Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002013-06-25 19:04:45 // 3384
Mi holnap megyünk vezérlés cserére, meg a többi ilyenkor esedékes dologra.
Igaz kicsit később kellene, de az elmúlt hetek Murphy-sorozata után nem akarok több meglepetést.
Piritu - 1.000.0002013-06-24 22:32:52 // 3382
Jó éjt mindenkinek! :-)
Piritu - 1.000.0002013-06-24 22:30:43 // 3381
"a 159 valóban új korszak." - Szerintem is. Eddig csak olyan alkatrész miatt maradtam vele fekve, ami a korábbiakban vagy nem is volt, vagy nem tudtam róla, hogy van :-P
Piritu - 1.000.0002013-06-24 12:44:32 // 3380
"még korán reggeli interjú, amikor szinte üres volt a placc." - a tizedik másodpercnél bezzeg már trélereznek is egy Alfát :-(

Ha jól tudom, az ugrálóvár meg volt rendelve, csak az ipse péntek este lelépett a térképről.
A grillel meg a bográccsal meg az a gond, hogy nem lehet tüzet rakni az erőd területén.

A mosás tényleg kellett volna, főleg a porolós bejárat miatt. Régebben volt is száraz tisztító cég a placcon. (A nedves megoldásnál kíváncsi lennék, hogy mit lehetne kezdeni a keletkezett szennyvízzel.)
Piritu - 1.000.0002013-06-22 21:51:40 // 3379
A helyi szakik közül ezért se vett senki gépet. Rutin kell hozzá. (Legalábbis anno ezt mondta mindenki.)
Ha sok kocsit ért kér, nem tartom kizártnak, hogy letelepül egy-két cég. Anno itt is az volt. Jött 3 cég, és megcsinálta az összeset.
Piritu - 1.000.0002013-06-22 21:23:28 // 3378
Nálunk a városban - anno - százával voltak jégkáros autók. Csak a cég előtt vagy 50 volt. Mégsem jutott eszébe egyetlen helyi szakinak se gépet venni.
Az éleket sajna nem tudták ők se javítani. (Volt akinek az 1 napos 525-ösét verte el.)
Piritu - 1.000.0002013-06-22 21:19:48 // 3376
Keress profi céget. Nekem anno egy pesti cég javította. 158 horpadást húztak ki. Semmi nyoma sem maradt.
Piritu - 1.000.0002013-06-22 16:37:50 // 3375
Másik kérdés, hogy a nyál melyik "paramétere" okozhatja a jelenséget.
Piritu - 1.000.0002013-06-22 16:36:46 // 3374
Nálam azóta sem jelentkezett a rángatás. Ma is mentünk bő 200 km-t.
Egyre inkább a gázolajra tudok csak gondolni. Semmi sem változott, csak tankoltam.
Piritu - 1.000.0002013-06-21 20:56:46 // 3373
mert akkor működnie átkötve is. = mert akkor működnie kellene átkötve is.
Piritu - 1.000.0002013-06-21 20:56:09 // 3372
Milyen a kábeled? Olyan, mint Mizooo-é?
Mert gyanúm, hogy ott lesz a bibi. Hiába veszi meg, nem fog működni, mert akkor működnie átkötve is.
Piritu - 1.000.0002013-06-21 20:45:42 // 3371
Neked működik ezekkel? Mert ezek sem tesznek mást, mint hogy azt a bizonyos pontot más lábakra kötik át.
Sokkal inkább lehet, hogy az interfész nem "tudja".
Piritu - 1.000.0002013-06-20 22:02:57 // 3370
Próbáltad?
A bolti prospektusa, a használati utasítása és a bekötési rajza szerint az enyém is az volt :-(
Piritu - 1.000.0002013-06-20 21:59:59 // 3369
Nekem CTSAR002 van. A rádió felőli oldalhoz meg meg kell keresni a rádiódhoz való csatlakozót.
...aztán már csak egy apró kérdés maradt, hogy egyáltalán távvezérelhető-e a berakott rádió. Amit elsőre vettem, az nem volt az, úgyhogy most vettem újat.
Piritu - 1.000.0002013-06-20 21:45:18 // 3368
Megnéztem az elum-ban. A legrégebbi letölthető használati 2009. májusi. Abban már a 16. oldal táblázatában nincs benne felhúzás funkció. Meg kellene nézni egy korábbiban is...
Piritu - 1.000.0002013-06-20 20:31:16 // 3367
Rendelet hozása szempontjából lényegtelen. (Anno minden kocsinál méregették, hogy mekkora erőnél szabályoz le. Hisztis cikkek jelentek meg, amikor xy márka egy almát is kettévágott.)
.
Piritu - 1.000.0002013-06-20 20:24:23 // 3365
Lehet, hogy hat az a négy, lehet, hogy rosszul emlékszem.
(Anno egy gyerek fejét odaszorították No-ban. Nagy balhé volt odakint belőle. Erre volt reakció az eu-ban, hogy hoztak egy rendeletet. Egy hülye miatt mindenki szív.)
Piritu - 1.000.0002013-06-20 20:17:28 // 3364
Miért keresel bármi logikát egy olasz vasban? :-DD
Piritu - 1.000.0002013-06-20 20:14:57 // 3363
Úgy oldom meg ezt a helyzetet, hogy sose húzom le az ablakot :-P
(Mint ahogy a lámpát se kapcsolom le.)
Piritu - 1.000.0002013-06-20 20:13:45 // 3362
Akkor az már meg van valahogy hekkelve. Csak a lehúzás működik gyárilag.
Most olvastam a használatiban, hogy a kulccsal fel lehet húzni:
"Az elektronikus
kulcs elfordítása
2 másodpercig
az óramutató
járásával
ellentétesen"
Piritu - 1.000.0002013-06-20 19:57:42 // 3361
Automatikusan 2004-óta egy eu-s rendelet miatt nem mehet fel. (Hogy ne csukd oda a gyerek fejét.)
Piritu - 1.000.0002013-06-19 23:06:24 // 3360
Jó éjt mindenkinek, léptem!
Piritu - 1.000.0002013-06-19 22:48:08 // 3359
A dolog úgy működik, hogy több száz menet vékony rézhuzal van feltekerve. A tekercselés során feszítve van a szál, hogy ne legyen laza a tekercs. A szálak több helyen keresztezik egymást. Aztán az egészet kiöntik valami műanyaggal, hogy egyben maradjon, és védve legyen a külső hatások ellen. (Meg hogy ne tudjon lötyögni)
Az egymásra tekert szálak a feszítés és egyéb hatások miatt - nagyon kis arányban ugyan de - elvágják egymást. Ha felmelegszik a tekercs, a hőtágulás miatt eltávolodik a két vég egymástól pár század mm-re = szakadás. Kihűlés után újra összeér = működik Akár 10-15 fok is elég.
A kérdés mindössze az, hogy mikor éri olyan külső hatás, amitől a szakadás létrejön. Ez lehet extrém meleg, vagy külső erőhatás, rázkódás is.
Piritu - 1.000.0002013-06-19 22:34:24 // 3358
Kicsit több az a 40 fok :-(
Mint írtam, a Spider hőmérője live adatot mutat, nincs 90-re odaszögezve. Ott jól látni, hogy egy szerpentinen, vagy álló helyzetben rendesen feljebb kúszik. Ilyenkor az elöl bejövő levegő ugyan erre melegíti a motorteret is.
Ha mindig 40 fok van miért lesz jó pár perc állás után? Főleg tegnapelőtt, amikor 37 fok volt kint is.
Még egy dolog, amit észrevettem: Ha kikapcsoltam a klímát (nem fűti külön a motorteret) kétszer annyit tudtam menni, mint vele a városban. Tehát valószínűleg akkor is melegebb volt.
Piritu - 1.000.0002013-06-19 22:23:53 // 3357
Mit gondolsz miért írok/blogolok ennyit róla? :-DD
Piritu - 1.000.0002013-06-19 22:21:45 // 3356
És továbbra is tartom, hogy az extrém igénybevétel is közrejátszott az elhullásban.
Nem sok vassal mennek 36 fokban 160-220-at órákon keresztül.
Piritu - 1.000.0002013-06-19 22:19:49 // 3355
Bakker, lehet, hogy a Párduc is akkor készült? :-DDD
Nálam eddig 100%-os meghibásodás a jellemző :-(
(A szervizben is rögtön erre tippelt a szerelő, mondván, hogy az esetek nagy százalékában ezt cserélve lesz jó. Mondjuk Grandepuntókat emlegetett)
Piritu - 1.000.0002013-06-19 22:15:56 // 3354
OFF
9001-es vagy 16949-es
ON
Piritu - 1.000.0002013-06-19 22:13:55 // 3353
Azért a többi topikban hetente jelentkezik valaki, és kérdezi, hogy mi lehet az oka...
Az alkatrészt, és a Peti által leírt gyártást figyelembe véve nagy hasonlóságot találok az egyik termékünkhöz. Ott 0,1% szakadás van "beprogramozva" a használat során...
Piritu - 1.000.0002013-06-19 22:00:23 // 3352
Az tiszta sor, hogy sok mindennel lehet baj. (Meg szerszám se árt, "szerencsére" speciálisabbnál speciális csavarok vannak mindenfelé, hogy esélyed se legyen az út szélén.)
DE, az eddig itt összehozott típushiba listából nem sok olyan van, amivel még ne lehetne hazamenni. Ha az első jeleket komolyan veszi az ember nem marad fekve, és még több száz km-ről is hazajut.
Piritu - 1.000.0002013-06-19 21:52:24 // 3351
Elég régi cucca lehet, mert mindegyik gép ilyen, amit az elmúlt években láttam.
Piritu - 1.000.0002013-06-19 21:50:02 // 3350
Fogalmam sincs, hogy hol van. Meg se néztem. Már másodszor hagy ott többszáz km-re itthonról. Aztán hazafelé megint hiszti. Kezdi hozni az "Alfa hírnevet".
(Állítólag könnyű kicserélni, valahol a blokk hátulján van, könnyű hozzáférni.)
Piritu - 1.000.0002013-06-19 21:47:14 // 3349
A gond az, hogy a nyári 3x fokban nem nagyon van lehetőség hagyni kihűlni. Főleg nem a városi forgalomban a lámpánál állva, a balra kanyarodó belső sávban.
Autópályán meg 160-nál egy váltás és előzés közben leálló motornál, köszönöm szépen, ha 10 perc múlva újraindítható.
Innentől ez már nem előjel, hanem maga a BAJ. Előjel az lenne, ha lenne hibaüzenet, vagy bármi, MIELŐTT leáll. Gyakorlatilag pár percre mozgásképtelen az autó.
Piritu - 1.000.0002013-06-19 20:41:14 // 3348
Ezt nem értem, amikor klímásnál voltam a gázzal együtt az olajat is lecsapolták. Utoljára pl. Csörinél is kiírta a gépe, hogy ennyi gázt, meg ennyi olajat szedett le a leürítés során.
Piritu - 1.000.0002013-06-19 20:38:53 // 3347
A Spider zárhídjára még 15 éve a gyárba ragasztottak egy matricát, hogy mennyi gáz kell bele, nincs ilyen matrica a 159-nél?
Piritu - 1.000.0002013-06-19 11:21:52 // 3346
Így van :-)
Az első 100ezren 1.407,63 óra volt menetidőm, ami 58,65 nap!
Az életének 6,65 %-át töltötte mozgásban, ami napi átlagba 96,86 perc!!
Piritu - 1.000.0002013-06-19 11:13:24 // 3345
Igazából nem nagyon lehet se ezzel, se azzal kalkulálni. A hűtőfedelünk egy nap különbséggel dobta be a törülközőt.

Egyre biztosabb vagyok abban is, hogy a jeladónak a melegben hajtás sem tett jót. Melegebbe volt, mint egy normál esetben. Ilyenkor jönne jól, ha a hőmérő a valós értéket mutatná. (A Spideré pl. ha egy szerpentinen felkúszik 100 felé, lassítok.) Itt oda van szegelve a 90-re.
Piritu - 1.000.0002013-06-19 11:09:31 // 3344
Tényleg nem csekély, de ismerve a hivatalos árképzést akár a kétszerese is lehetett volna :-(
Piritu - 1.000.0002013-06-19 11:07:41 // 3343
Azért 35% különbség nem kevés :-P
Piritu - 1.000.0002013-06-19 11:00:29 // 3342
Semmi előjele. Egyszerűen leáll a motor. Hibaüzenet nincs se eltárolva, se kiírva.
Ráindítasz, akkor nem indul el. Vársz pár percet, kicsit hűl, és simán indul. Aztán megy egy darabig és megint megáll. A "darabig" elég tág fogalom, lámpánál állva a 35 fokban fél perc sem volt. Ha haladni tudott az ember és volt menetszél akár 2 km-t is lehetett menni.
A gáz az, hogy a motor leállásával minden elmegy, pl. elég nehéz tekerni a kormányt, hogy félreállj.
Piritu - 1.000.0002013-06-19 10:51:57 // 3341
A pénteket kizárnám, mert amikor készült, már nem üzemelt pénteken a gyár. Bár, így meg a csütörtöki lett "pénteki" :-DD
Piritu - 1.000.0002013-06-19 10:50:04 // 3340
Akkor még olcsón megúsztam :-DD
Piritu - 1.000.0002013-06-18 23:13:21 // 3339
Magán a cuccon nincs semmiféle márkajelzés.
(Majdnem fogadtam egy láda sörben, hogy Bosh)
Piritu - 1.000.0002013-06-18 22:55:55 // 3338
Honnan veszed, hogy Hella?
Piritu - 1.000.0002013-06-18 22:55:30 // 3337
Kész a blog:
1. gyógyulás
2. újabb hiszti
Piritu - 1.000.0002013-06-18 22:21:05 // 3336
Amikor visszakaptam a kocsit 44,5 fokot mutatott a hőmérője.
Áhh, nincs ilyen meleg mondom, napon állt a vas!
Aztán mentem egy kört a városban és tényleg nem volt annyi - csak 36,5 :-DD
Piritu - 1.000.0002013-06-18 22:18:45 // 3335
Háááát, egy kicsit többe volt :-(
70 ójró + 8,5 sürgősségi szállítás
Erhard! Nálad mennyi? (46798345)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.