Köszönöm! ezt megjegyezni se lesz könnyű!
A sebváltó olaj 2 évente azért meglepő...függetlenül a futástól?
ÉS a TCT folyadékot hány km után cserélted?
Botond12222019-02-01 21:32:38 // 10710
Botond12222019-02-01 21:29:50 // 10709
Igen, valóban más...de azért köszönöm!
És a motor mennyire megbízható? Mennyi van a Tiedben?
És a motor mennyire megbízható? Mennyi van a Tiedben?
Botond12222019-02-01 21:28:03 // 10708
Köszönö!
Mit értesz TCT alatt? a folyadékot, olajat vagy a kuplung cserét? Egyébként a kuplung neked meddig bírta?
Mit értesz TCT alatt? a folyadékot, olajat vagy a kuplung cserét? Egyébként a kuplung neked meddig bírta?
Zoli672019-02-01 21:18:55 // 10707
Üdv. A Csapatban! Motorolaj max.10ekm/csere , sebváltó és fékfolyadék 2 évente csere, hűtőfolyadék 3 évente, pollen 15ekm , levegőszűrő 20ekm, gyertya 60ekm, vezérlés+vízpumpa 4 évente. TCT vezérlő folyadék cserét a márkaszervíz nem javasolja?, de idén én is cseréltetem. Akku 4 évente szintén. Egyébként nyomd a gázt és mosolyogj! A benzinkúton nem fogsz....
poteka2019-02-01 18:56:05 // 10706
Én is láttam, TBi-m van, de kézi váltóval, így nem tudok okosat mondani. A kéziben megvételkor, 100e km-nél csereltettem valtoolajat, de ez teljesen mas kavehaz.
Jimmi T.2019-02-01 18:25:09 // 10705
Jimmi T.2019-02-01 18:18:48 // 10704
szerintem nem , ha veszel hozzá egy dízelmotort is
Surcy2019-02-01 17:11:54 // 10703
Üdv.Tud nekem valaki információt.Egy kipufogó véges Giuliettám szeretném két kivezetéses dobra cserélni.(1.4 Multiair 170le.)szereztem bontóból csak a 2.0 Dieselé.Ha ez megy fel motor működést befolyásol e?Teljesítmény stb???
Piritu - 1.000.0002019-02-01 16:56:20 // 10702
Szerintem mindenki látta, itt is meg az összes többi helyen is, inkább az lehet hogy TiBi tulaj nem sok van és éppen nem léptek be :-)
TCT: én a 120ezres nagy szerviznél cseréltettem.
TCT: én a 120ezres nagy szerviznél cseréltettem.
Botond12222019-02-01 16:03:09 // 10701
Sziasztok!
Megismétlem a hozzászólást mert csevegésként írtam és lehet hogy nem láttátok,
Most csatlakoztam a klubhoz és tanácsot is kérnék rögtön,
Pár nap múlva kerül birtokunkba (illetve feleségem birtokába ) egy piros Giulietta QV 1.75tbi TCT.. 2016 39ekm (Engem rajta kívül egy Stelvio boldogít) Golfról váltott saját elhatározásból...
Tanácsokat szeretnék kérni hogy mit érdemes rajta cserélni ebben a "korban".
Olaj 5-15-30eKmnél volt de most is fogunk.
Hallottam hogy a TCTben ajánlott az olaj és hidraulika folyadék csere is.... De mikor?
Köszi a tanácsokat!
B
Megismétlem a hozzászólást mert csevegésként írtam és lehet hogy nem láttátok,
Most csatlakoztam a klubhoz és tanácsot is kérnék rögtön,
Pár nap múlva kerül birtokunkba (illetve feleségem birtokába ) egy piros Giulietta QV 1.75tbi TCT.. 2016 39ekm (Engem rajta kívül egy Stelvio boldogít) Golfról váltott saját elhatározásból...
Tanácsokat szeretnék kérni hogy mit érdemes rajta cserélni ebben a "korban".
Olaj 5-15-30eKmnél volt de most is fogunk.
Hallottam hogy a TCTben ajánlott az olaj és hidraulika folyadék csere is.... De mikor?
Köszi a tanácsokat!
B
Botond12222019-01-31 19:50:54 // 10700
Sziasztok! Most csatlakoztam a klubhoz és tanácsot is kérnék rögtön,
Pár nap mulva kerül birtokunkba (illetve feleségem birtokába ) egy piros Giulietta 1.75tbi TCT.. 2016 39ekm (Engem rajta kívül egy Stelvio boldogít) Golfról váltott saját elhatározásból...
Tanácsokat szeretnék kérni hogy mit érdeme rajta cserélni ebben a "korban".
Olaj 5-15-30eKmnél volt de most is fogunk.
Hallottam hogy a TCTben ajánlott az olaj és hidraulika folyadék csere is....
Köszi a tanácsokat!
B
Pár nap mulva kerül birtokunkba (illetve feleségem birtokába ) egy piros Giulietta 1.75tbi TCT.. 2016 39ekm (Engem rajta kívül egy Stelvio boldogít) Golfról váltott saját elhatározásból...
Tanácsokat szeretnék kérni hogy mit érdeme rajta cserélni ebben a "korban".
Olaj 5-15-30eKmnél volt de most is fogunk.
Hallottam hogy a TCTben ajánlott az olaj és hidraulika folyadék csere is....
Köszi a tanácsokat!
B
Haddel2019-01-31 19:50:47 // 10699
Nagyon szép fotók!
Golyszi2019-01-31 11:20:06 // 10697
tdemeter2019-01-30 19:18:53 // 10696
Szerintem a giulia lett az új 159-es.
Bár a szép lámpáit még egy facelift keretében rátehetnék igazán.
Bár a szép lámpáit még egy facelift keretében rátehetnék igazán.
szelod92019-01-30 18:59:09 // 10695
Képeken valahogy az egész autó olyan butácska :D Élőben meg teljesen máshogy jön át. Ha lenne újabb 159 akkor valószínűleg az lenne, de mivel nincs és a Giulia nem fér bele (még) a keretbe így más nem nagyon marad.
tdemeter2019-01-30 18:42:11 // 10694
A giuletta tipikusan ilyen autó, nem is értem, hogyan tudtak ilyet alkotni egy 159 után. Furcsa dolog, de képről nekem sem jött be soha ,de többször volt már olyan, hogy majdnem vettem a szalonban egyet annyira elvarázsolt.
Ellenben a 159-el ami képről bármikor vettem volna. Az valamiért nagyon fotogén, a giuletta meg nem annyira...
Ellenben a 159-el ami képről bármikor vettem volna. Az valamiért nagyon fotogén, a giuletta meg nem annyira...
szelod92019-01-30 18:20:05 // 10693
Viccnek szántam :) Van pár gomb és pár kisebb alkatrész, ami közös bennük, ha jól emlékszem a multikormány gombjai pont ugyanazok. Valamint felépítés beli hasonló megoldásokra gondoltam.
pe-Ti2019-01-30 11:57:29 // 10692
Ciao!
Kíváncsivá tettél ezzel a "Giu 50%-ban Punto evo" kijelentéssel (remélem viccnek szántad) ezt hol olvastad-láttad-tapasztaltad mivel nekünk mindkettő van de eddig nem igazán találtam hasonlóságot a két autó között...kivéve bizonyos motorokat (mair).
A Bi-xenon szuper a távfénye hatalmasat terít a tompított sem rossz viszont az AFS miatt jobb kanyarban le szoktak villogni gondolom pont szembe lövi őket....
Kíváncsivá tettél ezzel a "Giu 50%-ban Punto evo" kijelentéssel (remélem viccnek szántad) ezt hol olvastad-láttad-tapasztaltad mivel nekünk mindkettő van de eddig nem igazán találtam hasonlóságot a két autó között...kivéve bizonyos motorokat (mair).
A Bi-xenon szuper a távfénye hatalmasat terít a tompított sem rossz viszont az AFS miatt jobb kanyarban le szoktak villogni gondolom pont szembe lövi őket....
petbalog2019-01-30 09:25:34 // 10691
Nekem ilyen ülésem van, pont erről beszéltem, szerintem tökéletes. Nekem sima halogén lámpám van, szerettem volna xenont, de nem találtam olyan autót, amiben volt, ezen kívül pedig minden megvan ebben is, szerintem hamarosan LED-del pótolom ezt a hiányosságot. :)
G-MANN🍀2019-01-30 06:49:30 // 10690
Szerintem nem lehet se így se úgy programozni, gyári beállítás, csak a fenti kijelzős kiírja, hogy mit tartalmaz az adott beállítás. FL után a hifi kijelzőn mindegyik kijelzi.
Piritu - 1.000.0002019-01-30 06:49:16 // 10689
Az enyemet nem lehet, de meg nem is hallottam rola hogy lehetne.
szelod92019-01-30 01:37:34 // 10688
Szóval az AFS nem paraszt vakìtás? Ma volt szerencsém megnézni élőben egy Giuliettát és jobban tetszett, mint képeken. Hamarosan meghirdetem az autómat és kitűzök célnak egy 170 lovas, jól felszerelt példányt. A kihajló fejegység nèlkül is lehet programozni külön a DNA kapcsoló tulajdonságait?
Piritu - 1.000.0002019-01-29 22:42:22 // 10687
A -330 kg-ot és +20LE-t nagyon érezni. A 159-em 2.0 volt 170 lóval, ahhoz képest is sokkal jobban megy. Hogy mást ne mondjak hozza a gyári gyorsulási adatot, a 159 messze nem tudta.
xenon: nagyságrenddel jobb a 159 halogénnál. Főleg az út szélén feltűnő a vadakat sokkal hamarabb észrevenni mert bevilágít a mezőre.
xenon: nagyságrenddel jobb a 159 halogénnál. Főleg az út szélén feltűnő a vadakat sokkal hamarabb észrevenni mert bevilágít a mezőre.
G-MANN🍀2019-01-29 16:55:17 // 10686
Facelif előtt kartámasz szerintem jó volt, utána feljebb emelték, hogy valamilyen ital beférjen alá a tartóba. Picit talán magasra került...
KrTibi2019-01-29 16:46:27 // 10685
A bi-xenon bitang jó, imádom. A Punto-é tükrös, az egész korrekt, projektoros Bravom volt, az például halovány. A halogénes Giu jobb nála, élhető, de érdemes xenonosra vadászni, látványosan jobb.
Ülés témához: facelift-tel változtak az ülések is, szerintem előnyükre. Az enyémben olyanok vannak, mint G-MANN autójában, de hagyományos fejtámlával. 175 cm, 70kg vagyok, nekem hibátlan. A könyöklő kicsit lehetne alacsonyabban, de megszokás kérdése.
Ülés témához: facelift-tel változtak az ülések is, szerintem előnyükre. Az enyémben olyanok vannak, mint G-MANN autójában, de hagyományos fejtámlával. 175 cm, 70kg vagyok, nekem hibátlan. A könyöklő kicsit lehetne alacsonyabban, de megszokás kérdése.
G-MANN🍀2019-01-29 14:51:20 // 10684
Eddig nekem ez a legjobb!!! :-) Álom a hangja és ahogy megy, de ráéreztél.....Veloce már körvonalazódik:-)
PBali2019-01-29 14:29:47 // 10683
Elnézve a régebbi Alfáidat, volt pár jó álmod...rendesen elfog a jó értelemben vett irigység...:-) Tudom, nem lehet összehasonlítani, de ez a Giulietta eddig a legjobb? Vagy már kanyarban egy Giulia Veloce...:-D
szelod92019-01-29 12:25:32 // 10681
Jelenleg én is teljesen elégedett vagyok az 59 TI üléseivel, baromi kényelmesek. Lenyomtam benne múltkor 1350km-t és meg sem éreztem. Viszont a keretbe nem férne bele az olyan, mint a tiéd. Én 180 cm vagyok és 70kg, a mostani ülésem olyan, mintha rám öntötték volna, viszont nem használom ki az autó méreteit. Évente pár hosszabb cuccolós-pakolós 3-4 személyes útra egyszerűen felesleges. Na meg a dinamika, ami a -300kg és +20le az nagyon mozgatja a fantáziám. Többnyire a csatolt képen látható ülésekkel látok autókat. Minden esetre valahogy kipróbálom, hogy milyen benne ülni.
A kanyarkövető bi-xenon fényszórókkal mennyire vagytok megelégedve? Sima halogénhoz képest számottevő a különbség? Nemrég kipróbáltam szüleim Punto Evoját (kb 50%-ban Giulietta :D ) és meglepődtem, hogy milyen jól lehet látni vele este. Az 59 halogénje nem az igazi...
A kanyarkövető bi-xenon fényszórókkal mennyire vagytok megelégedve? Sima halogénhoz képest számottevő a különbség? Nemrég kipróbáltam szüleim Punto Evoját (kb 50%-ban Giulietta :D ) és meglepődtem, hogy milyen jól lehet látni vele este. Az 59 halogénje nem az igazi...
PBali2019-01-29 11:09:25 // 10680
Hali! Azért a tiéd erősen a "mindenkibaromiszívesenelfogadná" kategória...:-) Én 195 cm vagyok, de ha a 147 kényelmes volt, azt hiszem a Giuliettát is magamra tudnám igazítani :-) Pláne egy ilyen rosso QV-t, aminek még a hangja is jó...:-D
vzsiros2019-01-29 09:24:03 // 10679
teljesen jogos amit írtok, valószínűleg a magasabb felszereltségű ülések jobbak...
És az is lehet, hogy a 159-nél az alacsonyabb felszereltség ugyanúgy vacak lett volna - az full bőr volt nekem.
de a legjobb tanács: ki kell próbálni
És az is lehet, hogy a 159-nél az alacsonyabb felszereltség ugyanúgy vacak lett volna - az full bőr volt nekem.
de a legjobb tanács: ki kell próbálni
G-MANN🍀2019-01-29 08:57:31 // 10677
Az enyémben szuper az ülés, imádom, bár én 186 cm vagyok és 90 kg :-) prémium az 1.75 Tbi és TCT párosítás, kormányról elváltogatva, hörög durrog is (2015 után végre ilyen lett :-))
petbalog2019-01-29 08:53:50 // 10676
Némileg szeretném árnyalni a pontokat, bár a 159-es résszel nem merek vitatkozni, mert olyanban nem sokat ültem/vezettem. :D Nekem a 175 centimmel és 70 kilómmal teljesen kényelmes és relatív nagyautós az üléspozíció és a könyöklő is jó helyen van, szóval erre szerintem vegyen inkább mindenki üléspróbát, illetve az ülések között is hatalmas különbség van, az alapülés nekem sem volt igazán kényelmes, amikor olyanokat próbáltam, de a félbőr sokkal jobb és órákat kibírok benne egy nyekkenés nélkül.
vzsiros2019-01-29 06:56:43 // 10675
159-et cseréltük Giu-ra... Össze tudom hasonlítani :)
159 (ami piszok kicsi belül) nagynak érződik a Giu felől nézve... No nem a full beltere, hanem a vezető oldala.
Miért mondom?
Giuliettában nagyobb a hely mögöttem, ha magamra állítom az ülést, szóval egész jól használható, DE
1.: aki a Giu ülését megtervezte, az kisebb méretű emberekre számított. 188cm, 100kg vagyok, seggem két oldalt nyomja az ülés. A 159-ben szuperül elfértem, kényelmes volt.
2.: aki a könyöklőt a Giu-ba kitalálta, az vagy rovar vagy alien lehetett. Kényelmes helyzetben NEM lehet rátenni a kezed.
3.: aki a biztonsági öv csatját elhelyezte a Giu-ban, annak keskeny, női keze lehetett. Végtelen szenvedés számomra beszuszakolni arra a semmi kis helyre, a tű fokán át a csatot.
Ellenben valóban néhol gagyibb a műanyag, nem a 159 szint.
Viszont, nagyon egyben van az autó, egy röccenés nem sok nincs benne. Ideiglenesen elfogadom a hibáit. Úgyis végül, ha a takaróm majd engedi, megveszem a Giuliát, és minden a helyére kerül ;-)
Nekem az 1.6-os TCT-s dízelem van, 140-ig hasonló dinamikája, kicsit kisebb fogyasztása van, mint a 150-es 159 volt (170 lóra tolva, a kötelező átalakításokkal). 140 felett elfogy a lendület, nincs meg a mozdony tol 200-ig érzés, ami a régiben megvolt.
(ezt most éppen letojom, 3 éves a lányom, úgyse most leszek a Sumákker)
Viszont a béna tekintetét a Giuliettának valamiért a lányok imádják: a gyerek már könnyek közt kérte, hogy ne cseréljem le, mert milyen szép kis piros autó ez...
159 (ami piszok kicsi belül) nagynak érződik a Giu felől nézve... No nem a full beltere, hanem a vezető oldala.
Miért mondom?
Giuliettában nagyobb a hely mögöttem, ha magamra állítom az ülést, szóval egész jól használható, DE
1.: aki a Giu ülését megtervezte, az kisebb méretű emberekre számított. 188cm, 100kg vagyok, seggem két oldalt nyomja az ülés. A 159-ben szuperül elfértem, kényelmes volt.
2.: aki a könyöklőt a Giu-ba kitalálta, az vagy rovar vagy alien lehetett. Kényelmes helyzetben NEM lehet rátenni a kezed.
3.: aki a biztonsági öv csatját elhelyezte a Giu-ban, annak keskeny, női keze lehetett. Végtelen szenvedés számomra beszuszakolni arra a semmi kis helyre, a tű fokán át a csatot.
Ellenben valóban néhol gagyibb a műanyag, nem a 159 szint.
Viszont, nagyon egyben van az autó, egy röccenés nem sok nincs benne. Ideiglenesen elfogadom a hibáit. Úgyis végül, ha a takaróm majd engedi, megveszem a Giuliát, és minden a helyére kerül ;-)
Nekem az 1.6-os TCT-s dízelem van, 140-ig hasonló dinamikája, kicsit kisebb fogyasztása van, mint a 150-es 159 volt (170 lóra tolva, a kötelező átalakításokkal). 140 felett elfogy a lendület, nincs meg a mozdony tol 200-ig érzés, ami a régiben megvolt.
(ezt most éppen letojom, 3 éves a lányom, úgyse most leszek a Sumákker)
Viszont a béna tekintetét a Giuliettának valamiért a lányok imádják: a gyerek már könnyek közt kérte, hogy ne cseréljem le, mert milyen szép kis piros autó ez...
Piritu - 1.000.0002019-01-29 06:55:23 // 10674
ha jol tudom euro 6-tol 175 lovas
tomimod2019-01-28 22:12:25 // 10673
Ha jól tudom a 175 pacis a 2014től gyártott faceliftesekben van. 11-13 közöttiekben valóban a 170 lovast találod. Nekem is 170es van, és Turismo. Bár még nem sikerült pontosan definiálnom a felszereltséget, talán a Distinctivehez képest az, hogy sportosabb a megjelenése (oldalsó küszöb, alu pedál stb). Én mondjuk sokat városozok vele pesten dugóban, a futott km fele pest, fele autópálya, és a comp szerint az átlag 7,2 Normalban használva.
szelod92019-01-27 22:55:30 // 10672
Igen, néztem őket. Igazából minél szélesebb körben próbálok informálódni a típussal kapcsolatban. A Spritmonitor szerint 5,5-6,5 a jellemző fogyasztási adat. Milyen különbségek vannak a 170 és 175 lovas modellek között? Én a 2011-2013 körüli évjáratokat nézegettem, nem igen találkoztam 175 lovas kivitellel. Valamint Turismo és Veloce modelleket. Szeretnék hasonló szintet megütni, mint a 159 TI verziója.
Zolibácsi2019-01-27 22:05:59 // 10671
és a giuliettának kisebb a tankja is, ha sokat pályázol akkor van egy kis különbség
Zolibácsi2019-01-27 21:51:26 // 10670
140 tempomat 6-6,5
Piritu - 1.000.0002019-01-27 21:27:50 // 10669
Ha pályázol felejtsd el a kisebbiket. A 175 lovas a te autód.
Piritu - 1.000.0002019-01-27 21:26:36 // 10668
A betett linkjeimet nézted?
A Giu egyébként kevesebbet fog fogyasztani. Nálam vagy 7 decivel.
A Giu egyébként kevesebbet fog fogyasztani. Nálam vagy 7 decivel.
szelod92019-01-27 20:13:01 // 10667
Köszönöm a válaszokat. Fogyasztásotok hogy alakul? 90%-ban pályán járok, kb évi 35-40 ezret. Most a 159 6,2-6,5 pályán 130as tempomattal. Valós fogyasztása mennyi a Giuliettának? Van jelentős különbség a 140 lovashoz képest?
Zolibácsi2019-01-27 15:58:07 // 10666
Páromnak 2.0 jtdm 170 lovas giulietta van. Remek egy autó remek motorral. Beltere más mint a 159, kicsit több a műanyag de rendben van. Giulietta mondhatni probléma mentes kocsi a 159 hez képest. Viszont a 159 egy igazi nehézbombazo a giuliettához képest. Nehéz őket egy lapon említeni. Nekem egy bajom van a giuliettaval az pedig az ülés pozíció, mert rövidebb az ülő lap. Ha most kellene döntenem a 159 és a giulietta között akkor giulietta lenne. Gazdaságosabb a fenntartása. Giulietta most van még 25000 km óta és nem költöttem 100 ezernél többet rá be nem tervezett hibák miatt. 159 nel ilyenkor már 800 ezernél jártam.
Piritu - 1.000.0002019-01-27 15:41:05 // 10665
Más a beltér koncepciója. A 159 egy luxuslimuzin akar lenni a Giu egy ötajtós családi autó. Emiatt olcsóbbnak tűnhet a beltér. Ellenben a 159-ben állandóan zörgött-nyöszörgött valami a Giuben csend van.
szelod92019-01-27 15:35:54 // 10664
Egyelőre még nem ültem Giuliettában, de képek alapján valahogy "olcsóbb" hatásúnak tűnik a beltér. Az 59hez képest milyen minőségűek a felhasznált anyagok? Érződik benne a spórolás vagy én vagyok előítéletes? 😀
Piritu - 1.000.0002019-01-27 15:04:26 // 10663
Bő három éve én is egy ilyen cserét csináltam. Az első öt nap benyomásait itt írtam le.
A fogyasztásról a blogomban olvashatsz "Helyzetjelentés" címszó alatt.
Utolsó Giulietta - klatty
Utolsó 159 - klatty
Általában a Giulietta - bocs 159 tulajok - sokkal megbízhatóbb autó néhány a 159-től a 2.0 JTDm motorral örökölt problémával. Az egyik az egr hűtő fedele, ami műanyag és 100e után hajlamos elrepedni. Én már 80-nál cseréltettem (javasolt.)
A 159 1,9-2,4-el ellentétben az egr&DPF kombó probléma mentes, ezt már a 159 2.0-nál is megoldották.
A TCT-ben a gyári ajánlás ellenében KELL cserélni az olajat, mégpedig mind a kettőt. A váltóét és a hidraulikáét is.
A fogyasztásról a blogomban olvashatsz "Helyzetjelentés" címszó alatt.
Utolsó Giulietta - klatty
Utolsó 159 - klatty
Általában a Giulietta - bocs 159 tulajok - sokkal megbízhatóbb autó néhány a 159-től a 2.0 JTDm motorral örökölt problémával. Az egyik az egr hűtő fedele, ami műanyag és 100e után hajlamos elrepedni. Én már 80-nál cseréltettem (javasolt.)
A 159 1,9-2,4-el ellentétben az egr&DPF kombó probléma mentes, ezt már a 159 2.0-nál is megoldották.
A TCT-ben a gyári ajánlás ellenében KELL cserélni az olajat, mégpedig mind a kettőt. A váltóét és a hidraulikáét is.
szelod92019-01-27 14:49:11 // 10662
Sziasztok!
Tavasszal valószínűleg lecserélem az 59-et egy Giuliettára. 2.0 JTDm-2-t nézegettem, 170 le-vel és TCT váltóval. Van a típusnak bármi hibája, amire érdemes figyelni vásárláskor? Fogyasztás nálatok hogy alakul? Sokat megyek évente, ezért ez is fontos szempont. Köszi előre is.
Tavasszal valószínűleg lecserélem az 59-et egy Giuliettára. 2.0 JTDm-2-t nézegettem, 170 le-vel és TCT váltóval. Van a típusnak bármi hibája, amire érdemes figyelni vásárláskor? Fogyasztás nálatok hogy alakul? Sokat megyek évente, ezért ez is fontos szempont. Köszi előre is.
RoyalFlash2019-01-25 13:46:40 // 10661
Köszönöm eddigi válaszaitokat! ... akkor majd megszokom a fogyasztást :) Azért ha váltó áttételes trükkre van tipp, szívesen várom.
Azt tudja valaki , hogy alapból milyen színhőmérsékletű xenonokkal szerelik a Giu-kat.?
Azt tudja valaki , hogy alapból milyen színhőmérsékletű xenonokkal szerelik a Giu-kat.?