.
Kazes☻2018-06-23 21:06:22 // 109897
"A metallurgia meg semmit sem változott, sőt szerintem szarabb lett." ...no, nekik aztán nem sok közük van hozzá ilyen értelemben... a pénzügynek viszont annál több! A tervezett avultatás sem egy új dolog, viszont talán mostanra nagyobb lett a lépték... : /
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-23 20:40:06 // 109896
Aztán mire volt jó a nagy kifinomultság? Csak károsanyag kibocsátásban vagyunk előrébb. Jó, igen elismerem, fontos dolog.
A 22 éves TD-m 1.5 dci-t reggelizik. Csak 3-szor annyi a várható élettartama, bírja a városozást. És ha láttál már adagolót szétszedve (vagy akár karbit) az igen kifinomult, okos szerkezet.
A TD-ben kettőstömegű sincs, érdekes, nem érzem a hiányát. Kultúráltabban jár sok cr dízelnél, a pdtdi-t meg hagyjuk is hozzá kepest.
A modern motorokból ellopták a köbcentit, a kompressziót (dízeleknél). És vajon mennyivel fogyaszt kevesebbet egy mai dci? 1l-rel.. talán.
És szerintem a 2.4 programja gyárilag egy időzített bomba.. de ezt már mondtam :-)
A 22 éves TD-m 1.5 dci-t reggelizik. Csak 3-szor annyi a várható élettartama, bírja a városozást. És ha láttál már adagolót szétszedve (vagy akár karbit) az igen kifinomult, okos szerkezet.
A TD-ben kettőstömegű sincs, érdekes, nem érzem a hiányát. Kultúráltabban jár sok cr dízelnél, a pdtdi-t meg hagyjuk is hozzá kepest.
A modern motorokból ellopták a köbcentit, a kompressziót (dízeleknél). És vajon mennyivel fogyaszt kevesebbet egy mai dci? 1l-rel.. talán.
És szerintem a 2.4 programja gyárilag egy időzített bomba.. de ezt már mondtam :-)
alfa155gyuri2018-06-23 20:01:55 // 109895
alfa155gyuri2018-06-23 19:55:10 // 109894
Kapd le a szíjat és forgasd meg az összes görgőt és ha mind finoman megy akkor irány a hosszú út.
alfa155gyuri2018-06-23 19:53:48 // 109893
Ez így van,tudnának tartós autókat csinálni de az nem érné meg.Fogyasztói társadalom lett.
Pl a nyomtatóban a lapszámláló és szia. :(
Pl a nyomtatóban a lapszámláló és szia. :(
Don Gombóc2018-06-23 19:52:03 // 109892
Altatót szedsz? Izgulsz mi? :-)
csAR2018-06-23 19:35:45 // 109891
Sziasztok!
Generátor és főtengely szíjtárcsán kívül mi hajlamos a fáradásra?
Megelőzésként ránéznék/cserélném,mielőtt hosszú útra indulok.
Generátor és főtengely szíjtárcsán kívül mi hajlamos a fáradásra?
Megelőzésként ránéznék/cserélném,mielőtt hosszú útra indulok.
Don Gombóc2018-06-23 19:35:02 // 109890
Nem jobb volt. Sokkal jobb ! :-)
A környezetvédelmi besorolás megölte az autózást. A metallurgia meg semmit sem változott, sőt szerintem szarabb lett. Erre bizonyíték a régebben futott verdák életkora és futásteljesítménye. És nem is a nagyon régire gondolok, itt van például a 2,4 olajkályha esete. A 10V és a 20V közötti különbség, sőt az első 20V és az utána lévő kurva kifinomult új 20V-k közötti tartósság. Valszeg elfelejtettek hajazni a régebbiekre, vagy kihaltak a régi mérnökök. A faszt. A beépített amortizáció, az visz mindent. Szar ez az egész, azt hiszem veszek lovat, az legalább a kocsmából is hazatalál. :-)
A környezetvédelmi besorolás megölte az autózást. A metallurgia meg semmit sem változott, sőt szerintem szarabb lett. Erre bizonyíték a régebben futott verdák életkora és futásteljesítménye. És nem is a nagyon régire gondolok, itt van például a 2,4 olajkályha esete. A 10V és a 20V közötti különbség, sőt az első 20V és az utána lévő kurva kifinomult új 20V-k közötti tartósság. Valszeg elfelejtettek hajazni a régebbiekre, vagy kihaltak a régi mérnökök. A faszt. A beépített amortizáció, az visz mindent. Szar ez az egész, azt hiszem veszek lovat, az legalább a kocsmából is hazatalál. :-)
balu8072018-06-23 19:17:44 // 109889
Sziasztok! 159-hez keresek kormanyburkolatot, középkonzol borítását és légszűrő hazat. Van tippetek, hogy hol tudnék emberi áron szerezni?
hpeti912018-06-23 14:52:22 // 109888
Köszönöm a kimerítő válaszokat, nem gondoltam hogy ekkora vitaindító kérdés :)
Ma kiszedtem a csavart és megnéztem a szűrőt, szerencsére nem volt semmi komoly szennyeződés benne, az olajat is könnyen átengedte (fecskendővel teszteltem). Így egyenlőre kapott egy áztatásos tisztítást, majd ment vissza helyére. Az autómban egyébként 199 ezer km van, és (szerintem) gyári turbó.
Egyébként a tény, hogy nem volt benne semmi komoly szennyeződés, arra enged következtetni, hogy az olajszűrő önmagában is elegendő tisztítást nyújt (nem hiszem hogy ez a szitaszűrő kisebb részecskéket fog meg mint a papír olajszűrő), tehát elvileg nélküle sem döglik meg a turbó. Viszont ha normális időközönként van cserélve olaj és olajszűrő, akkor pedig nem valószínű hogy eltömődik a szűrő, így nem is okoz problémát. Minden esetre rá fogok nézni néha.
Ma kiszedtem a csavart és megnéztem a szűrőt, szerencsére nem volt semmi komoly szennyeződés benne, az olajat is könnyen átengedte (fecskendővel teszteltem). Így egyenlőre kapott egy áztatásos tisztítást, majd ment vissza helyére. Az autómban egyébként 199 ezer km van, és (szerintem) gyári turbó.
Egyébként a tény, hogy nem volt benne semmi komoly szennyeződés, arra enged következtetni, hogy az olajszűrő önmagában is elegendő tisztítást nyújt (nem hiszem hogy ez a szitaszűrő kisebb részecskéket fog meg mint a papír olajszűrő), tehát elvileg nélküle sem döglik meg a turbó. Viszont ha normális időközönként van cserélve olaj és olajszűrő, akkor pedig nem valószínű hogy eltömődik a szűrő, így nem is okoz problémát. Minden esetre rá fogok nézni néha.
alfa155gyuri2018-06-23 12:52:11 // 109887
Amúgy van egy gondolatom mi lelte de az egy másik vita okot generálna.És nem akarok vitázni. :)
alfa155gyuri2018-06-23 12:48:10 // 109886
Ott az áldozat a turbó én meg a pénztárcám volt! :) :) :)
droberto2018-06-23 12:46:18 // 109885
Akkor ott valami más gond lehetett. A szűrő csak áldozat volt. (ua. a sztori mint a DPF-el)
(Én is most belefújtam, de simán jött a levegő.)
(Én is most belefújtam, de simán jött a levegő.)
droberto2018-06-23 12:43:44 // 109884
Tud valaki olyan oldalt, ahol van fotó a cikkszámokra. Nem is mert mindent a Google.
Kicsit szenvedek a csavarokkal, hogy melyik hova való. (Hasonló méretű csavarból is sokféle van.)
Pl.: ez hogy nézhet ki:
16285924
Kicsit szenvedek a csavarokkal, hogy melyik hova való. (Hasonló méretű csavarból is sokféle van.)
Pl.: ez hogy nézhet ki:
16285924
alfa155gyuri2018-06-23 12:39:53 // 109883
Igen.És az volt a szerencse,hogy észrevettem.Nem tudtam róla,hogy a stiloban van csak pelefujtam és nem ment át rajat semmi.Simán visszatettem volna a csavart.
droberto2018-06-23 12:35:18 // 109882
Neked egyébként el volt dugulva?
Hangsúlyozom még egyszer, hogy nekem 200k km után nem volt benne említésre méltó szennyeződés.
Hangsúlyozom még egyszer, hogy nekem 200k km után nem volt benne említésre méltó szennyeződés.
alfa155gyuri2018-06-23 12:30:40 // 109881
Igen és kisebb jóval.És mivel sehol nem említik egy tulajnak,hogy ott is van egy szűrő ezért szerintem itt van a kutya elásva.
droberto2018-06-23 12:29:02 // 109880
Szerintem ott lehet a kutya elásva, hogy ugye ez jóval finobban szűr mint az olajszűrő.
alfa155gyuri2018-06-23 12:28:45 // 109879
Ezt írom pont,hogy nem egy nagy mutatvány.
droberto2018-06-23 12:27:47 // 109878
Lassan összeáll a motorom.
Szerintek mit húzzak, le, hogy (ne iduljon be) le tudjam dry tesztelni tényleges beindítás előtt?
Az olajat bele akarnám terelni az olajcsőbe az olajpumpával éles idítás előtt...
Az izzítógyertyákra gondoltam, de úgy lehet beindulna.
Szerintek mit húzzak, le, hogy (ne iduljon be) le tudjam dry tesztelni tényleges beindítás előtt?
Az olajat bele akarnám terelni az olajcsőbe az olajpumpával éles idítás előtt...
Az izzítógyertyákra gondoltam, de úgy lehet beindulna.
alfa155gyuri2018-06-23 12:26:59 // 109877
De tényleg megemlíthetnék,hogy időnként ellenőrizzék vagy cseréljék,mert hát nincs egy centi nagyságú szűrő naná,hogy 200000 nél eldugulhat.Olajszűrőt 15000-ként cserélünk pedig egy jóval nagyobb felület.
RomeoOne2018-06-23 12:19:22 // 109875
Régen minden jobb volt. :)
Csak mekkora volt azoknak a motoroknak a fajlagos teljesítménye, meg mekkora a maiaknak? A maiak összehasonlíthatatlanul kifinomultabb mérnöki konstrukciók, sokkal jobban ki vannak hegyezve. Nem is tűrnek el annyi hanyagságot, nincsenek úgy meg ridegtartáson, mint a régebbiek. De hát mindenki eldöntheti, hogy milyen autóban szeretne ülni :)
Csak mekkora volt azoknak a motoroknak a fajlagos teljesítménye, meg mekkora a maiaknak? A maiak összehasonlíthatatlanul kifinomultabb mérnöki konstrukciók, sokkal jobban ki vannak hegyezve. Nem is tűrnek el annyi hanyagságot, nincsenek úgy meg ridegtartáson, mint a régebbiek. De hát mindenki eldöntheti, hogy milyen autóban szeretne ülni :)
alfa155gyuri2018-06-23 12:17:40 // 109874
Ez sem rossz megoldás,Mármint pl olajcseréknél cserélni azt is.Nem egy nagy mutatvány.
alfa155gyuri2018-06-23 12:16:17 // 109873
droberto2018-06-23 12:09:33 // 109872
droberto2018-06-23 12:08:24 // 109871
Én inkább a Garratnek hiszek (ha már a gyártónak nem), mint bármilyen magyar kisiparosnak. Bocsi.
Ha meg így félünk egy szűrőtől, akkor inkább cseréljük ki minden második olajcserénél. + 4000 pénz.
Ha meg így félünk egy szűrőtől, akkor inkább cseréljük ki minden második olajcserénél. + 4000 pénz.
Macccy2018-06-23 12:07:42 // 109870
Srácok.
A FIAT Szabót lehet mellőzném, nincs konkrét bajom velük csak a hozzám állásuk (~8 éves Alfa kgfb-re) és az Autóház Budaörs nagyon ajánlása miatt lehet inkább javíttatnám ott. Van ott valaki kontakt itt az Amorén, úgy tudom. Tudtok ebben segíteni légyszi? Hálás lennék. Kárfelvétel és jegyzőkönyv kész.
A FIAT Szabót lehet mellőzném, nincs konkrét bajom velük csak a hozzám állásuk (~8 éves Alfa kgfb-re) és az Autóház Budaörs nagyon ajánlása miatt lehet inkább javíttatnám ott. Van ott valaki kontakt itt az Amorén, úgy tudom. Tudtok ebben segíteni légyszi? Hálás lennék. Kárfelvétel és jegyzőkönyv kész.
alfa155gyuri2018-06-23 12:03:30 // 109869
Az 1,9 stiloban is volt már.
Don Gombóc2018-06-23 12:03:28 // 109868
25 éve teljesen más volt a turbó csapágyazása mint most, ne legyünk már okosabbak mint a turbó és motorfejlesztő mérnökök/tribológusok!!!
:-) Ez így is igaz. Nem is volt annyi szar turbó mint most. Nekem cserélt csapágyakat garrett T-25 , és T-45-ben is,( benyás) de mindjárt leváltotta a csapágyakat Mitsubishi készletre, amit az N csoportos verdák túróiba is rak. A gyáriak közel sem olyan jók. És a Garrettnek is lejebb áldozott, amióta ez a haniwell belekóstolt.
:-) Ez így is igaz. Nem is volt annyi szar turbó mint most. Nekem cserélt csapágyakat garrett T-25 , és T-45-ben is,( benyás) de mindjárt leváltotta a csapágyakat Mitsubishi készletre, amit az N csoportos verdák túróiba is rak. A gyáriak közel sem olyan jók. És a Garrettnek is lejebb áldozott, amióta ez a haniwell belekóstolt.
alfa155gyuri2018-06-23 12:02:24 // 109867
Bocs!DE én már a Renault 5 gt turbókat csináltam nem látom,hogy most másabb lenne ugyan úgy úszó csapágy van benn..
De tényleg hagyjuk.Én válaszoltam egy kérdésre nem mondtam,hogy mindenki vegye ki.De akkor a dpf-et az egr-t se írogassuk ki,de tudom ez egy más történet.
Én nem akarok vitázni csak egy kérdésre válaszoltam mondom.
De tényleg hagyjuk.Én válaszoltam egy kérdésre nem mondtam,hogy mindenki vegye ki.De akkor a dpf-et az egr-t se írogassuk ki,de tudom ez egy más történet.
Én nem akarok vitázni csak egy kérdésre válaszoltam mondom.
Don Gombóc2018-06-23 11:56:45 // 109866
Én is inkább a Belfegor turbós Kozák Csabának hiszek. Ki kell baszni belőle. Egyes kopel és népautókban és psa szarokban rendszeresítették először, ott is sok bajt okoz máig is. A 2.0-ban nincs is. A Fiat csoport 1,6 dízelekben rendszeresítették először. Én élve a gyanúperrel, ezt is beépített amortizációnak tudom be. Vajon minek is cserélni ha ott az olajszűrő, és a beteg Alfás, aki 10 ezrenként cseréli az olajat, amikor még átlátszó a nívópálcán. :-)