Fórum >> Típusok >> Giulia

Liquid2021-12-17 12:11:18 // 23571
Én is keret nélkül tettem fel a Tiborra, miután egyszer eltörtem. Azóta volt műszakin is, ahol a KPM leállította a műszakit és ellenőrizte. Szóval iszonyúan megfelel ez így :)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-17 11:35:59 // 23570
nem igazán büntetnek érte, az 59-en is már csak a tábla volt fent keret nélkül ott is bezavarta az első radart a keret...
RomeoOne2021-12-17 10:31:00 // 23569
Ez nem csak arról szól igazából. Megoldható, hogy ne csipogjon be rá. Ez esztétikai kérdés is. Rá lehetne rakni 3x ekkora rendszámot is valahogy, biztos. De miért kell erőltetni a nagyot, mikor alig fér el? Miért fáj ennyire nekik, hogy ha a B-t kéri az ember? Következetlenség és szerencsétlenkedés.
TtK2021-12-17 09:56:04 // 23568
Nekem is rá van hajlítva, nem csipog be sosem a radar. És nem is szólt még érte a rendőr (igaz, még nem is állítottak meg soha a Giuliával). A traffipax viszont remekül le tudja olvasni..:)
TtK2021-12-17 09:52:11 // 23567
Deák Ferenc segítségét kellett volna igénybe venned..;) vagy inkább :(
tdemeter2021-12-17 09:49:56 // 23566
Azon túl, hogy nagyon élvezetes volt olvasni a blogot, annyi hozzáfűzni valóm lenne, hogy nekem a Kelet Pestben a rendszámot eleve kérés nélkül, keret nélkül, ráhajlítva tették fel, mondván h az zavarja a radart.
Szerintem senkit nem büntettek még meg emiatt, különben - gondolom - nem csinálnák.
quash2021-12-17 08:49:28 // 23565
Kaposvár szerencsére kicsit más világ!
Nekem november végén jött be az országba az autó, Pesten Duna Autó dec.27-re kapott honosításra időpontot.
Inkább elhoztuk, Kaposváron 1 héttel később már rendszám volt rajta ...
Halesz2021-12-17 08:27:51 // 23564
A fekete és a fehér GT-men is simán el lehetett intézni, voltak erre szakosodott okmányirodai ügyintézők. Egyik nap elvitte a forgalmit, másnap hozta vissza, szemle sem kellett.
Halesz2021-12-17 08:26:33 // 23563
Ehhez az kellene, hogy legyen a kormányban, vagy legalább valamelyik kormánypártban egy olyan "szakpolitikus", akit érdekel a közlekedés és olvas is olyan fórumokat, ahol az autózással foglalkoznak. Sőt, továbbmegyek, olyan arc kell, aki szeret autózni, és az átlagnál jobban ért hozzájuk.

Nos egyrészt ilyen nincs, vagy ha van is, titokban tartja, mert kb. támadási felület, ha 5 milliónál drágább autót vesz egy politikus, mert "mibű"? (sarkítok, tudom, hogy többen drágább autóval járnak).
Halesz2021-12-17 08:22:13 // 23562
Igen, pontosan ezt éreztem, érzékeltették...
SanyiJTD2021-12-17 08:10:06 // 23561
Lehet, ahogy elnézem, 2016-ban honosításkor lett beírva. Attól függetlenül engem 10éve már szana-szét szivattak a 156-al, hogy nem adják meg, míg előtte 1évvel olyan világ volt, hogy az autónak még ott sem kellett lenni mégis engedélyezték. :)
Angelo Bianco2021-12-16 22:45:06 // 23560
Üdv!
Jelentkezem a fagyiért!!! :)
Kaposváron is korrektek voltak. Egy szemle díjat kellett fizetni a közlekedésifelügyeletnél, ez ezer egynéhány forint. Utána a kormány ablak 12e az új rendszám.
Ennyi...
RomeoOne2021-12-16 21:25:03 // 23559
Amúgy meg el kellene kezdened sulykolni az importőr felé, hogy amikor a Tonale típus engedélyeztetését csinálják, akkor kérjék rá a "B" meg a "D" típusú rendszámot is. Vagy csak azokat. "A" nem is kell. Neked úgyis van arrafelé kapcsolatod.
Mert ahogy ismerem azokat a jóképességűeket, egyáltalán nem fognak ilyen "aprósággal" törődni...
RomeoOne2021-12-16 21:18:05 // 23558
Nem biztos, hogy olyan nagy macera volt. Amikor külföldről hozzák be honosíttatni az autót, akkor elvileg simán lehet rá kérni bármilyen formátumot. Meg régebben nem volt ez ilyen gáz, lehet még a hőskorban simán el tudta intézni.
RomeoOne2021-12-16 21:16:56 // 23557
Vicc az egész. Lehet kéne amúgy egy kis Alfás politikai lobbit csinálni és megmódosíttatni az idevonatkozó törvényt. Ezek a törvénymódosítások úgyis úgy működnek, hogy okosan csinálsz egy törvénymódosítási javaslatot (pl. hogy 50e-ért bárki kérhessen B-t), valahogy eléred az országgyűlési képviselőnél, hogy benyújtsa, aztán a következő salátatörvényben megszavazzák. Nem könnyű, de nem is olyan lehetetlen küldetés ez, sztem.
SanyiJTD2021-12-16 20:58:38 // 23556
Ilyenkor felmerül bennem ,hogy kinek a valakije lehetett, aki engedélyeztette az ex 159emre a B rendszámot, amin radar sincs :D

Lev2021-12-16 20:09:26 // 23555
Örülök, hogy végül sikerült! Gratulálok és köszönjük a részletes leírást. Szerintem páran még meg fogják próbálni a ,,lehetetlent,, :)
Zolibácsi2021-12-16 19:53:45 // 23554
Már várom mikor zárják be azt a koszfészket. Konkrétan ha nem valamelyik oda bejáros emberrel intézteted az ügyedet akkor elhajtanak a pcsába. Fél év alatt sikerült papiroztatni apám Punto cabriojat.
Te mint halandó nem intézhetsz semmit... Erre van kiépítve ez az egész fos, nem csodálkozom hogy ilyen magas a korrupció ezekben a körökben.
Piritu - 1.000.0002021-12-16 19:41:37 // 23553
Gratula a kitartásodhoz és a türelmedhez.
Halesz2021-12-16 19:11:50 // 23552
Szigetszentmiklós, NKH, B-típusú rendszám.

A sztori nem teljes, mert ahogy az NKH-nál bánnak az emberrel, az egy vicc, és ha egy kocsmában történik, akkor abból vagy verekedés lesz vagy feljelentés :)
De ezt a részét nem írtam le.

https://alfaamore.hu/tagok/halesz/autok/17429/blog/121777
GiuliaVeloce210AT8Q42021-12-16 08:43:53 // 23551
Szia! 👋

Nekem Veloce 210d van.

Imádom!

/z
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-14 16:42:06 // 23550
Azt azért remélem, nem hiányzik az senkinek. Nem készülök ilyesmire :-)
berobbantam2021-12-14 16:36:21 // 23549
Szerencsés vagy😁Ügyvéd is van és az autót is tudnád nélkülözni hoszabb időre is ha úgy alakul.Így tuti nem lesz szükséged ilyen jellegű pereskedésre.
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-14 15:40:11 // 23548
Van a családban szerencsére. Bár nem ezen a téren dolgozik, mert utálja :-) Ettől függetlenül sok ügyet oldott már meg nekünk, autó gari kérdésnél komolyabbakat is.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-14 15:37:53 // 23547
az ügyvédi levéltől meg senki nem ijed meg én is kaptam már párat, legutóbb egy autó eladása miatt, amit cégnek adtam el és jött az ügyvédi levél fizetési felszólítással magánember nevére, csak egy egysoros választ írtam, hogy ki az a magánember mi közöm hozzá, több levél nem jött :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-14 14:24:14 // 23546
jaja lehet ügyvédet hívni mindenre csak az idő és pénz...
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-14 14:00:57 // 23545
Én meg úgy gondolom, hogy nem csak hozzáállás kérdése. Megnézem majd mi van leírva a garancia feltételekhez, de ez is úgy működik mint minden más. A könnyebb ellenállás felé mozdul. Egy ügyvéd által fogalmazott levél után mindjárt főalkatrész lesz még a szelepsapka is. Nyilván nem szeretnék ilyen helyzetbe kerülni, de nem piszkálom az autót még. Ki sem olvasom,nem csatlakozok rá semmivel.:-)
Egy gyári láncfeszítő, ami csereperióduson belül elromlik kb nem is kérdés, hogy garanciális téma.
Competizione2021-12-14 13:14:47 // 23544
Sziasztok.Ma voltam egy éves szervizen,,,,,,,,,,,minden ok.Csak berendeltek jövőhétre,hogy állítólag van valami visszahívó akció valami csövecske csere,,,,,pontosan ez van a berendelő lapon:Recail:6396,,,,,,,,,,,,,,,620-630-tub.co,,,,,,,,,,,,Giulia Super 2.0T
RomeoOne2021-12-14 12:26:52 // 23543
Elvileg igen, bár vannak kétségeim, hogy mennyivel lenne előrébb. Eddigi tapasztalataim alapján sokkal rosszabbul jössz ki anyagilag, ha a garanciálisan próbálsz valamit javíttatni, mint ha odavinnéd egy hozzáértő szerelőhöz és megcsinálná pénzért.
Olyan ez a márkaszerviz meg garancia dolog, mint Magyarországon az állami kórházak meg a TB. Beleélheted magad, hogy az állami egészségügy majd segít, ha baj van, csak ne legyen szükség rá soha, mert akkor kiderül, hogy mennyit is ér...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-14 12:23:05 // 23542
beugorhat bármi pl egy adaptív gátló csere 3 évesen ami nem főalkatrész és zsebbenyúlós vagy láncfeszítő probléma amit megint nem akarnak javítani...engem nem nagyon érdekel ez a gari kérdés, itthon elég viccesen állnak hozzá...
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-14 11:56:36 // 23541
Azért beugorhat olyan probléma, hogy nem mindegy, nem? Egy multiair modul csere pl. vagy bármi a motor/váltó körül.
Golyszi2021-12-14 11:16:59 // 23540
Jól 😉
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-14 11:03:15 // 23539
nem mind1 hány év? csak játék a számokkal...
RomeoOne2021-12-14 10:26:30 // 23538
Ott 2019 környékén volt egy időszak, amikor itt is csak 2 éves garit adtak. Előtte, meg utána is több volt. Elég érthetetlen.
quash2021-12-14 10:24:58 // 23537
Garanciám már nincsen sajnos, hiába 2019-es (2,5 éves).
105e km-rel vettem, hivatalosan van rá 2+2 év német garancia, de itthon már utána kérdeztünk, nem érvényes. De már Németországban sem, a +2 év, csak az első tulajdonosnak jár.

Ezért is szereltem be a váltófüleket egyből.

Egyenlőre most itt megállunk, januárban legyen meg a nagyszervíz (olaj, vezérlés, váltó, fékolaj, etc ...).
98e-nél volt utoljára szervízben, januárra kb. meglesz a 10e km az olajban.
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-14 09:54:46 // 23536
A tiédre még tudsz érvényesíteni garanciát? Ha igen, azt várd meg míg lejár, aztán szabad a pálya. A dízelt Ákos (Manky) megírja neked amilyenre szeretnéd. Ízlés függő, úgy látom Golyszinak pl nem tetszett, hogy a vezérlés N-ben ragad. Nekem ez pl. abszolút nem lenne gond, sőt a my21 benzinesnél még jobb megoldás lenne mint gyárilag ez a béna N.
A lényeg, hogy a motorvezérlés mindig N-ben van, ezáltal annak megfelelő a kormányszervo és a gázpedál érzékenység (a többi is, de ezeket érzékeled leginkább). Ez a kettőt behangolod magadnak, úgy, hogy jó legyen, a DNA kapcsoló pedig igazából csak a váltó működésére lesz hatással. N-ben alacsonyabb fordulaton vált el, D-ben magasabb fordulaton.
Nekem még messze a gari vége, de egy kicsit már várom XD
Lev2021-12-14 09:38:41 // 23535
Ha jól emlékszem Golyszi aktiválta, írt is róla blogot.
quash2021-12-14 08:47:14 // 23534
Úgy nézem igazad lesz:
Így nézve, nem éri meg hozzányúlni.

MODES:

Byte 88=AC (Stock)

ASC/TCS enabled in all modes
A = A in ECM/BCM
N = N in ECM/BCM
D = D in ECM/BCM
R = No change

Byte 88=CC (Type 2/DNA)

ASC/TCS enabled in normal DNA modes
A = N in ECM
A = A in BCM
N = N in ECM
N = N in BCM
D = N in ECM
D = D in BCM
Race Mode =
Race mode is indicated
Larger speed indication in center display
Non-functioning shift indicator in center display
N in ECM
D in BCM
? in TCM
Disables FCW
Disables ASC/TCS

Byte 88=EC (Type 3/DNA/Sport)

ASC/TCS enabled in normal DNA modes
A = N in ECM
A = A in BCM
N = N in ECM
N = N in BCM
D = N in ECM
D = D in BCM
ASC/TSC off mode =
Race mode is not indicated, only yellow FCW and ASC/TCS dash indicators
N in ECM
D in BCM
? in TCM
Disables FCW
Disables ASC/TCS
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-13 22:06:03 // 23533
Hűha, ez izgalmas :-) Ha jól értem itt is az van, hogy ha módosítod, a motorvezérlés N-ben ragad, a váltó viszont tud D-ben működni. A Squdra féle remapnak ugyanez a 'baja', ezért érdemes az N-hez tartozó motorvezérlés map-eket kicsit felpiszkálni. MY21-nél pl simán klónoznám a D-t az N-re.
quash2021-12-13 21:45:49 // 23532
Közben teljesen véletlenül dobott youtube egy videót:
https://www.youtube.com/watch?v=jfowjRIEizw

Ahogy te is írod, talán 2019-től, már "monostable" DNA kapcsoló van, ami visszatér mindig "középre".
Ezeken, simán MES-es be lehet kapcsolni a RACE módot!
Elvileg, akár több féle módon is (mit kapcsoljon ki, akár full-ra mindent).
https://www.giuliaforums.com/threads/how-to-enable-race-mode-on-non-qv-2018-maybe-2017-2019.46258/
36-lap körül, többen is írják hogy aktuális MES-el, csak egy proxy igazítás kell.
Kíváncsiságképpen ki fogom próbálni!

Nálam (2019) ilyen monostable kapcsoló van, SGW bypass már megvan, még egy szürke (6-os) OBD csati kell, a proxy igazításhoz. 1-5-ig minden OBD kábel megvan, csak pont a 6-os nincsen … :D
denil12021-12-13 21:06:44 // 23531
Érdekes, én szoktam figyelni és nem determinisztikus ahogy leállítja a S/S az autót.
Hidegen van,h meg sem teszi, aztán gurulok egy kicsit és utána mégis.
Ugyanez melegen, ha túl gyakori lenne a leállás, nem állítja le.

Egyébként a fékerőnyomással lehet okoskodni, hogy ne álljon le.
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-13 20:43:46 // 23530
Na a felnit mégsem ajánlom, az eladó inkorrekt, jó hogy végül nem vásároltam nála.
Golyszi2021-12-13 14:59:55 // 23529
Csak egy minta hogy ilyen lesz.
Gombokat igen át kell rakni.

Ebay...Á... 200.000huf-ért?! Annyiért én is eladom 🤣
quash2021-12-13 12:59:46 // 23528
Ez Stelvio kormány nem?
A gombokat a régiből átrakod?
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-13 12:44:00 // 23527
Szép lesz! eBayről? :-)
Golyszi2021-12-13 12:07:29 // 23526
Na, ma megrendeltem a kormányt!
Icipici gyomorideggel várom!
RomeoOne2021-12-13 11:56:40 // 23525
Nem. Azt hiszem a 2018ig gyártottaknak van ilyen kapcsolója.
A Q-ban ráadásul az R-et az új, visszabillenős kapcsolóval még nehezebbé tették kiválasztani. Oda kell fordítani és vagy 2 mp-ig ott tartani. Véletlenül nem tudod R-be rakni.
quash2021-12-13 11:17:12 // 23524
A QV DNA kapcsoló az abban a pozícióban marad leállítás után ahol volt?
Illetve mintha a nem QV amerikai verziókon is ilyen lenne a kapcsoló.

Van egy „fül” a kapcsoló szélén, és az fixen ott marad.

WarbiRunner (Gyuri)2021-12-13 10:52:00 // 23523
Ezt valahol leírva láttam az Eu6 kapcsán, de most nem találom. Tömören: akár a motor élettartam rovására is elsődleges az emissziós értékek betartása. Az Eu6d temp-re is igaz volt, a final esetén az RDE teszt határértékek még szigorodtak, ennek köszönhetjük a "buta N" módot. És ezért nem is hagyom N-ben soha, pláne hidegen. Hideg motort alacsony fordulaton, nyomatékból használni? Aztán hidegen leállítani, újraindítani? Biztos módja annak, hogy jó hamar hajtókarcsapágyas és hordósra kopott hengerfalú autónk legyen. Hiába használnak modern anyagokat a hengerfalon, főtengelyen, hiába a nullás olaj, a kenés nem lesz jó, kopások keletkeznek.
Aztán, folytatom...könyörgöm, alumínium motorblokk és hengerfej, vas dugókkal. Eleve a dugattyú melegszik és tágul jobban minden motoron. Amíg jár a motor, addig a blokk viszonylag gyorsan átveszi a hőt, mivel alu. Aztán a stop start leállítja. A dugó tartja a hőt, mert vas. Az alu lehül. Ezt adjuk össze a precízen,kis hézagokkal illesztett felüleltekkel. Nyilván megszorulni nem fog, mert méretezve van az. De egy hidegen dúsan járó (lambda szabályzás még nincs) motort, ahol a benzin mossa lefele az olajat a hengerfalról, leállítunk. A dugó jobban tágul, mint a blokk, az olajfilm nem folytonos, az olaj esetleg még sűrűbb mint kéne. És újraindítjuk. És leállítjuk, és újraindítjuk. Hát soha.. első mozdulattal D-be és stop-start ki.
RomeoOne2021-12-13 08:49:23 // 23522
Valószínűleg ugyanaz van, mint a 2020 utáni autókban az N móddal. Annyira minden alá van rendelve az emissziónak, hogy nem foglalkoznak már különöseben azzal, hogy mi jó a technikának. Leállítja hidegen is, csak a WLTP-ben jobb értéket kapjanak. Ki kell kapcsolni az a biztos. Aztán leállítom majd én, amikor jónak látom. Pl. vasúti átjárónál, ha piros vagy olyan piros lámpánál, ahol tudom, hogy sokat kell várni, stb.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.