Lámpa kérdés, már többedszer villogtatnak rám..
Normál követési távolságnál, legmagasabbra állított lampával (ugye az állítás a vontatós megpakolt satöbbi szitura van, azon kívül max fönt kéne legyen tudtommal) tompítottal, az autók fölé ér a fényszóró fény nyaláb..
A táblákat anygon jól megvilágítja de a refi csak annyit tesz hozzá hogy a fákat is…
El tud-ez állítódni? Ilyenkor ezt el kell vinni, vagy mondom és a szervízben gariban intézik?
Ugye Xenonnál nem vált égőt csak egy szemöldököt állít feljebb.
Müködik mindkét oldalon a magasság állító és a szemöldök is.
Még annyi bonyolítja hogy közelre a bal oldali a magasabb ami ugye az út szélét világítja.
Mert X-be van állítva a két fényszóró. De akkor is magas, telibe teríti a jobboldai a szembejövőket..
SD2024-07-01 06:44:38 // 35915
SD2024-07-01 06:31:50 // 35914
Hátt.. megjártam Alfacity-t és még egy kör Mátrát a Wörtherzee szettel:D
Hát most mit mondjak.. :D ez brutál jó:D
Amúgy a menet komfort nem rossz, ugyan úgy kidolgozza a futómű az út egyenletlenségeket.
Jó a mátrában elősör visítás, aztán megjegyzések hogy jobban rángat oldalra az autó.
Ne üldözd a motorost, (Gyöngyös-Mátra) Nem üldözöm, csak lróbálok haladni. :D
Hú de jó a kanyarokban ez:D
Vissza ment a 17-es tegnap, az se rossz, de ez a nagy kerék :O
Hát most mit mondjak.. :D ez brutál jó:D
Amúgy a menet komfort nem rossz, ugyan úgy kidolgozza a futómű az út egyenletlenségeket.
Jó a mátrában elősör visítás, aztán megjegyzések hogy jobban rángat oldalra az autó.
Ne üldözd a motorost, (Gyöngyös-Mátra) Nem üldözöm, csak lróbálok haladni. :D
Hú de jó a kanyarokban ez:D
Vissza ment a 17-es tegnap, az se rossz, de ez a nagy kerék :O
Gabor F2024-06-30 07:44:26 // 35913
Én most voltam! Írtam privátban (senkit nem akarok reklámozni). Nyugodtan keressetek, ha kérdés van.
Gabor F2024-06-30 07:36:18 // 35912
Nekem hátsó lengéscsillapítókat kellett cserélni. 197k-nál járunk. Márciusban volt műszakin, nem szóltak, hogy lassan csereérett lenne.
Érzésre teljesen rendben volt normál közlekedés mellett. Egyszer éreztem azt a mozgásán, hogy valami nem oké, egy borzasztó útszakaszon. Ellenben jobb hátulról folyamatos dübögés jött egyenetlen felületen, mintha egy 1,5 palack szabadult volna el a csomagtartóban. Először körbe is néztem hátul, de sajnos nem. Azt hittem toronycsapágy. Amit még észrevettem, hogy az M6-oson mintha 130-140-nél elkezdett finoman rázni az autó. Főleg ott, ahol frissen aszfaltoztak. Ezt ma újra letesztelem!
Szerelő megnézte és nem talált semmit, így javaslatára párba cseréltük a hátsó lengéscsillapítókat. Igaza lett, a hanghatás megszűnt. Ami érdekesség, hogy nem "összeesett" az elhasználódásban, hanem felkeményedett. Gyári újak kerültek be.
Érzésre teljesen rendben volt normál közlekedés mellett. Egyszer éreztem azt a mozgásán, hogy valami nem oké, egy borzasztó útszakaszon. Ellenben jobb hátulról folyamatos dübögés jött egyenetlen felületen, mintha egy 1,5 palack szabadult volna el a csomagtartóban. Először körbe is néztem hátul, de sajnos nem. Azt hittem toronycsapágy. Amit még észrevettem, hogy az M6-oson mintha 130-140-nél elkezdett finoman rázni az autó. Főleg ott, ahol frissen aszfaltoztak. Ezt ma újra letesztelem!
Szerelő megnézte és nem talált semmit, így javaslatára párba cseréltük a hátsó lengéscsillapítókat. Igaza lett, a hanghatás megszűnt. Ami érdekesség, hogy nem "összeesett" az elhasználódásban, hanem felkeményedett. Gyári újak kerültek be.
Shadin2024-06-29 14:52:38 // 35911
Igen, közben megtaláltam, nem csereszabatos a 4 és a 8 pines kapcsoló.
Shadin2024-06-29 14:51:29 // 35910
Ha nem megy 1500 alá a fordulat akkor kb. minden rendben van. Ki fogom ezt belőle programoztatni :-(
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-29 10:52:18 // 35909
Nem hinném, a régi nem CAN buszos, hanem egy-egy ellenállás minden fokozata. Olyasmit lehetne művelni vele, mint a stop-start deaktiváló, hogy indításkor magától lépteti D-be egy kis elektronika.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-29 10:49:56 // 35908
Akkor ugyanaz a szitu. D-ben viszont jó, nem? Használd ott. Egy mozdulattal több indulásnál, aztán hagyd is ott.
Shadin2024-06-29 09:27:10 // 35907
Visszatehető bele a régi DNA kapcsoló?
Shadin2024-06-29 09:21:14 // 35906
Én is indulok vele kb. azonnal és kézibe vagy D-be teszem indulás után.
Nekem 19-es és ~1200-1300-ra vátl N-ben és A-ban is, halálosan idegesítő :-(
Nekem 19-es és ~1200-1300-ra vátl N-ben és A-ban is, halálosan idegesítő :-(
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-28 15:42:16 // 35905
Megszokás kérdése. A hülyét a Giuliettára értem, nem arra aki "enyhébbet" szeretne. :-) Vicces hogy nem életem legerősebb autójában érzem azt, hogy nem fér a városban a többi autótól sehogy. A fiam ideges kiskutyának hívja. Szerintem nagyon jól szórakozott aki programozta. :-)
RomeoOne2024-06-28 14:32:22 // 35904
Akkor inkább úgy fogalmazok, hogy jobban adagolható.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-28 14:29:27 // 35903
Van aki kevésbé harapós gázpedált akar? :-) Azt beültetném egy körre a Giuliettába D-módban városban. Az hülye. Finoman fogalmazva is XD
RomeoOne2024-06-28 14:22:12 // 35902
Az enyém elvileg igen, mert N-ben nem nyitja a splittert, meg ott még van hengersor lekapcsolás. Bár lehet azt már autópályás tempón nem csinálja, ez az aspektus sosem érdekelt annyira, hogy utánanézzek :D
De amúgy ja, 2.0-nál tényleg nincs. Egyedül a manualban lehet értelme, ha kevésbé harapós, 50%-os gázpedál álláson túli érzékenységet akarsz.
De amúgy ja, 2.0-nál tényleg nincs. Egyedül a manualban lehet értelme, ha kevésbé harapós, 50%-os gázpedál álláson túli érzékenységet akarsz.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-28 14:17:59 // 35901
Fogadnod sem kell rá, úgy rémlik, hogy van ilyen kitétel, hogy abban a módban kell indulnia az autónak ahol teljesíti az előírásokat. Egyszer régen kikerestem..
Autópályán se sok értelme van N-be tenni, nem fogyaszt kevesebbet tőle.
Autópályán se sok értelme van N-be tenni, nem fogyaszt kevesebbet tőle.
RomeoOne2024-06-28 14:08:21 // 35900
Az a baj, hogy '20-tól az N gyakorlatilag csak egy WLTP demo lett. Mernék rá fogadni, hogy DNA is azért lett monostabil, mert van olyan előírás, hogy az autónak alapból tudnia kell az előírást, ha beülsz. Ha D/R-ben lehetne hagyni, akkor ez sérülne. Anno a zajkibocsátásnál rémlik ilyesmi.
Az N már csak azt a célt szolgálja, hogy az EUR6 előírásoknak meg lehessen felelni, de valós, használati értéke nincs. Aki szereti az autóját, és van műszaki érzékenysége, az nem használja ott, kivéve, ha átteszi manualban vagy autópályán megy huzamosabban konstans, min. 130-as tempot.
Az N már csak azt a célt szolgálja, hogy az EUR6 előírásoknak meg lehessen felelni, de valós, használati értéke nincs. Aki szereti az autóját, és van műszaki érzékenysége, az nem használja ott, kivéve, ha átteszi manualban vagy autópályán megy huzamosabban konstans, min. 130-as tempot.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-28 14:00:01 // 35899
Az a szomorú, hogy az Eu6 Final leírásában szerepel az, hogy a motor élettartam rovására is az emissziós paraméterek az elsődlegesek.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-28 13:56:26 // 35898
Neked még korábbi a szoftvered, a MY21-nél valószínűleg egyetértenél velem :-) Annyira alacsonyan tartja a fordulatot N-ben, ami teljesen egészségtelen. Hidegen én beindítom, nyitom a kaput, beülök, megyek. Az utcánk úgyis lakó pihenő övezet, 20-25-tel kigurulok. Érezni ahogy az üzemmódok közt vált, vagy valamit csinál a motor, hajlamos egyet-egyet rántani az első kb 100 méteren. Ez számomra inkább a normális kategóriába esik egy viszonylag hegyes benzinmotornál, mint a zavaróba. Egész biztos nem rángat komolyabban, vagy kellemetlenkedik, pláne nem kell kézibe tenni. D módban, finom gázzal felkanyarodok a főútra és szépen váltogat, olyan normális 2000 körüli fordulatokra.
Shadin2024-06-28 13:37:55 // 35897
Vágom.
Majd amikor soklóerős lesz, ránézetek a váltóra is, hátha bele tudnak matatni a min. fordulatszámba.
Majd amikor soklóerős lesz, ránézetek a váltóra is, hátha bele tudnak matatni a min. fordulatszámba.
RomeoOne2024-06-28 13:27:26 // 35896
Szerintem azt érti, hogy ezek a motorok minimális CO2 kibocsátársa vannak tervezve, a peremfeltétel az, hogy bírja ki minimális meghibásodással a garanciális idő/km limitet. Egyáltalán nem szempont, hogy ténylegesen optimális munkaponton, fordulatszám tartományon, egyéb üzemi paramétereken működjön, ami kevésbé terhelné a hajtásláncot.
Ennek eklatáns példája a buta N mód, ahol olyan agresszívan kapcsolgat felfelé, hogy már 80-nál 8-asban vagy, és legfeljebb padlózással tudod 2000 fölé vinni a fordulatot.
Ennek eklatáns példája a buta N mód, ahol olyan agresszívan kapcsolgat felfelé, hogy már 80-nál 8-asban vagy, és legfeljebb padlózással tudod 2000 fölé vinni a fordulatot.
Shadin2024-06-28 13:13:07 // 35895
Nem tudom mit értesz motorgyilkos üzemmódon egy alapból 280 lovas motor esetében aminél a maradék 200 lóra is olyan program van ami figyelembe veszi a motor/olaj hőmérsékletét.
Hidegben is rendesen működik, értem én a hideg alatt azt amikor már az indítás után eltelt alapjáraton 2-3 perc. Ezen idő alatt csökken le a fordulatszám~800-ra, ennyi idő kb. a GPF felmelegítés miatti furi hang a kipufogó felől. Ha ezt kivárom és csak ez után indulok el, akkor kb. semmi gond nincs, ha "sietek", akkor elég rakoncátlanul viselkedik a motor/váltó, ilyenkor kiveszem kézibe és N-ben tudom finoman kezelni a helyzetet.
Hidegben is rendesen működik, értem én a hideg alatt azt amikor már az indítás után eltelt alapjáraton 2-3 perc. Ezen idő alatt csökken le a fordulatszám~800-ra, ennyi idő kb. a GPF felmelegítés miatti furi hang a kipufogó felől. Ha ezt kivárom és csak ez után indulok el, akkor kb. semmi gond nincs, ha "sietek", akkor elég rakoncátlanul viselkedik a motor/váltó, ilyenkor kiveszem kézibe és N-ben tudom finoman kezelni a helyzetet.
quash2024-06-27 14:36:04 // 35894
kollégám ilyet árul, gyárilag ilyen!
használatuto
használatuto
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-27 14:18:48 // 35893
Egyszer kipróbálnám, hogy mi az amit érzel a hajtásban. Elvileg neked is kevés a km az autóban, nem kéne rángatnia és lógnia semminek. Ezekről az alacsony fordulatokról nyilatkozni sem igazán tudok. Amennyit használtam A-ban és N-ben, nem vettem észre semmit, csak azt a fura remegés szerű érzetet ami nekem a főtengely túlzott terhelését és a motor nagyon nem ideális üzemállapotát jelzi. Lehet hogy pont ezt a rugó csillapító szirszart éreztem dolgozni, mert ez ugye lock up-ol már alacsony fordulaton. Sem hidegen, sem melegen nem vagyok hajlandó használni a motorgyilkos üzemmódokat. D-ben hidegen is gyönyörűen simán dolgozik minden. Persze attól is függ, hogy kinek milyen érzékeny gázpedálra van ráállva a lába, tényleg finom mozdulatokkal kell vezetni D-ben.
Padlógázon az a show része ahogy dobálja a fokozatot, és ránt közben. Mondjuk az sem olyan drasztikus, inkább azt mondanám hogy pont jó.
Padlógázon az a show része ahogy dobálja a fokozatot, és ránt közben. Mondjuk az sem olyan drasztikus, inkább azt mondanám hogy pont jó.
Shadin2024-06-27 13:26:02 // 35892
Pont ezeket tapasztalom, hidegen N-ben kézzel és automatán is rohadt lassó, mármár annyira, hogy mire bevált 2-be, már a 3-at kellene kapcsolja és ebbe mintha belezavarodna. 3 csíktól felfelé szépen vált normál használat mellett, D-ben meg R.ben pláne akkorákat rúg :-)
De mindezektől független a hidegen és melegen is jelentkező rángatás alacsony fordulaton tartós sebességnél történő gázelvételnél. Mintha egy hatalmas lógás lenne valamelyik erőátviteli alkatrészben.
De mindezektől független a hidegen és melegen is jelentkező rángatás alacsony fordulaton tartós sebességnél történő gázelvételnél. Mintha egy hatalmas lógás lenne valamelyik erőátviteli alkatrészben.
RomeoOne2024-06-27 12:50:57 // 35891
Hidegen nagyon hosszú a váltási idő N-ben. Beleváltok és bő 1 mp mire vált. Ha meleg akkor meg finom gyorsításnál észrevétlenül vált, de padlózásra meg rúg egy nagyot. Nem tudom, hogy rángatás alatt erre gondolsz-e, de mikor hátbavág váltásnál padlózásra, az (nálam legalábbis) üzemszerű.
Shadin2024-06-27 12:18:15 // 35890
Amire le tud váltani A-ban és N-ben, jellemzően ~1200-1300 giri, de kéziben is elő tudom idézni ~1500 giri környékén/alatt.
Ezek mellett amit még észrevettem, hogy hidegen nagyon nem szépen vált fel, de ha bemelegszik, akkor is jellemzően D-ben padlógázon rendesen rángatja az autót váltáskor.
Biztosan fogok olajat cserélni benne. Ha ez egy el nem pusztítható váltó, nekem bistosan sikerülni fog megölni :-)
Ezek mellett amit még észrevettem, hogy hidegen nagyon nem szépen vált fel, de ha bemelegszik, akkor is jellemzően D-ben padlógázon rendesen rángatja az autót váltáskor.
Biztosan fogok olajat cserélni benne. Ha ez egy el nem pusztítható váltó, nekem bistosan sikerülni fog megölni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-27 10:57:04 // 35889
Mennyire alacsony az a fordulat?
SD2024-06-26 18:57:02 // 35886
SD2024-06-26 18:54:02 // 35885
Szerintem is az a gondos gazda 60k km
Shadin2024-06-26 18:52:10 // 35884
Na pont olyat érzekmintha egy kéttömegű csapkodna alattam, de nem gondoltam volna h szóba jöhet itt :-D
Shadin2024-06-26 18:50:24 // 35883
Szatyi Mester 60-at mond.
SD2024-06-26 18:48:42 // 35882
A video szerint van benne frankó kettőstömegű:P
SD2024-06-26 18:48:06 // 35881
Unlike BMW, which says the ZF 8HP has a “lifetime fill” and doesn't have a service interval, the other manufacturers and ZF themselves recommend a transmission fluid service every eight years or 50,000 to 75,000 miles.Dec 24, 2023
Ezt mondta a videóban is az ember. Nyilván előbb is lehet.
Maga a dekni/szűrő az harapósabb a többi mondt bármely váltó.
Ezt mondta a videóban is az ember. Nyilván előbb is lehet.
Maga a dekni/szűrő az harapósabb a többi mondt bármely váltó.
Shadin2024-06-26 18:41:47 // 35879
Nem találom a ZF8HP csereperiódusát.
Köszi az infókat.
Köszi az infókat.
SD2024-06-26 18:21:56 // 35878
A. márkaszervíz: megkérdezed van-e olajcsere gépük ami át is mossa a váltót
B. Van Alfa amore-s video talán Alfa Szamosi? Ott van ilyen gép.
C. Megveszed a szettet és nem mosogatod, akkor részben marad a régi:)
D. Amúgy élettartam garanciás a váltóolaj mert amíg jó addig nem romlik el utána meg már nem kell cserélni:D
60k a periódus amúgy?
B. Van Alfa amore-s video talán Alfa Szamosi? Ott van ilyen gép.
C. Megveszed a szettet és nem mosogatod, akkor részben marad a régi:)
D. Amúgy élettartam garanciás a váltóolaj mert amíg jó addig nem romlik el utána meg már nem kell cserélni:D
60k a periódus amúgy?
Shadin2024-06-26 18:09:11 // 35877
Lehet volt már téma de nem találom belátható oldalakon belül, automataváltó olajcserét csinált már valaki megbízható helyen? Ha igen mennyiért?
G-MANN🍀2024-06-26 14:10:02 // 35876
Anno a Ti karbon csomagot lehetett kérni, vagy az üveg tetőt, együtt nem. Nekem az üveg tető lett a VeloceTi-n, de a belső mindkettőnél a Q belső 😊
RomeoOne2024-06-26 08:50:33 // 35874
Cz Tuningman-nak is ilyen kocsija volt, a misano kék. FB csoportban régen sokat szerepelt.
SD2024-06-26 08:48:58 // 35873
Már azt hittem csak ez volt Luigi-nak épp és rárakta:D
SD2024-06-26 07:20:56 // 35871
RomeoOne2024-06-25 13:32:19 // 35870
Szlovéniában mentem egy nagy kört tavaly. Azért ott rá lehetett futni elég fos utakra. Horvátországot még nem próbáltam :D
VKG231!!! (156+75)2024-06-25 13:16:49 // 35869
Szerintem ne gyere Horvátországba meg Szlovéniába :D Elsírod magadat...
Competizione2024-06-25 11:14:32 // 35868
Azon a részen ahol a kép szerint jártál éppen a közelmúltban vagy mostanában lettek felújítva az utak.Pont Szepsiben,ha a tescónál mostál autót ott még egy darabot most újjítanak.De Mecenzéf,Stósz,Szomolnok is nemrég felújított szakaszok.Tovább keletre az Eperjesi kerületben még bizony vannak elég pocsék utak.És mivel itt születtem és itt élek már 63 éve azt tudom ,hogy szélesebbek Szlovákiában az utak és az útpadka is aszfaltos és nem csak kavics mint Magyarországon,gondolok itt az alsóbb rendű utakra.
RomeoOne2024-06-25 10:41:57 // 35867
Átlagban eddig is jobbak voltak, csak most nagyon látványos, hogy 1 km rossz út nem volt szinte a 300 km-en. De lehet csak szerencsém volt
VKG231!!! (156+75)2024-06-25 10:37:58 // 35866
Sajnos már vagy 20 éve jobbak az utak ott, mint nálunk...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.