Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2022-04-24 18:05:30 // 25468
Igen, erre mondam, hogy az automatást le kell tiporni. Ha félgázt adsz, játszik a nyomatékkal, mert nem elvált, hanem a turbólyukat áll neki eltüntetni. Ha lekoppintod a pedált, azonnal reagál.
A gázpedálon én nem érzek változásokat, szerintem csak a váltóval játszik. De mondom, N-ben nem használom, nekem az nem megy.
Azt én is figyeltem, hogy van ugyan nyomaték alul is, de 3000 fölött szabadul el a motor. Autópályán kifejezetten érdekes élmény ahogy 170 körül megbolondul. El tudom képzelni, hogy itt is szoftver trükk van, ott nagyon megy.
Az M-módot viszont ki se próbáltam még, mivel sima D-ben is bele tudok váltani, és nagyon okosan veszi vissza a vezérlést. Azt szuperül megírták, figyeli, hogy hogy vezetek. A Csobánka szerpentin alatt egyszer sem vette vissza pl a vezérlést, az egyenesekben sem.
Az Eagle F1.. erre mondtam, hogy Lada feeling, kéne a zsák cement hátra 🤣
Zselé2022-04-24 17:52:42 // 25467
Pont ilyet kerestem! Három hónapja… :(
tdemeter2022-04-24 17:45:04 // 25466
4 évszakra vagy nagyobb méretre váltasz?
Norby2022-04-24 17:15:46 // 25465
Eladó 18-as téli szett, ha valakit érdekel keressen.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-24 13:17:17 // 25464
Én most Hankook Evo3 at nyuzok eddig nagyon fain
carver2022-04-24 12:23:38 // 25463
na megvolt tegnap a teszt (egy biatorbágyi húsbolt látogatásal egybekötve :) M-ben (magasabb fordulatszámon) kis gázra jól érezhetően két ütemben jön a tolás, ez lehet hogy tényleg annak tudható be amit mondtál. Nagy gázra érdekes módon ez nem (vagy alig) érezhető, egyenletesen húz végig.

D-ben nagy gázra azonnal visszavált, de kis gázra ugyanaz a "kettős" löket jön mint amit M-ben érez az ember.

Alacsony fodulaton nyúlósabb a gázreakció, ami azért furcsa mert az erőmérőt visszanézve a max nyomaték már 2200 körül megérkezik és onnan lapos legszabályzásig. De az tény hogy a lóerő 2000 körül még csak 100 körül van 3000 után jön meg a 150, nyilván ez is olasz, ezt is 3500 fölött kell járatni ha élvezni akarja az ember. Abban a tartományban egyértelműen virgoncabb minden szempontból.

Ami még érdekes volt, hogy kétszer is olyan érzésem volt, hogy ugyanarra a sebességre, fordulatszámra egymás után visszamenve másodszorra gyorsabban reagált, de nem volt lehetőségem megbízhatóan előidézni. Az viszont egyértelmű, hogy kövér gáz után magasabban tartja a fordulatszámot, arra számít hogy most menés lesz, de utána elég gyorsan visszaáll normál működésbe ha nem folytatódik a tempó.

Szóval szerintem sok szoftveres okosság van benne ami miatt esetleg nem tűnik kiszámíthatónak a gázreakció, mert úgy tűnik több körülmény alapján állítódik a pedál reakcióideje, a fordulatszám stb.

D-ben, magasabb fordulatszámon használva úgy éreztem sokkal kevesebbet akar belenyúlni, ott rád bízza a dolgot...

Az Eagle F1-ről meg csak annyit hogy 11 fok nedves úton legkisebb kormánymozdulat plusz gázfröccsre képes kitörni, ESP visszaránt stb, nehezen kezelhető, de legalább körforgalomban egész sokat enged driftelni... Nem tudom az újabb verziói jobbak-e de aki most vesz Giuliát ne ezzel kérje...
denil12022-04-24 10:39:54 // 25462


Az egyik kedvenc kepem :)
G-MANN🍀2022-04-24 10:37:26 // 25461
Így így 😂 sima Stelvio meg Ti diffúzorral jött😉
Riccio Bianco2022-04-23 22:45:34 // 25460
Sziasztok!

Valaki használ itt dash cam-et? Ha igen milyet?
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-23 21:50:29 // 25459
Ó jesszus...🤣 Kérni nem lehet pénzért, de ha valakinek mázlija van, bármit lehet 😄
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-23 21:49:17 // 25458
Az N módot elcseszték, szerencsére a D rendben van, különben igen csalódott lennék. Automatásnál azt is szokni kell, hogy le kell tiporni, akkor reagál igazán. Én a 159-en begyakoroltam :-)
G-MANN🍀2022-04-23 20:59:54 // 25457
Sima Super hátsó dupla kipuffal kérve, orra meg véletlenül Veloce 😉
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-23 20:36:34 // 25456
Nem mentem még részecske szűrös benyással de ezek szerint ott nem kicsit nyúltak bele a programba negatív irányban ... szerencsére az enyémben nincs teszi a dolgát N ben is annyira gyorsan reagál előzésnél is mire oda nyúlnék a fülhöz már vissza váltott kettőt 😎
Zselé2022-04-23 20:10:41 // 25455
Ez valami optikai csomag nem? A hátsó is olyasmi, meg azt nem tudom a Super is 2 kipuff?
G-MANN🍀2022-04-23 19:15:54 // 25454
Nem egyezik, csak amikor elrontják az összeszerelést.
Budaörsre is jött összevissza Stelvio is 😂😂
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-23 14:16:17 // 25453
A 2022-es Super első lököse már egyezik a Veloce-val? Ez is a gyártás optimalizálás része lett úgy tűnik.
G-MANN🍀2022-04-23 11:52:47 // 25452
Extrema=Egy éve nem rendelhető, most visszahozott Veloce Ti 😉
carver2022-04-22 20:03:41 // 25451
megint tanultam valamit... a gázpedál biztos hogy nem lineáris, különben nem lenne az a viselkedés amit Zselé is mondott. De ha évtizedek óta drivebywire van akkor biztos hogy itt valami máshogy van beállítva mert itt feltűnt. Persze az is lehet hogy amiatt tűnik fel hogy váltogatok D és N között...

A Goodyeart én is rühellem, nemrég raktam fel, tegnap annyira csúszkált még száraz úton is, annyira kiszámíthatalanul mozgott, hogy kiszálltam megnézni megvan-e minden kerékcsavar... Mondjuk hülyén is fújták, 2,2-2,7 között minden volt elöl is hátul is. Pedig ismerem őket...

Alig várom hogy lekopjon, soha többé Goodyear.
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-22 17:49:41 // 25450
Pedig hidd el, amikor alacsony fordulatról, nyomatékból indulnál (visszaváltás nélkül), akkor a lock up szétkapcsol a váltóban és a konverter enged némi "csúszást", és megpróbálja nyomaték sokszorozással eltüntetni az amúgy létező turbólyukat. A 159 ugyanezt csinálta, csak sokkal egyértelműbben kivehető volt, hogy mi történik. Valószínűleg így is sokkal finomabb, egyenletesebb gyorsítás érzetet adott, mint a kézi változat. A Giulia sokkal sokkal ügyesebben oldja meg, kisebb a lag, de érezhető.
Abban igazad van, hogy nálam nagyon ritka, hogy alacsony fordulati nyomatékból csinálok bármit is, a dízelt sem nagyon engedtem 2000 alá, és nem is kedvelem én sem, amikor a váltó turbólyukat foltoz :-) Nekem örömünnep volt visszaülni benzinesbe, pedig szerettem a dízelt is. Szerintem a drive by wire-hez ennek nincs köze, a gázpedál évtizedek óta elektromos szinte mindenben.
A pedálút nekem D-ben pont azért nem tökéletes, mert túl hamar ad nagy gázt, nagyon nehéz finoman adagolni. A linearitásával lehet gond. Próbáld egy kanyar közepén megmozdítani a farát csak picit. Nagyon nehéz játszani vele úgy, hogy ne dobja el magát, és ne az esp fogja meg.
A GoodYear Eagle meg mondjon le, 15 fokban lényegében kéne az a cementeszsák hátra, mint egy Ladába télen XD
carver2022-04-22 17:00:13 // 25449
A váltót és a gázreakciót szétválasztanám, a váltó önmagában szerintem szuperül van beállítva, gyors, és ahogy írtam és is élvezem, hogy automata módban is bele tudok nyúlni ha kell, pont az előzés nálam is az egyik szituáció ahol ezt gyakran megteszem. Minden másra ott van az M :) (Az egyetlen kifogás, ami -talán - a váltóval van összefüggésben, az az hogy nem lehet vele kulturáltan megállni...)

De a gázreakció nem kell hogy visszaváltással járjon együtt, ha lóerőből/nyomatékból meg tudja oldani (tudom te pont azt nem szereted, ha nyomatékból próbálja), én az erő/ nyomaték felépülését, a megindulást tartom lassúnak és nem tudom ezt mennyire a turbó és mennyire a drive-by-wire okozza. Illetve a másik hogy mekkora pedálút mekkora gázadást okoz. Én ezt is rövidebbre/érzékenyebbre hangolnám (ahogy a kormány is a legérzékenyebb a kategóriájában és nekem az is nagyon bejön)

De most így végiggondolva nyilván a D azért is tetszik jobban mert később vált fel, a magasabb fordulatszám nagyobb erőt tart készenlétben, tehát a kulcs lehet a magasabb fordulatszámon autózás (= D vagy M mód) és nem a drive-by-wire - vagy dízelt kell venni :D

Látom hévégén újabb teszt lesz :)
Zselé2022-04-22 16:37:44 // 25448
Én viszont zömében N-be megyek a városban (280le), mert a D tényleg elég fickós, olyan “ideges” - azt akkor kapcsolom, ha van hely menni. Megold mindent N ben is, csak ha megkóstolod a D-t, nyilván az lesz az etalon reakciókban :)
carver2022-04-22 16:33:36 // 25447
Új Extrema modell pirosban.

Van pár érdekesség ebben a videóban, engem ezek a megszaporodott "modellek" arra emlékeztetnek, mint amit a számítógépes játékokban gyakran látunk, hogy rendszeresen kijönnek olyan limitált skinek, fegyverek, stb amiért azután lehet pénzt kérni (nem beszélve a pay-to-win dolgokról...).

Ez (szerintem) egy új jelenség, amivel pl fenn lehet tartani a médiajelenlétet anélkül, hogy új modellt, faceliftet stb adnának ki. Lehet morogni, de szerintem marketing oldalról ügyes húzás.

A másik amit Ron említ a Havas Milan-nal kötött deal, ami új színt hozhat az AR sokat kárhoztatott marketing tevékenységébe (vagy akár már hozott is az Exterma stb modellekkel?)... A Havas nem kis cég 100 országban vannak jelen a világ legismertebb márkáival dolgoznak... akár jó is lehet...
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-22 16:27:33 // 25446
Minden automataváltós autó gondolkozik kicsit mielőtt reagál. Ha belegondolsz, amúgy sokkal gyorsabban reagál, minthha egy kézi váltóst "hirtelen" visszakapcsolnál és nyomnád neki, csak tennivaló hiányában soknak tűnik.
Amikor odalépsz, el kell döntenie, hogy a konverterrel variál, sebességet vált, vagy mi legyen. A váltó a fő oka.
Az N módot nem ismerem igazán, nem használom, mert hamar vált el, engem zavar. Maga a gázreakció sem tökéletes, mert D-ben már jobban venné a lapot, viszont túl érzékenyen teszi, nagyon nehéz finoman gázzal mozgatni az autót pl egy kanyarban. Ezt a Giulietta M.air-nél sokkal jobban oldották meg, igazán harapósra sikerült.
A váltófül szerintem automataváltós élményautónál alap. A Giulia nagyságrendekkel jobban találja el a szituációkat magától is mint pl. a 159 Q-tronic tette, nagyon élvezem, hogy finom fékre lépéssel lehet neki jelezni, hogy mi következik, és már egy fokozattal vissza is váltott. Full automata módban is élvezhető. Viszont igazi élmény menetet kézi kapcsolással tud, szerintem ez így normális :-) A kanyar előtt visszaröffentem, nem várom meg, amíg amúgy magától is kitalálná a szituációt.
Legtöbbször előzni is kézi kapcsolással szoktam (ha szűket kell előzni), valamiért így esik jól vele.
Ami nekem nagyon tetszik, ahogy módváltás nélkül bele lehet váltani és nálam hagyja a vezérlést, és viszonylag okosan veszi vissza. Ha csak egyet váltok, egész hamar visszaveszi és váltogat tovább magától. Ha érzi, hogy kapcsolgatok, akkor viszont egész sokáig nem veszi vissza. Valamilyen szinten figyeli, hogy mit akarok, és annak megfelelően kacsolgat tovább automatikusan, vagy hagyja nálam a kontrollt.
carver2022-04-22 15:27:02 // 25445
persze most jövök rá, hogy 510 lóerővel vsz kevesebbet kell visszakapcsolni mint 200(220)-szal :D
carver2022-04-22 15:24:56 // 25444
az FCW nekem gyanús hogy valamit változtattak rajta mert akik mostanában vették mintha többet panaszkodnának rá, egyébként érdemes a kormánnyal is játszani, ha már kicsit is mozgatod a kormányt akkor kevésbé parázik az FCW (az enyém 2019-es) és elhiszi hogy meg fogod oldani.

A nagy gáz az valóban így működik, ha lepadlózod vagy kövérgázt adsz akkor azonnal ledobja az álruhát és elszabadulnak a lovak, ez a B verzió a visszakapcsolás mellett, de a visszakapcsolás szerintem kiszámíthatóbb.
Zselé2022-04-22 15:11:17 // 25443
A gázreakcióval picit hasonlóan vagyok, illetve a váltófülek N-ben való használata sem teljesen kerek még nekem. Pl. andalgok a sorban, és ki szeretnék menni a belsőbe valaki elé: csak gázadásra lassan vált vissza - nagy gázra meg kilövök, mint egy idióta :) A váltófül reakció meg D-ben mintaszerű, N-ben azért picit hezitálósabb szerintem.

Viszont ma is volt egy rossz élményem az FCW rendszerrel. Befékeztek, befékeztünk mi is (félig én, félig Júlia). De a probléma az volt, hogy a helyzetet kikerüléssel-gyorsítással akartam megoldani... ő meg csak fékezne. Aztán egy fél-egy másodperc múlva, mivel álltam a gázon, engedett az akaratomnak - de ez így hülyeség :(
carver2022-04-22 14:30:22 // 25442
nekem viszont pont úgy tűnt minta egy idő után karakteresebbé vált volna a hangja. Az elején nagyon visszafogottnak találtam, úgy éreztem túltolták a hangtompítást... Most sem sport(os)autós a hangja, ugyanúgy kéri a karakteresebb kipufogót - még családi autóként is - mint a megírást, de már legalább belülről is hallani valamit ha tempósan megyek vele.

Hihetetlen élvezet (tempósan) menni vele, ilyen futómű nem volt még alattam olyan autóban amivel legálisan lehet országúton menni, családot el tudom vinni nagypapához stb, egyetlen egy dolgot nem fogok megszeretni (csak megszokni) rajta, a drive-by-wire-t. A gázreakció csak D-ben közelíti meg azt amit én szeretek, a spontán, azonnali reagálást, N-ben fél másodperccel korábban kell elkezdeni nyomni a pedált hogy akkor jöjjön a nyomaték amikor nekem kell (persze lehet erre a turbó is rátesz)... A fék sem elég közvetlen nekem, de emlékezetem szerint azon nem módosít a DNA, majd ezt is letesztelem.

Ezért jó hogy van rajta váltófül, mert azt már kitapasztaltam, hogy mik azok a helyzetek amikor manuálisan váltva történik az amit szeretnék, a pedáloknál csak a D mód az alternatíva. Ez például kiválóan működik, hogy D-ben bármikor be tudok avatkozni a váltófülekkel, majd pár másodperc múlva visszateszi automatába.

Igazából nekem az nem áll össze hogy a kormány ennyire közvetlenül, finoman reagál minden rezdülésre, a pedálokat viszont noszogatni kell. Pedálokat nem lehet megírni? :D
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-22 12:16:27 // 25441
Hasonlóan érzem, mintha úgy 6000km után valamikor megváltozott volna. Nagy kérdés, hogy tényleg így van, vagy csak addigra járatódtam össze vele :-) A hangja is finomodott szerintem, de lehet hogy azt is csak megszoktam. A kedvenc csobánkai szakaszomon is jártam már vele korábban is, de most egy bő hete adta meg igazán azt az élményt, amit egy ideje keresek. Nehéz megfoglamazni, olyasmi, amit írsz. Intuitív, mintha testrész lenne, nem egy jármű.
denil12022-04-22 10:33:38 // 25440
Meg lehetett így is oldani, de az angol fórumon is volt téma, hogy nagy átlagban a diffúzor leszedéséhez a lököst is le kell szedni. Vagy nem szeded le a diffúzort, de akkor meg bűvészkedős. Mind1, meg lett oldva, de nem baj,h nem én csináltam, én már 100x idegbajt kaptam volna.
denil12022-04-22 10:32:17 // 25439
igen, valami ilyesmi volt a baj.
De ennél nagyobb gond ne legyen, hogy is szoktad mondani?
ÁLOM :D
Zselé2022-04-22 09:20:59 // 25438
Épp tegnap előtt jártam a Bakonyban. Átléptük a 10000km-et kedden, iszonyatosan jó szakaszok voltak, remek autózás.

Azon gondolkodtam, volt-e valami póráz benne az első 10.000 km-en, ami visszafogta a méneket - mert most kegyetlenül megy! Pontosan azt és úgy adja, amit előre elképzelek pár száz méterrel...

Persze valószínűbbnek tartom, hogy nincs ilyen "bejáratási korlátozás" az autóban, inkább én járatódtam be vele együtt... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-22 08:40:01 // 25437
sajna, a régi szebb...
G-MANN🍀2022-04-21 20:35:39 // 25436
Igen, olyan a fazon
Kócosw2022-04-21 20:29:57 // 25435
Èrtettem így is, mert ducatot így szólni még nem hallottam 🤣
Giuntini2022-04-21 19:45:32 // 25434
Tegnap láttam Misiéknél! Gyönyörű!
carver2022-04-21 19:18:56 // 25433
ez már a Tonale felnije nem?
carver2022-04-21 19:18:10 // 25432
most nézem hogy a "helyesírásellenőrző" (lol) Ducato-ra cserélte a Ducati-t. Nem vicces, most kapcsoltam ki :)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-21 18:26:58 // 25431
kéne aranyban... :D
Kócosw2022-04-21 17:30:23 // 25430
Romeo vedd meg ezt is 😎
G-MANN🍀2022-04-21 16:42:45 // 25429
GTAm jöhet🍀 Álom!

Stelvio Q sima szalonautó 34,5m
RomeoOne2022-04-21 16:11:02 // 25428
Nagyon szép, meg ez a felni is. Mit tudni róla? Valakinek érkezett?

Egyébként GTAm változatban:
G-MANN🍀2022-04-21 15:05:22 // 25427
Ferinek😉 piros fékkel🍀
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-21 14:40:47 // 25426
Na azt hiszem, a bejáratás után az összeszokás is nagyjából kész. Gondolom az már annak a jele, hogy úgy kanyarodok fel a főútra a kis forgalmi foghíjba, hogy hirtelen ötlettől vezéreve kézzel pöccintem az egyest, finom megindulás, majd a keresztben közeledő elől egy szép nagy gázzal elhúztam a farát. Mire elvette volna a tüzet az esp, már kettesbe pöccintettem, és egyenesben voltunk. Hirtelen magam sem tudom hogy csináltam, jött feelingből, és valamiért hagyta :-)) Mennyire hiányzott ez nekem , hogy az autó intuitív módon táncoljon alattam. Hogy ne a határait méregessem, hanem beszéljen hozzám. Áhh... Ha elkapunk egy jó szituációt, vagy jó útszakaszt, vezetem, hagyja, és közben finoman jelzi mit szeretne. Összejön az összhang, és onnantól tökéletesen olyan mint egy tánc.
G-MANN🍀2022-04-21 11:32:50 // 25425
Elsőre nem jól rakhatták fel :-), mert a Supersprint csöve nincs "behorpasztva" ott, ahol a gyári igen, és megfelelő szögben kell rakni a nagyobb átmérőjű cső miatt, különben belekoppan hátul.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-21 10:50:16 // 25424
nálam a hátsó lököshöz nem kellett nyúlni van két műanyag takaró ami lejött aztán le a kipuff, majd vissza a másik semmi extra...
denil12022-04-21 10:27:27 // 25423
Nemcsak a dob volt, de leszedni a gyári rendszert sem egyszerű, főleg nem akkor amikor a gumibakok teljesen újak és kemények.
A hátsó diffúzort pedig nem akartuk levenni, mert azt csak lökössel együtt lehet.
Kellett bűvészkedni.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-21 10:13:13 // 25422
sok volt a meló? a Remus hátsó dobot kb 20 perc alatt felraktuk igaz Stelviora...
leopop32022-04-21 09:09:32 // 25421
Akkor küldöm is 😁😉🍀

Paris 5 Garage kipufogó Brerán
leopop32022-04-21 09:04:38 // 25420
Igen néztem is a duplex ragazzont a Gt nél a blogodban 😁😁
Bazsi2022-04-20 20:28:43 // 25419
Örülök, hogy tetszik :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.