Fórum >> Típusok >> Giulia

Golyszi2021-12-14 11:16:59 // 23540
Jól 😉
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-14 11:03:15 // 23539
nem mind1 hány év? csak játék a számokkal...
RomeoOne2021-12-14 10:26:30 // 23538
Ott 2019 környékén volt egy időszak, amikor itt is csak 2 éves garit adtak. Előtte, meg utána is több volt. Elég érthetetlen.
quash2021-12-14 10:24:58 // 23537
Garanciám már nincsen sajnos, hiába 2019-es (2,5 éves).
105e km-rel vettem, hivatalosan van rá 2+2 év német garancia, de itthon már utána kérdeztünk, nem érvényes. De már Németországban sem, a +2 év, csak az első tulajdonosnak jár.

Ezért is szereltem be a váltófüleket egyből.

Egyenlőre most itt megállunk, januárban legyen meg a nagyszervíz (olaj, vezérlés, váltó, fékolaj, etc ...).
98e-nél volt utoljára szervízben, januárra kb. meglesz a 10e km az olajban.
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-14 09:54:46 // 23536
A tiédre még tudsz érvényesíteni garanciát? Ha igen, azt várd meg míg lejár, aztán szabad a pálya. A dízelt Ákos (Manky) megírja neked amilyenre szeretnéd. Ízlés függő, úgy látom Golyszinak pl nem tetszett, hogy a vezérlés N-ben ragad. Nekem ez pl. abszolút nem lenne gond, sőt a my21 benzinesnél még jobb megoldás lenne mint gyárilag ez a béna N.
A lényeg, hogy a motorvezérlés mindig N-ben van, ezáltal annak megfelelő a kormányszervo és a gázpedál érzékenység (a többi is, de ezeket érzékeled leginkább). Ez a kettőt behangolod magadnak, úgy, hogy jó legyen, a DNA kapcsoló pedig igazából csak a váltó működésére lesz hatással. N-ben alacsonyabb fordulaton vált el, D-ben magasabb fordulaton.
Nekem még messze a gari vége, de egy kicsit már várom XD
Lev2021-12-14 09:38:41 // 23535
Ha jól emlékszem Golyszi aktiválta, írt is róla blogot.
quash2021-12-14 08:47:14 // 23534
Úgy nézem igazad lesz:
Így nézve, nem éri meg hozzányúlni.

MODES:

Byte 88=AC (Stock)

ASC/TCS enabled in all modes
A = A in ECM/BCM
N = N in ECM/BCM
D = D in ECM/BCM
R = No change

Byte 88=CC (Type 2/DNA)

ASC/TCS enabled in normal DNA modes
A = N in ECM
A = A in BCM
N = N in ECM
N = N in BCM
D = N in ECM
D = D in BCM
Race Mode =
Race mode is indicated
Larger speed indication in center display
Non-functioning shift indicator in center display
N in ECM
D in BCM
? in TCM
Disables FCW
Disables ASC/TCS

Byte 88=EC (Type 3/DNA/Sport)

ASC/TCS enabled in normal DNA modes
A = N in ECM
A = A in BCM
N = N in ECM
N = N in BCM
D = N in ECM
D = D in BCM
ASC/TSC off mode =
Race mode is not indicated, only yellow FCW and ASC/TCS dash indicators
N in ECM
D in BCM
? in TCM
Disables FCW
Disables ASC/TCS
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-13 22:06:03 // 23533
Hűha, ez izgalmas :-) Ha jól értem itt is az van, hogy ha módosítod, a motorvezérlés N-ben ragad, a váltó viszont tud D-ben működni. A Squdra féle remapnak ugyanez a 'baja', ezért érdemes az N-hez tartozó motorvezérlés map-eket kicsit felpiszkálni. MY21-nél pl simán klónoznám a D-t az N-re.
quash2021-12-13 21:45:49 // 23532
Közben teljesen véletlenül dobott youtube egy videót:
https://www.youtube.com/watch?v=jfowjRIEizw

Ahogy te is írod, talán 2019-től, már "monostable" DNA kapcsoló van, ami visszatér mindig "középre".
Ezeken, simán MES-es be lehet kapcsolni a RACE módot!
Elvileg, akár több féle módon is (mit kapcsoljon ki, akár full-ra mindent).
https://www.giuliaforums.com/threads/how-to-enable-race-mode-on-non-qv-2018-maybe-2017-2019.46258/
36-lap körül, többen is írják hogy aktuális MES-el, csak egy proxy igazítás kell.
Kíváncsiságképpen ki fogom próbálni!

Nálam (2019) ilyen monostable kapcsoló van, SGW bypass már megvan, még egy szürke (6-os) OBD csati kell, a proxy igazításhoz. 1-5-ig minden OBD kábel megvan, csak pont a 6-os nincsen … :D
denil12021-12-13 21:06:44 // 23531
Érdekes, én szoktam figyelni és nem determinisztikus ahogy leállítja a S/S az autót.
Hidegen van,h meg sem teszi, aztán gurulok egy kicsit és utána mégis.
Ugyanez melegen, ha túl gyakori lenne a leállás, nem állítja le.

Egyébként a fékerőnyomással lehet okoskodni, hogy ne álljon le.
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-13 20:43:46 // 23530
Na a felnit mégsem ajánlom, az eladó inkorrekt, jó hogy végül nem vásároltam nála.
Golyszi2021-12-13 14:59:55 // 23529
Csak egy minta hogy ilyen lesz.
Gombokat igen át kell rakni.

Ebay...Á... 200.000huf-ért?! Annyiért én is eladom 🤣
quash2021-12-13 12:59:46 // 23528
Ez Stelvio kormány nem?
A gombokat a régiből átrakod?
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-13 12:44:00 // 23527
Szép lesz! eBayről? :-)
Golyszi2021-12-13 12:07:29 // 23526
Na, ma megrendeltem a kormányt!
Icipici gyomorideggel várom!
RomeoOne2021-12-13 11:56:40 // 23525
Nem. Azt hiszem a 2018ig gyártottaknak van ilyen kapcsolója.
A Q-ban ráadásul az R-et az új, visszabillenős kapcsolóval még nehezebbé tették kiválasztani. Oda kell fordítani és vagy 2 mp-ig ott tartani. Véletlenül nem tudod R-be rakni.
quash2021-12-13 11:17:12 // 23524
A QV DNA kapcsoló az abban a pozícióban marad leállítás után ahol volt?
Illetve mintha a nem QV amerikai verziókon is ilyen lenne a kapcsoló.

Van egy „fül” a kapcsoló szélén, és az fixen ott marad.

WarbiRunner (Gyuri)2021-12-13 10:52:00 // 23523
Ezt valahol leírva láttam az Eu6 kapcsán, de most nem találom. Tömören: akár a motor élettartam rovására is elsődleges az emissziós értékek betartása. Az Eu6d temp-re is igaz volt, a final esetén az RDE teszt határértékek még szigorodtak, ennek köszönhetjük a "buta N" módot. És ezért nem is hagyom N-ben soha, pláne hidegen. Hideg motort alacsony fordulaton, nyomatékból használni? Aztán hidegen leállítani, újraindítani? Biztos módja annak, hogy jó hamar hajtókarcsapágyas és hordósra kopott hengerfalú autónk legyen. Hiába használnak modern anyagokat a hengerfalon, főtengelyen, hiába a nullás olaj, a kenés nem lesz jó, kopások keletkeznek.
Aztán, folytatom...könyörgöm, alumínium motorblokk és hengerfej, vas dugókkal. Eleve a dugattyú melegszik és tágul jobban minden motoron. Amíg jár a motor, addig a blokk viszonylag gyorsan átveszi a hőt, mivel alu. Aztán a stop start leállítja. A dugó tartja a hőt, mert vas. Az alu lehül. Ezt adjuk össze a precízen,kis hézagokkal illesztett felüleltekkel. Nyilván megszorulni nem fog, mert méretezve van az. De egy hidegen dúsan járó (lambda szabályzás még nincs) motort, ahol a benzin mossa lefele az olajat a hengerfalról, leállítunk. A dugó jobban tágul, mint a blokk, az olajfilm nem folytonos, az olaj esetleg még sűrűbb mint kéne. És újraindítjuk. És leállítjuk, és újraindítjuk. Hát soha.. első mozdulattal D-be és stop-start ki.
RomeoOne2021-12-13 08:49:23 // 23522
Valószínűleg ugyanaz van, mint a 2020 utáni autókban az N móddal. Annyira minden alá van rendelve az emissziónak, hogy nem foglalkoznak már különöseben azzal, hogy mi jó a technikának. Leállítja hidegen is, csak a WLTP-ben jobb értéket kapjanak. Ki kell kapcsolni az a biztos. Aztán leállítom majd én, amikor jónak látom. Pl. vasúti átjárónál, ha piros vagy olyan piros lámpánál, ahol tudom, hogy sokat kell várni, stb.
zgi5212021-12-13 07:09:51 // 23521
igen, a um. szerint több mindenre figyel aksi állapota, külső hőm., motor hőm., kabin hőm. elérte e kívánt hőfokot (télen-nyáron) stb.. de sajnos csak papíron van így. úgy látszik az emisszió mindenek felett, ezért szó nélkül leállítja ideje korán akár 100m múlva is,nem túl szerencsésen. :(
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-12 21:48:31 // 23520
Semmelyik motornak nem jó, de az akkumulátor sem köszöni meg, a generátornak is több dolga van, és az önindító is feleslegesen dolgozik pluszban. Értem hogy erre tervezték, de ezt a technológiai előnyt inkább arra használom ki, hogy sokáig jók legyenek ezek az alkatrészek az autóban.
G-MANN🍀2021-12-12 19:52:55 // 23519
Le a kalappal 👍, nagy városozás egy manuális Giuliaval. Én egyszer próbáltam 2017-ben, akkor eldöntöttem, ha egyszer lesz Giuliam, akkor az csak automata lehet 😁
quash2021-12-12 19:37:52 // 23518
Kb. 1 hete van rendszám az autón.
Amikor az udvarról kikanyarodtam, és gurultam kb. 300 métert, majd az utca végén a kereszteződésben le is állította a motort, néztem.
Másnap u.e. csak 1km-el később, akkor már rendeltem is az elektronikát!
0 fokban, full hideg Dizel motornak szerintem azért annyira nem jó ez.
Ez amúgy azért is érdekes, mert a manual szerint ha hideg van, akkor nem állítja le.
Piritu - 1.000.0002021-12-12 18:29:06 // 23517
Nekem aki hetente egyszer-kétszer lát lámpát biztos nincs. Városban el tudom képzelni hogy pár decit hoz.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-12 18:26:11 // 23516
Meg ha jól olvastam tán az USAban be is tiltották ...mivel semmi hozadéka...
Piritu - 1.000.0002021-12-12 18:14:48 // 23515
Az égéstérben volt egyszer vendég a MOL motorolaj fejlesztője, ő mondta hogy a 0W-s olaj is a s/s miatt kellett, indításkor még melegen is jó pár mp is eltellene kenés nélkül a hengerfejben. Így csak kb fél mp mire mindenhol ott az olaj.
SanyiJTD2021-12-12 18:04:58 // 23514
Elkezdtem fogalmazni ,hogy azt sem értem ,hogy miért úgy állsz meg a STOP táblánál ,hogy kiveszed üresbe, és leszállsz a kuplungról :D De rájöttem ,hogy a tied automata. Manuálisnál nincs ilyen gond. Nagy városokban, meg dugókba én hagyom ,hogy leálljon, ne puffogjak feleslegesen.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-12 17:28:27 // 23513
Biztos jó az is Csabinak van deleje, meg van vele elégedve azt mondta, mi meg hiszünk neki
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-12 17:27:09 // 23512
Miton is ki van kapcsolva 🤣🤣🤣
Piritu - 1.000.0002021-12-12 16:39:07 // 23511
Szar az egész :-(
Hidegen indulva, az 50m-re lévő sarkon már leállítja a motort. Az álmoskönyv szerint nem tesz jót a gyakori hidegindítás.
Meg mindig is amikor nem kéne, mondjuk a STOP táblánál megállva azonnal pedig lehetne menni. Felesleges automatika.

Azzal a nyomorult "ha nincs a kulcs az autóban" visítani kell a bent ülőknek mert veszély van jelzéssel együtt. Nagyon egészséges lehet aki azt is kitalálta... Csak azt nem értem hogy mi értelme van, hacsak az nem hogy a kocsiba éppen elaludt gyereket felkeltse...
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-12 16:35:19 // 23510
Mer' öregek vagyunk mink mán' ehhez XD
Egyik autóban sem használjuk, és nincs tervben. Járjon az a motor, fűtsön, hűtsön, duruzsoljon. Startsoppoljanak a nagyon ződek és a műszaki érzékkel nem rendelkezők. ;-)
Shadin2021-12-12 16:16:22 // 23509
Csak kérdés, miért zavar mindenkit annyira az S/S? Én MiTo-n és OFF-on is használom, tökéletesen működik, OFF-on még fékkel (fékolajnyomással) is tudom vezérelni, hogy mikor álljon, v. ne álljon le. MiTo-n meg szinte észre sem venni, olyan fluid a működése.
Giulia-n sikerült ennyire elbaxni?
Shadin2021-12-12 16:11:46 // 23508
Hali!

Van valakinek 2.2 dejzel Veloce 210 lóval?
Ha igen, mi a vélemény róla?

Köszi!
S
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-12 11:15:12 // 23507
No megint hiányzott kb 1.5dl hűtőfolyadék a motorhűtés köréből... a két vízhűtőből a belsőnél ha elhajtom a műanyagot látszik a saroknál a folyadék szivárgása... szar Mahle hűtő, vicc
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-11 17:22:27 // 23506
Takeoff checklist kell már egy Giuliához is :-)
-Start gomb,
-műszerek rendben, láb a fékre
-motor indítás
-alapjárat rendben
-kézifék ki
-stop-tart ki
-váltófüllel sebességbe
-DNA kapcsolása D-be
-fék felenged, kigurulás
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-11 17:14:24 // 23505
Valakinek még jól jöhet ez a szett felni. Majdnem megvettem télinek, költségben ezzel jöttem volna ki legjobban, és szerintem jól is néz ki. Végül máshogy alakult, hátha valakinek jól jön a link. ET35, tehát a Giuliára is jónak kell lennie. Amúgy 159-en volt.
quash2021-12-10 21:44:08 // 23504
https://alfaamore.hu/tagok/quash/autok/19282/blog/121768

Írtam róla gyorsan pár sort!
Igen, a gomb funkciója marad, tehát ismételt gombnyomásra visszakapcsol.
Lev2021-12-10 21:30:40 // 23503
Erre én is beneveznék,bár már úgy kapcsolom ki,hogy észre sem veszem és (szinte) soha nem felejtem el,de így azért kényelmesebb lenne.
Lev2021-12-10 21:27:46 // 23502
Üdv itt is :)
Halesz2021-12-10 21:14:04 // 23501
Engem ez kifejezetten érdekelne.
Utána ha megnyomod a gombot, akkor vissza tudod kapcsolni?
Halesz2021-12-10 21:13:10 // 23500

Hello, Levi 👋
quash2021-12-10 21:02:41 // 23499
Nem tudom volt-e már Start-Stop „kiiktatása”.
Rendeltem ehhez is elektronikát, kb. 2 perc alatt beszerelhető, más módosítást nem igényel.
Gyújtás után 3-4 másodperccel kikapcsolja Start-Stop-ot, olyan mintha megnyomtad volna a gombot. Ha szükséges a gombra visszakapcsolható.

Majd írok róla pár sort.

quash2021-12-10 20:56:08 // 23498
Elég sok Giulia-t megnéztem (online), a nagy részükben nem volt benne.
Amúgy nem is értem, miért nem kérik bele.

Köszi a megoldást, Elaforgnál rendelek majd rögzítőket.
G-MANN🍀2021-12-10 19:04:45 // 23497
Ezt inkább a kereskedés szokta valamiért nem be-x-elni, amikor ő rendel készletre, pedig nagyon jó, ha van 👍
RomeoOne2021-12-10 17:59:42 // 23496
Nekem a 159-ben volt. Akkor jöttem rá, hogy ez 'must have' kiegészítő. Eszembe sem jutott nem be-X-elni az extráknál.
G-MANN🍀2021-12-10 17:53:59 // 23495
Ja bocs, erre akartam válaszolni 🙂
G-MANN🍀2021-12-10 17:53:19 // 23494
Ha kimaradt a csomagrögzítő csomag, akkor most kell venned 4db rögzítő fülét +db gyári csavart hozzá + gyári hálót (vagy valamilyen univerzális háló is ok lehet) simán berakható volt a fül a gyári helyre 🙂
RomeoOne2021-12-10 17:53:17 // 23493
Ja, itt van, III. melléklet: 540/2014/EU
RomeoOne2021-12-10 17:48:22 // 23492
Attól is függ melyik évjárat. A korábbiak hangosabbak voltak. Van amúgy erre EU-s rendelet egyszer már kikukáztam alaposan. Az, hogy egy zajszintmérő mennyit mutat, azt szabvány szerinti körülmények között kell mérni, nem biztos, hogy youtube videók megfelelőek erre. (Pl. a Novitech csinálja azt a videóiban, hogy beáll a kocsi mögé úgy simán a műszerrel és méri... Köze nincs a kontrollált körülmények közötti méréshez...)
szelod92021-12-10 17:35:09 // 23491
Sziasztok! Egyetemi projekthez kellene pár infó Giulia Q külső decibel értékeiről. Esetleg van valakinek infója, hogy hány decibellel szól a kipufogó alapjáraton normál és Race módban? Előre is köszi
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.