Itt is csak a hang lett az illesztés szempontja?
Mindegy volt mire teszik fel?
Ki a fene tudja, hogy mit jelent egy dobot a motorhoz hangolni?
Shadin2019-07-10 09:04:07 // 117940
Shadin2019-07-10 09:01:58 // 117939
Az Ulter-nek kurva jó hangja van csak az motoszkál az agyamban azóta is, hogy az baxta szét tavaly a turbómat, ami meg a motoromat :-) Nyilván ennek semmi értelme, de a program is a Squadra volt rajta és a csillagegyüttállás akár okozhatta is. azóta is vágyom azt a hangot, egy napot mentem vele, de arra emléxem még, hogy gyengébbnek tűnt tőle az autó. Hát nagyon nem tudom :-(
blog
Másnap: blog
Azóta eltelt pont egy év és 20k km.
Nem lett a Bibliám, de megmaradt ez a rész a fejemben:
"Kipufogó rendszer. Sokan nyúlnak ehhez a látszólag egyszerű alkatrészegyütteshez, a rendszer fojtásának csökkentése nem nagy ügy. Pedig a kipufogórendszer szakszerű átalakítása közel sem problémamentes feladat, korántsem mindegy pl. hogy a kipufogócső milyen hosszú, mennyire nyúlik be a hangtompítóba, mekkora a fojtása (ellennyomás), stb. Egy, a motorhoz jól illeszkedő rendszerben a cső végén depresszió hullám alakul ki, amely segít a hengerből eltávozó gáz kiáramlásában. A szelepösszenyitás - vezérműtengely profilkialakítás - kipufogó rendszer fojtás egymással szoros összefüggésben van, avatatlan kézzel hozzányúlni nem szerencsés"
forrás
blog
Másnap: blog
Azóta eltelt pont egy év és 20k km.
Nem lett a Bibliám, de megmaradt ez a rész a fejemben:
"Kipufogó rendszer. Sokan nyúlnak ehhez a látszólag egyszerű alkatrészegyütteshez, a rendszer fojtásának csökkentése nem nagy ügy. Pedig a kipufogórendszer szakszerű átalakítása közel sem problémamentes feladat, korántsem mindegy pl. hogy a kipufogócső milyen hosszú, mennyire nyúlik be a hangtompítóba, mekkora a fojtása (ellennyomás), stb. Egy, a motorhoz jól illeszkedő rendszerben a cső végén depresszió hullám alakul ki, amely segít a hengerből eltávozó gáz kiáramlásában. A szelepösszenyitás - vezérműtengely profilkialakítás - kipufogó rendszer fojtás egymással szoros összefüggésben van, avatatlan kézzel hozzányúlni nem szerencsés"
forrás
Shadin2019-07-10 08:48:31 // 117938
Yani-éban Novitec van, de ahogy mértük, nem jelentős a különbség a gyárihoz képest, alul kis plusz nyomaték, felül valamennyivel kisebb teljesítmény. A box egy kicsit dízelessé teszi.
Zolibácsi2019-07-10 08:47:29 // 117937
Mióta meg vettem összesen nem mentem vele 2000 km-t. Valószínűleg amikor hoztam haza és egyszer mentem vele 200 at akkor történt, mert volt erre utaló jel. Azóta pedig nagy gaznal 3000 nel mindig limp módba tette magát. Szóval nagyon az elején vagyunk a dolognak.
Shadin2019-07-10 08:44:48 // 117936
Sajnálom. Ha ez a szerencse akkor mi a balszerencse? :-(
Shadin2019-07-10 08:43:39 // 117935
Vicces egyébként, hogy ahogy nálad is nem igazán a számok jelentenek sokat, én alig piszkáltam bele a gyáriba, mondhatni csak kisimítottam, és érzésre jelentős a javulás. Tényleg olyan, mintha azt kapná meg amire tervezték, vagy próbálták...
Shadin2019-07-10 08:40:55 // 117934
Úgy bizony! Sajna bennem van, hogy ez csak az alkalmat várja h eldobja a csatjait :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-10 08:07:25 // 117933
uhh neked nincs szerencséd... bár ha dízelt vennék az lenne az első, hogy szívósor vizsgálat sok szopástól menti meg az embert....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-10 06:27:42 // 117932
Jah tényleg :) Jó a hangja apró pénzből
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2019-07-10 06:07:28 // 117931
Nekem Dinamit Dob épített van a katalizatortól hátra minden cserés lett. A végekkel a 3 dob és a flexicső +munka volt 100. Próbálgattunk vagy 6 féle dobot, felhegesztették és mentem vele. Nem tetszett, csere másikra és próba... hangos.... csere....szóval egy jó 4 órat ra kell szánni :D
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2019-07-10 06:02:30 // 117930
Trisz kollégám vett az 1.9 re Ulter-t az dupla végü 2 dobbal ilyen 80 körül rémlik. Nagyon jó hangja van tőle . De ha emlékeim nem csalnak ... mintha Shadinnak is lett volna Ulterje a TBi in :)
Ulter sound :)
Ulter sound :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-09 23:25:49 // 117929
:-(
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-09 23:23:38 // 117928
Felesleges, gyári programmal egyszerűen gyenge. Számok szintjén is 180 ló körül van, ami kevés az 1600 kilójához. Kell neki a remap nagyon. Viszont még a kkk-val is kb 230 ló kijön simán. Az meg tudod milyen :-) Egyébként Paks felé menet egy rövidebb szakaszon volt alkalmam Yani TBi-je után haladnom. Az övében talán box van? Nekem az volt a benyomásom, hogy tök egyformán megy a két autó. Csak a benzines jobban kormol :-P
Zolibácsi2019-07-09 23:00:04 // 117927
Csak hogy mennyire bele tudok választani, Gt-vel ki hagyom az alfa cityt, mert be nyelte az egyik swirl lapkat a 2. henger és a turbó fogta meg. Szerencsére csak turbó felújítás meg hf és szivosor csere.
Liquid2019-07-09 22:55:16 // 117926
össze lehet rakni pár perc alatt egyet :) Csak kell egy gyári program. Még lehet hogy nálam is akad 210 lovashoz.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-09 22:52:05 // 117925
Szerintem gyári 2.4-et már nem találsz :-) Csak húzottat. Egyszer próbáltam gyári progival, elég is volt :-))
RomeoOne2019-07-09 22:16:41 // 117924
Akkor még túl friss volt a többszázezres javíttatások élménye :D
Liquid2019-07-09 22:13:52 // 117923
bakker, tavaly bezzeg nem voltál hajlandó mókázni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 22:01:59 // 117922
nagyobb turbó kéne kkk 4-es csak rohadt drága... 4 kiló bakker :(((
mennyi legyen a 2.0 280 VS 310? :DDD kell ez egyáltalán?
mennyi legyen a 2.0 280 VS 310? :DDD kell ez egyáltalán?
Shadin2019-07-09 21:52:19 // 117921
Plusz lovakkal 242 paci 6250-nél és 390 Nm 2500-nál, de ezek csak számok és ezt sajna nem bírja a kuplung. Majdnem szériával megyek.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 21:43:17 // 117920
Banánnak van a Tibijén talán sziklai a dupla 70 rugó volt...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 21:29:19 // 117919
Ez normál anyag az festik feketére :))) Bpen legyártják neked 70e ért duplára...de ez sem lesz örök élet
RomeoOne2019-07-09 21:28:03 // 117918
Hang szempontjából tök8, nekem csak egy cső van a dob helyett, semmi nem jön át a turbó + DPF kombón a 2.0-nál.
Csabi2019-07-09 21:24:47 // 117917
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 21:13:46 // 117916
oda én is megyek a plusz lovakkal ... kivi leszek
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 21:12:41 // 117915
kép alapján raktak rá egy króm véget ettől sport nem saválló szóval ugyan úgy lerohad +20e-ért ... ha sportot szeretnél akkor ragazzon, supersprint, novitec...azok nem rohadnak le csak inkább 2 kiló :P
Shadin2019-07-09 21:03:18 // 117914
Valójában ~2700-nál 450 Nm és ~4500-nál majdnem 200 Le egy jó hosszú váltóval? Szemben a Tbi könnyedségével és majd 6000-es ford. tartományával. Nyomatékban előnye, teljesítményben hátránya van. Mikor lesz kul? Vagy ami helyette lesz? Beáldozom a kuplungom egy kézi váltós első kerekes 2.4 mellett csak hogy kiderüljön az igazság. 😁
Csabi2019-07-09 20:56:40 // 117913
29 körül van a sima, de ugye az ugyanúgy lerohad 3-4év alatt...Ezért néztem a sportot,az 20-al több, és örökélet :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-09 20:52:19 // 117912
Megvédjük a szent 2.4-et. Másképp 230. 450+ Nm mellett 230.:-)
A gyári 2.4-et meg hagyjuk is, az sehogy se 200. Elcseszett programja van sajnos.
A gyári 2.4-et meg hagyjuk is, az sehogy se 200. Elcseszett programja van sajnos.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 20:14:57 // 117911
sok értelme nincs... azaz semmi :D mennyi kint a sima dob? Megtaláltam annyi mint nálunk valahol még drágább is, megnyugodtam :DDD
Csabi2019-07-09 20:08:25 // 117910
Dízelre sportdob? Valaki próbálta már? (Imasaf)Ha már úgy is dobot kell vennem, nem olyan sokkal drágább mint a gyári-gagyi.
Roll19832019-07-09 18:43:43 // 117909
Tudom, anno nekem is a bontót ajánlottad, de kis guglizás után meglett.
Roll19832019-07-09 18:41:20 // 117908
De te sokat vagy vele Budapesten, nem? A pesti dugó nagyon fel tudja nyomni az átlagot.
Liquid2019-07-09 18:33:52 // 117907
Mindkettő jó :) A Tibi többet kajál, még a 2.4Q4-nél is kb. 2 literrel. Nálam az eddigi kb. 1000km átlaga 11.4
A dízel "mozdonyabb", és hangosabb, motorhangja is jobb. Illteve annak legalább van :)
Vszont a TBI is hasonlóan gyors és virgoncabb.
Bugi van a Tibiben is bőven.
A dízel "mozdonyabb", és hangosabb, motorhangja is jobb. Illteve annak legalább van :)
Vszont a TBI is hasonlóan gyors és virgoncabb.
Bugi van a Tibiben is bőven.
Liquid2019-07-09 18:24:16 // 117906
Szólított valaki? :D
Shadin2019-07-09 17:51:08 // 117905
Liquid ments meg!!
Giuntini2019-07-09 17:40:07 // 117903
El a kezekkel az 5 hengertől!!!:)
Shadin2019-07-09 17:17:54 // 117902
Benéztem a fórumodba, mennyit kerestem ezt a vékony gégecsövet bakker, végül bontóban szedtem össze :-(
Shadin2019-07-09 17:06:35 // 117901
Most éppen 11,3 hazafelé, de felbaxták az agyam. Normálisan vezetve és igazi városozással nem megy le 10 alá. Az is csoda ha 11 alá megy :-) Aki kevesebbel eteti annak nem volt jó választás ez a motor. Nem sokkal eszik többet, nekem az előd 1.9 és 2.0 7,6-jához képest pont 3 literrel eszik többet, viszont nem szereti az extra nyálat, így olcsó Lukoil-t kap. Az elmúlt télen pl. az extra dízel és a sima benya közötti különbség mellett forintilag valóban alig eszik többet :-) Most már más a helyzet. Btw a spritmonitor-on 10,6 a nagyátlag. Én tudom, hogy szent dolog az 5 henger, de ez máshogy 200 lóerő...
Azaz 230.
Azaz 230.
Roll19832019-07-09 15:19:55 // 117900
Igen normális, amennyiben kisöpröd vele a belső sávot. :D Nálam 9,7 a comp szerinti átlag és ha buziskodik vele az ember akkor 8 alá is le lehet nyomni, de ezt csak kíváncsiságból néztem meg.
Vittorio1592019-07-09 15:11:35 // 117899
Ja a 11 feletti fogyi az 1.8tbi-nél az normális?? Szerintem nagyon nem. Mondjuk nekem 2.4 van, de azt mondtátok Tibisek h nem is eszik sokkal többet...
samu1262019-07-09 13:19:34 // 117898
https://www.obdauto.fr/PBCPPlayer.asp?ID=1919958
Nekem innen a 22 eurós darab van de most csak BT-set látok, annó usb-set rendeltem. Én befürödtem 3 darab kínaival is, 2-őt megvettem egy csak kölcsönben sült fel. Nem kidobott pénz mert a skodákhoz érdekes módon jó volt a kínai.
https://www.obdauto.fr/interface-diagnostic-special-fiat-alfa-lancia-interface-bluetooth-sans-fil-pour-pc-compatible-c2x24887532
Chrome automatikus fordítója elég hogy angolul élvezhető legyen a rendelés.
Nekem innen a 22 eurós darab van de most csak BT-set látok, annó usb-set rendeltem. Én befürödtem 3 darab kínaival is, 2-őt megvettem egy csak kölcsönben sült fel. Nem kidobott pénz mert a skodákhoz érdekes módon jó volt a kínai.
https://www.obdauto.fr/interface-diagnostic-special-fiat-alfa-lancia-interface-bluetooth-sans-fil-pour-pc-compatible-c2x24887532
Chrome automatikus fordítója elég hogy angolul élvezhető legyen a rendelés.
Shadin2019-07-09 11:29:09 // 117897
Nekem 2 fajta van, az egyik onnan amit linkeltem ,de BT-s, a másik egy ősrégi Kínából.
Érdekes az a kiírás :-(
Érdekes az a kiírás :-(
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-09 10:11:41 // 117896
Diag interfész beszerzési forrásnak javaslom az Észt OHP-t az eBay-en. Én innen rendeltem, megbízhatóan működik.
Jorjie2019-07-09 10:06:58 // 117895
Nekem se olvassa Elm327-el a 159-et a MES. A kapcsolós KKL viszont szépen viszi, adapterekkel is, törölni is tudok vele, injektorkódot is be tudtam vinni. Ja, sógor 147 fl-jét is viszi.
mmmcsongor2019-07-09 09:45:58 // 117894
Csuti272019-07-08 23:30:56 // 117893
https://www.metroman.hu/termek/cms1224-obd2-bluetooth-autodiagnosztika-hibakod-olvaso-torlo
Nekem ez működik! torque PRO programmal.
Nekem ez működik! torque PRO programmal.
Shadin2019-07-08 23:18:40 // 117892
Örülök h egyenesben vagy 😁
Ez már egy reálisabb fogyasztás, nem beszélve a viselkedéséről.
Ez már egy reálisabb fogyasztás, nem beszélve a viselkedéséről.
Márió1592019-07-08 21:11:56 // 117891
Köszönöm, akkor elm és kábel készlet.
Más témában is megkérdeznélek titeket. Egyik ismerősömnek a 12 éves minije váltó problémákkal küzdött. Ránt váltásnál, de nem mindig. 800 ezerre becsülték a javítást, ami nem éri meg neki. Ajánlottak egy váltó adalékot, amit bele is tett. Elmondása szerint most szépen vált az autó, nem megy ki hibára sem. Van tapasztalatotok ilyesmivel, mert én alapból nem hiszek bennük. Nekem is nagyon ritkán ránt váltásnál, de ezt az öreg konstrukciónak és a 230 ezer kilométernek tudom be. Korábban amikor megvettem, rántott D-be és R-be rakásnál, de ez az első olajcsere után megszűnt, azóta csináltam még egyet, hogy tisztuljon. Érdemes ilyennel próbálkozni, mert nem nagy összeg, vagy többet ártok.
Más témában is megkérdeznélek titeket. Egyik ismerősömnek a 12 éves minije váltó problémákkal küzdött. Ránt váltásnál, de nem mindig. 800 ezerre becsülték a javítást, ami nem éri meg neki. Ajánlottak egy váltó adalékot, amit bele is tett. Elmondása szerint most szépen vált az autó, nem megy ki hibára sem. Van tapasztalatotok ilyesmivel, mert én alapból nem hiszek bennük. Nekem is nagyon ritkán ránt váltásnál, de ezt az öreg konstrukciónak és a 230 ezer kilométernek tudom be. Korábban amikor megvettem, rántott D-be és R-be rakásnál, de ez az első olajcsere után megszűnt, azóta csináltam még egyet, hogy tisztuljon. Érdemes ilyennel próbálkozni, mert nem nagy összeg, vagy többet ártok.