Well, szigorúan elméleti síkon és feltéve de nem megengedve mennyiért lehetne most eladni a Giuliát? ;) 52k van benne, egy lemezjavítás és egy szélvédőcsere volt rajta. Évente olajcsere/szerviz. Talán van valami a láthatáron.. :))
Egyépként a 4mm nyomtáv kérdést is kezelni akartam, de ilyen kicsi nyomtávszélesítőt nem lehet csinálni, mivel a középfurat maga 12mm-et lóg ki a síkból.
Ebből eredendően egy 4mm-es nyomtávszélesítőre nem tudnék ilyen felfekvési középfurat kiképzést tenni hisz nem maradna anyag.
Ha meg letolom a felnit a középfuratól ami amúgy trükkösen a külső 0.5cm-en ül fel akkor pont tönkreteszem...
És akkor még mondott a felnis egy véleményt hogy szép ez a nyomtávszélesítő kérdés, de az addig jó míg patikat tiszta a felni is meg a kerékagy is.. ahogy egy minimális kosz bekerül oda, rázni fog..
Szóval így jártam:P
De 180k / db. helyett 45k / db. ért lett gyári felnim:))) méghozzá elég ritka :D:D:D
Aztán ha mégis sample, az anyagjelölés is ugyan az rajta ALMgSi szóval az is rendben lés mivel nem egy szétkönnyített felni ezért vlószínüleg elég strapabíró is.
Nekem is időbe telt de megbékéltem ezzel a sorsal:)))
Egy gyönyörű Giulia gyönyörű felnin:))))) ÉS télen nyáron szép:)))
Amúgy nagyon trükkös mert a gumi láthatóan beljebb van a gyári felnin is a sárvédőnél, de van neki adva elől hátul egy boyracer-es kerékdőlés, és így a gumi alsó fele pont vonalban van a sárvédővel, ami elég mokány:) egyszer ki is számoltam hány fokos kerékdőlés:D
Akkor rgyértelmű hogy Tonale felni, és igen a 225 gumma picit, 1cm-el szélesebb.
És igen et 37, tehát 4mm-el módosul a nyomtáv oldalanként.
És valóban a kormány geometriába is beleszólhat.
De a 225/50 azaz több mint 10cm oldalfalu gumi a legkisebb kanyarban többet deformálódik, szóval nemhinném hogy probléma, érzésre ok, sőtt a téli nekem kicsit keményebbnek tűnt a nyárinál a 7,5-ös gumin, és így egy pocit puhult. De erre nem esküdnék meg:D de a geometria alapjána lehetséges:) a hátulja lehetne fixebb:P
Igen rajta volt hogy sample, a csóka állítása szerint olaszból van, viszont öntött a felni nem CNC megmunkált, legyártanánaknegy ekkora öntőszerszámot hogy aztán pár sample és zúzda? Lehet kintudja:D
Szerintem ez a felni a hibrid giuliára és tonale-re készült csak nem került piacra az autó;)
Illetve a tonale de de azt meg malomkerékkel árulják:D
A dobozán ha jól rémlik rajta volt, hogy "sample". Vagyis simán lehet hogy termékminta volt a felnid, amiből aztán nem rendelt a gyár. A Tonale-n a 17-es felni 7" széles viszont 215-ös gumival szerelik. Nem tudom az ET-jét a felnidnek, de a Tonale ET37 (Giulietta ET41), ami szintén eltér a Giulia offszetjétől (ET33). Így a kerék középvonala Tonale felni esetén 4mm-rel módosul, ami változtatja a kormányzás geometriát is.
Bónusz, azon a garázskapun befér a Giulia:D
Jó egyszer sem álltam be úgy hogy ki ne néztem volna, volt hogy még a kezem
Is odatettem a behajtott tükör mellé, egyszer be is szorult:D
De befér!!! :D majd egyszer kirágatom, ha cserélve lesz a kapu;)
Na akkor 16”-ban van 7” az enyém 17”-el már tuning:D
Egyépként valóban benéztem mert égen földön nem találtam ilyen felniket..
amikor megláttam azonnal megvettem, főleg mivel negyed áron adták;)
De kiderült valami Maláj import, minden eredeti, anyaga alfa logo..
Amúgy a többi is ott készül, de eu.-ban ilyen nem került piacra, csak Giuliához, abból is 2db van magyarországon;D
De, csak én Giulietta, Tonale felnit vettem ami ugyan úgy nézett ki mint a Giulia felni;P
Így most az került rá télinek, kis furkálás után, 9,5mm-el került bentebb a felni külső síkja, 4mm-el a gumi, egyépként minden stimmel:)
Karotta híradóban éredemes odafigyelni a visszahívási lista aljára. Legalább ennyi előnye van hogy ritkán jönnek ki új modellek az Alfától :D 0 visszahívás 2022-ben, és az elmúlt években sem sok...
Plusz egy szavazat: menj! Egy olyan autóval amin van mit kiautózni, szerintem kötelező. Az ára is kevesebb, mint egy elmért padka következménye - és sokkal sokkal jobban összeérsz a géppel a nap végére ;)
🙂 szerintem nem szükséges a legnagyobb (de a legkisebb sem), egy 18-as kétszéles nagyon jó választás lehet, ha már kitalálták az olaszok 🙂
két évig egyszéles volt a téli, tartottam magam, de végül rászántam és nem bántam meg, ezzel kellett volna kezdeni, akkor még alig volt árkülönbség (akciós téli szettek), sokkal stabilabb szeles időben és nagyobb, dinamikusabb tempónál is. Nekem bejött. Viszont az az előnye megvan a kisebb, vagy egyszéles télinek, hogy várja az ember a nyarat, hogy végre felkerüljön a szélesebb és szebb (is) kerék. 🙂 hacsak nem egyforma a téli nyári szett 😉
Igen rántópad-on voltam a 155-el is, megyek Giu-val is, ez nem kérdés, ráadásul ez szerintem nem gyilkolja az autót.
A versenypályázással vannak fenntartásaim, de ott sem tudok észérveket felsorakoztatni ellene maximum anyagiakat:D mert aztán nehogy megéhezzen a majom a banánra :D
Ugye 3 gyerek egy fiz, 20+% inll. Matematikailag itt elég óvatosságra int:D úgyhogy megyek :D
vagy vagyunk itt páran XI kerületiek, említhetném Kékgolyó/Nagyenyedről a Németvölgyire bekanyarodva van pár méter fehér aszfalt, ott a legkisebb páralecsapodásnál megindul a fara, a Giu-t persze megfogja az elektronika, de ha egy másik autóval lep meg akkor nem árt ha reflexből tud cselekedni az ember nem kell gondolkodni, hogy mi a @#& történt
szabad is és kell is. Én mindig azon a véleményen voltam hogy az a jó sofőr aki tudja hol a a határ azt is tudja mit kell tenni ha előre (akár nem látható okoból) túlléped. És hidd el van ilyen is, pl ha Budapesten a Nagyszőllősröl balra rákanyarodsz az M1/M7 kivezetőre nem csak direkt lehet előidézni remek csúsztatott kanyarokat (ez természetesen igen felelőtlen dolog lenne) de én pl azt is megértem hogy éppen rárakott "szőrös" gumi eldobta ott a farát. És az egy Mondeo volt, ami sem nem erős, és miután elsőkerekes elvileg alulkormányozott... És a határ minen autónál (és igen, guminál is) máshol van.
Ez szerintem a családdal szemben is felelőség (én legalábbis ezzel magyaráztam meg magamnak az Amore térninget, pedig nem az első volt :) és optimális körülmények között ezt csak tanpályán lehet megtenni. Nem csak egyszer, érdemes X évente újra gyakorolni, főleg ha nincs olyan havas, nyálkás "fehér aszfaltos", stb terep ahol néha lehet emlékeztető tréninget csinálni, hogy mi van akkor ha elindul a fara. A fiataloknak kötelezővé is tenném 10.000 km után.