Fórum >> Típusok >> 159

Ricoe1562018-09-29 16:09:01 // 112006
Csöri nekem is ajánlotta a cseréjét...(vezérléssel csere volt éppen)
Nekem is lenne egy kérdésem. Indításnál mintha "ki akarna esni" a motor,érezhetően rázza a kocsit. Leállításnál ezt nem vettem észre... Sose volt még dízel autóm...ez ilyen?
Jelige: kezdő 159 tulaj :D
Jorjie2018-09-29 06:26:11 // 112005
Gratula a K-hoz :-)
Motomi802018-09-29 06:14:42 // 112004
Nekem is új állta a helyét.
Csabi2018-09-28 23:03:54 // 112003
Volt hozzá szerencsém nekem is anno. Hívhattam a trélert. Ezért, a mostani autómnál az első szerviznél megtörtént a cseréje...
Giuntini2018-09-28 23:01:40 // 112002
Jó, mert gumiágyban van...
Csabi2018-09-28 22:57:32 // 112001
Jaj, honnan vetted ezt a kertőstömegű szíjtárcsát? :D Főtengely szíjtárcsa a neve.
Giuntini2018-09-28 22:51:23 // 112000
Megoldódott a probléma! Az ékszíjtárcsa kicserélve. Ma reggel még alig tudtam tekerni a kormányt, délben a kezemben volt az új kettőstömegű ékszíjtárcsa délután 2-re már rajta volt. Így tudtam tesztelni az új MAP szenzort a pályán:
1, Nincs hullámzás és megtorpanás
2, a turbónyomás 150 környékén állandó, 1 bar környékén,
3, Egyenletesen épül fel a nyomás
4, Érezhetően jobban reagál minden gázadásra,
5, A fogyasztás alacsonyabb. Eddig 140-150 között átlagban 8,5 környékén fogyasztott, most sík úton, ugyanennél a tempónál 7,8-at ír ki. Láthatóan lassabban fogy a nyál a tankból.
Szóval bátran cseréljen mindenki MAP szenzort, aki megtorpanást, teljesítmény hullámzást, turbónyomás eltérést tapasztal. teljesen máshogy megy az autó, teljesen lineáris a gyorsulás, és a fogyasztásban is mutatkozik különbség.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-28 20:57:45 // 111999
És még mit nem tud a bömös... pl így kinézni :-)

Az anti 'premium gap' autó. Mégis nagyon működik ez a forma.
Ma épp Giugaro mester egy korábbi műve, a DeTomaso
Mangusta ugrott be róla, ahogy a parkolóban várakozva
nézegettem :-) Oké, távoli hasonlóság, de valahol látszik,
hogy a kéz ami rajzolta ugyanaz.
Haddel2018-09-28 20:30:23 // 111998
Elvittem ma a téli kerekeket centíroztatni,hogy szezon kezdetkor csak fel keljen pattintani a kocsira.
De még bárpultként is jól szolgálnak😃
psychoati2018-09-28 16:01:01 // 111997
Csak a projektort.
yani🍀2018-09-28 14:30:26 // 111996
A 159-ben azért nincs ilyen, mert midegy, hogy egyenesen megy vagy kanyarodik. :-) Ezt a bömös nem tudja.
Shadin2018-09-28 13:56:28 // 111995
Már tudom miért vezetnek a BMW-sek ilyen buzin :-)

"A fékezős sebességtartó ugyanakkor ügyes: tempomattal utazgatva beesel egy kanyarba a kelleténél csöppet gyorsabban, a számítógép soknak ítéli a tempót, s lecsíp belőle, majd visszagyorsít, ha egyenesbe jöttél."
Tocke2018-09-28 13:53:10 // 111994
Köszi szépen. Hát elég gyengének tűnik. Azt gondoltam, hogy legalább a h7 és a xenon közé be lehet sorolni. A projectort külön cserélted, vagy komplett lámpacsere volt?
psychoati2018-09-28 12:06:54 // 111992
Próbáltam, még a lámpa burkolatát is felpolíroztam, hogy egyáltalán ne legyen matt. Nem sokat ért. Ha a foncsor tönkrement akkor mindegy hogy mit teszel bele. NightEye 6500K 9000lm ledet tettem bele de nem lett elegendő fényerő így sem. Ráadásul a lámpa hátsó zárófedelét is át kellett hozzá alakítani. Aztán projektort cseréltem, így már nem életveszélyes az éjszakai közlekedés. A képen látszik a különbség (a bal oldali a led :-) ).
Giuntini2018-09-28 12:03:08 // 111991
Így néz ki az ékszíjtárcsa.
Smith2018-09-28 11:44:49 // 111990
A 2.0 JTDm 170LE gyári olaja a selenia w.r. pure energy 5W-30 ?
Motomi802018-09-28 11:24:48 // 111989
Meg hát ki gondolná. Ha elsőre ránézünk akkor megúszom a porlasztó vizsgálatot. 43000 ft. Végeredményben örülök, hogy meg van a bibi, de nagy mák hogy rájöttünk. Következő még a hidrotőkék lettek volna. De így már szépen jár.
Corben2018-09-28 11:24:07 // 111988
Jó foncsor, és a szenny a rossz foncsor felületén:
Corben2018-09-28 11:21:34 // 111987
Foncsort magában tudsz cserélni, kijön a lámpából egyszerűen, persze csak ha már kint van a lámpa :-)
A képeken látod a szar foncsort, és a jó foncsort.

Ja igen, ha szerencséd van akkor lehet, hogy a foncsorod még csak be van opálosodva a felrakódott szennytől, és le tudod óvatosan valami ablakmosóval és irdatlan puha ronggyal törölni.
De erre kicsi az esély.
Próbát megér....
Tocke2018-09-28 10:52:57 // 111986
Ha a gyári volt még, akkor egész jól bírta :-)
Giuntini2018-09-28 10:44:00 // 111985
Megvan! A kettőstömegű ékszíjtárcsa a guminak teljesen levált. Délben meglesz az új, aztán hajrá:)
Tocke2018-09-28 10:42:37 // 111984
Srácok, próbált már valaki a H7 halogén helyett LED-es izzókat? Van olyan, ami direktbe csatlakozik a régi csatival, a másik fajtán van a LED és a csatlakozó között egy CAN BUS feliratú doboz. Érdemes foglalkozni velük? A tompítottam az emelt fényűvel is gyengécske, a foncsor rendben és így a sötétebb napok előtt váltanék jobbra, ha van.
Köszönöm.
Liquid2018-09-28 10:19:55 // 111983
reggel volt kávé előtt :)
Shadin2018-09-28 09:53:41 // 111982
Így már jobb, az előző poszton sokáig méláztam h mit akartál :-)
Liquid2018-09-28 09:30:15 // 111981
elírtam, "nem rosszabb" akart lenni
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-28 09:27:39 // 111980
Én meg úgy, hogy más élmény, de jó! :-DD
Nekem ez a monstrum nem kéne kézivel. És a következő autóm is ha lehet automata lesz, ha lehet még gyorsabb, még okosabb váltóval. Pl nincs turbólyuk. Az automata konvertere befoltozza, soha, semmilyen körülmények között nincs az a dízeles nagy üresség érzés, hogy hopp, most várunk picit míg lesz myomás :-) Helyette szokni kell, hogy feljebb pörög a motor és olyan csúszó kuplung érzést ad, de megindul és tol.
Adrenalin mentes, az biztos, de ha az kell, szerintem eleve a 159 felejtős.
Nekem már azok miatt a süvítések miatt is automata kellene, nagy showt tud produkálni :-) Annyira gyors a váltó, hogy hatalmas szusszanással engedi el a levegőt a geo. Szerintem állat, mindig vágytam egy lefújószelepes turbós autóra. :-) Parkoló ház emelkedőjén jó előre lehúzom az ablakot, hogy kiélvezzem a teljes hanghatást, ott váltás nélkül is süvít egy hatalmasat :-)
Kanyargós úton meg M-be húzom és tiszta Need for speed. Kicsit lehetne kisebb a fülecske pöccintés és a váltás közti idő, de így is egy élmény vele kanyarogni. :-)
Liquid2018-09-28 07:59:00 // 111979
inkább úgy fogalmaznék, hogy rosszabb :)
Giuntini2018-09-28 07:57:39 // 111978
A másik, a 2,4-ben másképp viselkedik az automata. Az 1,9 kényelmes haladást tesz lehetővé, a 2,4 visszaváltogat 35-ig, ott a sport gomb is ami az 1,9-nél nincs. Szerintem a 2,4 sokkal jobb automatával mint kézivel.
Shadin2018-09-28 07:24:38 // 111977
Manapság minden kókler tud vezérlést cserélni :-)
Csak pl rögzítőt nem vesznek hozzá és fingjuk sincs hogy kell a feszítőt JÓL beállítani :-(
Liquid2018-09-28 00:01:38 // 111976
Ha benzinest akarsz és a TBI drága akkor jó lesz a JTS, mivel nincs más :)
A V6 is JTS, Holden-féle blokkal.
Ezenkívül van még 2.4-es dízel, de Brerából én se vennék dízelt.
V.Tomi.145-146 🍀2018-09-27 23:50:02 // 111975
Köszönöm a válaszokat! Akkor ebből az jött le hogy a JTS is jó.
Én azért is kérdeztem mert régebben panaszkodtak rá facen és ez így bennem maradt.

V6ot kereset legelőször, és külföldről.
RomeoOne2018-09-27 22:31:40 // 111974
Nocsak? Vége a szerelemnek?
gecsa2018-09-27 21:51:53 // 111973
Én sosem láttam még! :D
Motomi802018-09-27 21:11:52 // 111972
Skacok! Meg lett az autó csattogásának az oka! Porlasztóval kezdtem. Azok tökéletesek. Utána szívosor. Az is pipa. Még mindig csattogott. Ma elvittem olajat cseréltetni meg szűrőket. Meg átnézetni a vezérlést. A vezérlés majdnem új. Viszont nem volt jelen. Most csodás hangja van. Végre!
Giuntini2018-09-27 20:22:29 // 111970
Ma ismét "jó dolog" történt velem! Tekertem egy jó tolatáskor, és egyszerre minden elment. Kormányszervó, generátor, klíma. Leesett a hosszbordás szíj. Valószínűleg nem magától, hanem a kettős tömegű ékszíjtárcsa adta meg magát. Holnapi napra meg van a program...
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-27 18:51:38 // 111969
:-DDD Az automata nem arról szól. Automatával nyugisabbnak érzed az autót akkor is, ha ugyanúgy tiprod. Egyszerűen ennyivel több időd jut merengeni attól, hogy a bal láb pihen, a kéz nem nyúlkál :-D Én tudom élvezni a feszkó mentes csapatást. Mondjuk a kormány fülek kellenek, mert kanyarokban úgy az igazi.
Zolibácsi2018-09-27 17:38:28 // 111968
Ültem tegnap egy 1.9 16v automata 159 ben. Haaat 2.4 után nagyon fura volt. Teljesen leszedalva éreztem magam. Automata nem hozza ki belőled az állatot, és a - 100 lóerő sem. Mondanám hogy tökéletes utazó autó ha nem kell az erő.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-27 16:25:33 // 111967
Ha az itthoni kínálatból akar választani, akkor elég elméleti a kérdés, nagyjából nincs is más mint 2.2 JTS, vagy 2.4 jtdm. Egy V6 van értelmezhető állapotú, az vagy jó, vagy nem :-) Mire használná?
Giuntini2018-09-27 16:12:26 // 111966
Mentem vele, teljesen jó. Holnap kíváncsi leszek a pályán....
Szabolcs 1592018-09-27 15:32:09 // 111965
Ha a map sensor jó akkor alapjáraton és gyújtás on is 0 kell mutatnia a turbó nyomás mérőnek
Giuntini2018-09-27 14:17:05 // 111964
Kicseréltem ma a MAP szenzort. Eddig a jelenség az volt, hogy gyújtást ráadtam és az első osztásmál volt a turbónyomásmérő. Hideg motornál ott maradt, meleg motornál beállt alapjáraton 0-ra. De gyújtáson mindig az első osztásnál volt.
Csere után gyújtásnál is 0-n áll alapjárat 0, és mintha nem lenne olyan izgága a turbónyomásmérő. Holnap megyek autópályán és akkor letesutelem, de biztos hogy a MAP szenzor volt a ludas a hibás töltőnyomás értékek miatt.
Liquid2018-09-27 14:08:09 // 111963
Attól függ mire kell neki..
Ha csak hobbi, akkor V6, ha már egyszer...
Ha viszont tickelni kezd a szeme a 15+ fogyasztás említésétől, akkor inkább 2.2 :)
Én biztosan V6-ot vennék.
redbulz2018-09-27 13:32:26 // 111962
Szintén 25000 km óta van meg a 2.2 JTS-em, most van benne 223000, kb. csak a motorhoz nem kellett még nyúlni. DZ is azt mondta, hogy tapasztalatai alapján nem különösebben problémás jószág.
Gyapi Ɨ|ѯ2018-09-27 13:21:56 // 111961
Nekem a 2.2 JTS-ben 25e km alatt csak egy 1800 forintos tömítést kellett cserélni, olajat egy cseppet sem fogyaszt.
Egyébként a V6 is JTS, ha ilyen alapon indulsz ki.
Smith2018-09-27 11:42:39 // 111960
Ez nem is drága. Lehet veszek egyet tarcsiba :)
Ha jól látom a listát, belemegy a gyári bi-xenon helyére is.
antonov2018-09-27 10:13:39 // 111959
Ja saját képem is van, itt jobban látszik a difi.

antonov2018-09-27 10:04:16 // 111958
A csatolt képen látható a különbség az égett és az új foncsor között. Az égett csak egy vékony sávban világít előre, a kocsi elé alig. Én egyébként ilyennel xenonosítottam. Szerintem a gyári xenonos projektora is hasonló.

Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-27 10:03:55 // 111957
akkor az eredeti hamisítvány :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak