Fórum >> Típusok >> Giulia

zgi5212021-08-10 18:07:40 // 21171
a fazonnal kb. együtt vettük a Julist, az elsők között volt Ő is a nemzetközi fórumon.
a nagy huhogás (ááá, Alfa értékvesztése) ellenére igen jól tartja az árát és még mindig az egyik lexebb a lipari ;)

link
carver2021-08-10 17:20:33 // 21170
Majd biztos válaszolnak azok is akik értenek is hozzá, de ha azt érzed hogy hátul hűt csak elöl nem akkor ott nem szivárgott el semmi, 3 év alatt nem is szabadna.

AUTO-n használod? Nekem az általában jobban működik mint ha én akarom beállítani... Én kikapcsolnám a Sync-et, megnézném hogy minden beömlő ki van-e nyitva teljesen és egyesével végignézném a beömlőket (felső, középső, alsó befúvás) és ha mindegyik ok akkor csak az AUTO funkcióval lehet gond.

Itt nem emlékszem hogy az elmúlt két évben bárki panaszkodott volna a klímára, külföldi fórumokon sem találtam szériaproblémára utaló visszajelzéseket, csak légszűrő cserét javasolnak, meg "gyenge AC-ra" panaszkodnak
DrB2021-08-10 16:44:26 // 21169
Mivel a Stelvio topik nem igazán èl, s ebből a szempontból is ugyanaz a kèt típus, itt kèrdezlek meg titeket:

Az elmúlt napok az elsô, hogy 30 fok körüli időjárásban használom a Stelviót. S elèg hektikusan hűt. Sokszor nem kèpes kellően lehűteni a belteret, mindegy, hogyan állítom be. Van, hogy az egyik oldalon (elől ès hátul is) csak langyos levegőt fúj, miközben a másikon hűvöset, aztán meg fordítva. Az autó 2,5 èves MY19 (2018. májusi gyártás). A kereskedőnèl, ahol vettem, valszeg több, mint fèl èvet is állhatott. Szóval, valszeg csak fel kellene tölteni.

Van vmi ismert szèriahibája a klímának?

Kell valami speciális dologra figyelni a feltöltèsnèl vagy bármelyik normális szervíz/autóklímás megfelel?

Tud valaki Szentgotthárdon vagy környèkèn vki megbízható szakembert ajánlani!

Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-10 15:27:43 // 21168
Elszaladtam pár dolgot intézni, most direkt figyeltem, sőt direkt N-ben is próbálgattam. Szerintem még sebességi fokozattól is függ a motorfék, 2-esben mintha határozottabban lassulna. A visszakapcsolgatásokat csinálja ez is szépen. Ami viszont sokkal ügyesebb mint az Aisin volt, az az ütemérzéke :-)
A vitorlázást is kifigyeltem, városban pl. azért nem zavaró, mert ahogy a fékhez érek, egy ügyes visszaváltásnak álcázza. És olyan ritmusban, hogy még inkább élvezetes minthogy zavaró lenne.
Halesz2021-08-10 15:17:32 // 21167
Van van, többféle méretben is, meg 2D-ben is :)))))
Jövő héten megyünk újra megnézni az igazit! :)
G-MANN🍀2021-08-10 14:52:40 // 21166
🙂 csak azt próbáltam írni, hogy normál kerettel minden Giuliát bezavar, amin van radar és mosó elöl, QV-n meg kimondottan furcsa ahogy fel kell rakni az A rendszámot.
Nekem már megvan a B, de kemény menet volt. Mondjuk fent még nem volt sokat így sem 🤫😉
Giuntini2021-08-10 14:25:39 // 21165
Nem, nem csodálkozom, csak a mindenféle előírások miatt ezt is megölik az autóban. Ma már szinte kivétel nélkül ezek az autók automata váltósok, és a váltókat úgy programozzák ahogy akarják. Ebből a szempontból a 159 2,4 egy régivágású autó, rendes motorfékkel, és ennek hozadékával, vagyis városi bitang fogyasztással.
Annak idején egy Jaguar XJ Supercharged-el jöttem haza Madridból (V8 400 LE), ez 2005-ben volt, es azon sem volt erős motorfék. Igen, minden azon múlik, hogy programozzák a váltót. Például a 159 2,4 2000 alatt nem vált, és 35 km/h-nál rakja ki üresbe. Addig gyönyörűen fékez és váltogat vissza.
carver2021-08-10 13:26:59 // 21164
Amikor egy német ráérez az Alfa Romeóra és nem tudja abbahagyni a vigyorgást. Rég láttam német tesztelőtől ennyire emocionális tesztet, az ember egy idő után maga is elkezd vigyorogni és azonnal be akar ülni egy Q-ba :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-10 10:38:54 // 21163
Nekem sosem tűnt föl a 2.4-nél sem igazán hogy nagy a motorfék, és a Giuliánál sem, hogy olyan nagyon kicsi lenne. :-) Mivel legtöbbször D-ben használom, ott motorfékez és visszakapcsolgat. És ezt is úgy, hogy nem tudnám megmondani, hogy pontosan milyen. Pont jónak mondanám, mert nem tűnt föl, hogy valamit rosszul csinálna :-) Én a vitorlázással is jól elvagyok, kb első alkalommal lepődtem meg, de nem zavaró, szerintem csak bizonyos sebesség fölött csinálja.. vagy mittudomén. Az egész autó ilyen, hogy nem tűnik föl, hogy bármi rossz lenne. Az egyetlen zavaró dolog az, hogy N-ben alacsony fordulatról akar gyorsítani és nem kapcsol vissza. Viszont könnyen kikerülhető, ott a D mód, vagy a váltófül. A váltófüllel belenyúlást is annyira okosan kezeli. Figyeli, hogy mit csinálok, és annak függvényében veszi vissza a vezérlést. Szóval nekem jó így :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-10 10:02:33 // 21162
De jó, tényleg! Akkor igazából ez Gandini zöld szín :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-10 09:19:58 // 21161
nálam motorfék is van ok nem akkora, mint egy régebbi autónál de van, ha meg többet szeretnék ott a fül ...
forrasr2021-08-10 09:12:49 // 21160
Azon csodálkozol, hogy egy jelentősen nagyobb löket térfogatú V8-as motornak nagyobb a motorfék hatása mint egy új technológiás könnyű futású előírások miatt a "törvények előtt meghajló" ciklus szerinti Co2 kibocsájtásra optimalizált 2,0 mair vezérlésű motornak? vagy félreértettem amit írtál?
Giuntini2021-08-10 00:41:12 // 21158
Ugyanez a zöld volt a Lamborghini Miurának is, azt is Gandini tervezte.
Giuntini2021-08-10 00:36:26 // 21157
Csodálkozom ezen a motorfék dolgon, a Ferrariban amit vezettem F1 váltó volt. Az még igazi szívó V8 volt, olyan motorfékkel, hogy lejtőn szinte állóra fékezte az autót.
A 2,4 automatánál is azt élvezem, hogy iszonyú erős a motorfék.
A vitorlázó üzemmód nálam nagyon nem jön be, idegesítő. VW CC-t vezettem például ilyen módban, meglehetősen borzasztó volt. Bár maga az autó is az volt:(
PBali2021-08-09 18:27:10 // 21156
Köszi az infókat (nálunk csigák pusztítottak,de nem trollkodom szét a fórumot 😁), simán lehet, hogy innen vette az ihletet valamelyik “bogaras” olasz :-) baromi jól néz ki ez az Alfa is, bár a háttérben a 33 Stradale jobban kéne😁
Halesznek a Giulia mellé tudtommal van egy ilyen Caraboja is, csak nehezen férnek el benne és nem is zöld 😉
PBali2021-08-09 18:18:17 // 21155
Szerintem félreértettél, én is azon a véleményen vagyok, hogy nélküle sokkal szebb mindegyik Alfa. Ha már funkcionális baj is van vele, legalább remélem megkönnyíti az ügyintézést B típusra. Giuliettán is jobban tetszik nekem is, de azért együtt tudok élni a másikkal is. 🙂
Neked lesz/van B? Mikor az utcában voltatok,még nem volt…😁
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-09 16:23:48 // 21154
Na jó..TS. Itt egy Multiair vezérléses automata váltós autóról beszélünk. A Multiair modul eleve nyilván úgy van programozva, hogy csökkentse a motor ellenállását motorfék üzemben. Lényegében kisebb a kompresszió olyankor, mert hamarabb kinyitogatja a szelepeket. Az 1.4 Multiairnél sincs valami brutál motorfék.

Plusz ez egy automataváltós autó, a konverter rész egy bazi nagy lendkerékként viselkedik motorfék üzemben (is). Elég csak állóhelyben megröfögtetni, aki próbálta, biztos érezte, nem épp hirtelen forog fel/le.
Piritu - 1.000.0002021-08-09 14:52:33 // 21153
A 2 literes TS-hez képest semmi motorfék sincs. Ráadásul még a benzint is nyomja hogy kiégesse a DPF-et, amihez ugye levegő is kell. Hosszú lejtőnél még el is kezdi melegíteni mint indítás után.
A TS-el hegyről lefelé visszakapom a felfelé elégetett többletbenzin egy részét mert nincs befecskendezés, itt meg néha 10 liter felett mutat a fogyimérő lefelé. (TS-nél külön csípem amikor láthatóan hűl a motor és sokszor még a termosztátnak is zárni kell. Hegyre fel azért kell “pihenni” hogy a hűljön a motor, lefelé meg hogy melegedjen.)
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-09 14:25:11 // 21152
A motorfék kézi módban a legjobb szerintem. Amúgy régen sem volt minden autónál erős a motorfék. Sőt, ez a vitorlázás tiszta retró dolog, már a 2T wartyogó is tudta XDD És annak is kettős keresztlengőkaros futóműve volt. Sőt hosszában volt a motor is. Mennyi hasonlóság XDD
RomeoOne2021-08-09 14:23:30 // 21151
Tudom én, gyerekként sokat vezettem. Traktorban sosem kellett fékezni, csak kuplungolni és megállt :D
Meg a jó bovdenes gázpedál, amikor rossz úton elkezdett pattogni a traktor, aztán a jobb lábam is elkezdett fel le járni ettől a gázpedálon, akkor a pattogásra rájött még a rángatás is, élmény volt úgy vezetni :DDD
Kócosw2021-08-09 14:11:44 // 21150
mennél egy kört egy MTZ 82 essel tudnad mi az 🤣
RomeoOne2021-08-09 13:16:19 // 21149
Ez a motorfék dolog még fel sem tűnt, pedig egy 2.9-es motornak már tényleg lehetne. De annyira megszoktam már, hogy az 1.4T-jet motorféke miylen gyenge, hogy fel sem tűnt. Meg amúgy is inkább nagobbakat fékezek, mint motorfékezgetve közlekedek, de majd kipróbálom célzottan, hogy milyen is, ha motorfékezni akarok.
Piritu - 1.000.0002021-08-09 11:57:25 // 21148
Így van, nekem is van. Cserébe motorfék nincs, meg motorfék közben is fogyaszt.
RomeoOne2021-08-09 11:31:38 // 21147
De részecskeszűrő már 2018 második fele óta van a 2.0T motornál. Attól függetlenül nem tolták el az N-et eddig. Legalábbis senki nem mondta.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-09 11:06:21 // 21146
Szerintem egyértelműen normakörre van hangolva. A gázpedál út elején lebutítottan viselkedik, tényleg nyekteti a motort. Feljebb szerintem nem piszkálták, olyan harmad gáztól elkezd jó lenni. Majd egyszer korrigáljuk. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-09 10:58:35 // 21145
Ez a nyomorult ette szét a szőlő és a cukkíni levelét.. mármint a rózsabogár. XD Hetekig minden este rajzottak. Sose láttunk ennyit belőlük.
Amúgy aki bogárra asszociál, lehet nem jár messze a témától. 1968 Carabo:

A nevét, ha igaz a Carabinae-ről, azaz a futrinka bogárról kapta, és ennek köszönhető a színe is.
Aztán 70-ben jött a Montreal. A tervező mindkét esetben Gandini/Bertone.
Az Alfa már Montreal zöld néven kapta a színt, árnyalatban már más is de talán eredetileg tényleg a futrinka zöld ennek a gyökere.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-09 10:49:17 // 21144
hja nálatok már van részeskeszűrő nálunk még nincs biztos a programozás más...
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-09 10:39:07 // 21143
Igen, pont így van nálam is. Ha odalépek az erő megvan, és olyankor reagál minden időben, visszavált, megy. De normálisan közlekedni nem jó, mert állandóan alacsony fordulatokról akar nyomatékból gyorsítani. Szinte tuti, hogy a váltó programozással van csak a gond, mert ha kézzel beleváltogatok akkor jó.
Kócosw2021-08-09 10:10:50 // 21142
mert egy úriember vagy 😁
RomeoOne2021-08-09 09:43:10 // 21141
Na vajon miért? :) Az EU meg az "okos" emissziós szabályozásai...
Amúgy próbálgatom még majd az N-et, a motor karakterisztika lehet nem olyan vészes, ami nagyon rossz, hog ya váltó próbálja nagyon alacsony fordulaton nyektetni a motort. Bár nagyobb gázra azért elereszti a fordulatot ott is.
De arra pont nem jó az N, hogy amikor beindítod a kocsit, akkor abban tartsd míg üzemmeleg nem lesz. Ahhoz pont egyből D-be kell váltani és N-be már max melegen érdemes visszarakni.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-09 09:25:50 // 21140
mondjuk ezt nem értem, ami jól működött miért kell változtatni ... én is furcsán nézek, mikor írják nem jó az N nálam a legjobb főleg okosítás után...
ma meg egy Vitya akart szopatni :DDD
kieg. zöld jobbra 20-szal vánszorog, már a kezem a dudán volt, hogy menjél már Te gyökér, de türelmes voltam, a zöldhullámra meg sietni kell, hogy odaérjek mondom akkor megelőzöm a párhuzamos úton, de mit tesz isten sietős lett neki, de hát hiába az 1T 140 ló, az orra alá pörkölt a Stelvio :))) Elegánsan bementem elé és tudtam, ha megfelelő időben lassítok sárga lesz a lámpa kicsit megállok piros lesz mire odaér.. így is lett, ott maradt én intettem egy elegánsat neki, hogy szebb napja legyen :DDD
RomeoOne2021-08-09 08:49:44 // 21139
Hát, ezen nem veszünk össze. Megittam tegnap, de nem leszek rendszeres vásárló :D
Giuntini2021-08-09 02:44:11 // 21138
Lehet hogy Montreal zöld, de ezt a sört igya meg az, akinek két anyja van....
R33Z2021-08-09 00:16:02 // 21137
A 2021esen meg en nem tudom milyen az N, mert amikor mentem vele eppen esett. Beraktam Rbe 'oszt hajra 🤫 1-2-3-4 teli 😉

Biztosan modositottak az uzemmodokon. Ma is mentem a Qval, tovabbra is teljesen jo az N, de azert jellemzoen nalam is D es R. A turbo toltesenek van jo hangja Nben, ezt rendesen csak ebben az uzemmodban hallod.
G-MANN🍀2021-08-08 23:33:55 // 21136
Gyári műanyag tartó, arra egy rendszám keret és már be is csipog az első radar, és ott a fényszóró mosó is, lehet matekozni, hogy merre egy két mili és talán jó lesz, vagy keret nélkül felrakni. Azért ez gáz. "B" típus éppen ok rá, vagy, ha nincs akkor addig ...így is szép első nélkül...😉
PBali2021-08-08 22:28:56 // 21135
Olvastam.🙃
Mikor megláttuk,onnan jött az ötlet,hogy összerakom így a kettőt egymás mellé/alá. 😁
Ui: az első rendszám minden Alfán ronda, de megértem az “elfogultságodat”, ill. itt valóban funkcionális okból is sz@r, nem csak esztétikai gond van vele. 😁 😉✌🏻
RomeoOne2021-08-08 22:21:32 // 21134
Na pont ezt írtam az utolsó blogbejegyzésemben, nem tudom, hogy olvastad-e.

"Sokat gondolkodtam mit mondjak, miután megrendeltem és kérdezték, hogy "jó, jó zöld, de milyen zöld? Mint a fű? Vagy sötétzöld?" Nem nagyon tudtam megfogalmazni. Smaragdzöldet mondtam jobb híján, de az nem pont ilyen. Aztán egy kolléganőm meglátta, egyből rávágta: hát ez olyan szentjánosbogár zöld. Én meg csak álltam ott tátott szájjal. Egy évig próbáltam rájönni, hogy milyen zöld ez, erre itt ez a csaj, ránéz és rávágja kapásból. Hát igen, vannak olyan dolgok, amikhez egyszerűen nők kellenek, és kész. A színek ilyenek."

Azt már nem írtam bele, de egy másik kolléganőm, tőle függetlenül másnap, mikor látta a kocsiról a képet, egyből rávágta: Hát ez olyan Scarabeus-zöld. És megint csak a szám tátottam. Tényleg a bogaraknak van ilyen színe. Szóval telibe találtad te is.

Anno már színkártyákat nézegettem, hogy mihez hasonlít ez. Úgy néztem, hogy a króm-oxid zöld van hozzá a legközelebb. Na most ha valakinek azt mondod a "Milyen zöld?" kérdésre, hogy króm-oxid zöld, akkor garantáltan nem fog közelebb kerülni a válaszhoz :D

Ui:
De ocsmány az az első rendszám, nem való a Q-ra. Rátakar a légátvezetésre is... Le is szedtem azóta :D
RomeoOne2021-08-08 22:10:35 // 21133
Biztos, hogy átprogramozták a N-t az emisszió miatt (lehet a többit is, de úgy igazán csak az N-t kefélték el). Anno pl. R33Z-től olvastam, hogy milyen az N a Q-n. Valami olyasmit írt, hogy kicsit szívó karaktere lesz a motornak. De azért az N-re se panaszkodtak soha sehol. Na, most határozottan szar az N mód. Ahogy indítom, már tolom is át D-be. N az autópályás tempomatos haladáshoz max...
PBali2021-08-08 21:54:56 // 21132
Bogaras vagyok néha, nem kellett több 😎✌🏻
Inkább a sör, jogos😁🍺
(Leginkább persze a Giulia…remélem egyszer majd nekem is😉)
Kócosw2021-08-08 21:53:15 // 21131
nem mintha értenék hozzá, de ha egy kombi nem fért bele a büdzsebe egy uj padlolemez (me a giorgio ugyebar nem elektromos hajtasra lett kifejlesztve) belefér? Vagy veszik a psa elektro plattformot,de akko az mr minden csak nem giulia.
De mondom en nem ertek hozza 😏
Kócosw2021-08-08 21:48:40 // 21130
akko most van egy bogarad? 🥴😝
PBali2021-08-08 21:47:04 // 21129
Variációk egy témára😎
(Felső fotót kolléganőm küldte AC-ről, alsót ma csináltam a Bakonyban 😉 )
Piritu - 1.000.0002021-08-08 21:05:23 // 21128
"Még különbség, hogy vitorlázás sincs D-ben. Igazából nem rossz dolog, A-ban, N-ben tök finoman oldja meg, alapjáratra esik a fordulat, és csak gurul. " - akkor itt is módosítottak, az enyém csak A-ban csinálja, N-ben nem.
RomeoOne2021-08-08 20:03:21 // 21127
Az 2nd gen Giulia 2025-ben jöhet és teljesen elektromos lehet...
link
RomeoOne2021-08-08 19:29:45 // 21126
Ezt írtam, hogy azt mondja, hogy jobban le tudja tenni az erőt. De ez nem azt jelenti, hogy jobb a futómű. Szerintem.
carver2021-08-08 19:18:07 // 21125
4:25: Launches 100% better than my 2018
7:20: the back of this car, the 21, just feels more balanced, more neutral
RomeoOne2021-08-08 17:14:14 // 21124
Sztem nem egészen ezt mondja. A féket dícséri nagyon az újban. Meg azt, hogy a hátulja már jobban le tudja tenni az erőt. Én szoktam nézni a videóit, mond jókat, de vannak olyan dolgai, ami miatt fenntartással kezelem.
Az első futóművön pl. pont hisztizett egy nagyot az első videója után, hogy átalakították és már nem olyan szuper, mint volt. Most aztán mégis olyan szuper, mint régen, csak ültetni kellett 3 cm-t. Az előző videójában cserél egy alkatrészt a Stelvio-jéra, mert szerinte az jobb. Kinézetre persze tényleg szebb, csak hát mérnöki szemmel, attól hogy valami "igényesebbnek" néz ki, egyáltalán nem biztos, hogy alkalmasabb a feladatra, ahogy ezt egy mérnök az AO-n el is magyarázta...

Én is beszéltem jópár emberrel, aki vezette ezt is, azt is. Az igazi különbség a hang hiánya belül a jobb hangszigetelés miatt (nagy fordulaton azért így is üvölt bent is). A kormányzással kapcsolatban nem volt egyértelmű vélemény. Volt aki azt mondta, hogy talán van különbség, volt akinek semmi nem tűnt fel... Sztem kár ezen rugózni.
A faszi olyan ,hogy neki gyári stock-ként semmi nem jó, ő maga mondja el ezt a videóban. Innentől így érdemes kezelni a véleményét, ezt figyelembe véve.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-08 14:41:43 // 21123
Ugye, hogy ugye 😁😁😁
carver2021-08-08 14:29:17 // 21122
igen, hasonlóan működik mint az index, ha kattan +/-10-et állít ha nem kattan +/-1-et. ha 800 kilométert mész vele akkor 200 után jól fog jönni a tempomat, legalábbis a német határig. Utána megint nem kell :)

Nem tudom áthangolták-e a DNA-t de nekem A-ban fáj menni, annyira le van szedálva. Lusta a gázreakció, túl alacsonyan tartja a fordulatszámot ahonnan turbóval sem ugrik meg úgy ahogy én szeretem.

Viszont az N szinte mindenhol jó átlagos közlekedésnél, D-t csak örömködéshez használom vagy amikor valaki ÚGY néz át a másik autóból :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.