Fórum >> Típusok >> Giulia

Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-21 15:28:42 // 20868
annak nincs tesztje SUV-hoz... érdekes eredmények...klikk volt maxxis gumim régen taiwani cég, de a hankook elég jól szerepel
RomeoOne2021-07-21 15:10:42 // 20867
Én Vredestein-en gondolkoznék még el a helyedben, ha nem akarsz Michelin-t. Nem tudom milyen méret kell, de Ultrac Satin vagy Ultrac Vorti jó lehet.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-21 13:22:27 // 20866
itthon sokszor van 30 fok felett és ez a legdrágább gumi szinte... akkor nem köll ...kipróbálom a dunaújvárosi evo2-őt :DDD
Piritu - 1.000.0002021-07-21 12:41:54 // 20865
"Giulietta sem tudja a bal-féket" - anno csak meg akartam vasalni így a féket mosás után, még hibaüzenetet is kaptam :-DD
Piritu - 1.000.0002021-07-21 12:38:47 // 20864
Szerintem inkább a hőmérséklettel függ össze, mindig 30+ fokban indult el az autó. Ha holnap hűvösebb lesz megpróbálom a kedvenc körforgalmamat.
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-21 12:30:14 // 20863
Persze, és épp fékezés közben kéne visszaváltani, lehetőleg gázfröccsel. :-) Vagy épp visszaváltasz, majd balláb láb fék, hogy a gázt is tudd nyomni :-) Ezt Kazessal pont beszéltük tegnap, már a Giulietta sem tudja a bal-féket, elveszi a gázt és csak bebólint. Ezek jó dolgok voltak azért, egy részük már sosem lesz. Persze a versenysportban sem fetétlenül.
A váltófülek egyébként tökéletesek, én szeretem az automatát is, pláne ezt így. Precíz, gyors és kifinomult. Mint az autó összes reakciója. Nem gondoltam, hogy mai modern, csendes, steril autó még fog ilyen élményt nyújtani. A modernségre és sterilségre is van igényem, az élményre is, és valahogy összelegózták :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-21 11:58:25 // 20862
hát nekem 1 évig volt faja most már óvatosan kell forszírozni... de jó hogy megosztottad akkor végül is tökmind1 milyen gumit veszek rá pedig pilot sport4-et akartam de ahhoz drága, hogy 1 évig legyen tökéletes
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-21 11:53:52 // 20860
ezt most úgy írtad, mint ha itt mindenki megélhetési versenyző lenne vagy drogfutár vagy csak szállító :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-21 11:51:37 // 20859
akkor olyan, mint a Pirelli az idő múlásával gyengül a tapadás
RomeoOne2021-07-21 11:45:56 // 20858
Hát igen...

Mondjuk sztem a kanyar bejáraton már abban a sebességben kell lenned, amivel ki fogsz tudni gyorsítani. Tehát, nagyjából mielőtt el kezded fordítani a kormányt, már vissza kell váltanod.

Ezért sem tartom relevánsnak azt az érvelést a kormányra rögzített váltófülek mellett, miszerint, akkor kitekert kormánynál is eléred és tudsz váltani, mert ha te kitekert kormánynál váltasz, akkor már rég elrontottad.
Ezért is tökéletes a Giulia nagy aluminium lapátja, ami a kormányoszlopra van rögzítve. Pont elég nagy ahhoz, hogy még elérd olyan kormányszögeknél, ahol váltogatni kell. Ha meg már ott akarsz váltani, ahol nem éred el, hát akkor rosszkor akarsz váltani...
Piritu - 1.000.0002021-07-21 11:45:38 // 20857
Ha már kanyar :-)
Kérdésem lenne a Michelin Pilot Sport 4 ZP használókhoz. Csak én érzem úgy hogy a 30 fok felett már ne tapad úgy mint 15-20 fokban?
Egyre többször tudom sodródtatni az autót körforgalomban, kanyarban.
..vagy csak egyre bátrabb vagyok?
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-21 11:23:17 // 20856
Bonyolítsam? Érkezel egy gyors kanyarhoz 250-ről, kihasználod a teljes fékerőt, közben elbillented az autód egyensúlyát, csökkented a tapadást, így végül lassabban tudsz átmenni a kanyaron, mintha finomabb fékezéssel csináltad volna, vagy ha nagy fék szükséges, a végén lazítottál volna a pedálerőn. Ha meg rendes autóval csinálja az ember, ahol van egy csomó pedál és nincs ABS, akkor aztán lehet írni az elméletet.. Amikor 4 kerékre próbálsz figyelni nagy fékezés mellett, hogy ne csússzon meg (nagyon), pont annyit visszaengedni, modulálgatni, hogy egyensúlyban is maradjon az autó, a sebesség is annyi legyen hogy el is forduljon, és még esetleg közben egy váltás is kéne, hogy mire kifelé kell spurizni a kanyarból ott legyen a kraft, akkor azt leginkább érezni kell. És nyilván sokat gyakorolni :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-21 10:57:10 // 20855
kimaradt a leggyorsabban és a legrövidebb idő alatt de a leggyorsabban magába fogalja :D
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-21 10:56:14 // 20854
nincs 310 ló lehet azért nem megy :DDD
RomeoOne2021-07-21 10:46:26 // 20853
310 lóval? Nehogy már ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-21 10:45:16 // 20852
már a 3. mondatnál hibádzik nem tudok menni szerintem 250-nel :)))
denil12021-07-21 10:43:18 // 20851
Ha már szóba került a fékezés meg versenypálya stb.
Esetleg valamikor szeptember vége felé, októberben amikor még 20 fok van, lenne kedvünk kimenni valamelyik gyakorló pályára kimenni?

Ez lehet akár egy Euroring, vagy egy kifejezetten gyakorló pálya pl. a Drivingcamp.
RomeoOne2021-07-21 10:35:50 // 20850
Hát pont, hogy ennél többet akartam mondani. :D

Tegyük fel, hogy 150-el tudod bevenni a kanyart. Te jössz mondjuk 250-el előtte, ha kihasználod a teljes fékerőt, akkor mondjuk 2,5 mp alatt lassítasz 250-ről 150-re, tehát a kanyar előtt 2,5 mp-el még 250-el hajthatsz. Ha óvatosabban fékezel, akkor kell mondjuk 4 mp a 250->150-hez, tehát kevesebb ideig mész nagy sebességgel, ergo időt vesztesz. Pedig mindkét esetben a legnagyobb sebességgel mész át a kanyaron.

Remélem így érthető a példa, persze a valóságban nem konstans sebességgel mész előtte, csak nem akartam tovább bonyolítani, de a lényeg ugyanaz. Tovább tudsz gyorsítano az előző kanyar után, így magasabb sebességet érsz el és gyorsabb leszel, ha a végén fékezel nagyobbat, mint ha hamarabb kezdesz fékezni kisebb erővel (feltéve, hogy ugyanazt a (maximális) kanyarsebességet éred el a végére mindkét módon).

De igaza van Gyurinak, hogy ez nem feltétlenül a legélvezetesebb módja a vezetésnek, csak a leggyorsabb :D
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-21 10:13:38 // 20849
máshogy fogalmazva akkor a legjobb a fékezés mértéke, ha a legnagyobb sebességgel tudsz átmenni a kanyaron ... nem kell ezt túlspirázni :D
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-21 10:04:25 // 20848
hát mondjuk Nálad tényleg elég gyorsan kopik a fék :DDD lassan elérem a 60e-et nincs válla a tárcsának a betét is köszöni szépen minden ok...
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-20 23:18:40 // 20847
Optimális fékezés, na az sem volt. :-) Semmi sem volt optimális, csak toltuk neki, aztán legtöbbször mázliból kiadta.
Nem akarok optimális,de még nagyon gyors se lenni, arra vannak a versenyzők a versenyautóikkal a versenypályákon.:-) Csak összhang legyen a géppel, és élvezzem amit csinál. Ez így volt fiatalon, amikor azt hittük hogy Kankunennek és Sainzok vagyunk, és így van ma is (még mindig igen fiatalon XD).
Az autózás tánc. Tánc közben sem számít más, csak hogy összhangban mozogj a partnereddel. Aki tanult táncolni bármit, tudja mennyire felszabadító érzés. Egy jót vezetni nekem pont olyan. Ha 10 lóerős, de tudja, akkor boldogság van. Ha kéccáz, de nem tudja, háát akkor csak közlekedtünk :-)
Kazes☻2021-07-20 22:04:37 // 20846
Jó kis szemléltetés... :D
RomeoOne2021-07-20 21:52:31 // 20845
Valahogy úgy :DDD
Bár sok minden máshogy volt régen. Akkoriban, ha automata autód volt, na akkor te voltál az ultimate b.zi :D Ma meg már mind azt vezetünk szinte, meg a sportkocsikba sem raknak manuált. De az optimális fékezés az, ami pont akkora sebességre lassít, amivel még be tudod venni a kanyart és azt a lassítást a maximális lassulással teszi, szóval nincs olyan idő, amit "feleslegesen" fékeztél, mert addig még nagyobb sebességgel is mehettél volna, ha utána jobban lépsz a fékre :D

Szürkületben vagy este látszik is azoknál, akik tudják, hogy kell fékezni, néhány másodpercre felizzik a kanyar előtt, aztán vissza is hűl: video
tdemeter2021-07-20 21:28:08 // 20844
Nemrég voltam egy barátommal svájcban, az ő bömösével mentünk. Egy ponton cseréltünk és én vezettem. Állandóan rámszólt, hogy minek fékezek, mert Ő sosem fékez :) Kopik a bömbi, meg hasonlók..
De én úgy nem tudok vezetni! :) Már akkor fékezek, amikor látom, hogy az előttem haladó előttinek kigyullad a féklámpája....
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-20 21:24:39 // 20843
Pedig nekem anno azt tanították, hogy 'jobb láb a gázon, bal a jobbon, csak a b. zik fékeznek' XD Úgyhogy nálam nyikorogna XDD
RomeoOne2021-07-20 20:51:48 // 20842
Valamilyen? Brembo :D

A nyikorgósság a CCB-re vonatkozott. Nem optimális, ha nincs néha rendesen megmelegítve.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-20 19:20:05 // 20841
Utcai karbon ilyet fogtam kézben R8 alig van súlya...ellenben rohadt drága 🤣
tdemeter2021-07-20 18:32:17 // 20840
Valamilyen karbon féked van? Nekem sima legegyszerűbb, de 30.000 km simogatás után sem nyikorog. Ellenben ha valaki a pirosnál beletapos előttem, annál semmit sem utálok jobban, mert ha belemegyek akkor ő lesz felháborodva
RomeoOne2021-07-20 18:17:12 // 20839
Naivak xD
Lev2021-07-20 18:14:12 // 20838
Milyen utasok azok,akik egy ilyen autóban telefont nyomkodnak? :D
RomeoOne2021-07-20 18:10:25 // 20837
Na, most így hazaérve előtt elő is vettem a kis könyveket. A Quadrifoglio-s kiegészítést gyorsan el is olvastam :D



Meg is találtam a CCB-s részt a végén. Rájöttem ,hogy eddig még nem melegítettem be rendesen :DDD



Mondjuk arra rászoktam, hogy nem simogatom a féket, hanem a rövid féktávot hagyok és rárúgok a pedálra egy nagyot. A simogatástól állítólag nyikorgós lesz, azt meg csak el kéne kerülni :D
Az utasaimnak mondjuk annyira nem jön be ez a fajta CCB életérzés, kényelmetlen úgy nyomkodni a telefont, hogy folyton előrefejelsz és kirepül a kezedből :DDD
R33Z2021-07-20 16:23:58 // 20836
Esku erre mar nem emlekeztem, de vhogy igy csinaltam 🙂, tehat tuti olvastam en is anno. Amugy akibe szorult nemi mechanikai szimpatia kb. magatol is hasonloan jar el. Vhogy a Qnal a CCB fek elokeszitese rovat maradt meg jobban :) az mokas, ahhoz kepest, hogy atlag autonal azt irjak: ne terhelje a motort, torekedjen, hogy max. 3000 fordulatnal valtson stb... 😁🏁
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-20 15:33:28 // 20835
Óó, én már úgy mentem érte az autónak, hogy egy angol nyelvűből kinyomtattam ezt az oldalt XD Kb. be is tartottam amit ír, biztos ami biztos. A leírásban nem fogalmaz egyértelműen, de ki lehet hámozni, hogy:
1. A bejáratás a következő olajcseréig tart
2. 2500km-ig ne vigyem versenypályára
Szóval kb. 2500km után olajcsere, és mehet :-)
RomeoOne2021-07-20 14:35:44 // 20834
Nem adja jól vissza, a lényeg inkább az volt, hogy ha rásüt a nyeregre a nap, akkor már jól világít az is, nem tűnik sötétnek.
RomeoOne2021-07-20 14:33:29 // 20833
Köszi! Azt a megjegyzést kaptam, hogy ez a zöld-piros kombó olyan karácsonyi hangulatú. De hát nekem minden nap karácsony, amikor beleülhetek :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-20 14:14:12 // 20832
hát ez sem adja vissza, élőben sokkal világosabb ződ vagy szar a mobil kamerája :DDD
G-MANN🍀2021-07-20 13:29:13 // 20831
szerintem prémium :-) és álom :-)
RomeoOne2021-07-20 11:50:46 // 20830
Na ilyen képet nem találtam soha, mielőtt megrendeltem, pedig erre lettem volna kíváncsi. Milyen amikor telibe süti a nap a fényezést meg a piros féknyergeket is. Kénytelen voltam így magamnak csinálni :D
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-20 11:48:53 // 20829
gondolom a padon is járatják jó pár órát.. persze nem azt mondom ki kell tolni a szemét de én nem nagyon finomkodtam vele... viszont az olajat ledobtam 5000-nél
RomeoOne2021-07-20 11:23:33 // 20828
Na, ezek szerint te már eljutottál a kézikönyv olvasgatásáig. Én még nem :D Hittem azoknak, akik azt mnodták, hogy nincs benne xd
Piritu - 1.000.0002021-07-20 11:20:01 // 20827
Így van az első száz elvégzi.
A TS átépítésnél is erre jutottam a sok motorépítő emberke ajánlásai iután és arra hogy terhelni kell hogy a helyére kerüljenek a gyűrűk. Ott 100 km-nél cseréltem olajat.
leopop32021-07-20 11:04:49 // 20826
Hoppá rendesen elő írja, na pont egy ilyenre gondoltam 😁👌
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-20 11:01:59 // 20825
Egyébként van egy olyan vélemény is, hogy a kezdeti olajtöltet bejáratós olaj, kb. 5000km alatt végzi el a meunkáját, addigra illeszkedik minden tökéletesen. Így van aki nem cserél 5k-ig, mert félbemarad a bejáratás, lóerők maradnak a motorban. Hogy kinek van igaza, soha senki nem fogja tudni megmondani XD
leopop32021-07-20 11:00:42 // 20824
Jaa igen azt tudom, hogy egyik kézikönyv sem ír elő erről semmi.
De az olyan erősen ajánlott kategória.
Én csak azt nem tudtam hogy melyiket érdemesebb tartani az 1000-t vagy az 5000-t?
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-20 10:59:27 // 20823
Pont ezért kell neki bejáratás. Precízebben illesztett alkatrészek, tehát kisebb egyenetlenség is számít. A modern motoroknál szerintem főképpen a dugattyúgyűrűket kell "beilleszteni" a hengerfuratba, a kedzeti nagyon pici egyenetlenségeket kell eldolgoznia. Ez az első 1000km-en biztosan megtörténik, de ha tippelnem kell, a munka nagy részét elvégzi az első száz. Ezért sem jó a nagyon nyugger bejáratás sem. Kell egy kis hőterhelés, egy kis nyomaték, egy kis motorfék és különböző fordulatszámok, hogy a dugattyúgyűrűk a teljes úthosszon, üzemi hőfokon minden irányban szépen illeszkedjenek majd. A kézikönyv leírása szerintem egészen korrekt. Azon felül még az alacsony fordulatról gyorsítás amit kerülnék, kézzel vissza kell kapcsolgatni. Én fokozatosan emelem a fordulatszám tartományt, és mindig először visszakapcsolással, motorfékkel ismerkedik a magasabb fordulatokkal. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-20 10:45:17 // 20822
Tény? XD 121.oldal:
RomeoOne2021-07-20 10:33:36 // 20821
Akkor noymunk egy közös képet az autókról :D

Nagyon meg fogunk felelni a sztereotípiáknak, hogy az Alfások a szerelőnél találkoznak :DDD
G-MANN🍀2021-07-20 10:33:34 // 20820
nálam 5000-nél csak olaj és szűrő,
ha ez az éves szerviz is lenne, mert ilyen keveset mennék (hát nem :-)), akkor pollen és levegő is az olaj mellett
G-MANN🍀2021-07-20 10:29:45 // 20819
Csütörtökön du én is megyek, 5000 olajcsere :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.