Elsőre engem is idegesített, de mára megbarátkoztam vele.
Emlékszem szakadó esőben próbáltam rekonstruálni üzemmeleg motorral hogy ha ferdén állok milyen módon mér.. De egyszeri eset volt utána azóta megbízható.
Nekem is egy ilyen 2/3 állapotot mutatott egy enyhe lejtőn parkolás után, de utána más nap meg újra teli volt...
Valójában az a módszer ha egyszer bejelzett egy egység csökkenést akkor várok pár napot, megcsinálom az inicializálást és utána rátöltök.
Azt szokták elrontani ha ész nélkül rátöltenek és utána túltöltik.
Vagy nem foglalkoznak vele és amikor már minden piros akkor meg megy a jajveszékelés.
Elvileg a max és min nem véletlenül van, eközött az olajszint megfelelő.
Erre jön rá hogy az alfa a kezdeti problémák miatt az 5.5l olajcsere mennyiséget 5.2-re csökkentette, mivel állítólag meghajtva az autót sokaknak bejelzett túltöltést.
Én emiatt az egyegység (6 egység van a min és max között) elvesztését is komolyan veszem mert az már valójában olyan fél, kétharmad töltést jelenthet..
Parázni nem kell, legyen 1 liter olaj nálad, mint minden turbós autó ez is kér utántöltést két szervíz közt ha nem csak a min szintre utazol.
Nekem most olaszban az egy egység után töltése ami 2.5 dl kb. az sima ügy volt, bele is eresztettem kb. 3-dl mert annyi volt a kannában. És minden rendben volt.
Az inicializálás:
üzemmeleg, tehát 4 pálcikás olajhővel megállsz vízszintes talajon, és alapjáraton járatod 2 percet. Utána lekapcsolod, vársz újabb 2 percet. Majd csak gyújtásra teszed zárt ajtónál ilyenkor inicializálja a pálcát, és megmutatja szerinte mi az olajszint.
Ha nem változik 1-2 napon belül akkor rá lehet ötleni amit kér. Én nézegetem mint a keréknyomást, is. de még a hűtővizet is érdemes néha megnézni, elvégre ez nem toyota, szerencsére:D
SD2024-08-25 21:07:33 // 36374
zsoltee832024-08-25 17:47:33 // 36373
Sziasztok!
2.0 benzines motornál nagyon bosszant, hogy nincs nívópálca, a digitális mérés nagyon nem az én világom, nem bízok benne. Ma meg is szopatott rendesen. Horvátországból indultunk haza, nívó harmadáig jelezte min felett, ahogy eddig mindig. Egyszercsak nagy piros hibaüzenet, hogy kevés az olaj. Néztem a műszert, olajnyomás rendben. Mondom a digó jóédes anyádat. :D Megálltunk, töltöttem rá 5dl, nem akartam rizikózni. Ugyanúgy írja. Jártatok már hasonlóan?
2.0 benzines motornál nagyon bosszant, hogy nincs nívópálca, a digitális mérés nagyon nem az én világom, nem bízok benne. Ma meg is szopatott rendesen. Horvátországból indultunk haza, nívó harmadáig jelezte min felett, ahogy eddig mindig. Egyszercsak nagy piros hibaüzenet, hogy kevés az olaj. Néztem a műszert, olajnyomás rendben. Mondom a digó jóédes anyádat. :D Megálltunk, töltöttem rá 5dl, nem akartam rizikózni. Ugyanúgy írja. Jártatok már hasonlóan?
Zselé2024-08-25 14:38:53 // 36371
Bármikor visszafizetem az árát! :D
SD2024-08-25 14:09:11 // 36370
Garanciálisan vissza kell vinnem ezt a gummát Zsléhez hát nyekereg meg csúszkál:D
SD2024-08-25 14:01:27 // 36369
Mondta asszony takarítsak ki:D
Autó lemosva, felni fent...
A padkát megtiszteltem:D
Ráfért már egy kézimosás a gépre:)
Úgy hogy előtte patikára lemostam mosóban, majd két nap garázs után kézzel otton:))))
Vagy lehet nem így gondolta a kitakarítást?:D
Jó akkor kitakarítom belül is:D
Ha torok harapás nyomok lesznek rajtam akkor valamit elkottáztam:D
Autó lemosva, felni fent...
A padkát megtiszteltem:D
Ráfért már egy kézimosás a gépre:)
Úgy hogy előtte patikára lemostam mosóban, majd két nap garázs után kézzel otton:))))
Vagy lehet nem így gondolta a kitakarítást?:D
Jó akkor kitakarítom belül is:D
Ha torok harapás nyomok lesznek rajtam akkor valamit elkottáztam:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-25 13:55:59 // 36368
Valami kezdő gépésznek adták ki a tervezést, biztos. De lényeg, hogy csak ennyi baja volt. 😄
Peti16V2024-08-25 12:45:29 // 36367
Ezek szerint nekem 3 év is kevés volt rá 😂
Most, hogy mondjátok, meg kellett néznem, hogy nekem is van -e ilyen, és tényleg…
És ha már ott voltam, megnéztem a támladöntő bowdent. Szerencsére csak ki volt pattanva a bowdenház a tartóból, uh csak vissza kellett akasztanom, és működik rendben.
Valószínűleg a nyaralásnál nyomta ki a helyéről vmi csomag, amikor nyakig volt tömve a csomagtartó.
Most, hogy mondjátok, meg kellett néznem, hogy nekem is van -e ilyen, és tényleg…
És ha már ott voltam, megnéztem a támladöntő bowdent. Szerencsére csak ki volt pattanva a bowdenház a tartóból, uh csak vissza kellett akasztanom, és működik rendben.
Valószínűleg a nyaralásnál nyomta ki a helyéről vmi csomag, amikor nyakig volt tömve a csomagtartó.
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-25 11:07:30 // 36366
pettinke2024-08-25 10:40:02 // 36365
A középső részt külön is le tudod dönteni síalagút-szerűen. Hozzá van csatolva az oldalsó támlához, azt lehet oldani egy pici, fent kiálló gurtni-füllel.
Amúgy ez a csomagtérből dönthető ülés ez állítólag nagy kényelmi dolog, és a konkurencia miatt betették, hogy hát mi is tudunk ilyet.
Amúgy ez a csomagtérből dönthető ülés ez állítólag nagy kényelmi dolog, és a konkurencia miatt betették, hogy hát mi is tudunk ilyet.
Peti16V2024-08-25 10:03:48 // 36364
Milyen gurtni? Nekem egy-egy nyitókar van oldalanként, nincs középre külön semmi.
SD2024-08-25 08:54:23 // 36363
Na ez egy tipikusan olyan alkatrész "a műanyagszar minekkellaz?"
A management kitalálta, meg a hülye fogyasztók ez alapján döntenek:D:D:D
És akkor Luigi megkapta hogy (vagy Jüan Ching Shu) hogy kell egy ilyen alkatrész de legyen olcsó:D És az lett...
De kérdem én... a középső rész egy kis gurtnival oldhatót, miért nem ugyan olyan a többi is?
Nekem csak a csomagok szoktak beleakadni.. minnyá meg is nézem hogy lehet átalakítani sima gurtnisra:D És adom is el a kallantyúkat:D
A management kitalálta, meg a hülye fogyasztók ez alapján döntenek:D:D:D
És akkor Luigi megkapta hogy (vagy Jüan Ching Shu) hogy kell egy ilyen alkatrész de legyen olcsó:D És az lett...
De kérdem én... a középső rész egy kis gurtnival oldhatót, miért nem ugyan olyan a többi is?
Nekem csak a csomagok szoktak beleakadni.. minnyá meg is nézem hogy lehet átalakítani sima gurtnisra:D És adom is el a kallantyúkat:D
Peti16V2024-08-24 22:59:24 // 36361
A két kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor volt ledöntve a támla, uh ezt az alkatrészt nem sikerült tartósra megcsinálni…
pettinke2024-08-24 22:37:33 // 36360
Nagy erő hat rá, és marha pici a felület, ragasztani nem lehet. Én is kicseréltettem. Nagyon óvatosan használtam utána, és nem túlhúzva :)
Peti16V2024-08-24 21:38:35 // 36359
Kösz! Holnap lekapom, megnézem, hogy meg tudom -e menteni valahogy. Ha nem, akkor hétfőn úgyis megyek szervizbe fékcserére, kicseréltetem velük.
pettinke2024-08-24 19:23:18 // 36358
pettinke2024-08-24 17:54:47 // 36357
pettinke2024-08-24 17:45:51 // 36356
kiszakad a fogantyúból a bowden vége.
Peti16V2024-08-24 13:23:06 // 36355
Tegnap vettem a másik Alfira fasza 8c felniket 😊, de a bepakolásnál megtréfált a Giulia, mert a jobb oldali hátsó támlákat nem nyitja a bowden ☹
Járt már valaki így? Ha igen, van gyors megoldás, vagy bowden csere lesz belőle?
Járt már valaki így? Ha igen, van gyors megoldás, vagy bowden csere lesz belőle?
Peti16V2024-08-24 13:19:54 // 36354
Visszatérve a klímás témakörre: szerintem ebben a melegben nem is a klíma teljesítményével van baj, hanem az üléshűtés hiányzik nagyon. Egy 20+ millás autónál nagyon nagy probléma, hogy nem tudsz egy üzleti megbeszélésre friss, száraz ingben megérkezni. Én izzadós típus vagyok, most nyáron mindenhova (ahol számított a megjelenés) cserepólót/-inget vittem, mert a hátamon teljesen átázik a póló. Emiatt szerintem sok potenciális ügyfelet veszített az Alfa a Giuliával és Stelvióval, mert már sokkal lejjebb is lehet szellőztetett ülést rendelni.
A klímával egyébként mostanában egészen összeszoktunk, megtaláltam az ideális beállítást, amikor csak ritkán kell belenyúlnom. Nálam mindig automatán van, 24-25 fok között megy, a kezdeti 2-3 perces max venti után szépen beáll csendes fokozatba, utána már csak a rostélyok terelésével szoktam játszani, attól függően, hogy honnan süt a nap. Ha ez ki tudna egészülni egy hűtött (v legalább szellőztetett) üléssel, nekem tökéletes lenne.
Írtam korábban az utólagos napellenző toldalékról, akit zavar az oldalról betörő vakító napsugár, ajánlom hogy szerezzen be ilyet, mert nagyon jó szolgálatot tesz! Nekem sokat segített a nyári hosszú utakon, a szemem is sokkal kevésbé fáradt el.
Autó átforrósodása: egy az egyben azt érzem, amit Romeo írt, pedig ez csak a fűnyírómotoros verzíó 😉
A klímával egyébként mostanában egészen összeszoktunk, megtaláltam az ideális beállítást, amikor csak ritkán kell belenyúlnom. Nálam mindig automatán van, 24-25 fok között megy, a kezdeti 2-3 perces max venti után szépen beáll csendes fokozatba, utána már csak a rostélyok terelésével szoktam játszani, attól függően, hogy honnan süt a nap. Ha ez ki tudna egészülni egy hűtött (v legalább szellőztetett) üléssel, nekem tökéletes lenne.
Írtam korábban az utólagos napellenző toldalékról, akit zavar az oldalról betörő vakító napsugár, ajánlom hogy szerezzen be ilyet, mert nagyon jó szolgálatot tesz! Nekem sokat segített a nyári hosszú utakon, a szemem is sokkal kevésbé fáradt el.
Autó átforrósodása: egy az egyben azt érzem, amit Romeo írt, pedig ez csak a fűnyírómotoros verzíó 😉
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-24 11:46:29 // 36353
Na igen, erre gondoltam :-) Nálam kb minden autópályás utam így végződik, ha kicsit is sietek. A szélvédőről frissen még nagyjából leviszi az ablakmosó. Mostanában legtöbbször az van benne amit még repi ajándékba kaptunk a Selénia Rallykon. Évekig nem is használtam, csak gyűltek :-) Igazából elég jó koncentrátumnak tűnik.
Egyébként ha az mind szúnyog, akkor hatékonyabb vagy mit a deltamethrin :-))
Egyébként ha az mind szúnyog, akkor hatékonyabb vagy mit a deltamethrin :-))
aranytl2024-08-24 10:09:05 // 36352
Ritkán készítek rovaros képeket. Ezt a temérdek szúnyogot áprilisban szedtem össze Selmecbányától északra az erdőben alkonyatkor alig 20 km-en. Meg kellett állnom szélvédőt mosni, mert nem láttam ki. Szerintem ezen az ablaktörlő nem segített volna. Csapatáskor amúgy sem célszerű spriccelni, gyorsan jön a következő kanyar :D
Szokott lenni májusban cserebogár zápor, az is elég durva. De valóban az lehet a titka, hogy olyan helyen és időben megyek, hogy kevesebb kenődik szét az üvegen. Kilátok a pacák mellett.
Szokott lenni májusban cserebogár zápor, az is elég durva. De valóban az lehet a titka, hogy olyan helyen és időben megyek, hogy kevesebb kenődik szét az üvegen. Kilátok a pacák mellett.
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-23 17:29:02 // 36351
Szerintem szerencsés szakaszokon közlekedik a cartárs. Nekem van hogy egy km alatt úgy beteríti a szélvédőt itt az Alföldön, hogy esélytelen kilátni. :-)) Tényleg sokszor azért lassítok, hogy megússzam a rovarbombázást. Főleg a hűtőt nem szeretném telenyomni velük, iszonyat mennyiség van sokszor. 140 körül még alig látszik az autón, 170-nél már rettenet ahogy beterítik az autót. Mondjuk épp nem baj hogy sok a rovar, csak épp az autóval inkompatibilis :-)
SD2024-08-23 16:11:28 // 36350
Én azt mondom had fogyjon csak a lé, most pont olaszba menet kifogyott:D szerencsére jó nagy 5 liter, ezért tényleg ritkán fogy ki.
Viszont ott valami horror összegért adták így csak 1 litert töltöttem bele.. aztán meg itthon is csak nyári volt, most nyomkodom had fogyjon mire jön a tél:)
Nekem az a vélelmezésem hogy ha nem mossa le azonnal az ember a bogarakat, akkor ledarálja az ablaktörlőt, illetve az ablaktörlő lapáton megűlő por pedi csiszolja az ablakot, tehát érdemes sűrűn mosni, mindegy mivel de ne maradjon ki az lapát alatti rész sem.
Viszont ott valami horror összegért adták így csak 1 litert töltöttem bele.. aztán meg itthon is csak nyári volt, most nyomkodom had fogyjon mire jön a tél:)
Nekem az a vélelmezésem hogy ha nem mossa le azonnal az ember a bogarakat, akkor ledarálja az ablaktörlőt, illetve az ablaktörlő lapáton megűlő por pedi csiszolja az ablakot, tehát érdemes sűrűn mosni, mindegy mivel de ne maradjon ki az lapát alatti rész sem.
Piritu - 1.000.0002024-08-23 13:13:37 // 36349
Mintha csak a Spidert lárnám.
Tavasszal feltöltöm félig a tartályt, összel leengedem hogy ne fagyjon bele. A következő tavasszal meg megy vissza :-)
Tavasszal feltöltöm félig a tartályt, összel leengedem hogy ne fagyjon bele. A következő tavasszal meg megy vissza :-)
aranytl2024-08-23 11:47:55 // 36348
Az autót legtöbbször száraz időben használom tavasztól őszig. Ha a sok állás alatt beporosodott a szélvédő, külön lemosom. Ha esőre van kilátás nem megyek. Ha útközben kap el az eső előfordul, hogy használni kell a mosót, de ez ritka.
Bogarakat tankoláskor mosok. Tankolni gyakran kell. Minél gyorsabban megyek, annál több bogár ezzel együtt több tankolás :D
A csomagtartóban tartok üvegtisztítót mikroszálas kendőkkel szükség esetére.
Így lassan fogy a tartályból.
Bogarakat tankoláskor mosok. Tankolni gyakran kell. Minél gyorsabban megyek, annál több bogár ezzel együtt több tankolás :D
A csomagtartóban tartok üvegtisztítót mikroszálas kendőkkel szükség esetére.
Így lassan fogy a tartályból.
SD2024-08-23 11:01:58 // 36347
Én rovaroldóval szokta fufukázni, akkor meg mégjobban leszedi:)
SD2024-08-23 11:01:27 // 36346
Arra gondolok hogy a Q karbon tető epoxy oldója megette a műanyagot.. ha a fémgéptetősök nem ragadnak oda, + a hő.
RomeoOne2024-08-23 10:35:35 // 36345
Miért kell annyit vakargatni? Nagynyomású leviszi hamar, ha nem hagyod rászáradni.
RomeoOne2024-08-23 10:34:56 // 36344
Olyan nekem is van, de szerintem az a mosószer. Befolyik a gépháztető alá és azt az öblítés már nem csapja le, legfeljebb hígítja, ahogy az is odacsorog. Időnként levakargatom nagyjából, de hamar megunom :D
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-23 10:23:40 // 36343
Ez a 2.5 év egyébként hogy? Valami nano védelem van a szélvédődön? Vagy autópályán egyáltalán nem használod? Én már a bogarak miatt nem szeretek haladósan menni. Ami időt megspórolok az autópályán, azt bogárvakarással duplán elbukom:-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-23 10:18:59 // 36342
Nekem meg valami fehér kiválás lett azon a gumi szerű anyagon, és a vezeték bandázsokon. Már a 159-nél is ez volt, nem tudom mi okozza. Külön tölcsérkét vettem az ablakmosó betöltéshez, hogy azt tuti ne locsoljam szét, ha az okozná. De nem... Szóval néha áttörölgetem a motorteret. Így aztán mivel nyitogatom a géptetőt rendszeresen, sosem ragad oda, és nem szakítom el azt a szegetelő habot. XD
RomeoOne2024-08-22 23:22:33 // 36341
Amúgy nekem is el van szakadva 1-2 helyen, de nem vettem észre, amikor történt. Visszatömködtem a patent alá, eddig bírja.
RomeoOne2024-08-22 23:21:29 // 36340
2,5 év után?? Ez valami challenge volt, hogy csak akkor használod az ablakmosót, ha már minden kötél szakad? :D
aranytl2024-08-22 19:14:53 // 36339
Van benne valami, mert a Q-n hátul a többi Giulia első nyerge van. Ha abból többféle van, akkor talán a nagyobb.
aranytl2024-08-22 18:38:04 // 36338
SD2024-08-22 18:07:04 // 36337
SD2024-08-22 17:48:33 // 36336
ismerős otthon, tükör be hogy beférjen majd ki hogy lássam a vége is befér-e:D
SD2024-08-22 17:02:22 // 36335
Az elején nem csinálta.. kb utána kezdte hogy a hátulját megcsinálták:D
jati1592024-08-22 16:24:36 // 36334
Én úgy tudom, hogy a futómű geometria miatt csinálja.
Ez az autónak nem hibája, hanem sajátossága...
Egyszer egy értékesítő ismerősöm mondta, hogy valaki visszavitte az új Giuliáját, hogy kéri vissza a pénz, mert neki ez nem kell... :D
Ez az autónak nem hibája, hanem sajátossága...
Egyszer egy értékesítő ismerősöm mondta, hogy valaki visszavitte az új Giuliáját, hogy kéri vissza a pénz, mert neki ez nem kell... :D
SD2024-08-22 15:47:50 // 36332
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-22 14:14:21 // 36331
8 fokozatú, de exponenciális XDDD 6-oson még nem zavaró a hangja, nagyon nincs a max közelében. A 7-est már nem sokáig bírom hallgatni, ezért sem használom automatában, idegel hogy hangos. Pláne idegel, hogy magától bármit is csinál. Ahogy néztem a Giulietta sincs Auto-ban, szóval ez biztos családi vonás nálunk. Az autó NE csináljon magától dolgokat. :-)
Sőt ha láttatok volna Szicíliában bérautóval 360 fokos kamerával bénázni, jól szórakoztatok volna...XD Biztos hasznos funkció, de sajna nem nekem találták ki.. Ki kellett volna tolatnom egy 300-400m-t egy szűk és kétfelől teliparkolt utcácskában. Feleségem nézte is, hogy huhh, ez nem lesz könnyű. Mégis elsőre simán ment, tükörből kitolattam. Másodjára sajnos észrevettem, hogy jééé, micsoda fancy funkciók, kisuhanunk kamerakép alapján. A szokásos görberajzolós tolatókamera, és egy 360 fokos felülnézet szerű torz izé segített elvileg. Két autónyit nem bírtam normálisan tolatni. Lassan szötymörögtem, a jó égnek sem éreztem az autót kamerakép alapján, állandóan felnéztem, hogy akkor hogy is áll az autó valójában. Megálltam, kicsit előre, nem, akkor hátra...ááá iszonyat idegesítő. Úgyhogy végül szépen tükörből kitolattam, nekem így volt meg a biztonságérzetem.
Sőt ha láttatok volna Szicíliában bérautóval 360 fokos kamerával bénázni, jól szórakoztatok volna...XD Biztos hasznos funkció, de sajna nem nekem találták ki.. Ki kellett volna tolatnom egy 300-400m-t egy szűk és kétfelől teliparkolt utcácskában. Feleségem nézte is, hogy huhh, ez nem lesz könnyű. Mégis elsőre simán ment, tükörből kitolattam. Másodjára sajnos észrevettem, hogy jééé, micsoda fancy funkciók, kisuhanunk kamerakép alapján. A szokásos görberajzolós tolatókamera, és egy 360 fokos felülnézet szerű torz izé segített elvileg. Két autónyit nem bírtam normálisan tolatni. Lassan szötymörögtem, a jó égnek sem éreztem az autót kamerakép alapján, állandóan felnéztem, hogy akkor hogy is áll az autó valójában. Megálltam, kicsit előre, nem, akkor hátra...ááá iszonyat idegesítő. Úgyhogy végül szépen tükörből kitolattam, nekem így volt meg a biztonságérzetem.
Liquid2024-08-22 14:12:43 // 36330
én se hallottam semmit, lehet föttögésgátló kéne bele :)
RomeoOne2024-08-22 13:39:55 // 36329
Én korbácsütést szabnék ki a kormány állás közbeni tekergetéséért is, de amúgy nem hallok semmi extrát :)
SD2024-08-22 13:29:52 // 36328
Itt a pattogó furtómű, ide is berakom. végállás előtt csinálja nyugalmi állapotban.
De parkoláskor van hogy erősebb, van hogy semmi..
De parkoláskor van hogy erősebb, van hogy semmi..
RomeoOne2024-08-22 13:24:14 // 36327
Meg 1-4 között szinte ugyanolyan erővel fúj. Mikor már kezd lebukni a nap és a kinti hőmérséklet is lejjebb megy, akkor elkezdem lecsavarni és csavarom lefelé, de alig érzem a különbséget. Amikor már 4-esnél túl sok a hideg levegő, akkor 1-esen is sok, alig változik a tömegáram.
De ezt a középső befúvó lecsavarást kipróbálom majd, én teljesen nyitva tartottam eddig.
De ezt a középső befúvó lecsavarást kipróbálom majd, én teljesen nyitva tartottam eddig.
SD2024-08-22 13:05:45 // 36326
Nekem is 5-7 körül hatásos, lehet a designos befúvókák miatt:D
RomeoOne2024-08-22 13:03:29 // 36325
Azért tegyük hozzá, hogy az a klíma venti 8 fokozatú, tehát te is közel a max közelében járatod mindig :D Más autóimnál általában elég volt az alsó harmadot használni, max 50% körül :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.