Fórum >> Típusok >> Giulia

droberto2018-08-30 21:25:47 // 5712
Most nem tudom, hogy van, de régen ha fődarabot cseréltek újra indult a gar.
A motor eléggé fődarabnak számít SZVSZ.
Utána kell ennek olvasni.
Mit adtak a kocsihoz illetve mit mond a jogszabály.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 21:23:58 // 5711
sajnos meg kellett ismerem a törvény ezen szabályozását 12 év alkatrész és 3 év autókereskedés után, a googe-t meghagyom másoknak :P
Csabi2018-08-30 21:21:49 // 5710
Google a barátod... ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 21:07:59 // 5709
uhhhh Csabi akkor próbálkozz az újraindítással, sok sikert :DDDDDD
Az ügyvéd bá is hülye bizony van garancia és jótállás, garanciát az új termékre kell adni, jótállás használt termékre szokás, mint pl a használt autó vagy bármi aminek meghaladja az eladási ára a 10e ft-ot, bizony pl ha eladod a hűtődet 20 rugóért bizony 1 év jótállást kell adni és nem garanciát és tudod mi a különbség a kettő között, mert az ügyvédbá nem tudja :)))
Az, hogy vitás kérdésben a jótállásnál a vevőt terheli a bizonyítás :DDD
Garanciánál ilyen nincs ugye bár ....de ügyvédbá biztos ilyen jól tudja :DDDDDD
Csabi2018-08-30 20:48:32 // 5708
Ma is érdemes volt felkelni, jogilag nincs is olyan hogy garancia, most olvasom egy ügyvédi irodánál...:
"Kötelező jótállást kell biztosítani sok tartós fogyasztási cikkre, amelyeket a vonatkozó 151/2003 Kormányrendelet kifejezetten nevesít. Ahogy korábbi cikkünkis ismertette, a kötelező jótállás alá tartozó termékek listája nemrég bővült. Sok termék tartozik ide, és legtöbbre érvényes az, hogy csak bruttó 10.000,- Ft vételár felett kötelező a jótállás, aminek tartama ezekben az esetekben egy év."

"Végül szeretnénk feloldani egy nagy tévedést: a garancia fogalma jogilag nem létezik. Garancia alatt a köznyelvben a jótállást szokás érteni..."


Szóval csak újra indul az egy év :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 20:45:02 // 5707
3+2 meg 2+1 et adnak csak a gari meg a szavatosság nem ugyan az :DDD
'''''2018-08-30 20:43:43 // 5706
2016-os verdáknál még máshogy volt állítólag.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 20:42:31 // 5705
azért még hogy bonyolítsuk 3 év gari és 2 év szavatosság van ám...
'''''2018-08-30 20:39:39 // 5704
Akkor a kollégának maradt még három éve,hogy kiderüljön,mennyit bír az új szív.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 20:39:28 // 5703
de bizony ez javítás maga a komplett autó a termék ezek csak alkatrészek, fődarabok benne :P
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 20:36:42 // 5702
használt autóra 1 év a jótállás pl garancia viszont nincs...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 20:33:51 // 5701
ne keverjük a jótállást meg a garanciát :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 20:33:00 // 5700
nem bakker, vegyük pl az akkumulátor mivel azt nem lehet javítani azokra is már csak 1 év gari van azaz 365 nap, ha tönkre megy a 364. napon kapsz egy újat amire nem kapsz megint 365 nap garit, ha nem pont 1 napot :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 20:30:07 // 5699
a törvény az, hogy 10ft érték felett kötelező a garancia, alatta nem kötelező szóval pl ha valaki vesz egy vezérlés szettet darabokban és egyik alkatrés sem éri el a 10e ft-ot igazság szerint hiába 50 rugó az össz érték nem kéne rá garit adni :))) De adnak no para...
A garancia mértékét törvény szabályozza cipőknél pl fél év, alkatrészekre 1 év ha csak a gyártó nem ad plusz évet. A garancia a vásárlás napjával kezdődik és 365 naptári nap, ha a termék 3 napon belül tönkre megy csere garancia van rá, ha 4. nap és a 365 napon megy tönkre akkor jöhet a szopás, javítás, csere stb... amennyi a javítás ideje mondjuk 2 hét akkor nem a 365. napon jár le a gari ha nem 379-en.
Tömören, röviden ennyi :DDD
'''''2018-08-30 20:28:24 // 5698
A jótállás pl nálunk az építőiparban 5 év!
Csabi2018-08-30 20:26:18 // 5697
Európai fogyasztói központ oldalán ilyesmit lehet olvasni:
"A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Ilyen esetekben a kötelező jótállási idő egy éves időtartama, illetőleg a szavatossági jogok gyakorlására nyitvaálló két (adott esetben három) éves határideje a kicserélés (az új termék átadásának) napjától újraindul a teljes termék vonatkozásában."


Nem a gyártói gari indul újra, hanem a jótállási egy év, ezek szerint.
'''''2018-08-30 20:25:50 // 5696
Ez nem javítás volt.Új motort,turbókat,kuplungot,lendkereket kapott.Na most ha zsír új a motor akkor arra nem adják meg az eredeti garit?
Nem vitatkozom csak kíváncsi vagyok.Remélem engem nem ér utol az ő balszerencséje.
Kazes☻2018-08-30 20:25:42 // 5695
Pedig tűntek el... ugye komplett autógyártók is, de az erősebb háttérrel rendelkezők megúszták egy kisebb-nagyobb buktával és komoly átszervezéssel stb. amit te észre sem veszel esetenként. :D
RomeoOne2018-08-30 20:21:12 // 5694
Csak azok a gyártók, akik selejtet gyártanak, de ők meg is érdemlik :)
Amúgy nem tudom mi a törvény, adtak a cipőhöz fél év garanciát. Visszavittem garanciaidőben, bevizsgálták, megállapították, hogy tényleg szar és nem én csesztem szét. Ezután adtak egy újat egy új garanciapapírral. Én nem reklamáltam semmit. Csinálták maguktól.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 20:20:04 // 5693
nem igazán látom, hogy pl az alkatrész gyártóknál bárki is befuccsolna :DDD
Kazes☻2018-08-30 20:15:34 // 5692
Igen, a rosszak ezért is fuccsolnak be... :D
zgi5212018-08-30 20:13:02 // 5691
Tied csak kis pimp ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 20:09:59 // 5690
Szerinted, a törvény mást mond különben az összes gyártó csődbe menne :D
Olvass utána, mert sok ember fejében érdekes villanások élnek :DDD
RomeoOne2018-08-30 20:04:25 // 5689
A tied a wannabe QV :DD
RomeoOne2018-08-30 20:04:12 // 5688
Sztem a törvény is ezt mondja ki. Nyilván, ha a kocsit sem javítanák, hanem egy újat adnának helyette, akkor újról kéne indítani a garanciát. Csak az nem az az értéktartomány, ahol újat szoktak adni javítás helyett :D
Jani72122018-08-30 19:57:55 // 5687

Remèlem az enyèm nem az :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 19:56:05 // 5686
mert hülyék és nem ismerik a törvényt... senki nem fog finanszírozni egy életre szóló cipőt :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 19:54:29 // 5685
miért indulna? a garancia a vásárlástól kezdődik amíg a javítás tart annyival kitolódik...
Kazes☻2018-08-30 19:45:16 // 5684
A boltnak kifizetted... ezt a motort sem a szerviz finanszírozza. ;)
RomeoOne2018-08-30 19:37:57 // 5683
Úgy kéne. Én cipővel jártam így. Vettem a sports factory-ban egy adidas-t. De elég hulladék széria, mnit utólag kiderült. 2-3 hónap után szétfeslett mind. Akkor visszavittem, kaptam egy újat és indult újra a fél év gari. Már 3 párat elfogyasztottam. Most már egy másik típust rendeltettem be. Szóval január óta 15ezerből a 4. pár cipőmet kapom. Nagyot bukott rajtam a bolt :DDD
'''''2018-08-30 19:09:35 // 5682
Ma beszéltem Chabbi kollégával.Már szerelik be az új motort.
Kérdés:ilyenkor újra indul az öt év gari a motorra?
VKG699!!! (4x156+75)2018-08-30 16:41:39 // 5681
Hát hajólemléxem, pár éven belül 400k+-t vártak az alfától... :((((
droberto2018-08-30 15:33:35 // 5680
Illetve a kicsi és nagy SUV jöhetne. Ha má nincs SW...
zgi5212018-08-30 14:59:21 // 5679
..elkezdôdött a pimp:
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 14:20:40 // 5678
akkor nem is olyan rossz az eredmény, csak adnak el, nagyon rá kéne gyúrniuk a hibridekre...
droberto2018-08-30 14:00:22 // 5676
Pont reggel néztem a statisztikákat:

(Ha marad a jelenlegi értékesítési tendencia)

Európa (AR 2018): ~100k
USA (AR 2018): ~20k

Ha jól emlékszem, ez el fog maradni egy 30-40k-el a várakozásokhoz képest.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 13:28:50 // 5675
remélem nem lesz igaza és megmarad a márka... majd év végén úgy is látjuk a statisztikát
vzsiros2018-08-30 11:11:34 // 5674
nem alap árat néztem, hanem a veloce konfigurációát próbáltam belőni (pl. hud-ot nem választottam, de ülésfűtést meg beXeltem), szóval a 17-18 millára konfigurált, kb maxos velocére konfigurált bmw 340i az 21-22 misi között van.
'''''2018-08-30 11:06:39 // 5673
Ha valóban (nem tudom!) a BMW 22 milla körül van akkor inkább kéne a QV-vel egy lapon említeni.Akkor meg nagyon más!
droberto2018-08-30 11:05:03 // 5672
felletűntetni
droberto2018-08-30 11:04:13 // 5671
Sok itt még a kérdés, meg a tévhit szerintem.
Főleg a TC-nál. A többség, főleg a hírszezők - ha tehetnék - legszívesebben elásnák az olasz autókat a föld alá. Minden hírükben próbálják - még ha néha sajnos igazuk is van - negatívan letűntetni az FCA-t és termékeit.

(Egyébként meg sokáig az is tartotta magát, hogy az 1750 TBi könnyűfém blokkos.)
zgi5212018-08-30 10:40:35 // 5670
én maradok a Csikós féle jellemzéseknél, cikkeknél.
nekem Zsolti maradt mára a 'hiteles' újságíró.

esetleg még Ő: (kezdő , de őszinte)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 10:39:32 // 5669
ma lekövetett egy fehér Veloce itt helyben, csak nem TEK-es Alfa :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 10:27:26 // 5668
a de nem is Alfa inkább negatív kifejezés, ha pozitív lenne akkor: de ő sem egy Alfa...
RomeoOne2018-08-30 10:17:22 // 5667
Azért ez így nem igaz.

Az idevágó rész így hangzik:
A sportoláshoz alkalmasabb a Giulia Veloce, amely még kényelmes is. Vagy egy BMW 340i. Hat hengerrel és rendes hanggal. Sokkal nem is drágább. De nem is Alfa…

Azért ez nem BMW istenítés. Nem azt mnodja, hogy sportosabb, mint egy Alfa, hanem aki sportolni akar, Alfát vegyen vagy BMW-t, de semmiképp sem Arteont. És a BMW-re még azért hozzáteszi, hogy drágább is, meg azért csak nem Alfa.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-30 10:07:41 // 5666
olyan 17-18m az alapára ... tényleg annyi, mint egy Veloce :D
vzsiros2018-08-30 10:07:39 // 5665
na mégis meglestem, olyan 21-22 milla a 340i hasonlóra konfigurálva, mint a veloce, hát ez azért egy erős 4-5 millával több mint a giulia. Nem hiszem, hogy annyira jó lenne a bömös, DE mivel nem próbáltam, akár lehet is - de baszki, ennyi pénzért legyen is jobb már :D
vzsiros2018-08-30 10:01:35 // 5664
lefordítom nektek, mert nem annyira gáz :D épp csak kicsit.
Tehát azt írja, hogy:
- az arteon egy szar
- a giulia kevésbé szar, de mindkettő szar a
- bmw 340i-hez képest, pedig az majdnem annyiba kerül mint ezek ...
- de ha csak a fenti kettő közül lehetne választani, akkor a giuliát válasszuk

Szóval ha úgy nézzük, akkor lehetséges, hogy mostantól minden fosvágen tulaj eszi a kefét, hogy nem giuliát vett - a cikk alapján.

Az meg hogy a 340i bmw-t isteníti, és azt állítja, h kb annyiba kerül mint ezek, ezt nem tudhatom, mert nem fogok a bömös oldalára elmenni, és megnézni, mennyiért adják azt.
(el sem tudom képzelni, milyen szuper személygépjármű lehet az a bömös, ha ennyire csodálja a tisztelt cikkíró! :D (ironia))
Selmak2018-08-30 07:50:40 // 5663
Ha közvetlen befecskendezéses akkor esélyes hogy kell a OPF, ami multiair esetén meglehetősen érdekes.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.