Rotinger T1 mart tárcsát fogok kipróbálni. Sosem voltam rajongója ezeknek a fúrt mart izéknek, de egy rövid levélváltásom volt a Tarox emberével. A Tarox Zero-ról kérdezgettem, és finoman visszakérdezett, hogy figyelembevéve hogy megégett a tárcsa, nem gondolkozok e mart vagy fúrt megoldáson, ami segít a fékbetéteknek pl hegyi autózáskor? A fúrtat én nem komálom, az nagyon megbontja az anyag integritását. Igen, a marás is, de jobban kihőkezelhetőek a belső feszültségek, ez saját alkatrészgyártási tapasztalat. Szóval a mart verziónak találtam több pozitívumát. Meglátjuk.
A betétek megint érdekes sztori. Semmilyen gyártói jelölés nincs rajta, csak az Alfa Romeo felirat. A betét anyaga viszont más mint ami most az autón van. A mostani GA 900x, ez pedig
GA8135. Az ITT Inc. gyártja az anyagot olaszországban, nagyjából mindegy ki viszi fel a hordozó vasra. Sajnos a mostani adatlapját nem találom, de arra rájöttem, hogy 2021-ben környezetvédelmi szigorítás volt, és lecsökkentették a réz tartalmat a fékbetétekben max 5%-ra (2025-től 0.5%). A rezet, ami a hőátadást segíti..
Az akciós fékbetét amit vettem, viszont 2018-as, 10-30% közti réz tartalommal. Gondolom ettől akciós, új autóba nem építhető már. Nekem meg lehet hogy kapóra jön, egyelőre örülök neki nagyon. Hátha a jobb hőelvezetésű fékbetét a jobb hőelvezetésű tárcsával egy jó kombó lesz.