Scaniamen2019-01-19 12:31:43 // 114156
Sziasztok nem tud valaki tippet adni 2.4hez honnan tudnék új hengerfejet beszerezni?
ZsuTi2019-01-19 12:10:00 // 114155
Sziasztok kedves Autós-társak!
Menet közben a kabinban a kormánykeréktől sziszegő hang jön, fordulatszám növekedésél a hang is erősödik. Tudjátok, hogy mi okozhatja ezt? Köszönjük!
(Alfa 159 1.9 JTD) mi a szervokormányműre tippelünk...
Menet közben a kabinban a kormánykeréktől sziszegő hang jön, fordulatszám növekedésél a hang is erősödik. Tudjátok, hogy mi okozhatja ezt? Köszönjük!
(Alfa 159 1.9 JTD) mi a szervokormányműre tippelünk...
szelod92019-01-19 11:32:31 // 114153
Giuntini2019-01-19 09:31:18 // 114152
25-30 ezret.
Szabister2019-01-19 08:52:16 // 114151
Szia :) Megközelítőleg egy DPF tisztítás milyen összeget kóstál?
Giuntini2019-01-18 23:53:44 // 114150
A Turbó miatt szükséges, hogy max-on legyen.
Giuntini2019-01-18 23:52:22 // 114149
Tutela GI-VI
zoli9782019-01-18 23:11:52 // 114148
Sziasztok automatába milyen váltó olajat ajánlotok?
Vittorio1592019-01-18 22:10:08 // 114147
Az a baj, h a hamu lerakódik benne a sok km miatt.
Mi kitisztitjuk úgy hogy az újszerű lesz és többet nem kell vele foglalkoznod.
www.turbo-tec.eu vagy keress meg engem.
Ez volt a reklám helye.
Mi kitisztitjuk úgy hogy az újszerű lesz és többet nem kell vele foglalkoznod.
www.turbo-tec.eu vagy keress meg engem.
Ez volt a reklám helye.
Macccy2019-01-18 21:45:58 // 114145
Jó jó jó :D Elég lett volna, ha annyit mondasz, hogy uncsii a téma XD
Mától nem parázok rajta, majd tavasszal próbaképp beleöntöm az 5w-40-et.
Mától nem parázok rajta, majd tavasszal próbaképp beleöntöm az 5w-40-et.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-18 20:39:13 // 114144
Nekem eddig mindkét jtd (m) annyit hígult, amennyit fogyasztott az olajból. Egy olajcsere alatt nem nagyon valtozott a szint, vagy minimálisan. A TD egyértelműen mutatja a szitut, ha városban rövid utakra van használva, akkor néha kell tölteni rá. Hosszabb úton, ha hajtva van sem fogy semmi. A 2.4-nél sem véletlenül cserélek olajat gyakrabban mint 15e. 100% hogy hígul. A szerelőm egyébként azt javasolta, hogy ezeknél inkább maxon, vagy akár felette legyen. a régieknél én a nívó 3/4-edénél szerettem tartani.
Giuntini2019-01-18 20:16:46 // 114143
Vagy amelyik állandóan rövid távon van használva és felhígul a gázolajtól.
Zolibácsi2019-01-18 20:11:02 // 114142
Shadin téged keresnek :-)
Adexi2019-01-18 20:01:37 // 114141
Hello.159 tbi t szeretnék idővel.
Akinek ez van ajánlja?adexi
Akinek ez van ajánlja?adexi
Shadin2019-01-18 19:45:18 // 114140
Két szóval, szard le!!!
Shadin2019-01-18 19:44:41 // 114139
Ebben a témában azért van írás bőven a neten. Minden belsőégésű motor eszi az olajat. Kevesebbet, vagy többet, de eszik. Majd amelyik dízel az hígul némileg, hol jobban, hol kevésbé.
Shadin2019-01-18 19:42:35 // 114138
Srácok! Azoknak az autóknak nem fogy az olaja akinek az autója 6 litert eszik....
Shadin2019-01-18 19:39:19 // 114137
Én a dízelbe 40-es olajat tettem, valami C2 v. C3-ast. A 30-ast ette az újabb is.
Patkány kvázi vadi új és ha forszolva megyek vele akkor erősebben egyébként lassabban fogy belőle a 40-es olaj. Új HF, turbó, gyűrűk stb., hibátlan henger, bivaly erős motor.
Szerintem engedd el ezt a témát, egyébként meg pont jó bele a 40-es olaj, nyugodtan kövezzetek meg. Turbónak biztos, a többi meg marketing meg satöbbi.
Patkány kvázi vadi új és ha forszolva megyek vele akkor erősebben egyébként lassabban fogy belőle a 40-es olaj. Új HF, turbó, gyűrűk stb., hibátlan henger, bivaly erős motor.
Szerintem engedd el ezt a témát, egyébként meg pont jó bele a 40-es olaj, nyugodtan kövezzetek meg. Turbónak biztos, a többi meg marketing meg satöbbi.
Giuntini2019-01-18 19:16:12 // 114136
Szerintem nem kell aggódni! Nehezebben melegszik be, több kormot küld a dpf-be. Az a lényeg, hogy 10 perc alatt befejezze a regent.
szelod92019-01-18 19:08:21 // 114135
Sziasztok!
MES-sel kényszerítve nem működött a hűtő ventilátor sem az egyes sem a kettes fokozatban. Eddig nem tűnt fel a hiba, de szeretném orvosolni. Van tipikus betegsége a 159-nek erre vonatkozóan? Valakinek van rá megoldása? 1.9 JTD 16V
MES-sel kényszerítve nem működött a hűtő ventilátor sem az egyes sem a kettes fokozatban. Eddig nem tűnt fel a hiba, de szeretném orvosolni. Van tipikus betegsége a 159-nek erre vonatkozóan? Valakinek van rá megoldása? 1.9 JTD 16V
Laca622019-01-18 16:51:39 // 114134
Üdv Uraim !
Az a helyzet,hogy MES szerint egyre rövidülnek az átlagos regenerációs megtett átlag kilóméterek.Régebben átlag volt 600-700 km.Most,hogy megint ránéztem,300-400 kilóméter.Az AUTÓT 90 százalékban autópályán használom.
Kezdjek el aggódni DPF miatt ? Ha baj lenne mit javasoltok ?
Kivenni,eldobni,vagy hallgassak egy Amore-s tag szavaira,miszerint lehet takarítani is.
2.4 , hibátlan ,212000 Km.
Tényleg nagyon sokat segítenétek,ha válaszolnátok.
Az a helyzet,hogy MES szerint egyre rövidülnek az átlagos regenerációs megtett átlag kilóméterek.Régebben átlag volt 600-700 km.Most,hogy megint ránéztem,300-400 kilóméter.Az AUTÓT 90 százalékban autópályán használom.
Kezdjek el aggódni DPF miatt ? Ha baj lenne mit javasoltok ?
Kivenni,eldobni,vagy hallgassak egy Amore-s tag szavaira,miszerint lehet takarítani is.
2.4 , hibátlan ,212000 Km.
Tényleg nagyon sokat segítenétek,ha válaszolnátok.
Macccy2019-01-18 14:45:03 // 114133
Persze. Habár ezt is mondtam már, pont te is reagáltál (113062), hogy a nívó ennél valahogy nagyon bután mutat, mert a pálca egyik oldala mindig +4-5 "decit" mutat, de az alacsonyabbhoz nézem és ahhoz igazodik kábé a computer által jelzett is.
RomeoOne2019-01-18 14:37:24 // 114132
De te látod a nívón is? Én miután már többször besípol az elektronikus olajszint mérő, hogy töltsek rá, akkor szoktam ellenőrizni a szintet és legutobb akkor is maxon volt a pálca szerint. De a min-max közepénél sosem lejjebb.
Macccy2019-01-18 14:32:16 // 114131
Na erről beszéltem, amikor azt mondtam, hogy cimboráimnál valamiért sose fogyott olaj semmiből, sőt termelték az olajat. :D Még amikor mondtam nekik, hogy a brit tudósok, a szervízesek és a szakértők szerint is minden motor fogyaszt olajat, csak néztek rám és csóválták a fejüket, nem-nem. :)
Jó azért még nem tartok az 1 L / 5000 -nél, de a 7 deci / 5000 kábéra megvan.
Jó azért még nem tartok az 1 L / 5000 -nél, de a 7 deci / 5000 kábéra megvan.
RomeoOne2019-01-18 13:53:14 // 114130
Volt már ez téma máskor is. Vannak a csodamotorok, amik nem csipegetnek semennyi olajat, de átlagban 10ezer km-enként 0.5-1 liter el szokott fogyni. Aki 10ezrenként cserél olajat, annak nem is nagyon gond. Aki hosszabb periódusonként cserél, annál meg rá kell egy kicsit tölteni két olajcsere között
vzsiros2019-01-18 13:26:21 // 114129
4 éven keresztül a 159-em egyszer sem csipegette el az olaját... 96 ezerrel vettem majdnem 160-al adtam el, szóval évente kb 12 ezer ment bele, évente vittem olajat cserélgetni, sosem hiányzott belőle....
Utoljára a 156 16TS-em ette az olajat, de az tényleg olyan tempóban, mint ahogy itt leírod.
Azért az 5k / 1 liter elég soknak tűnik nekem...
Utoljára a 156 16TS-em ette az olajat, de az tényleg olyan tempóban, mint ahogy itt leírod.
Azért az 5k / 1 liter elég soknak tűnik nekem...
RomeoOne2019-01-18 13:24:07 // 114128
Csak egy kérdés volt, sztem sem kéne sok olajat ennie akkor sem, ha 2x ennyi van benne.
Macccy2019-01-18 13:10:50 // 114127
Egyébként még ha tévedek és csillióháromszázezer kilométer lenne is benne, akkor is sokallnám az olajfogyást, az öreg offos csótány ugyanis 400ezersok kilométeresen is ugyanannyit evett, illetve ivott.
Macccy2019-01-18 13:07:23 // 114126
Az alábbiak szigorúan egy lelkes, alapvetően optimista autóbuzi, hobbi-szerelgető észrevételei, nem képeznek referencia alapot, mások Alfájával bármi nemű egyezés a véletlen műve. :)
Ami megerősítheti:
- a német papírok ott voltak hagyva az átvizsgáló márkaszervízben, azt mondták kóser (jesszus, tényleg női tulaja volt)
- MES -ből nézve mindkét (?) helyen korrektek a számok, bár ugye ez sumákolható
- 2008-as gyártású lekopott gyári fékbetétet vettem ki belőle, gyári a féktárcsa (lassan ez is cserés lesz)
- futómű gyári, 1 alsó nagy szilent sz*r
- összességében a külső-belső állapota frankó, a kormánybetét van csak összegyűrűkarcolva
Ami nem erősíti, de nem cáfolja:
- 2014-es volt a vízpumpa, gyári márkájú szíjak meg minden, az kereken 5 évnél történhetett, ami kilométer mellett szintén gépkönyvi ajánlás
- termosztát gyári vót' :)
- lendkerék nem csörög, kuplung f*sza
- kipufogó nem rohad, sőt hála Istennek semmi se (excl. bölcső)
+1
- a kidobott törött Ti rugó "menetrend szerint" tört
Ami megerősítheti:
- a német papírok ott voltak hagyva az átvizsgáló márkaszervízben, azt mondták kóser (jesszus, tényleg női tulaja volt)
- MES -ből nézve mindkét (?) helyen korrektek a számok, bár ugye ez sumákolható
- 2008-as gyártású lekopott gyári fékbetétet vettem ki belőle, gyári a féktárcsa (lassan ez is cserés lesz)
- futómű gyári, 1 alsó nagy szilent sz*r
- összességében a külső-belső állapota frankó, a kormánybetét van csak összegyűrűkarcolva
Ami nem erősíti, de nem cáfolja:
- 2014-es volt a vízpumpa, gyári márkájú szíjak meg minden, az kereken 5 évnél történhetett, ami kilométer mellett szintén gépkönyvi ajánlás
- termosztát gyári vót' :)
- lendkerék nem csörög, kuplung f*sza
- kipufogó nem rohad, sőt hála Istennek semmi se (excl. bölcső)
+1
- a kidobott törött Ti rugó "menetrend szerint" tört
tdemeter2019-01-18 13:03:13 // 114125
Már egy ideje nem használom a 159-et (mivel árulom, ne legyen koszos, stb), de ma bele kellett ülnöm, mert az asszony elvitte a másik vasat.
Kisütött a nap és elképesztően jó volt menni vele ! Mindig megállapítom, hogy zseniális ez az autó....
Hihetetlen, hogy a 159 mennyire meg tudja mosolyogtatni az embert.
Sajnálom, hogy el kell adnom, de a köv gazdája biztosan boldog lesz majd vele...
Kisütött a nap és elképesztően jó volt menni vele ! Mindig megállapítom, hogy zseniális ez az autó....
Hihetetlen, hogy a 159 mennyire meg tudja mosolyogtatni az embert.
Sajnálom, hogy el kell adnom, de a köv gazdája biztosan boldog lesz majd vele...
RomeoOne2019-01-18 12:33:08 // 114124
"a nálam töltött 20 hónapja és a szerelések alatt még mindig nem dőlt meg, hogy valós lenne a kilométer"
Fordítva közelítsd meg a kérdést. Ha kintről hozott tuti tekert, de milyen bizonyítékot láttál, hogy nem az?
Fordítva közelítsd meg a kérdést. Ha kintről hozott tuti tekert, de milyen bizonyítékot láttál, hogy nem az?
Macccy2019-01-18 12:25:50 // 114123
bocsi már megint kisregény lett :)
Macccy2019-01-18 12:21:56 // 114122
:DD
Igaz. Jó jel, vagy így is megy bele gázolaj ÉS még azon felül annyit fogyaszt olajat, hogy így jön ki a lenti fogyás. :))
Nem, ezz már tényleg zavaró. Tíz évig jártam az audival, annál megszoktam, hogy nálam bármi is történik, 10 ezer kilométerenként benyal 1 liter olajat. Igaz bárki más cimborával beszélgettem erről, varázslatos módon soha senkinek nem volt ilyen olajfogyása. De tegyük hozzá, hogy ott is egy viszonylag öreg (1996-) TDi konstrukcióba töltöttem a minőségi 5w-40 -est. Erre itt van ez a lényegesen korszerűbb JTDm, a nálam töltött 20 hónapja és a szerelések alatt még mindig nem dőlt meg, hogy valós lenne a kilométer, ez most 151.200. És igaz, hogy ebbe is vékony 5w-30 (motul fe) kenőanyag kering, de akkor se tudom ezt már normális mennyiségnek felfogni. Közelít az 1L / 5000 lélektani határ, mások ilyenkor már hívják a papot és a bontót. :D
Az mondjuk igaz, hogy már város-elővárosozok, de ettől se szabadna neki. Álló helyben nem járatom feleslegesen, cserébe hidegen meg nem parkettázom sz*rrá. Motorféket gyakran használok, de nehogymáá nee
Itt valami más van. Mivel -5 fokban is pöccre indult és a hébe-hóba kicsit többet tekerős beindulás teljesen random és szinte hőmérséklet független, azt betudom a kötelezően gyengülő önindítónak (ismerős is most cserélt szintén 159-en). Kompresszijó ha jó, akkor a gyűrűk csak nem olyan foghíjasok, hogy ezt mind átengedje. Turbó nem sípol, nem búg, veszi a töltést és nyomást, nem gondolnám, hogy lötyög a tengelyén mint bíró seggében a lóf*sz. Az összes külső jele olajnak az amit leírtam, kártergőz csövek, csatlakozások, betöltő szekció mellett, fölött, keverőmodul környéke, levegőcső is belül természetesen, na meg odalent a kartergőz becsatlakozás és a turbó környéken, intercooler előtt. A múltkor asszem azt írtam is, hogy kihúztuk a nívópálcát a GT JTD -ből is meg ebből is járó motornál, néhány másodperc múlva náthás olajos prüszkölés kezdődött, mi meg pöttyösek lettünk ahogy ott elemlámpáztunk, mint a hülyék. A GT hasonló. Viszont ez meg azt olvastam ilyen, ennyi köhögés normális, az olajcseppek meg hát jönnek vele. Gejzír, vulkán, füstkitörés, dráma nem volt, nem tolja ki a nívópálcát :)
Kékes füst csak regeneráláskor van és kábé az első egy percben, ilyenkor ha lépésben esz a fene, vagy lámpánál ér utol, természetesen jön az ismerős olaj-barbecue szag is. Ciki, de ez van. Ennyi olajos "bélgáz" más JTDm -nél is van? Mert akkor talán a DPF -emet nem etetem extra sok elégetlen kenőanyaggal.
Ha jön a jó idő és az olajcsere, majd keresek/megszűntetek szivárgásokat, de az ajánlott olaj típust nem szívesen cserélném le 40-re.
Igaz. Jó jel, vagy így is megy bele gázolaj ÉS még azon felül annyit fogyaszt olajat, hogy így jön ki a lenti fogyás. :))
Nem, ezz már tényleg zavaró. Tíz évig jártam az audival, annál megszoktam, hogy nálam bármi is történik, 10 ezer kilométerenként benyal 1 liter olajat. Igaz bárki más cimborával beszélgettem erről, varázslatos módon soha senkinek nem volt ilyen olajfogyása. De tegyük hozzá, hogy ott is egy viszonylag öreg (1996-) TDi konstrukcióba töltöttem a minőségi 5w-40 -est. Erre itt van ez a lényegesen korszerűbb JTDm, a nálam töltött 20 hónapja és a szerelések alatt még mindig nem dőlt meg, hogy valós lenne a kilométer, ez most 151.200. És igaz, hogy ebbe is vékony 5w-30 (motul fe) kenőanyag kering, de akkor se tudom ezt már normális mennyiségnek felfogni. Közelít az 1L / 5000 lélektani határ, mások ilyenkor már hívják a papot és a bontót. :D
Az mondjuk igaz, hogy már város-elővárosozok, de ettől se szabadna neki. Álló helyben nem járatom feleslegesen, cserébe hidegen meg nem parkettázom sz*rrá. Motorféket gyakran használok, de nehogymáá nee
Itt valami más van. Mivel -5 fokban is pöccre indult és a hébe-hóba kicsit többet tekerős beindulás teljesen random és szinte hőmérséklet független, azt betudom a kötelezően gyengülő önindítónak (ismerős is most cserélt szintén 159-en). Kompresszijó ha jó, akkor a gyűrűk csak nem olyan foghíjasok, hogy ezt mind átengedje. Turbó nem sípol, nem búg, veszi a töltést és nyomást, nem gondolnám, hogy lötyög a tengelyén mint bíró seggében a lóf*sz. Az összes külső jele olajnak az amit leírtam, kártergőz csövek, csatlakozások, betöltő szekció mellett, fölött, keverőmodul környéke, levegőcső is belül természetesen, na meg odalent a kartergőz becsatlakozás és a turbó környéken, intercooler előtt. A múltkor asszem azt írtam is, hogy kihúztuk a nívópálcát a GT JTD -ből is meg ebből is járó motornál, néhány másodperc múlva náthás olajos prüszkölés kezdődött, mi meg pöttyösek lettünk ahogy ott elemlámpáztunk, mint a hülyék. A GT hasonló. Viszont ez meg azt olvastam ilyen, ennyi köhögés normális, az olajcseppek meg hát jönnek vele. Gejzír, vulkán, füstkitörés, dráma nem volt, nem tolja ki a nívópálcát :)
Kékes füst csak regeneráláskor van és kábé az első egy percben, ilyenkor ha lépésben esz a fene, vagy lámpánál ér utol, természetesen jön az ismerős olaj-barbecue szag is. Ciki, de ez van. Ennyi olajos "bélgáz" más JTDm -nél is van? Mert akkor talán a DPF -emet nem etetem extra sok elégetlen kenőanyaggal.
Ha jön a jó idő és az olajcsere, majd keresek/megszűntetek szivárgásokat, de az ajánlott olaj típust nem szívesen cserélném le 40-re.
Lörke2019-01-18 08:56:36 // 114121
A pasztát több mint 1 napot hagytam száradni, utána töltöttem fel olajjal.
Shadin2019-01-18 08:52:46 // 114120
Ezt a műveletet én kocsi bakon hanyattfekve végeztem, hát az kihívásos volt, de elsőre jó lett. Gyereket betanítottam műtős segédnek, Ő adogatta a csavarokat, meg világított stb.
Lörke2019-01-18 08:48:14 // 114119
Megnéztem mit ír az elearn. Azt nem mondtam, hogy könnyű volt feltenni. A féltengely vezetőt hátradrótoztam, bár még így zavart kicsit. Szárazon kb 15x begyakoroltam a teknő megfelelő pozícióban történő visszarakását. A paszta nem sérült felrakáskor. Loctite Si 5910-et használtam. Csavarok nyomatékra húzva.
Szergej2019-01-18 08:44:24 // 114118
Hát nem. Ráadásul kislány a jobb egyben. Sokkot kaptak.😟
Shadin2019-01-18 08:42:09 // 114117
Szegénynek nem jól indult a napja :-(
Shadin2019-01-18 08:41:22 // 114116
Én spaniferrel :-)
Shadin2019-01-18 08:40:12 // 114115
Ez jó jel, azt jelenti, hogy nem hígul gázolajjal az olajad és ezért a valós, normális olajfogyasztást tapasztalod! :-)
Szergej2019-01-18 08:17:50 // 114114
droberto2019-01-17 23:19:13 // 114113
Az elaern szerint pasztáztál?
A féltengely megvezetőt blokkot hogy pucoltad el az útból, hogy könnyen felmenjen a teknő?
Milyen technikát használtál?
A féltengely megvezetőt blokkot hogy pucoltad el az útból, hogy könnyen felmenjen a teknő?
Milyen technikát használtál?
droberto2019-01-17 23:17:26 // 114112
Ez valami egyedi hiba lehet. Nem jellemző az olajfogyás a JTD-re. Pláne ekkora.
A bödön végzi a lecsapatást. Az olajgőz rendszer gumitömlői pedig elengednek a bilincs alól. Ez sajnos normál. De ez néhány tized mili liter lehet max.
A bödön végzi a lecsapatást. Az olajgőz rendszer gumitömlői pedig elengednek a bilincs alól. Ez sajnos normál. De ez néhány tized mili liter lehet max.
droberto2019-01-17 22:48:35 // 114111
Gratula!
Sok boldog km-et! :)
Sok boldog km-et! :)
droberto2019-01-17 22:42:00 // 114110
Igen nekem is csinálja néha. De csak műgyantán. De nem folytonosan. Így csak akkor, ha nagy kormányerő mellett jobbra balra 5°-ot ide oda tekergetek.
Lörke2019-01-17 22:33:46 // 114109
Az olajteknő pasztázástól paráztam, eddig úgy tűnik jó lett, jól tömít.
Persze mindennek megvan szerepe, így a fedél-lemeznek is. A lemez az olaj lötyögést gátolja, viszont a buta tömítés megoldás miatt meg nincs olajnyomás :D Ha jól olvastam neten, sok Insignia motor bánta.
Persze mindennek megvan szerepe, így a fedél-lemeznek is. A lemez az olaj lötyögést gátolja, viszont a buta tömítés megoldás miatt meg nincs olajnyomás :D Ha jól olvastam neten, sok Insignia motor bánta.
Macccy2019-01-17 21:37:50 // 114108
Sokmillió boldog métert vele ! ;)
Macccy2019-01-17 21:34:49 // 114107
Detelevana**szom azzal, hogy ilyen hülye nézegetős vagyok aztán megint találom a témát :D
Olajfogyás, aztmondja 2/6. Pedig ősszel még 4/6 is volt miután öntöttem bele jó sokat. Na nézzük a nívót: apám, ez má megint benyelt 3-4 decit. Mennyi alatt? Baszki kétezerpárszáz.
Csak körbelámpáztam, szétnézek merre mivan, azon kívül, hogy fent a kartergőz csőnél, a beöntő mellett, az egr keverős tájékon olajos, nemnagyon látni trét. Néztem lent is, hát a szokásos, a turbóról coolerre menő gumicső mondjuk olajszutykos rendesen, de az meg nem annyira meglepő. De a kartergáz miért visz ennyi olajat? Mert visz azbiztos, ahol becsatlakozik a csöve a légszűrő box után, ott is kikönnyezik már. Normálisabban le kéne csöpögtesse hátul a vödör, nem?
Nem szabad nézegetni :) ha nem lenne hideg már pucolnám ki a motorteret Brigével, szedném ki a csövet, hogy mi jön belőle. Felül beöntőnél tuti csőbilincs vagy valami csere lesz.
Olajfogyás, aztmondja 2/6. Pedig ősszel még 4/6 is volt miután öntöttem bele jó sokat. Na nézzük a nívót: apám, ez má megint benyelt 3-4 decit. Mennyi alatt? Baszki kétezerpárszáz.
Csak körbelámpáztam, szétnézek merre mivan, azon kívül, hogy fent a kartergőz csőnél, a beöntő mellett, az egr keverős tájékon olajos, nemnagyon látni trét. Néztem lent is, hát a szokásos, a turbóról coolerre menő gumicső mondjuk olajszutykos rendesen, de az meg nem annyira meglepő. De a kartergáz miért visz ennyi olajat? Mert visz azbiztos, ahol becsatlakozik a csöve a légszűrő box után, ott is kikönnyezik már. Normálisabban le kéne csöpögtesse hátul a vödör, nem?
Nem szabad nézegetni :) ha nem lenne hideg már pucolnám ki a motorteret Brigével, szedném ki a csövet, hogy mi jön belőle. Felül beöntőnél tuti csőbilincs vagy valami csere lesz.