Az elmélet ott sántít, hogy ezen összegeket a másik oldalon viszont simán rálocsoljuk a gépre. Olyan dolgokra, ami nem biztos, hogy indokolható. Mondjuk egy 19-es kerékgarnitúrára, hifire, festésre.
Amúgy semminek se kapod vissza az árát eladáskor, sőt az esetleg nagy pénzbe kerülő dolgok miatt esetleg el se tudod majd adni. (Mondjuk egy pink festés) Még egy motorcsere esetén se a felújítást.
Piritu - 1.000.0002013-07-24 13:26:50 // 3484
Piritu - 1.000.0002013-07-24 13:10:40 // 3483
Aha, szóval egyben van. Emlékeim szerint a 156-nál is a leömlőben volt, az tévesztett meg.
Piritu - 1.000.0002013-07-24 13:07:10 // 3482
Passz, nem jegyeztem meg.
Egyszer elkaptam pár tíz km-el a regen után, akkor 20% alatt volt emlékeim szerint.
Egyszer elkaptam pár tíz km-el a regen után, akkor 20% alatt volt emlékeim szerint.
Piritu - 1.000.0002013-07-24 13:05:21 // 3481
Megint meglepett, hogy nincs kat? :-)
Tudtommal az enyémben az is van a dpf-el együtt. Azt hittem ez az 1,9-2,4-nél is így van.
Tudtommal az enyémben az is van a dpf-el együtt. Azt hittem ez az 1,9-2,4-nél is így van.
Piritu - 1.000.0002013-07-24 12:52:16 // 3480
Érdekes, dolog.
Ahogy írod, az enyémnél is a leömlőben van a kattal együtt. Mégis 800 km felett van a tisztítás. Autópályán majd ezernél. Valami mást is csináltak vele, hogy kevesebb korom keletkezzen.
Ahogy írod, az enyémnél is a leömlőben van a kattal együtt. Mégis 800 km felett van a tisztítás. Autópályán majd ezernél. Valami mást is csináltak vele, hogy kevesebb korom keletkezzen.
Piritu - 1.000.0002013-07-24 12:41:25 // 3479
Mindig ezt mondom, bár már párszor meg lettem kövezve miatt: Ha valami működött a gyári állapotban x időn keresztül és elromlik, meg kell keresni a hibát és megjavítani.
(Szégyen, hogy eljutottunk már oda itt az oldalon, hogy az LMM-et is egyszerűbb kiírniu, mint cserélni.)
(Szégyen, hogy eljutottunk már oda itt az oldalon, hogy az LMM-et is egyszerűbb kiírniu, mint cserélni.)
Piritu - 1.000.0002013-07-24 09:44:46 // 3478
Valószínűleg igazad lesz.
A dpf miatt nem látni, hogy valami probléma van. Onnantól már "viszi" magával az egész cuccot.
A 156-nál is úgy derült ki, hogy megszorult az egr, hogy néha füstölt a kocsi. Ugyanígy a porlasztóhibát is "eldugja" a szűrő.
A dpf miatt nem látni, hogy valami probléma van. Onnantól már "viszi" magával az egész cuccot.
A 156-nál is úgy derült ki, hogy megszorult az egr, hogy néha füstölt a kocsi. Ugyanígy a porlasztóhibát is "eldugja" a szűrő.
Piritu - 1.000.0002013-07-24 09:40:18 // 3477
A dpf NEM kell az euro4-hez, a 156-om is az volt, de dpf nélkül tudta teljesíteni.
Mondjuk érdekes, mert anno azt, mondták, hogy a dpf azért van, mert így már teljesíti az akkor még hivatalosan nem létező euro5-öt. Aztén megjött az 5, és kiderült, hogy mégse tudja. Gyakorlatilag a TiBi és a 2.0-ás maradt, még a többi régi benyás is "megszűnt".
Mondjuk érdekes, mert anno azt, mondták, hogy a dpf azért van, mert így már teljesíti az akkor még hivatalosan nem létező euro5-öt. Aztén megjött az 5, és kiderült, hogy mégse tudja. Gyakorlatilag a TiBi és a 2.0-ás maradt, még a többi régi benyás is "megszűnt".
Piritu - 1.000.0002013-07-24 09:29:10 // 3475
Füstöl?
Ez érdekes, mert a 156-omban is ez a moci volt, de DPF nélkül. Gyakorlatilag sosem füstölt, még boxal sem. A kipuff vége persze kormos volt, de látni nem lehett a füstöt. Ha a boxot nagyon felhúztam max egy kis pamacs volt ha odaléptem.
Ez érdekes, mert a 156-omban is ez a moci volt, de DPF nélkül. Gyakorlatilag sosem füstölt, még boxal sem. A kipuff vége persze kormos volt, de látni nem lehett a füstöt. Ha a boxot nagyon felhúztam max egy kis pamacs volt ha odaléptem.
Piritu - 1.000.0002013-07-23 20:41:28 // 3474
A Spiderben sima imbusz volt a lyukak mélyén.
Piritu - 1.000.0002013-07-23 20:13:09 // 3473
Eddig csak a Spiderét szedtem le.
Piritu - 1.000.0002013-07-22 21:47:03 // 3472
Piritu - 1.000.0002013-07-21 21:58:29 // 3471
Nagyon úgy néz ki, hogy sehogy.
Megnéztem, úgy van, ahogy írod. Se a FES 3.6-ban, se a MES-ben nincs a kocsidhoz motorvezérlő bennük. Valami másfajta kódolása lehet. Marad a gyári Examiner.
(A Spiderem légzsákjaihoz se lehetett hozzáférni vele.)
Megnéztem, úgy van, ahogy írod. Se a FES 3.6-ban, se a MES-ben nincs a kocsidhoz motorvezérlő bennük. Valami másfajta kódolása lehet. Marad a gyári Examiner.
(A Spiderem légzsákjaihoz se lehetett hozzáférni vele.)
Piritu - 1.000.0002013-07-21 20:25:48 // 3470
Érdekes volt két hét és 2.100 km Pókozás után ma visszaülni a Párducba. Luxus maga, de - bocs, hogy ilyet mondok - hiányzik benne a vírus okozta roham...
Piritu - 1.000.0002013-07-21 20:20:16 // 3469
Valószínű valami egyedi, egyszer előforduló hiba lépett fel. Mivel később nem volt jelen nem maradt égve a lámpa. Ki kellene olvasni, hogy mi volt az.
Piritu - 1.000.0002013-07-21 13:57:06 // 3468
Az enyém - ha minden igaz - emblémával nyílik, de még nem nagyon használtam.
Piritu - 1.000.0002013-07-20 22:49:51 // 3467
"A lényeg hogy minél nagyobb Ah, annál gyorsabban feltöltődik," - a nagyobb Ah-s akksit tovább tart feltölteni.
A nagyobb Amperórás szerintem azért jobb, mert állásában nem sül ki annyira. A terhelés sem veszi annyira igénybe. A "tudása" nincs kihasználva.
Csak érdekességként, a Spiderben (2.0TS) gyárilag 70Ah-s lenne, de most egy 82Ah-s van. Még mindig van hely a gyári tartón, tehát még nagyobb is belemenne. Pedig csak benzines van belőle.
A nagyobb Amperórás szerintem azért jobb, mert állásában nem sül ki annyira. A terhelés sem veszi annyira igénybe. A "tudása" nincs kihasználva.
Csak érdekességként, a Spiderben (2.0TS) gyárilag 70Ah-s lenne, de most egy 82Ah-s van. Még mindig van hely a gyári tartón, tehát még nagyobb is belemenne. Pedig csak benzines van belőle.
Piritu - 1.000.0002013-07-20 20:50:09 // 3466
Főleg a vépúdernél feltűnő, hogy mennyire "elhallgat" a motor. A mol hagyományosával, mint a traktor.
Piritu - 1.000.0002013-07-20 11:12:56 // 3465
A neten keresgélve a nyomáskülönbség szenzort is több helyen megnevezik, mint lehetséges oka a P1206-nak.
A lámpát melyik kódra írja ki? Mind a kettő hiba visszajön?
A lámpát melyik kódra írja ki? Mind a kettő hiba visszajön?
Piritu - 1.000.0002013-07-20 11:10:59 // 3464
Jó dolog, csak érteni kell, hogy mit akar a Vas. Ez az, ami nem egyszerű...
Amikor a 156-al fekve maradtam az egr miatt teljesen mást reklamált az elektronika. A német szerviz valahová feltöltötte a kiadott hibakódokat, majd onnan kaptak vissza egy listát, hogy mit figyeljenek az élő adatoknál. Az is benne volt, hogy ha ez így, meg így változik, akkor ez, meg ez van. Így jutottak el az egr-ig.
Gondold csak el, bemész a dokihoz hasfájással (a comp-od ezt a hibakódot dobja), és mennyi minden bajod lehet...
Amikor a 156-al fekve maradtam az egr miatt teljesen mást reklamált az elektronika. A német szerviz valahová feltöltötte a kiadott hibakódokat, majd onnan kaptak vissza egy listát, hogy mit figyeljenek az élő adatoknál. Az is benne volt, hogy ha ez így, meg így változik, akkor ez, meg ez van. Így jutottak el az egr-ig.
Gondold csak el, bemész a dokihoz hasfájással (a comp-od ezt a hibakódot dobja), és mennyi minden bajod lehet...
Piritu - 1.000.0002013-07-19 23:44:08 // 3463
Lassan el kellene gondolkodnod egy CTEK töltőn. Nekem is van, már pár akkut visszahozott a halálból, ráadásul nem kell kiszedni a töltéshez az akkut. A Spidert pl. a szivargyújtók keresztül töltöm.
Piritu - 1.000.0002013-07-19 23:04:55 // 3462
A hangja nem változott?
Nekem eddig azt tűnt fel, hogy a prémium nyállal csendesebben megy a motor, a "hagyományossal" kerregősebben. A keményebb hang - szerintem - gyorsabb égést jelent.
Nekem eddig azt tűnt fel, hogy a prémium nyállal csendesebben megy a motor, a "hagyományossal" kerregősebben. A keményebb hang - szerintem - gyorsabb égést jelent.
Piritu - 1.000.0002013-07-19 23:02:48 // 3461
Tuti, hogy a szűrő? A 156-al ugyan ilyen volt, amikor az egr teljesen nyitva maradt.
Piritu - 1.000.0002013-07-19 19:07:53 // 3460
Azt. A téli plexiből van, a nyári szúnyoghálós.
Mondjuk én a havas időkre elrakom a Vasat, pontosabban télen futnak a bütyköléses projektek.
Mondjuk én a havas időkre elrakom a Vasat, pontosabban télen futnak a bütyköléses projektek.
Piritu - 1.000.0002013-07-19 19:03:14 // 3459
A Spiderre csináltam egy "téli" és egy "nyári" kivitelt is. A télivel 8 fokban már lehet kocsikázni :-))
Piritu - 1.000.0002013-07-19 18:33:02 // 3458
Szerintem nincs. Pont ezért örültem, hogy a Spider nem "ál"-kabrió.
Piritu - 1.000.0002013-07-19 18:32:23 // 3457
Jelenleg semmilyen kabriót sem gyárt :-(
Most jöttünk haza olaszból, az ott futkozó 4 üléses nyitott kocsik 80%-a a szélfogó hálóval "kétszemélyesítve" volt.
Most jöttünk haza olaszból, az ott futkozó 4 üléses nyitott kocsik 80%-a a szélfogó hálóval "kétszemélyesítve" volt.
Piritu - 1.000.0002013-07-19 18:27:53 // 3456
Hát nem tudom, én még nem láttam olyan fóliás autót ami nem búcsúsautónak néz ki. Se részlegese, se teljes fóliásban.
A két színű fényezés az megint más tészta, de szerintem a 159-nek az se állna jól. (Anno pl. az 500-as Trabinak viszont jól állt.)
A két színű fényezés az megint más tészta, de szerintem a 159-nek az se állna jól. (Anno pl. az 500-as Trabinak viszont jól állt.)
Piritu - 1.000.0002013-07-18 16:56:35 // 3455
Én festetném, az tuti.
A 159 túl elegáns autó a matricázgatáshoz.
A 159 túl elegáns autó a matricázgatáshoz.
Piritu - 1.000.0002013-07-15 20:31:29 // 3454
Egy végfok, aminek nincs saját tápja sose "prémium" :-(
Piritu - 1.000.0002013-07-15 20:29:15 // 3453
Maradnék a 4 ohmos rendszerben, egyébként nem tűnik rossznak.
Piritu - 1.000.0002013-07-15 20:23:46 // 3452
Bármelyik gyártó cuccai között is lehet.
Ahogy nézegetem az átlag úgy 90 dB/W körül van, tehát 93 felett már nyerő lehet bármelyik is. (A zenekari cucc egyébként Eminence volt, de ők a hifiben nem játszanak.)
Ahogy nézegetem az átlag úgy 90 dB/W körül van, tehát 93 felett már nyerő lehet bármelyik is. (A zenekari cucc egyébként Eminence volt, de ők a hifiben nem játszanak.)
Piritu - 1.000.0002013-07-15 19:42:11 // 3451
Nem hinném, de simán mehet helyette a 4 ohmos. Kicsit halkabb lesz. Viszont, ha sikerül találnod egy jó hatásfokú szettet, akkor lehet, hogy semmi különbség se lesz. (nagyobb dB/Watt)
(A zenekari cuccommal is így oldottam meg, hogy nem tudtam 600 Wattosnál nagyobb erősítőt építeni. Vettem 100 dB/1W-os hangszórókat, ami kapásból kétszer akkorát szól, mint az általános cuccok, így elég volt a végfok.)
(A zenekari cuccommal is így oldottam meg, hogy nem tudtam 600 Wattosnál nagyobb erősítőt építeni. Vettem 100 dB/1W-os hangszórókat, ami kapásból kétszer akkorát szól, mint az általános cuccok, így elég volt a végfok.)
Piritu - 1.000.0002013-07-15 19:27:24 // 3450
Mint írtam a "mi" gyári hangszóróink elég sávkorlátozottan szólnak. Szerintem bármi jobb náluk.
Piritu - 1.000.0002013-07-15 16:06:51 // 3449
:-(
A gyári helyett szerintem ruházz be egy szettre. Nem kell a felső kategóriából válogatni. tuti jobb lesz.
A gyári helyett szerintem ruházz be egy szettre. Nem kell a felső kategóriából válogatni. tuti jobb lesz.
Piritu - 1.000.0002013-07-12 22:12:53 // 3448
Veszteni valód nics, ki kell próbálni. Az elkók kivételével nem sok dolog mehet tönkre az állástól.
Piritu - 1.000.0002013-07-12 20:38:02 // 3447
Piritu - 1.000.0002013-07-12 20:34:59 // 3446
"a középhangok dominanciáját" - a helyzet az, hogy a gyári hangszórók elég gyengék magasban és mélyben. A mélyet még érteném, de magasakat nehéz megmagyarázni. Elég gyenge, akárhogy is nézem. EQ valamit segít dolgon, nem véletlenül emel mélyet és magasat (helyből) a gyári rádió. Csak az a gond, hogy így hamar a végére lehet érni a csekélyke teljesítménynek.
Van pár blogom a témában.
Van pár blogom a témában.
Piritu - 1.000.0002013-07-08 19:52:37 // 3445
Szerintem pont ezért nem is készült :-)
Igazából egy nagy V6, de inkább V8 illene hozzá. Azt meg ember ki nem fizeti.
Igazából egy nagy V6, de inkább V8 illene hozzá. Azt meg ember ki nem fizeti.
Piritu - 1.000.0002013-07-08 17:11:48 // 3444
Coure Sportivo II.
Szerencsére van összehasonlítási alapom egy "fél" autó formájában. Az ABS-en kívül gyakorlatilag nincs semmi, üvölt a motor, zajos, az ember a földön ül, kényelmetlen és ráz. Nincs csomagtartó, nincs pohártartó, nincs fedélzeti, nincs fogyasztásadat, nincs átlagsebesség, stb.
Van viszont egy olyan őrület, amit a 159 sosem fog visszaadni.
Szerencsére van összehasonlítási alapom egy "fél" autó formájában. Az ABS-en kívül gyakorlatilag nincs semmi, üvölt a motor, zajos, az ember a földön ül, kényelmetlen és ráz. Nincs csomagtartó, nincs pohártartó, nincs fedélzeti, nincs fogyasztásadat, nincs átlagsebesség, stb.
Van viszont egy olyan őrület, amit a 159 sosem fog visszaadni.
Piritu - 1.000.0002013-07-08 17:02:07 // 3443
Coure Sportivo...

Ettől függetlenül - szerintem - a 159 valójában egy GT, távolsági utazásra, "nagy túrázásra". Nem véletlenül a kormos a legnépszerűbb motor, mert a nyomatékosságával az illik a legjobban ehhez a jelleghez.
Szerintem a 159-be bőven belefér a 90-es (130-as) gurulás. Csendesen suhanva, zenét hallgatva, biztonságban.

Ettől függetlenül - szerintem - a 159 valójában egy GT, távolsági utazásra, "nagy túrázásra". Nem véletlenül a kormos a legnépszerűbb motor, mert a nyomatékosságával az illik a legjobban ehhez a jelleghez.
Szerintem a 159-be bőven belefér a 90-es (130-as) gurulás. Csendesen suhanva, zenét hallgatva, biztonságban.
Piritu - 1.000.0002013-07-08 16:45:25 // 3442
Huhhh...
Kicsit szundikáltam délután, és alig győzöm visszaolvasni :-DD
Kicsit szundikáltam délután, és alig győzöm visszaolvasni :-DD
Piritu - 1.000.0002013-07-07 07:11:30 // 3441
Ez igaz bármilyen, és bármelyik márkakereskedésből származó alkatrészre :-(
Piritu - 1.000.0002013-07-06 20:54:17 // 3440
Nálunk csak eső lett.
A Párduc fölé egy tacskós sátor került .
A Párduc fölé egy tacskós sátor került .
Piritu - 1.000.0002013-07-06 18:41:50 // 3439
Kattanás után mindig megvárom azt a szörcsögő hangot, amikor a csőből lefolyik a cucc, és utána újra klattyig. Így mindig tele van.
Piritu - 1.000.0002013-07-06 18:17:41 // 3438
GT-ben volt DPF? Eddig úgy tudtam, hogy nem volt olyan.
Amúgy neked van? Ha van, nem árt figyelni rá.
(A Novitec gyárt dpf-hez is illő boxot, az a "hagyományos" commmonrail nyomás emelés mellett a turbónyomásba is beavatkozik.)
A tankolással nagyon kell vigyázni. Az első kattanáskor sok kúton az utolsó előtti vonáson áll a szintjelző. Volt úgy - amikor még megengedtem a kutasnak, hogy tankoljon - hogy visszamentem a kútra, hogy most már igazán teletankolhatná. Pislogott a fickó, mint hal a szatyorban, amikor megmutattam a szintjelzőt.
Aztán még egyszer volt, azóta magam tankolok.
Amúgy neked van? Ha van, nem árt figyelni rá.
(A Novitec gyárt dpf-hez is illő boxot, az a "hagyományos" commmonrail nyomás emelés mellett a turbónyomásba is beavatkozik.)
A tankolással nagyon kell vigyázni. Az első kattanáskor sok kúton az utolsó előtti vonáson áll a szintjelző. Volt úgy - amikor még megengedtem a kutasnak, hogy tankoljon - hogy visszamentem a kútra, hogy most már igazán teletankolhatná. Pislogott a fickó, mint hal a szatyorban, amikor megmutattam a szintjelzőt.
Aztán még egyszer volt, azóta magam tankolok.
Piritu - 1.000.0002013-07-06 11:55:13 // 3437
gondoltam :-DD
Piritu - 1.000.0002013-07-06 11:42:41 // 3436
Ezek noname kamerák, még csak típusszám sincs rajta, nem hogy gyártó :-DD
Piritu - 1.000.0002013-07-06 11:01:57 // 3435
14-ért vettem boltban, a neten a feléért is hozzájutsz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.