Fórum >> Típusok >> Giulia

Lev2019-09-11 12:42:43 // 11012
hm ez eszembe sem jutott. Kényelmetlenül messze?
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-11 12:41:28 // 11011
jah nincs közel ezért nem is vágyom rá....
Lev2019-09-11 12:40:14 // 11010
Lipari szürke tetszett nekünk is, a Montecarlo kéket képek alapján soha nem választottam volna, aztán élőben megvett, teljesen máshogy hat,mint gondoltam.
Piritu - 1.000.0002019-09-11 12:40:14 // 11009
Azért a gyakorlatban érdekes lesz tapizni, mert elég messze van a kijelző.
Lev2019-09-11 12:37:19 // 11008
Én is kedvelem azt a színt, ezért csaptam le ilyen gyorsan a dologra :)
Kazes☻2019-09-11 12:34:22 // 11007
Látom közben már le is késtem... :D
Kazes☻2019-09-11 12:33:36 // 11006
Warbi... végre lesz ződ! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-11 12:30:04 // 11004
Húha.. jól :-) Az a szín az nagyon tetszik :-) A Lipari szürke a másik kiszemelt. Ilyenkor árban szoktak módosulni a dolgok amúgy? Magyarul drágább lesz várhatóan a MY'20?
A B-Tech jelenleg egy nagyon jó ajánlat, remélem marad hasonló.
Kazes☻2019-09-11 12:29:41 // 11003
Végre egy ON! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-11 12:26:08 // 11002
Tényleg nem értitek a mild hibrid lényegét. Mindegy...
Hatásfok növelés, ennyiről szól. Nem a töltögetésről. A benzinmotortól átvenni a feladatot olyan üzemállapotban, ahol rossz a hatásfoka. Ez nem fog tisztán villannyal menni egy métert sem. Az autót megmozdítani a legnehezebb. A villanymotor max nyomatéka a megmozdulás pillanatában elérhető, vagyis logikus eszköz gyorsítani a járművet. Erről szól.
A benzines tolóüzeme, fékezés egy konkrét hőtermelés. Miért ne nyerjenek vissza elektromos áramot ebből? Kevesebbet tölt a generátor (vagy épp nincs is...), már hatásfokot nyertél. Lesz üzemállapot, ahol pont annyit fog érni, mint amúgy egy benzines (pl ha kinyomod a szemét és lemeríted a nem túl nagy akksit), de tipikusan egy jobb hatásfokú, kisebb rendszer lesz az egész. Most a Giulia-t 2.0 benzinnel veszed meg 200+ lóerőért. Pár év és 1.3 Turbo mild hibridként veszel ennyi lóerőt.
Egy benzines autónál nem tudsz fékezési energiát visszanyerni, de ha van egy villanymotor kéznél, ez máris lehetséges. Szerinem teljesen logikus dolog ebbe az irányba menni. Ez nem a hibridségről szól, hanem a jobb benzinmotorokról. Szerintem sokkal logikusabb út, mint akkus autókkal megoldani a teljes közlekedést. Nem is igazán lehetne, a 10A-es töltés 10p alatt nyilván nem lehetséges :-)
Lev2019-09-11 12:25:24 // 11001
Jól emlékszem, hogy a Verde Visconti volt a vágyad? Ha igen, akkor már semmi sem állhat a csere útjába:)
Halesz2019-09-11 12:15:45 // 11000
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-11 12:10:33 // 10999
mi, mi felkerül a padlásra és tárolja az áramot ... vagy elássák Afrikában esetleg kilövik a Tesla mellé az űrbe ...
'''''2019-09-11 11:54:00 // 10998
Arról még nem is volt szó,hogy mi lenne az elhasználódott aksikkal?
Liquid2019-09-11 11:31:24 // 10997
Akkor lenne a villany és a hibrid nem hülyeség, ha lenne valami olyan szuperaksi, amit 10 amperrel 10 perc alatt lehetne feltölteni, és tud akkora hatótávot mint mondjuk egy benzines...
Amíg ez nem teljesül, addig nincs miről beszélni szerintem.
Hiába kezeled a helyén, nem tud alternatíva lenni, mert hogy fogod a társasházi vagy panellakásban tölteni? Ha minden parkolóhely mellett lenne töltő, akkor minden harmadik utcába kellene egy atomerőmű és a járdákon se lenne sose hó, mivel fűteni a kábel alulról.
A gyártók nem tudnak és nem is akarnak zöldek lenni, csak fennmaradni és profitot termelni, a szabályok valós vagy látszólagos betartásával.
A másik út a tervgazdaság, csak az se működik túl jól :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-11 11:05:11 // 10996
olcsót hosszú távra a fogyasztói társadalomban? ez kb olyan, mint légy Hipszter Észak Koreában :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-11 11:02:43 // 10995
Igen, ez kicsit meglepő. Egy bő éve nézem a használt benzineseket a mobile-n és még most is az a szitu, hogy nem tudok lényegesen olcsóbban venni 20-40e-t futott használtat (pláne adóval, üzembehelyezéssel stb.), mintha beballagnék venni egy újat. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-11 10:58:53 // 10994
A dolog ott kezdődik, hogy mindenkinek azt kéne venni, ami a felhasználásának megfelel (és tényleg rettentően szüksége van rá). A villany és a hibrid sem hülyeség, csak a helyén kéne kezelni. A villanyautó is sokkal olcsóbb lesz ha felpörgetik a gyártást (nyilvánvalóan ez a cél), így egy szélesebb réteg vesz majd azt. A lokális szennyezés csökken, még ha az összes nem is.
A (mild) hibrid jól megépítve kevesebbet fog enni/szennyezni mint egy ugyanolyan erős/nehéz benzines, mert hatásfokot növel (már írtam lentebb). Itt 200+ lóerős 1.4-esekről beszélünk :-)
A probléma gyökere egyrészt persze a vásárlás fokozása. Hatalmas környezetszennyezés a millió jármű gyártása, bontása. Az olaj is, az akksi is, a teljes közlekedés egy szemétdomb.
Mindegy mivel megy. Én akkor fogok hinni a gyártók "zöld" szándékaiban, ha elsősorban tartós gépeket állítanak elő tartós anyagokból. Az egész fogyasztói társadalom azért tartható fent nagy nehezen, mert szemetet gyárt végeláthatatlan mennyiségben. A legnagyobb környezetszennyezők szennyezők a politikai és a gazdasági érdekek. Ennyi.
Az emberek pedig nem fognak maguktól lemondani semmiről ami "jár nekik". Sem a sok lóerőről, sem a kényelmes fűtött hűtött guruló dobozaikról, sem a hülye divathullámokró (villyan SUV? abnormális...). És úgy is van berendezve minden, hogy ne is akarják, de ne is tudják megtenni.
Kazesnak igaza van: Zőccség az egész zöldség...
Liquid2019-09-11 09:39:49 // 10993
Nem sok hibrides tapasztalatom van de én se nagyon látom a pozitívumait. Kollégámnak van egy Rav4 hybridje. Városban tényleg nagyon kevéssel beéri, de egy bármely kisautó se sokkal kér többet, autópályán viszont a plusz súly miatt pont annyit eszik mint a másik kollégám tizensokéves Honda CRV-je és nem megy jobban.
Nem látom benne az előrelépést.
Ez az egész villanyozás meg hibrideskedés azért hülyeség, mert megint a mindenre is jó dolgot keresik, pedig olyan nincs. Kertvárosi ingázásra ha otthon lehet tölteni akkor jó lehet egy kis villanyautó, de nem 10 misiért. Autópályán viszont netto baromság a a villany és a hibrid is, mert ott egyszerűen nem tud gazdaságos lenni, ráadásul erősen korlátozott a hatótáv is.
Ez az egész ismét egy idiota kényszerpálya (már a második) amibe az autógyárakat belehajszolják, kíváncsian várom mi lesz a következő :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-11 09:26:11 // 10992
"4-5 évesen 3-4 milláért meg tudod venni" :DDD a lassan 4 évesek 9 milla fölött kezdődnek :P
Kazes☻2019-09-11 08:23:29 // 10991
Mer' ez csak zőccség...! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-11 08:17:01 // 10990
de most miért baj ez? a kibocsájtási kvótát megvették, a termelést elvitték, nem Európa felett van "gáz", meg van oldva minden justmost, éljenek a ződek :DDDDD
Shadin2019-09-11 07:43:57 // 10989
Úgy könnyű az elektromos autót erőltetni (pl. leginkább német barátaink által), hogy egy szmogfelhő van a fejük felett a fosszilis erőműveik miatt amivel az áramot előállítják, majd az elpusztult akkumulátorokat kiviszik keletre "újrahasznosításra" :-( Az én tudatlan fejemben ez nem több mint egy hipszter mókusvakítás azért, hogy a szuperautóik beleférjenek a kibocsájtási kvótába, A kínaiak belefulladnak a szmogba, meg kb mindenki a fejlett országokon kívül. Ha a tulaj pillanatnyi boldogsága a cél gyorsulásnál és ingyen tankolásnál akkor valóban jó perspektíva, elmondhatja és hiheti is mennyire környezettudatos, fikázhatja azt akinek más a véleménye, akár sokkal okosabb embereket is. SZVSZ
Kazes☻2019-09-10 22:41:43 // 10988
Örökzöld... megunhatatlan. :)
Piritu - 1.000.0002019-09-10 22:01:53 // 10987
Alfa Romeo Giulia teszt
Többször megnéztem már...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-10 16:42:39 // 10986
egyikkel sem mentjük meg a földet csak hiú ábránd én meg ebben látom az ellentmondást ...
tdemeter2019-09-10 16:19:03 // 10985
Oké, értem én, hogy nem sok, de az alap problémát nem oldja meg. Nem az a cél (vagy lehet, hogy másnak az, de újabban már csak a környezetvédelemről beszélnek), hogy keveset fogyasszon, hanem, hogy ne szennyezze annyira a környezetet. Ha azt vesszük alapul, hogy 1x sem töltöd konnektorbol (vagyis a benzin motorral töltöd az akkut) akkor kizárt dolog, hogy zöld legyen vagy olcsó. Benzinüzemű erőmű.
Ha viszont töltöd konnektorból, akkor minek bele benzinmotor? Na ezt az ellentmondást tartom én maszatolásnak. Előállítás, szerviz, mind magasabb költségek, így végeredményben semmit sem oldottál meg vele.
Ezzel nem mentjük meg a földet.
Piritu - 1.000.0002019-09-09 22:15:16 // 10984
Jó 8 mindenkinek!
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-09 21:45:29 // 10983
(Nem az van, hogy nem tudom mi az a kontakthiba, csak egyik alkalommal pl a háccsóablak kikapcsolja a rádiót, máskor hetekig jó, és hiába a kontaktspréjjj :))
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-09 21:33:49 // 10982
Mehetnénk csoportosan kirándulni :)))
Mondjuk egy transaxle Alfában tuti megőrülnél, vannak azért érdekes parajelenségek, mint pl az olykor-olykor elromló elektromos hátsó ablak, ami aztán mozgatásra javul, vagy az, hogy 4 hónapja felét-egyharmadát mutatta a fordulatszámmérő, most meg hirtelen megjavult... :)
Pedig már beletörődtem, hogy butaságot mutat... :)
Amúgy minden elektromossága megy, még az antennát is kitolja ha bekapcsolom a rádejót... :)
De ez sose lesz totojakorolla. Hálaistennek :)))
Dévid2019-09-09 21:05:23 // 10981
Keresztfiam mennyire menő lesz majd a 156 V6-al amit tőlem örököl pár év múlva. :) Remélem neki is annyi öröme lesz benne, mint nekem volt.
Dévid2019-09-09 21:04:17 // 10980
Én pont most kerestem 75-öt, sportcélra, de már mocsok drágák arra, hogy árkot járjak velük, ha nem adja ki, pedig van hogy nem adja ki... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-09 20:29:53 // 10979
Ha lenne sok garázsom, lenne sok öreg Alfám is. Egy 75-öt is vennék szívesen :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-09 20:27:05 // 10978
Dehogy adom :-) Remélem még sokáig bírja a napi használatot. Élvezet vele közlekedni :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-09 20:15:09 // 10977
nem úgy néz ki, mint ha annyira terjednének, már lassan 10 éve terjednek aztán alig van... itthon 14 év az autók átlag életkora, ha holnaptól csak elektronyosat lehetne forgalomba helyezni akkor 14 év múlva kezdenének kihalni a belső égésűek azaz majd 2034 ... és mikor lesz ilyen? 15 év? 20? akkor leszek 63 :DDD addigra a föld alatt leszek ....
Piritu - 1.000.0002019-09-09 20:06:08 // 10976
A szintetikus gyártás már létező technológia.
RomeoOne2019-09-09 20:03:18 // 10975
Én inkább egy fúziós reaktorral hajtott kocsira szavazok, ha már álmodozunk :D
RomeoOne2019-09-09 20:03:18 // 10974
Én inkább egy fúziós reaktorral hajtott kocsira szavazok, ha már álmodozunk :D
Piritu - 1.000.0002019-09-09 19:58:51 // 10973
a pont az i-betűn a napenergiával a levegőből előállított szintetikus benzin lenne :-)
'''''2019-09-09 19:58:03 // 10972
Gyuri,el ne add a 146-ot!Amikor ezek a fos villanyosok elterjednek (mert el fognak) akkor többet fog érni mint most a 159. Mekkora jampik leszünk már a veteránokkal! :-)
ErHard,ez neked is szól a spiderrel! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-09 19:10:08 // 10971
??? Ezt nem értem, egy jól tervezett hibrid bizony nem benzinfaló pl ott az Ampera 4.5-5L-es fogyasztással megy el 130-140-es autópályázás mellett ez minden csak nem sok...én örülnék neki, ha a Stelviom hibrid lenne a napi 40-50km-et elektromosan letudnám, hosszú úton meg ott a benya ...
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-09 18:53:27 // 10970
Full elektromos hogy? Ha sikerül átnevelni az embereket arra, hogy ne legyen gond a töltés ideje, akkor talán. Az elektromos autó jelenleg önmagában zsákutca, nem realitás.
Teljes rendszerhatásfokban pedig a dízel vezet. Nem értem, miért gondolod, hogy a hibrid
ilyen módon többet fogyasztana. Itt nem arról van szó, hogy az akksit benzinmotorral töltjük, bármi van. A benzinmotort jelenleg nagyon széles tartományban használjuk mindenre. Értve ezalatt elindulás, gyorsítás is. Ilyenkor nem az ideális működési tartományában dolgozik. Sok hőt termel, lényegesen rosszabb hatásfokkal üzemel, mint mondjuk 60-nal, 100-zal egyenletesen gurulva. Egy hibrid rendszer értelmesen összerakva összesen ennyit küszöböl ki. Egy elsődlegesen benzines jármű, ami két esetben tölt. Ha fékezel (rekuperál) illetve ha a motor ideális tartományban üzemel. A villanymotor pedig gyorsításkor lép be. Ha ez jól van megtervezve (és miért ne lenne), akkor gyorsításkor többet nyersz, mint amit egyenletes tempón vesztesz. Nem cipelsz rengeteg akksit sem(lítium, kobalt, gyerekmunka, +brutális környezetterhelés ugyebár..). És a városi szennyezés lényegesen csökkenni fog, mert a legszenyezőbb üzemállapot nyilván a gyorsítás. A "bégetős" hibridnek én sem látom értelmét, ez viszont egy következő fázis, aminek értelme is van.
Akármennyire szeretné a világ, a belsőégésű motor még sokáig marad párhuzamosan a villany őrülettel. Akkor meg miért ne reszeljék minden eszközzel a leghatékonyabbra?
tdemeter2019-09-09 17:44:51 // 10969
Jó lenne amit írsz, de amit nyersz a réven elveszted a vámon. Addig jó egy hybrid amíg nem akarsz benzinnel menni. Onnantól viszont nemcsak az autót kell hajtanod, hanem az akkut is töltened. Soha nem jön ki az egyenlet, többet kell fogyasszon benzinből mint ugyanez elektronok nélkül. Még számold hozzá a kibányászott lítiumot, a gyerekmunkásokat, az összes fejlesztést amit kifizettetnek veled.


Én jobban hiszek a tisztán elektromos megoldásban, ott legalább az egyik tényezőt (a belső égésű motort) elhagyhatod. És igen, csak akkor ha Zöld az áram forrás.
Az egész hibridesdi semmi másra nem jó, csak az autógyártókat segíti az átállásban, hogy addig se halljanak éhen, amíg eljutnak a fejlesztésben a tisztán elektromosig. Ja és hogy úgy érezd, mennyire király, hogy megmentheted a földet.
Nyilván a vw is azért nyilatkozik ilyeneket, mert már látják az út végét, az akkumulátorokat, amiket majd be tudnak szerezni a tisztán elektromos vasakba.
Én támogatom őket, tök felesleges a hybrid, legyen akkor full elektromos.
SZVSZ
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-09 17:31:23 // 10968
És akkor vajon mi a megoldás? A villanyautó kiváltja a városi közlekedésben használt belsőégésű motoros járműveket. Erre tökéletes megoldás, mégsem jelenthető ki, hogy a környezetet jobban védi Az össze szennyezés összesen nézve függ attól, hogy milyen erőmű állítja elő a villanyt. A töltés gyorsasága nem fokozható minden határon túl. Sőt már a határokat feszegetjük. Nagy árammal tölteni nagy vezeték keresztmetszet kell, és közben nagy hő fejlődik. Egyértelmű zsákutca azt hinni, hogy valaha eljuthatunk oda, hogy úgy tankoljuk a villanyautót mint a benzinest.
A benzinest, ami manapság a tiszta és megbízható belsőégésű motort jelenti. Ezt hitették velünk el. Más kérdés, hogy egy dízel hatásfoka még most is jobb, a szennyezése pedig kevesebb is lehet.
A hibrid bizony jó megoldás lehetne a villanyautó mellett. És semmi kétségem afelől, hogy ez a közeljövő. Nem a túlbonyolított plug-in hibridek, hanem az elektromos rásegítésű kis köbcenti belsőégésű motorok. Mild hibrid, vagy nem tudom mi. A ZF pont az FCA-nak adott el szép darabszámban olyan 8-as automatát, amiben benne van az elektromos hajtás. Ez ellen milyen ellenérv tud lenni? Egy kompakt automatikus nyomatékváltó egységben pontosan a legjobb helyen van egy villanymotor minden szempontból
Kb annyival fog több súlyt cipelni, amennyivel kisebb belsőégésű motor elegendő hozzá. ÉS nem kell amúgy környezetszennyező akkumulátorokkal agyig pakolni a járművet, és beláthatatlan elektromos hálózati fejlesztésekbe kergetni az emberiséget. A fejlesztők dolga, de nyilván ki fogják optimalizálni, hogy mennyi az az elektromos teljesítmény, ahol legjobb a rendszer.
Aztán jön a sok buta vásárló és 500km-t akar villannyal menni...ez más tészta.
De egy olyan benzinmotor, mint akár az 1.4 multiair, megtámogatva egy elektromos rásegítéssel, ami alkalom adtán reggel azt a 10km-t nagyjából elgurulgatja villanyból. Rekuperál, csökken a fékpor szennyezés. Szerintem egy egész jó válasz a feltett műszaki kérdésre. Azt már csak félve említem, hogy egy pici turbódízel villany rásegítéssel még ennél is hatékonyabb lehetne.
tdemeter2019-09-09 15:16:23 // 10967
Szerintem szánalmas maszatolás a hibrid autó. Nem lesz zöldebb tőle semmi, de úgy érzed majd mindent megtettél a környezetért... Önámítás, teljesen bullshit.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-09 14:47:48 // 10966
túl sok a ha... amennyiben lesz válság, márpedig lesz megint oda nyúlnak ami az olcsóbb...
RomeoOne2019-09-09 14:19:06 // 10965
Ebben benne van Gyuri elmélete is, amit amúgy Karotta egyszerűen összeesküvés elméletnek nevez. Bár engem nem győzött meg, Karotta nem érti ezt a dolgot szerintem. (9:37-nél)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-09 14:16:44 // 10964
szép benne a matka :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.