Fórum >> Típusok >> 159

Fordjee2019-01-17 21:34:21 // 114106
Köszi.

Nem akarom reklámozni, de elhívtam egy szakértőt, autovizsgalat.hu -ról, Varga Tibort. Elég alaposan átnézte az autót, van egy 159-ese neki is. Még azt is meg tudta mondani, hányszor pörgették pirosba a fordulatot, szóval tényleg nagyon sok mindent megnézett, átnézett. Ha valaki annyit ért az autókhoz, mint egy ötéves, vagy mint én, azt a kis pénzt bőven megéri. Nagyjából egy órán keresztül vizsgálta plusz próbaút.
Csabi2019-01-17 21:34:17 // 114105
Úgy tudom azért kellett az-az olajcsillapító(?) fedél-lemez, hogy biztos legyen az olajszivattyú ellátása. Anélkül nagyon veri az olajat és problémát okozhat... Valahogy ezért született ez hülye megoldás. Egyébként meg profi vagy ha sima ügy volt! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-17 21:23:04 // 114104
Gratula! Sok sok balesetmentes km-t vele! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-17 21:21:19 // 114103
Értem én, viszont a parajelenségekben nem hiszek :-) Kíváncsi leszek a megoldásra.
Fordjee2019-01-17 21:04:59 // 114102
Sziasztok!

Kedden sikerült elhozni az autót, végül az 1.8-as mellett döntöttem. És idáig nem bántam meg, teljesen elégedett vagyok vele, sőt, sokkal jobb mint amire számítottam. Az autó gyönyörű, az ereje nekem tökéletes, úgy néz ki, végre jól döntöttem:)
Marseus2019-01-17 20:08:18 // 114101
Nem érted! Ja és amikor teljesen lecsukom akkor is kialszik,tehát nem marad égve amire te gondolsz..parajelenség ez én mondom..:-)
Lörke2019-01-17 11:46:32 // 114100
Üdv!
Kicseréltem a 2.0 Jtdm olajpumpa tömítését. Annyira nem is volt vészes mutatvány, inkább a blokk és az olajteknő alapos tisztítása tartott hosszabb ideig. A régi tömítés már kemény és kb 1,5 mm-rel alacsonyabbá szikkadt, mint az új. Amúgy szerintem hülye konstrukció, hogy csak összeér a gumitömítés az olaj szívőcsővel, nincs a csőnek fix, csavaros rögzítése a pumpához.

Giuntini2019-01-17 11:05:05 // 114099
A tempomat egy nagyszerű dolog, de az automatánál jön ki legjobban. A motorerő autópályán bőségesen megvan, hogy 6-ban mindent legyőzzön, de ha visszalassulsz, majd megnyomod a reset gombot lenyűgöző, ahogy gyorsít és gangol felfelé. A tempomat annak idején csak az automaták kiváltsága volt, most meg olyan autókba is beteszik, amik a hátszélnek köszönhetően képes tatani a tempót.
samu1262019-01-17 09:24:11 // 114098
Sziasztok,

Az elmúlt pár hétben figyelmes lettem egy kormány zajra ami csak akkor jelentkezik, ha már az autó üzem meleg, közvetlenük a kormány környékéről egy vinnyogó gumis hang, fel is vettem: https://drive.google.com/open?id=1cVEpFbcRxVnWfUT9T6R04fO6lBP6uX6E

Volt egy főtengely ékszíjtárcsám és szíj cserém, körülbelül egyidős a probléma vele, leginkább parkolás közben hallatszik ki, 30-45 fokban (legalább) elforgatva a kormányt. Nem folyamatos a zaj, csak tekerésre jelentkezik.

Valaki tapasztalt hasonlót?
Piritu - 1.000.0002019-01-17 06:57:27 // 114097
A 180 megmaradt.
Csabi2019-01-16 23:22:01 // 114096
Asszem 40fölött megtartja, 180 fölött nem próbáltam :)
PBali2019-01-16 23:21:54 // 114095
Sziasztok! Nekem ismerős a dolog...M1-en 5-ből 3-szor biztos eldobja egy keresztbordán és csak újraindítás után tudom megint használni. (Talan 1 olyan kivétel volt, hogy miután eldobta, tudtam sebességet rögzíteni még egyszer) Legutóbb tempomat kapcsoló hibát írt, de mivel az azóta is jó, valószínű nálam is a fék/kuplungpedál kapcsolónál kell keresni az okát. Legközelebb ha kiolvassuk, megnézetem én is, mert a napokban is “elszállt” melóba menet, azt biztos megjegyezte. 2011-es az enyém, szóval a tempomat probléma faceliftnél is adott sajnos. (Kollégám 2006-osában is)
droberto2019-01-16 23:16:51 // 114094
Sok embernél kijön. De igazából jelentéktelen apróság csak. Persze, csak ha tudod, hogy mi az ok. :)

Szerintem én is a mindenhol a kézigázt használók közé tartozok. :) Sajna az 1.9 is csak 4 felett tudja.
A 45-180-as sebesség tartomány megmaradt?
Csabi2019-01-16 22:41:50 // 114093
A 2,4 11évesen is bírta, a mostani is. Tempomatot soha nem dobta ki , pedig elég sűrűn használom. 2.0-nál 3.fokozatban is lehet használni ez elég pozitív nekem....2,4-nél nem lehetett csak 4.től.
droberto2019-01-16 21:24:36 // 114092
Szerintem a kapcsoló ua. De le lehetne csekkolni az ePerben.
A kormánymű 2006 előtti TRW. A ZF már jó.
Az ablak meg nálam jó eddig. Szerintem egy 2008 előtti függés lehet. Bár ebben lehet tévedek.
droberto2019-01-16 21:21:49 // 114091
Sok minden rezeghet. Így leírva pedig főleg bármi.
Két tipp azért: a szívócső levegő kompenzátor bödön gumibakja (piritu blog), vagy a hűtővíz kiegyenlítő tartály (droberto blog).
A Bose Hifi ügyében Shadin blogjait javaslom. :)
Liquid2019-01-16 21:21:13 // 114090
nincs tempomatom, így azzal gond se lehet, hillholder hibát meg nem dob. Nem lehet hogy ez is a facelift előtt gépek típusproblémája? Mint a hátsóablak leesés, a kormánymű ésatöbbi
droberto2019-01-16 21:19:25 // 114089
Nekem nem bírt 10k km-t a Airtex vízpumpa. A csapágy megmurdelt, felmelegedett, így a tömszelence megsült és kinyomta a vizet. Mákom volt, a tönkremenetel elég látványos, azaz hangos volt. Kinyomott egy háromnegyed tartálynyi vizet.

Ha te víz nélkül jártál vele és fel is ment a mutató, az nem jó ómen. :(

Az 1.9 magát kilégteleníti 2-3 kisebb menés után. Kb 1-1,5 liter vizet vesz még fel a rendszer a feltöltés után.
Egyébként a hűtőn a visszatérő kollektoron és a tömlők magaspontján is van légtelenítő. De jobban jársz, ha nem piszkálod őket.

Ja és a mindenki tegyen vízszint jelzőt a kiegyenlítőbe, mert az gyárilag hiányzik!
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-16 21:15:33 // 114088
Vettem újat, beletettem. De nem nyugodtam, szérszedtem a gyárit is. Egy kis csiszolás után tökéletes, nem egy részecske gyorsító :-)) Lehet tavasszal vissza is rakom az eredetit, mert azzal a tempomat egész pici fék pöccintésre is leoldott, ez az új határozottabb mozdulatot kér. A régi jobban tetszett. :-)
droberto2019-01-16 21:04:52 // 114087
Lejtőn fékezéskor nem dobja a Hill Holder hibát?
Keresztbordán áthaladáskor még sohasem dobta el a Tempomatot?
Liquid2019-01-16 20:53:25 // 114086
az enyém még nem halálozott el.
droberto2019-01-16 20:53:19 // 114085
A Metelli fémlapátos és nemmellesleg olasz is.
droberto2019-01-16 20:52:10 // 114084
A fék/kuplungpedál kapcsoló típushiba. 6-8 éves korban ledobják a láncot
vermi902019-01-16 19:25:41 // 114083
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valakinek volt-e olyan problémája, hogy gyorsításnál és olyan 3-4ezres fordulaton tartva rezeg valami a műszerfal mögül illetve a szélvédő környékéről talán... Szeretnék utánajárni a dolognak de nem szeretném szétbombázni az egész műszarfalat mert utána lehet hogy 5 dolog fog rezegni... A másik pedig hogy a gyári BOSE rendszerhez nagyon értő HIFI specialistát tud-e valaki ajánlani?
Előre is köszönöm!
Giuntini2019-01-16 15:47:00 // 114082
Az biztos hogy rossz a termosztát. De ha állandóan nyitott állapotban van, akkor nem forrhat fel.
A másik, mi Shadinnal teszteltük km-eken keresztül, úgy hogy rá volt csatlakoztatva a comp. Ugyanezt csinálta. 80 fokig volt fűtés, majd hirtelen elment, mikor feljebb ment a vízhőfok.
Zolibácsi2019-01-16 15:35:14 // 114081
32 km alatt a kötelező üzemi hőfok 90 fok....
Giuntini2019-01-16 14:45:25 // 114080
Szurkolok neked, hogy megoldódjon, hogy egy esetleges vízpumpa elforgás legyen!
Giuntini2019-01-16 14:41:45 // 114079
Egyébként rosszul írtam, a generátort hajtja a 2,4-nél önálló szíj. Elirtam.
Balu19902019-01-16 14:38:29 // 114078
Sziasztok.

Nos elvittem a szerelőhöz, minden megvan hozzá, ami kellhet. Most nem produkált semmit az autó, volt fűtés, nem melegedett (80 fok fölé nem ment, igaz csak 32 kilométert mentem). Fater végig mögöttem jött és semmi füstöt nem eregetett az autó, se kék, se fekete, se szürke, se fehér.
Köszönöm a tanácsokat és ha ezekután nem oldódik meg a probléma azonnal vitetem el a kocsit tréleren és csinálják meg.
Annyi a "szerencse" az egészbe, hogy van rá 1 év garancia a főkomponensekre, így ha nagy a baj akkor se bukok vele, csak ugyebár addig sincs autó.

Egyenlőre optimista vagyok, hétvégére megvan az autó, utánna meglátjuk mi lesz.
Macccy2019-01-16 14:06:05 // 114077
Távol álljon tőlem a túlzott pesszimizmus, de igazad van, én is ezt javaslom Balu! Olvastam mi ment itt hengerfej ügyben, ha bármi erre utaló gyanú van (eléggé van) akkor első körben vissza kereskedő és ha kell közösen megegyezve megvizsgáltatni a dolgot egy normális szerelővel, aki ismeri az Alfa 2.4 hf témát. Mert ez már tényleg külön önálló téma! Vezérlés cserére locsolni 50-60-nemtomhány ezret addig felesleges...

Remélem még időben írkáljuk ezt és nem az van, hogy már szerelőnél van / ott az alkatrész, minden a padon. :( Ezután ha szívás van és a kereskedővel vissza kell alkudozni, nehezítő körülmény csupán a ráköltött szervíz.
Giuntini2019-01-16 13:50:52 // 114076
Az a baj, hogy én ezt kétszer csináltam végig. Az első volt a durvább, egy év elteltével motorgenerál lett egyik pillanatról a másikra jött elő a hiba. Kiderült, az autó valszeg már hf-es volt mikor megvettem, csak ki volt pasztázva. A paszta mindenhová bement mikor felforrt a víz. Fúrás, új dugattyúk, es a hf-et megcsinálták. Nem is volt vele gond 50 ezer km-en keresztül, majd elkezdődött a rejtélyes libikókázás a kiegyenlítő tartályban. Hónapokig nem találták a hibát, és én sem hittem el, hogy újra hf-es. Én voltam az első aki ebbe beleesett és senki akkor nem közölte, hogy ezeket a hf-eket nem lehet javítani. A Szakáll metál símán bevállalta. Nem volt se füst, se olaj a kiegyenlítőben, igaz nálam kemény volt a cső. De ez sem törvényszerű a hf-nél, mert ha nincs nyomás a rendszerben, akkor mitől keményedne csak felmegy a víz. Termosztát, hűtő, vízpumpa csere és csak rosszabbodott, és mentek rá a hatalmas pénzek. A végén elkerülhetetlen volt a hf levétele, és a hegesztés mellett újra megrepedt. Nincs jó 159-es bontott hf! 166-osból még találhatsz. Egy új hf 1 millió! Hónapokig állt az autó, mert nem volt hf. Aztán jött a szerencse, sikerült szereznem abból a pár új hengerfejből, ami piacra lett dobva 250 ezerért. Így nekem originál új hf került rá.
Nem csak az anyagiak, de az idő és az idegeskedés miatt nem javaslom, hogy belekezdj a vez. cserébe. Amit mondasz, nagyon rossz jelek. Vidd vissza a kereskedőhöz, és beszélj vele, hogy ez fődarab probléma. Nagyon jól ismerjük mi már egy páran a 2,4-et.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-16 12:40:18 // 114075
Szerintem új hf már nincs is. Néha rá szoktam keresni (csak hogy idegesítsem magam :-D), de felújítottak vannak csak. Egyébként egyre több példa mutatja, hogy 156 hengerfejjel tökéletesen javítható, csak legyen aki normálisan megcsinálja.
Giuntini2019-01-16 12:37:07 // 114074
A tőcsavarnál lehet központilag légteleníteni. De ez olyan, amire általánan nincs szükség. Olyan a rendszer, ha jól működik, kilégteleníti magát.
Mielőtt elkezdesz 100 ezreket költeni a gépre, én javaslom, vidd vissza a kereskedőhöz. A 2,4 legproblémásabb és legköltségesebb hibaforrása ez. A hengerfej baromi durva dolgokat tud produkálni. Honnan tudod, hogy nem egy frissen javitott hf került rá, ami nem tökéletes, csak eladásra javították meg. Az egész sztori nagyon gyanús. A 2,4-hez nincs jó hengerfej, minden bontottnak van valami problémája. Az új meg brutál árban van. Az enyémen az van, bár óriási szerencsém volt vele.
Én azt javaslom, vidd vissza a kereskedőhöz! A hf hiba alsó hangon fél millió, és csak bontott hf-ről beszélünk.
Zolibácsi2019-01-16 11:20:11 // 114073
Kitartást!
Balu19902019-01-16 10:30:26 // 114072
A tegnapi nap folyamán megnéztük mi is lehet a probléma. Nos meglepődve tapasztaltuk, hogy víz nem nagyon van a kocsiban, visszatöltöttük, de a légtelenítés során kiderült, hogy iszonyatosan nehezen melegszik és fűtés sincs, oké a termosztát tuti rossz. A motorvédő burkolat lebontása után folyást kerestünk, de azon kívül amit mi csorgattunk ki nem találtunk, viszont alulról megpillantva a termosztátot eléggé lefagytam, konkrétan úgy nézz ki mintha folyamatosan sós vízbe ázott volna tiszta fehér volt az egész, mintha szivárogna. A légtelenítés után még leállított állapotában nyelt el egy kis vizet. Nincs tapasztalatom ennél a tipusnál, lehetséges, hogy a hűtőm is van légtelenítő?
Járás közben a vezérlés oldalról valami furcsa hangot hallottunk, de nagyon halkan, mintha valami hozzáérn valamihez, lehetséges, hogy a vízpumpa van már ilyen ramaty állapotban? Nem elképzelhetetlen mert amit találtunk matricát a motortérbe aszerint majd 90 ezer km-rel ezelőtt volt a vezérléscsere.

Tesztelgettük hengerfejre is de nem produkált tüneteket.

Az autó aljáról annyit, hogy a bölcsők kivételével gyönyörű az alja, tavasszal a bölcsőket fel kell újítani.

Ma megy szerelőhöz vezérléscserére, ha utánna is lesznek gondok, akkor megy vissza garanciális javításra a kereskedőhöz.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-16 10:27:25 // 114071
Ez bizony így több mint gyanús, hogy vezeték törés.Nekem folyamatosan Bonnet open-t jelzett pl, ami azzal jár, hogy alapból világít a csomagtér világítás és 5p múlva kialszik. Ajtó nyitogatás, gyújtásra tétel után az 5p újraindul. Úgy rémlik, hogy a nyitott állapotot a zárt áramkör jelenti. És hiába volt a mikrokapcsoló nyitott állapotban, bent összeértek a vezetékek, ezért volt bonnet open akkor is, ha leforrasztottam a mikrokapcsolót :-)
SzTomi2019-01-15 23:14:05 // 114070
Szia,

Nálam a generátor szabadonfutó csinálta.
Marseus2019-01-15 22:03:02 // 114069
Már túl vagyok rajta de nincs változás.De nem nem világít,hanem fordítva.Olyat nem hiszem,hogy okozhat vezeték törés bár van más gondom is a hátsó fertályon pl;tolató lámpa és radar, ködlámpa.Izzók jók,csak nem jön hátra villany de ez a fordítva működés számomra megmagyarázhatatlan de ha nem tudok mást akkor szétszedem az átvezetést.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-15 21:33:41 // 114068
Az átvezető kábelt ha megmozgatod, történik valami? Lehet belül el vam már törve a vezeték . A mozgatást saját felelősségre, ha belül töröttek a vezetékek, kiszámíthatatlan a hatás :-)
Marseus2019-01-15 21:23:37 // 114067
Sziasztok!
Találkoztatok már olyannal,h a csom.tartó világítás fordítva működik?Amikor elkezdem felnyitni világít és mikor tovább nyitom akkor elalszik pont mikor előtte felkapcsolódott.Ez úgy kezdődött,h kimúlt a ledes szofita, és mikor kicseréltem akkor kezdte ezt.Ha vlaki találkozott már ilyennel az légyszi segítsen.Köszi..
tdemeter2019-01-15 19:01:29 // 114066
Sokan jöttek rá hirtelen,ugyanonnan ez lehetett az oka.
Laca622019-01-15 19:00:45 // 114065
Egyetértünk ! Elképzelni nem tudom,milyen biztonsági rizikója van,hogy megnézek egy hirdetést.
Smith2019-01-15 18:01:27 // 114064
El nem tudom hinni, hogy ahhoz, hogy egy hirdetést megnézzek, ki kell pipálnom, hogy nem vagyok robot, és meg kell keresnem azokat a képeket amiken közlekedési tábla van, mint a gyogyiban. Nem vagyok egy terminátor alkat, nem vagyok robot.
Már nem is akarom megnézni, ott dögöljenek meg a hirdetésükkel együtt.
Giuntini2019-01-15 11:14:58 // 114063
Ezt nem tudtam.
Macccy2019-01-15 10:30:04 // 114062
Lepetézek. Tényeg opció vagyis az lett az utolsó években az ALAP és erre kérhető, hogy lécci tegyenek bele olyan strici bőrt, mint ami nekünk is van. Akkor a bőr-alcantara volt a "csóró" ülés. Azért én elduzzognék azokban :))
antonov2019-01-15 09:28:33 // 114061
1.9-en nincs olyan. A generátor szabadonfutó tud még érdekes hangokat produkálni.
Giuntini2019-01-15 09:20:28 // 114060
Néztétek az elasztikus szíjat, ami a szervót hajtja? Az szokott ilyet csinálni, és az csak erősödni fog.
_Ata_2019-01-15 08:45:10 // 114059
Hétvégén utolért engem is a bűvös szám :)
Shadin2019-01-15 08:36:53 // 114058
Ez az utolsó magyar árlistából:

vzsiros2019-01-15 07:37:54 // 114057
Én úgy emlékeztem, hogy a TInél ez a bőr volt az alap... Tévednék? És még országonként is változhatott...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak