Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2024-06-28 14:17:59 // 35901
Fogadnod sem kell rá, úgy rémlik, hogy van ilyen kitétel, hogy abban a módban kell indulnia az autónak ahol teljesíti az előírásokat. Egyszer régen kikerestem..
Autópályán se sok értelme van N-be tenni, nem fogyaszt kevesebbet tőle.
RomeoOne2024-06-28 14:08:21 // 35900
Az a baj, hogy '20-tól az N gyakorlatilag csak egy WLTP demo lett. Mernék rá fogadni, hogy DNA is azért lett monostabil, mert van olyan előírás, hogy az autónak alapból tudnia kell az előírást, ha beülsz. Ha D/R-ben lehetne hagyni, akkor ez sérülne. Anno a zajkibocsátásnál rémlik ilyesmi.

Az N már csak azt a célt szolgálja, hogy az EUR6 előírásoknak meg lehessen felelni, de valós, használati értéke nincs. Aki szereti az autóját, és van műszaki érzékenysége, az nem használja ott, kivéve, ha átteszi manualban vagy autópályán megy huzamosabban konstans, min. 130-as tempot.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-28 14:00:01 // 35899
Az a szomorú, hogy az Eu6 Final leírásában szerepel az, hogy a motor élettartam rovására is az emissziós paraméterek az elsődlegesek.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-28 13:56:26 // 35898
Neked még korábbi a szoftvered, a MY21-nél valószínűleg egyetértenél velem :-) Annyira alacsonyan tartja a fordulatot N-ben, ami teljesen egészségtelen. Hidegen én beindítom, nyitom a kaput, beülök, megyek. Az utcánk úgyis lakó pihenő övezet, 20-25-tel kigurulok. Érezni ahogy az üzemmódok közt vált, vagy valamit csinál a motor, hajlamos egyet-egyet rántani az első kb 100 méteren. Ez számomra inkább a normális kategóriába esik egy viszonylag hegyes benzinmotornál, mint a zavaróba. Egész biztos nem rángat komolyabban, vagy kellemetlenkedik, pláne nem kell kézibe tenni. D módban, finom gázzal felkanyarodok a főútra és szépen váltogat, olyan normális 2000 körüli fordulatokra.
Shadin2024-06-28 13:37:55 // 35897
Vágom.

Majd amikor soklóerős lesz, ránézetek a váltóra is, hátha bele tudnak matatni a min. fordulatszámba.
RomeoOne2024-06-28 13:27:26 // 35896
Szerintem azt érti, hogy ezek a motorok minimális CO2 kibocsátársa vannak tervezve, a peremfeltétel az, hogy bírja ki minimális meghibásodással a garanciális idő/km limitet. Egyáltalán nem szempont, hogy ténylegesen optimális munkaponton, fordulatszám tartományon, egyéb üzemi paramétereken működjön, ami kevésbé terhelné a hajtásláncot.

Ennek eklatáns példája a buta N mód, ahol olyan agresszívan kapcsolgat felfelé, hogy már 80-nál 8-asban vagy, és legfeljebb padlózással tudod 2000 fölé vinni a fordulatot.
Shadin2024-06-28 13:13:07 // 35895
Nem tudom mit értesz motorgyilkos üzemmódon egy alapból 280 lovas motor esetében aminél a maradék 200 lóra is olyan program van ami figyelembe veszi a motor/olaj hőmérsékletét.
Hidegben is rendesen működik, értem én a hideg alatt azt amikor már az indítás után eltelt alapjáraton 2-3 perc. Ezen idő alatt csökken le a fordulatszám~800-ra, ennyi idő kb. a GPF felmelegítés miatti furi hang a kipufogó felől. Ha ezt kivárom és csak ez után indulok el, akkor kb. semmi gond nincs, ha "sietek", akkor elég rakoncátlanul viselkedik a motor/váltó, ilyenkor kiveszem kézibe és N-ben tudom finoman kezelni a helyzetet.
quash2024-06-27 14:36:04 // 35894
kollégám ilyet árul, gyárilag ilyen!
használatuto
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-27 14:18:48 // 35893
Egyszer kipróbálnám, hogy mi az amit érzel a hajtásban. Elvileg neked is kevés a km az autóban, nem kéne rángatnia és lógnia semminek. Ezekről az alacsony fordulatokról nyilatkozni sem igazán tudok. Amennyit használtam A-ban és N-ben, nem vettem észre semmit, csak azt a fura remegés szerű érzetet ami nekem a főtengely túlzott terhelését és a motor nagyon nem ideális üzemállapotát jelzi. Lehet hogy pont ezt a rugó csillapító szirszart éreztem dolgozni, mert ez ugye lock up-ol már alacsony fordulaton. Sem hidegen, sem melegen nem vagyok hajlandó használni a motorgyilkos üzemmódokat. D-ben hidegen is gyönyörűen simán dolgozik minden. Persze attól is függ, hogy kinek milyen érzékeny gázpedálra van ráállva a lába, tényleg finom mozdulatokkal kell vezetni D-ben.
Padlógázon az a show része ahogy dobálja a fokozatot, és ránt közben. Mondjuk az sem olyan drasztikus, inkább azt mondanám hogy pont jó.
Shadin2024-06-27 13:26:02 // 35892
Pont ezeket tapasztalom, hidegen N-ben kézzel és automatán is rohadt lassó, mármár annyira, hogy mire bevált 2-be, már a 3-at kellene kapcsolja és ebbe mintha belezavarodna. 3 csíktól felfelé szépen vált normál használat mellett, D-ben meg R.ben pláne akkorákat rúg :-)

De mindezektől független a hidegen és melegen is jelentkező rángatás alacsony fordulaton tartós sebességnél történő gázelvételnél. Mintha egy hatalmas lógás lenne valamelyik erőátviteli alkatrészben.
RomeoOne2024-06-27 12:50:57 // 35891
Hidegen nagyon hosszú a váltási idő N-ben. Beleváltok és bő 1 mp mire vált. Ha meleg akkor meg finom gyorsításnál észrevétlenül vált, de padlózásra meg rúg egy nagyot. Nem tudom, hogy rángatás alatt erre gondolsz-e, de mikor hátbavág váltásnál padlózásra, az (nálam legalábbis) üzemszerű.
Shadin2024-06-27 12:18:15 // 35890
Amire le tud váltani A-ban és N-ben, jellemzően ~1200-1300 giri, de kéziben is elő tudom idézni ~1500 giri környékén/alatt.

Ezek mellett amit még észrevettem, hogy hidegen nagyon nem szépen vált fel, de ha bemelegszik, akkor is jellemzően D-ben padlógázon rendesen rángatja az autót váltáskor.

Biztosan fogok olajat cserélni benne. Ha ez egy el nem pusztítható váltó, nekem bistosan sikerülni fog megölni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-27 10:57:04 // 35889
Mennyire alacsony az a fordulat?
Kazes☻2024-06-26 21:16:52 // 35888
Itt van WebM cartárs blogja, csak a link (nekem) nem működik benne. :)
Shadin2024-06-26 19:30:49 // 35887
Itt meg a leírás ami szerint minden olyan ellen jó mint amit én tapasztalok alacsony fordulaton :-(
SD2024-06-26 18:57:02 // 35886
A ZF video szerint van benne, de a motorfelé

SD2024-06-26 18:54:02 // 35885
Szerintem is az a gondos gazda 60k km
Shadin2024-06-26 18:52:10 // 35884
Na pont olyat érzekmintha egy kéttömegű csapkodna alattam, de nem gondoltam volna h szóba jöhet itt :-D
Shadin2024-06-26 18:50:24 // 35883
Szatyi Mester 60-at mond.
SD2024-06-26 18:48:42 // 35882
A video szerint van benne frankó kettőstömegű:P
SD2024-06-26 18:48:06 // 35881
Unlike BMW, which says the ZF 8HP has a “lifetime fill” and doesn't have a service interval, the other manufacturers and ZF themselves recommend a transmission fluid service every eight years or 50,000 to 75,000 miles.Dec 24, 2023

Ezt mondta a videóban is az ember. Nyilván előbb is lehet.
Maga a dekni/szűrő az harapósabb a többi mondt bármely váltó.
SD2024-06-26 18:45:35 // 35880
Itt azt mondja 8HP50 van a 2.0 tb-ben
És 8HP75 a QV-ben

A video alapján pedig a 8HP50 500Nm-ig a 8HP75 pedig 750Nm-ig baba;)
Shadin2024-06-26 18:41:47 // 35879
Nem találom a ZF8HP csereperiódusát.
Köszi az infókat.
SD2024-06-26 18:21:56 // 35878
A. márkaszervíz: megkérdezed van-e olajcsere gépük ami át is mossa a váltót
B. Van Alfa amore-s video talán Alfa Szamosi? Ott van ilyen gép.
C. Megveszed a szettet és nem mosogatod, akkor részben marad a régi:)
D. Amúgy élettartam garanciás a váltóolaj mert amíg jó addig nem romlik el utána meg már nem kell cserélni:D

60k a periódus amúgy?
Shadin2024-06-26 18:09:11 // 35877
Lehet volt már téma de nem találom belátható oldalakon belül, automataváltó olajcserét csinált már valaki megbízható helyen? Ha igen mennyiért?
G-MANN🍀2024-06-26 14:10:02 // 35876
Anno a Ti karbon csomagot lehetett kérni, vagy az üveg tetőt, együtt nem. Nekem az üveg tető lett a VeloceTi-n, de a belső mindkettőnél a Q belső 😊
SD2024-06-26 09:19:54 // 35875
Nemér:D
RomeoOne2024-06-26 08:50:33 // 35874
Cz Tuningman-nak is ilyen kocsija volt, a misano kék. FB csoportban régen sokat szerepelt.
SD2024-06-26 08:48:58 // 35873
Már azt hittem csak ez volt Luigi-nak épp és rárakta:D
SD2024-06-26 07:20:56 // 35871
Na ilyet sem láttam még:D
Az olaszok tárakták a Ti-re a QV küszöböt gyárilag:D
Ezt állítja:D

RomeoOne2024-06-25 13:32:19 // 35870
Szlovéniában mentem egy nagy kört tavaly. Azért ott rá lehetett futni elég fos utakra. Horvátországot még nem próbáltam :D
VKG231!!! (156+75)2024-06-25 13:16:49 // 35869
Szerintem ne gyere Horvátországba meg Szlovéniába :D Elsírod magadat...
Competizione2024-06-25 11:14:32 // 35868
Azon a részen ahol a kép szerint jártál éppen a közelmúltban vagy mostanában lettek felújítva az utak.Pont Szepsiben,ha a tescónál mostál autót ott még egy darabot most újjítanak.De Mecenzéf,Stósz,Szomolnok is nemrég felújított szakaszok.Tovább keletre az Eperjesi kerületben még bizony vannak elég pocsék utak.És mivel itt születtem és itt élek már 63 éve azt tudom ,hogy szélesebbek Szlovákiában az utak és az útpadka is aszfaltos és nem csak kavics mint Magyarországon,gondolok itt az alsóbb rendű utakra.
RomeoOne2024-06-25 10:41:57 // 35867
Átlagban eddig is jobbak voltak, csak most nagyon látványos, hogy 1 km rossz út nem volt szinte a 300 km-en. De lehet csak szerencsém volt
VKG231!!! (156+75)2024-06-25 10:37:58 // 35866
Sajnos már vagy 20 éve jobbak az utak ott, mint nálunk...
Piritu - 1.000.0002024-06-25 10:10:10 // 35865
Anno amikor Esztergomban meg Komáromban volt AlfaCity akkor is jobb volt a Dunától északra menni mint a magyar oldalon….
RomeoOne2024-06-25 09:08:23 // 35864
Szepsin kétszer is átjöttünk, ott oda-vissza menetben lemostam a kocsit a Tesco mellett ;)

Hátha Te jobban tudod... Volt most az utóbbi években valami útfelújítási program Szlovákiában vagy mitől olyan jók ott most az utak? Régebben azért nem volt ennyire látványosan jó mindenfelé.
RomeoOne2024-06-25 09:04:59 // 35863
Lassan újra lehet nyitni az utca áldozatai topikot xdd
Competizione2024-06-25 09:01:34 // 35862
Szia,,,,,,,,,,,,,,hát én pont ezen a környéken lakom,pontosan Szepsiben,,,,,ahogy jöttél Kassáról Jászó felé ,keresztül mentél Szepsin.Én is nagyon szeretem főleg a Stósz-fürdő felé a kanyaros részt sokat járok arra,élményautózásból,,,Üdv,,,,Forza Giulia.
SD2024-06-25 07:55:39 // 35861
Sírok:D:D:D lenyomott egy i3:D:D:D

Én csináltam magamnak a bajt, lehúzott ablakkal krúzolok hazafele 72-vel kb:D
Erre látom előbb kotor előlem aztán látja hogy lassan így is közeledek de nem emberkedek feladja:D

jettő és féllel megyek mellette el.. erre pirosra vált a lámpa, na mondom nézzük a kis szar mit megy:D:D:D
De nem tolta neki én sem...

Következő lámpáhot ő repülő rajtban érkezett, és itt már elketdte taposni, pikk pakk utólértem, nem volt ellenfél... csak hogy... nekem le kellett fordulnom és ezért már nem tudtam megelőzni, hanem célfékezést kellett végrehajtanom a kanyarodó piroshoz, ezért még úgy is tűnehet:D:D:D

Én kerestem a bajt, de valahol szeretem az ilyeneket mert nem volt hülye tudott előre gondolkonzni, tisztában volt az autójával stb.

De azért na lenyomtam volna ha lett volna még 100 méter:D:D:D
SD2024-06-25 07:48:49 // 35860
Tegnap beszóltak az autómra:)))

"szép a gép" egy céges skodás, kiderült ott lesz alfacity-n, mondjuk ezt nem értem de mindegy is:D

A lényeg amit mondott amelltt hogy milyen egy csoda ez a Giulia:)))) Azzzz:)))

Hogy ő műanyag alkatrészek beszállítóival stb.. dolgozik, ezek terjesztése...
És elborzasztó dolgokat kérnek a gyártók...

A Gen2 alkatrészekre már semmilyen gyári sztenderdnek nem kell megfelelni...
Tehát ami pl: tűzálló, hőőálló minden álló műanyag.. az a második verzióban már csimán egy hőálló legegyszerűbb anyag ami kijön a gépből..

Ha ez így van az elég szomorú.. nyilván ez a VW konszernre igaz:D:D:D:D

De nem lennék meglepve ha a beszállítói láncoknál is ez lenne.

Én meg a mondat elején még azt hittem hogy azt fogja mondani hogy Gen2-re fejlesztenek az alkatrészen:D:D:D

A világ megéretta... :D
RomeoOne2024-06-24 20:57:30 // 35858
Akkor szólok legközelebb, vagy szólj, ha ráérsz, aztán beiktatunk egy ilyet :D Nekem is kell néha egy olyan, mikor üres a jobb1, mert bár már sokat idomult az asszony, azért még tud elég hangosan szirénázni :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-24 20:45:37 // 35857
Az egy nap apának dologhoz csak annyit, hogy néha egy órának is tudnék örülni 😂
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-24 20:44:37 // 35856
Oké, de nem szeretek egyedül autózni 😅 Amúgy meg igazad van, ez simán beleférne néha.
RomeoOne2024-06-24 20:39:47 // 35855
Erre muszáj időt szakítani. Van persze, sok fontos dolog, de na. Egy nap kell Apának is, amikor néha ki tudja élvezni az autóját :D Jó, mondjuk nekem nem kell megoldani a gyerekeket, szóval könnyen beszélek, de Laci talán tud adni tippeket :D

Pl. itt egy fél napos szakasz: maps

Ha 8kor elindulsz, akkor az M3-ason 9 után nem sokkal ott vagy Gyöngyösön. Utána kiélvezed a szakaszt, aztán visszafelé, amennyi energiád meg kedved még van, vagy Putnoknál eljössz Miskolc felé vagy még egyszer lenyomod az Eger közeli szakaszokat és csak a Mátrát hagyod ki, aztán du. 3-4 körül már otthon vagy. Biztos vagyok benne, hogy nem bánnád meg. A morgó féked sem zavarna, le is jönne róla az égett réteg :D
G-MANN🍀2024-06-24 18:09:16 // 35854
🤩 zseniális!
G-MANN🍀2024-06-24 18:07:39 // 35853
OT+1, viszont M6 Bp-Gárdony kiváló kerülő, Budapesten is több okos útvonal, picit rugalmasabban a szabályokat, Veszprémi kirándulás, vagy Tordasi csárda, stb. Viszont amúgy kerékpár, séta sokat, vagy iroda klímával ülve sokat. Egyenlőre ezt dobra a gép. Élvezem Giulia minden pillanatát, utcai járókelők is a Supersprint kipuffal🤩🤩 összenézünk, kacsintva ősszeér a gondoltunk és a csillogó pillantásunk! ÁLOM!
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-24 17:49:05 // 35852
Na igen, veteránozni bizonyos szempontból értelmetlen. Engem vonz, elsősorban mert szeretem a régi vasakat. Plusz bónusz, hogy kb klappolna a használati vagy inkább nemhasználati szokásaimhoz. Plusz plusz bónusz, hogy értékcsökkenés nincs (ez eléggé zavar az újabb autókban), cégautóadó nincs, teljesítményadó nincs, 5 évre kap műszakit, és a kgfb is hobbi kategóriás.... Az új autó előnyei annyira nem vettek le a lábamról.. A Giula viszont eléggé, úgyhogy egy kicsit még marad. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.