Fórum >> Típusok >> Giulia

Kazes☻2017-02-16 18:30:15 // 2946
Szerintem is. Nem hiába volt egy cartárs bömösből fabrikált Kamallal a 100 éves rendezvényen! :)
BeeGee2017-02-16 18:08:04 // 2945
Kombi vs SUV

Prémium középkategória növekedés 2016 Q1-Q3 az előző évhez képest: +7%
Prémium kompakt, közepes SUV növekedés 2016 Q1-Q3 az előző évhez képest: +44%

Valszeg ebből indulnak ki a Fiatnál, nem a hagyományokból..
BeeGee2017-02-16 17:55:27 // 2944
Az Alfa igazi nagy baklövése az volt, hogy nem merték meglépni a Kamalt. Egy éves késéssel, de bőven ellenfele lett volna az X3-nak és hozta volna a 156 sikerét. Merem állítani, hogy ez az egy modell megmentette volna a pangástól a gyárat..
Béci Ɨ|ѯ2017-02-16 15:36:27 // 2943
Elég beszédesek a számok. Ez is azt mutatja, hogy kombi helyett már inkább SUV-ot vesznek az emberek.
Ollah2017-02-16 14:51:55 // 2942
A dízelnél már bebizonyosodott, most a benzinesnél is: a kisebb teljesítményű variáns(ok) a nagyobb teljesítményűek pusztán szoftveres lebutításai.

összes

A 2.2 dízelből 240, a 2.0 benzinesből 280 lovat csinálnak csak szoftveresen, és ez még csak a gyári 280 LE/400Nm szint; már korábban írták, hogy 320 ló körül várják a 2.0 benzinest. Meglátjuk.

benzines
Giuntini2017-02-16 14:44:40 // 2941
Akkor hajrá előre! De remélem, a siker hozza a tradíciós modelleket is (nagy Alfa, kupé, cabriolet)! Egy biztos, és ezzel megnyugtatok mindenkit, azért mert nincs SW a Giuliából, nem mennék át egyik némethez sem, mert a Giulia szebb, és szerintem jobb mindegyiknél! Elviselném a berlinát!:(
Tedi2017-02-16 14:06:47 // 2940
Csináltam egy kis adatsort, csak, hogy fokozzam a kedélyeket :) Mind a magyar piacról szól, hivatalos adatok.

Összevetettem, hogy a Giulia kategóriájában mennyit adtak el az A4-es, a 3-as BMW és a C Merci limuzin és kombi változatából. M3, S4 és AMG nélkül.

Audi A4
limó: 305
kombi: 247

BMW 3
limó: 209
kombi: 80

Meci C-osztály
limó: 365
kombi: 94

Ehhez képest ugyanezen autók SUV változatából:

Audi Q3 (Q4 még nincs): 172 (a Q5 167)
BMW X3: 157
Merci GLC: 226

Szóval a magyar piac alapján az Audit leszámítva mindenki szignifikánsan több SUV-verziót ad el, mint kombit. Ha ezek után egy lövésetek lenne, ti melyiket választanátok felelős cégvezetőként?
Abarai2017-02-16 13:21:40 // 2939
A reklámérték önmagában nem sokat ér, amíg nincs termék, amit el lehetne adni vele. Na ezért kell a SUV. Nekem se tetszik, de nem picsogok miatta, mert a) pénzt hoz a márkának, amiből még több modellt fejleszthetnek és b) van a palettán olyan Alfa is, amit szeretnék megvenni (évek múlva, használtan, szóval a márkának kb. tökmindegy. :))

Nem mellesleg a Giulia QV is jó visszhangot kapott, szóval a reklámértékre se lehet panasz.
Kazes☻2017-02-16 11:21:03 // 2938
Látom valamiért nagyon ágálnak az érzékszerveid ez ellen, és/vagy nem ismered talán az Alfa korábbi terveit, próbálkozásait. :)
Volt már szeretett márkánk fejében ilyen ötlet (a teljesség igénye nélkül) korábban is... talán többen is ismerik a Kamal verziót...


De volt sokkal régebben, amiből gyártottak is, a Matta... persze akkor még egyáltalán nem volt divat és rendvédelmi szervek állították csatasorba...


És közben volt még egy érdekes, ami nem annyira ismert talán, pedig szerintem jó lett volna a sok suzuki samuraj meg jimny helyett is...
Nos, ez az autó az Alfa Romeo Sportut, melyet az 1997-es 'Genfi Autószalonra' tervezte Bertone a kedvelt AR145-öt továbbgondolva, így született meg az első SUV modell, 4x4-es futóművel, 1970 cm3-es, 16 szelepes benzinmotorral (150Le) és egy ötsebességes manuális váltóval. A Sportut-ot egy teljesen hagyományos, sorozatgyártásra alkalmas modellként mutatták be. Már a neve is előre vetíti az autó tulajdonságait, ugyanis a „Sportut” -szabad fordításában - „tökéletesen sportosat” jelent.

Ez utóbbit megírtam anno (~2010) az Amorénak is... még nincs bent a típusok közt. :)


Szóval szerintem nem idegen a márkától és teljesen rendben van ezen törekvésük. Akinek nem tecc úgysem veszi majd, akinek meg tecc (reméljük ezek lesznek többen) veszik majd! :)
Giuntini2017-02-16 10:13:48 // 2937
Akkor SUV gyártók leszünk? Szerintem az 500x-nek nem kéne házon belül ellenfelet adni! A Stelvio és az annál nagyobb SUV rendben van! De egy kicsinek mi értelme van??? Ezt a pénzt tényleg egy nagy Alfába, és valódi kupé-spider párosba kellene fektetni! Már a kéthengeres motor is egy vicc a MiTo-ban! Amikor úgy beszélnek a QV-ről, hogy egy Ferrari szedán, na ezt kell meglovagolni! Lehetne csinálni ismét egy olyan autót, mint a 8C, mert annak lenne valódi reklámértéke!
Béci Ɨ|ѯ2017-02-16 07:02:01 // 2936
Természetesen a Lexus-szal való összehasonlításkor nem a design-ra, vagy az egyéniségre gondoltam. Ebben az Alfa mindig is jóval a többiek fölött volt. Az eladási számokra utaltam azzal, hogy esetleg követendő példa lehetne.

Egyébként most olvastam, hogy Marchionne február 11-én Balocco-ban bejelentette, hogy érkezik majd egy a Stelvio-nál nagyobb és egy kisebb SUV is.



Liquid2017-02-15 22:47:03 // 2935
A 156-ból biztosan több berlina fogyott mint SW, ez csak a 159-nél változott meg az aktuális európai trend miatt. Bár mostanság egyre több 159 berlinát látok...:)
De majd kijavít aki birtokában van az egzakt számoknak.
Kazes☻2017-02-15 22:45:01 // 2934
Nekem is tetszik az SW, de gondolom egyelőre nem véletlenül nem készítenek ilyet jelenleg... mint anno az Alfetta, Giulietta, 75, 155 típusokból sem... pedig a tanulmányok, prototípusok szuperjól néztek ki!

Azt, hogy ki hova megy, úgyis önmaga dönti el... mint innen is páran átültek offfosokba ilyen-olyan okokból... :P Na, nehogy már egy Alfában nem lehet elférni? Kinek a pap... Sokaknak mégis csak sikerül és boldogan Alfáznak. :)
A szagemberek meg tegyék a dolgukat és a szépen bővülő kínálatból produkálják az eredményeket. Az, hogy most éppen egy SW-vel több vagy kevesebb... remélhetőleg Ők tudják. Nekem tetszik a jelenlegi paletta! :)
Liquid2017-02-15 22:38:19 // 2933
Ezek ízlések és pofonok... kár vitázni rajta :)
A 156-nál nálam 100%-san kizárt volt az SW, a 159-nél ez lecsökkent mondjuk 80%-ra
Ami azt jelenti, hogy ha nem lett volna eladó 159 2.4 csak SW-ben akkor esetleg...
Szóval, lehet olyan is akinek nem előny a puttony, még akkor sem ha az átlag kombinál sokkal kulturáltabban néz ki.
A jelenlegi trend is inkább a SUV vonalat erősíti, és Európán kívül nem menő a kombi. Ha cuccolni kell akkor valami böszme pickup, suv akármi, azonkívül megvan ez a magasabban ülni jó hülyeség is, aminek azért van annyi alapja, hogy bizonyos életkor felett az emberek igencsak preferálják az ilyet. Mondjuk 60+, meg némi csípőprotézis, lásd Apósom (Mazda CX5, előtte volt neki is bukólámpás 323-asa...)
Márti is sokkal hamarabb elfogadna egy Stelvio-t mint egy SW-t, csak hogy ne menjek messze...
Giuntini2017-02-15 22:30:11 // 2932
Baromi jól néz ki a Giulia, ezt már megállapítottuk, elképzelhető, hogy nem lehet kihozni belőle egy annyira mutatós SW-t, mint az elődöknél. A hagyomány pedig az Alfánál van! Mert ezt a kategóriát, az "életmód kombit" az Alfa találta ki, ők építettek először ilyen autót. Tehát a hagyomány megállja a helyét! A kérdésem! Akiknek ez a jellegű karosszéria tetszik, és 159 SW, 159 SW volt, az menjen el a BMW-hez, mert ők kínálnak ilyen jellegű autót.
Kazes☻2017-02-15 22:19:41 // 2931
Ez a hagyományai dolog nekem valahogy pont nem passzol pl. a 156 és 159 SW-vel... :)
Giuntini2017-02-15 21:50:27 // 2930
Ebben szerintem lesznek vitáink, de ez így van jól! Abban egyetértünk, hogy az eladások növelésének egyik lényeges része egy sikeres SUV. Viszont... Emlékezzünk, Audiéknál az RS4-est például kizárólag Avant karosszériával lehetett kapni! Miért? Mert a most egy Sportwagon sportosabb kinézetet képes adni egy sportos autónak mint egy berlina. A 159-nél az SW igenis sportosabb hatást ért el mint a Berlina. Egyszerűen dögösebb a far felé ejtő tetővonallal, a szétterpesztett kerekek, széles nyomtáv még jobban kijön az SW-nél. Az SW egy sportos szemléletet tükröz, olyanokét akik szeretnek utazni, szeretnek síelni menni, túrázni, de autópályán vagy jó utakon közelítik meg célpontjukat, és szeretnek alacsonyan ülni egy autóban. Értsük már meg, ezek nem zöldséges kombik, hanem a sportos és szabad élet megtestesítői elegáns csomagolásban. A bumfordi SUV-ok pedig nem azok! És mit érdekel minket, hogy gondolja a Lexus! Egyetlen autójukban nincs egyéniség, azért lehet hogy csinál a BMW kevésbé jó formájú autókat, de egy 5-ös BMW még mindig ott van, és a kombi még mindig nagyon jól megy. És hiányzik a 166 utódja, és hiányzik a 4C mellé egy orrmotoros kupé és spider. Ezek nélkül foghíjas! Szerintem a MiTo-nak nem kéne utód, és az Alfa igazi hagyományaira kell koncentrálni. 156 SW, 159 SW, mind sikeresebbek voltak, nagyobb számban eladottak mint a berlinák.
konigla2017-02-15 19:50:37 // 2929
Örülök, hogy megragadtad a lényeget. Ezentúl figyelni fogok rá.
Béci Ɨ|ѯ2017-02-15 07:17:49 // 2927
Olvasva itt a hozzászólásokat, hogy miért nem lesz SW a Giuliából, nekem a Lexus jutott eszembe. Nekik sincs kombijuk, sőt most már diesel motorjuk se (igaz elég jó hybridek vannak) és köszönik szépen jól vannak. A Mercedes, BMW, Audi után ők a negyedik legnagyobb prémium gyártók. Szerintem az Alfának ezt kellene megcéloznia. Felesleges minden fronton felvenni a versenyt a három némettel. A BMW-ből el lehet adni olyan csúnya és teljesen haszontalan autókat is, mint az X6 és az X4. A 3GT-ről, vagy az 5GT-ről nem is beszélve (mármint a design-ra értve). Egy Alfából nem lehetne ezeket piacra dobni. Én teljesen egyetértek azzal, hogy most kell a SUV, meg kell még majd egy nagyobb SUV is, illetve a Giulietta utódját kell megcsinálni. Még azt is megkockáztatom, hogy a 166 utódja se olyan fontos most.

Szerintem ha kedves márkánk elérne egy kb. olyan szintet, mint a Lexus, akkor mindannyian nagyon boldogok lennénk.
Norby2017-02-14 19:40:43 // 2926
hoppá,már megvolt
Norby2017-02-14 19:38:53 // 2925
USA teszt
M4,AMG verő Alfa
Tedi2017-02-13 15:14:20 // 2924
Quadrifoglio. Egybeírva, i-vel.

drobertónak: az államokban az alatt a másfél hónap alatt kétszer annyit adtak el QV-ből, mint a 4C-ből. Párszáz darab, hirtelen nem emlékszem, hogy mennyi.
Rohodi Mihály2017-02-13 11:21:00 // 2923
Pici pontosítás: Autócentrum Szabó Érden nem vette fel az Alfa Romeo márkát, csak a Pappas új. Szabónak nincs márkakereskedői joga, "csak" márkaszerviz.
Rolee462017-02-12 23:08:42 // 2922
En napi 460km-t megyek nemet autopalyan(nem nagyzolasbol),de meg egyetlen Guliat se lattam😕 ,csak Fridbergbe egyet 2szer😊.
Nem lesz SW,hat a nemet eladasok se lesznek magasak szerintem😕. A ceges autoknal a tobbsegbe kombi van es az Alfa vezesesenek erre nincs szuksege!?Pedig a 159-bol is jol fogyott😊,mert gyonyoru!
Giuntini2017-02-12 15:15:44 // 2921
Én nagyrészt a Rai Uno-t nézem. Mikor megjelentek a dízelek meg az alap benzines, elkezdtèk reklámozni a jól ismert milánói reklámmal. Már hónapok óta nincs tévé reklám. Ellenben a Giulietta faceliftet orrba-szájba reklámozzák. Ki érti ezt?
ALFA1592017-02-12 14:35:56 // 2920
Az a gáz,hogy pl Németben olcsóbb a qw mint nálunk. :-(
Használtautón 22M a legolcsóbb hirdetés.
Nem bánnám ha lenne már valahol egy alig használt orvos tulajtól! :-))
konigla2017-02-12 14:18:02 // 2919
Nemcsak a hangját szólják le, szerintük az M3-as jobban is néz ki (ettől függetlenül el vannak ájulva a Gulia-tól is) Minden, alább hozzászólónak, aki eddig magáévá tette a hivatalos gyári stratégiát, a figyelmébe ajánlom azt a részt, ahol arról beszélnek milyen lenne egy Gulia SW Quadro Foglio. Ja és a srácok amerikából vannak...
droberto2017-02-12 13:59:02 // 2918
Most jól felb@sztam magam!
Világautó muhaha...
Példát kéne venni, hogy mit csinálnak a német prémium márkák a Kínai piacon.
Rá kéne már jönni, hogy nem csak jó autót kell tudni csinálni, hanem azt el is kell adni.
droberto2017-02-12 13:54:47 // 2917
Egyetértek amit írsz. Általánosságban.
Amit viszont az FCA csinál az egy vicc.
Európában már nyár óta lehet kapni a Giuliát eladtak több mint 10 ezret, ezzel szemben USA-ában pedig csak 1-2 hónapja lehet megvenni. Kíváncsi lennék, hogy ott mennyi ment el ez idő alatt.
Arról ugye nincs hír, hogy Dél-Amerikában, a távol és a közel Keleten forgalmaznák vagy terveznék forgalmazni.
Szerintem ha lenne már SW akkor Európában min. a dupláját adnák el Giu-ból, mert Nyugat-Európában nagyon szeretik a kombi formát. (Mi, Közép és Kelet Európa vagyunk a lépcsős hátúakra rágyógyulva ennyire.)
Ami pedig a piacok nagyságát illeti, le kéne vetkőzni már a sztereotípiákat. Reklám nélkül nem lehet eladásokat csinálni. OK, hogy van pár plakát, netes ad, de hol vannak a TV reklámok???!
Minden hucudli fostalicskát szénné reklámoznak? Az Audi, BMW, Mercedes trióról nem is beszélve. A csapból is ezek folynak. Miért nincs Alfa reklám?? Ha SuperBowl fő reklámra van pénzük, akkor Európában miért nem reklámoznak???
Kollégáim azt se tudják, hogy az Alfának van már a Stelvio-ja, sőt sokan, még a Giuliáról se hallotak. Pedig a SUV-ot is lehet már rendelni.
Bizton állítom, ha itthon is lennének főműsoridős reklámok a mostani mennyiség több mint 4x-esét adnák el.
Komolyan mondom nem értem.... :(((
RomeoOne2017-02-12 12:14:04 // 2916
Baromi jó ez a videó, érdemes megnézni. Mondjuk én inkább 9:20-tól ajánlanám, mert ott kezdődik az igazi összehasonlítás, de azért előtte is vannak okosságok.
Nagyon jó dolgokat mondtak a srácok. Az egyetlen amit nem értettem és ilyet sehol máshol nem mondtak még, hogy az Alfának nincs jó hangja, bezzeg az M3-é....
Valószínűleg süketek szegények, de hát senki sem tökéletes :D
konigla2017-02-12 11:41:10 // 2915
Ki beszélt magyar vásárló erőről?
Giuntini2017-02-12 11:36:57 // 2914
Meg felvette! Például a Szabó Érd.
Zsolt1552017-02-12 11:06:54 // 2913
Nem csak az Alfának nem nagy piac a magyar. Több egykori kereskedő levette a márkát a kínálatából. Igaz, viszont egyenlőre csak a Pappas nyitott újat.
Jani552017-02-11 20:11:06 // 2912
Urak! ez a nagyon sok okosság és értékes párbeszéd, ami itt megy a "Giulia" cím alatt, teljesen érdektelen, tárgytalan, a magyar vásárlóerőt és az Alfa eladási db-számokat nézve abszolút nem meghatározó... Bocs, nem folytatom.

A címhez tartozó viszont: https://www.youtube.com/watch?v=WGAU7aFMFwQ
19:00-tól teljes hanggal, stereoban élvezkedjetek! (mert van egy olyan érzésem, életben nem nagyon adatik ez meg nekünk, 7-10-15 év múlva, mikor az első használt példányok hozzáférhetővé válnak itthon is, már erősen tárgytalan lesz...)
Tedi2017-02-11 16:45:07 // 2911
A kupét azért éri meg, mert kupét a világ minden táján vesznek. SW-t meg csak Európában. Más gyártó meg azért csinálja a kettőt parallel, mert megengedheti magának. Az Alfa momentán sajnos nem.
Chianti2017-02-10 23:14:16 // 2910
Látod, ez bizony benne van a pakliban... :o) Amióta vezettem a Giuliát, azóta azért el tudnám képzelni következő autóként. Na de mindegy is... Még rengeteg időm van ezen gondolkodni. Mire használtan megfizethető lesz... Csak bírja ki addig a 159.
Zselé2017-02-10 21:25:03 // 2909
Valóban, nemrég olvastam egy első generációs Nissan Quashquai cikket, ahol azt boncolgatták, vajon mi értelme ennek a kategóriának, és tuti zsákutca lesz... Pont a 2006-2007-es időszak ez, és az egyik első SUV volt, ma meg mást se kapni...
Liquid2017-02-10 21:03:56 // 2908
Aki nagy puttonyt akar annak ott a Stelvio, ami egyébként teljesen logikus modell, mert sajna ez a jelenlegi trend: telekjárószerű, nagynak tűnő de személyautósan vezethető valami, ami összkerekes, vagy legalábbis úgy néz ki, és nem akarnak vele lemenni az aszfaltról.
És ami még fontosabb: ez az egész világon egységesen elfogadott.
Ez esetben az Alfának ezt kell gyártani, mert ebben van biznisz, megértem hogy Amerikára és Ázsiára fokuszálnak, hiszen egy nagyságrenddel nagyobb volumen. A nyugat-európai ezt is megveszi ha tetszik neki, az amerikai viszont nem veszi meg a kombit. Illetve náluk a kombi nem feltétlenül azt jelenti amit itt Európában.
Engem speciel hidegen hagy ez az őrület, de pl. Após CX5-öse ugyanez hajszálra, még a feleségem is oda van érte.
Jani552017-02-10 20:45:09 // 2907
Volt már? https://www.youtube.com/watch?v=WGAU7aFMFwQ 19:00-tól, hangot maximumra...
Kazes☻2017-02-10 20:23:42 // 2906
Ne legyél szomorú... legfeljebb majd te is átülsz valami jó kis offfosba, mint ahogy már eddig is pár nagy Alfás... Divatos is! :-D
Giuntini2017-02-10 20:14:50 // 2905
Nincs, de arról volt szó, hogy belekerül a VM dízele, ami a Ghibliben is meglehetősen jól teljesít.
pettinke2017-02-10 19:38:26 // 2904
őőőőőőőőő ... van az Alfának V6 dízele, ami megbízható, Euro6b normás mint a többi motor a palettán?
Giuntini2017-02-10 19:36:27 // 2903
Offos példa: A Hyundai i 40 először kombi karosszériával jött ki, és csak utána jött ki a limuzin. De más! Amit nem értek! Beszéltek a V6 dízelről, és végül nem kerül be a Giuliába. Aki mindenképpen dízelt akar, és finomabb járásút akar mint az eléggé kerregős négyhengeres, az elmegy a németekhez. Nem értem, a V6 dízelért nem kellene áttervezni az autót...
pettinke2017-02-10 18:42:24 // 2902
De én mégis mondom neked :-)))

De tényleg, miről beszélünk fotelhuszárként?
konigla2017-02-10 17:32:24 // 2901
Nem értem miről beszélünk egyáltalán! Azért mert ez a hivatalos koncepció lehet elhibázott mint megannyi korábbi Fiat csoportos koncepció (Bravo/ Brava után Stilo, Bravo után 500-as)! Ne mondja nekem senki, hogy még akárcsak 30%-os részesedésnél ne lehessen kombit fejleszteni egy már meglévő alapra? Ugyan már! Kupét meg megéri, ugye? Az aztán igazi rétegmodell! Más gyártó is csinál kombit miközben van 3 féle SUV-ja. Ott miért nem mondják, nesze paraszt vidd egyiket. Akkor 8-10 éve miért nem szüntették meg a benzin motorok fejlesztését, olyan alapon, hogy a többség úgyis dízelt vesz?
pettinke2017-02-10 17:03:33 // 2900
Nyilván nálunk ehhez sokkal jobban értő emberek nyilván nagyon sokat számoltak ezen:
mennyivel több autót adnál el világszinten, ha lenne SW vs. mennyibe kerül megtervezni, kifejleszteni, engedélyeztetni, gyártani, fenntartani, alkatrészezni egy SW verziót.
Az én multicégen nevelkedett mérnök agyam azt mondja, 30%-ért nem éri meg.
Giuntini2017-02-10 16:32:14 // 2899
Én örülök a SUV-nak, mert biztos, hogy nagy haszont fog hozni, de... Aki kombit akar venni, az nem az Alfa Romeónál keres majd autót. Vannak akik mennek síelni, nagyobb túrákat tesznek, és ehhez kell a nagyobb csomagtér. Ezeket is ki kellene elégíteni (szerintem). Az tény, hogy a 156-ig a középkategóriájú Alfáknak nem volt SW változata, de sikeressé tették. Ha csak 30%-ra csökken az SW részesedése a 60 vagy 70%-ról, nem biztos, hogy el kellene vetni. Bár belőlem Alfa szeretet szól, nem vagyok gazdasági szakember. Lehet, ha a Stelvio jól fut, akkor még az SW is menni fog.
pettinke2017-02-10 16:12:55 // 2898
Srácok, ha emlékeztek még rá, az Alfát azért vásárolta fel a Fiat annó '86-ban, mert versenyautó-mechanikával árult családi szedánt, és ez nem volt rentábilis.

Ha nem koncentrál az Alfa arra, hogy megfelelő haszonnal, megfelelő példányszámban eladható autót csináljon, akkor le fogják húzni a rolót.

Igen, nekem is tetszene egy Giulia SW, nem, nekem sem tetszik feltételnül egy SUV megjelenése a palettán, DE: ha ez kell ahhoz, hogy fennmaradjon a márka, akkor legyen, csináljuk, haladjunk.

Végre kettőnél több típus van a palettán, inkább örüljünk neki!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.