Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

D-312014-02-15 15:49:28 // 47542
Sziasztok
33.17 ie boxer Mi a minimális kompresszio és menyi lehet a hengerekközti eltérés
ha tudná valaki
köszi.
Thorpe2014-02-15 10:16:43 // 47541
Kontakthiba - óévben már előjött, csak most már egyre gyakoribb

Időszakosan az indítást követően a km számláló és alatta pillanatnyi táv számláló villog
Minden működik, megy, kivéve
ilyenkor az ablakok, csomagtartó, kp. zár stb. a műszerfalról nem működtethető.
Aztán később vmiért megjavul.
Mostanában egyre gyakoribb

Kaptam itt egy választ, hogy:
"Én akkor tapasztaltam ilyet, ha a vezető oldalon az ablakemelő kezelőszervéről le voltak húzva a kábelkötegek.
Lehet, hogy nálad valamilyen érintkezési hiba van. Próbáld meg kiszedni, megmozgatni a kábelkötegeket, esetleg egy kis kontaktspray."

Vagy az egyik Alfa-szaki szerint a műszerfal mögött elengedte vmi forrasztás
viszont
ő nem foglalkozik ezzel - övé csak a motortér

Tudtok-e nekem ajánlani Bp-en jó (!) villanyász szakembert, aki normális áron szétkapja műszerfalat és ajtót, és megnézi?
Milyen árakra lehet számítani?
Juve1562014-02-15 09:25:40 // 47540
Megnezetem amit irtatok! Remlem sikerul a vegere jarni! Es koszonom a valaszokat! Ha kiderult, hogy mi okozta a hibat akkor megirom majd!
Jack2014-02-15 00:29:50 // 47539
Olyan emberhez vidd aki ismeri a típust, konkrétan a JTS-t, mert sokan néznek rá csak, mint egy jetire. Egyik hiba okozza a másikat, ezért nem biztos, hogy "csak" a gyújtásnál van gond. Nem értek én sem hozzá, ezért nem akarok okoskodni, de okozott nekem is sokszor fejtörést a hibaüzenet kavalkád(bár nekem általában egyértelmű üzeneteket adott). A gyújtás hiba viszont további gondokat okozhat - a katalizátorban, ami később lambda hibajelekkel fog társulni - úgyhogy próbálj mielőbb a végére járni mi a gond.
Tuningman2014-02-15 00:26:18 // 47538
Véletlenül nem ír be szívó oldali szinkronizációs hibát?
Jó volna még kompressziót mérni és megnézni, hogy mekkora a kartergáz.
Nem rég találkoztam hasonló hibával 2 motornál is.
Az egyik egy JTS volt, ott a vezmód nyomásszabályzó szelepe volt a ludas.
A másik pedig TS ahol hengerfej felújítás oldotta meg a problémát.
Juve1562014-02-14 19:58:25 // 47537
Ertem! Az gondoltam, hogy emiatt "is" van hibakod! De akkor mashol keresendo a baj! Mar nem tudom, mit csinaljak mert eddig senki nem talalta meg a hibat! Kb heti egyszer elojon a hibakod es mindig gyujtaskimaradast ir!
Jack2014-02-14 19:52:23 // 47536
Igen, egyről beszélünk. 1400min/ford alatt szegény keverékes üzemmódban van a motor. Ott amikor vált, szintén kicsit torpanhat, legalábbis néha érezni az átmenetet.
Juve1562014-02-14 19:33:14 // 47535
Igen alacsony fordulatnal tortenik egy pillanatra a torpanas azt utanna jo mar! Ok akkor majd megnezetem azt is talan ki tudjak irni ha azzal van valami!
Juve1562014-02-14 19:31:05 // 47534
Kabeleket rahuztuk meg! Meg nem latom sehol hogy athuzna! mindig mas hengernel irja ki! Trafokat is csereltuk egyikrol a masikra de nem ment at a hiba teljesen mas hengernel irta a hibat! Befecskendezoket is atcsereltuk de azzal sincs semmi baj!:-/ mar nem tudom hogy hol erdemes meg keresni a hibat!:-)
Jack2014-02-14 18:57:34 // 47533
Az alapjárati durrogás JTS sajátosság. Nem tudtuk még kiszűrni mi okozza. A torpanás valami szoftveres dolog. Alacsony gázpedál állásnál ha gyorsítasz a folytószelep visszazár egy pillanatra. Azt állítólag ki lehet írni belőle. De esetleg aki jobban ért hozzá kiegészíti ezt gondolatsort vagy kijavítja:).
Bilux2014-02-14 17:40:12 // 47532
Vagy a trafókra menő kábelek csatlakozója esetleg...
Melyik hengerre írja a gyújtáskimaradást, vagy teljesen változó?
Juve1562014-02-14 17:36:54 // 47531
Uzemagyagot nem tudom h neztek-e! Tobb szerelonel is volt mar csak sajnos nem sikerult senkinek megoldani!
Bilux2014-02-14 16:48:41 // 47530
Illetve üzemanyag ellátási zavarok nem lehetnek?
Bilux2014-02-14 16:46:23 // 47529
Méress kompressziót esetleg a hengerekben.
Juve1562014-02-14 16:18:09 // 47528
Udv! A 156 2.0 Jts gepem folyamatosan gyujtaskimaradast ir ki hibanak! Hol az egyik hol a masik hengerbe! Szereztem be 4 trafot ill. gyertyat is azoban ezek kicserelese utan is visszatert a problema! Alapjaraton eszre lehet venni h nem jar "szepen" a motor mindha egy-egy pillanatra kihagyna a gyujtas! Szerintetek hol erdemes keresni a hibat? Az auto rendesen indul csak menet kozben erezni neha, hogy megtorpan!
indi692014-02-14 06:55:29 // 47527
értem, köszönöm
Tuningman2014-02-14 00:17:10 // 47526
És mi szabályozza a mennyiséget?
Van egy adott befecskendezési nyomás és mennyiség amit az ECU programja határoz meg.
A másik pedig, hogy túl sok keverék érkezne az égéstérbe az adott hengerűrtartalomhoz képest amitől egyszerűen befulladna a motor még akkor is ha az ECU-t átírnád.
Anno hasonlóan jártunk egy K-JET-es motornál, ott nem bírta normálisan mozgatni a torlólapátot, fulladt is rendesen.
Nagyobb öblítést a szelepek nyitvatartási idejének megváltoztatásával ( tengely bütyök karakterének a megváltoztatása ), mélyebbre eresztéssel és a szívó, kipufogó oldal átmérő növelésével lehet elérni, tehát maga a szeleptányér méret marad csak mélyebbre ereszt és tovább tart nyitva.
Ezzel azt érjük el, hogy ugyanannyi egység üzemanyag mellé több levegőt juttatunk a motorba amitől felgyorsul az égési folyamat, magasabb hőfok mellett ezért nagyobb lesz a robbanás és ezzel nő a teljesítmény.
Tehát ha cseréled a veztengelyt 2.0-ra ott a nagyobb bütykök miatt mélyebbre fog nyitni a szelep, így engedve több levegőt a motorba.

" és a dugótetőbe nem verne bele a szelep? "
Miért verne? Hacsak nem kuszálod össze a vezérlést:))
byfx2014-02-13 22:16:44 // 47525
'99 2.0 ts műanyag szívócsöve mekkora -belső- nyomást bír ki?
Csaba2014-02-13 22:06:18 // 47524
ugyanaz a hengerfej
indi692014-02-13 17:55:30 // 47523
üdv. "1.8-2.0 TS-ben jóval nagyobbak a szeleptányérok és nagyobbak a beömlőnyílások, leömlőnyílások is." éppen ezért nem érne többet a sima tengelynél? úgy értem, hogy a nagyobb szelepek miatt több keveréket tudna szívni. bár azt nem tudom, hogy sűríteni is tudná e. az nem baj, hogy a 2.0 furata nagyobb? és a dugótetőbe nem verne bele a szelep? üdv és köszi
[k i z z o]2014-02-13 17:48:37 // 47522
8 körüli CR nem túl jó, olyan lenne, mint egy 1.0 TS:)
Tuningman2014-02-13 17:33:22 // 47521
Felrakni fel lehet de nincs értelme.
1.8-2.0 TS-ben jóval nagyobbak a szeleptányérok és nagyobbak a beömlőnyílások, leömlőnyílások is.
Átírt ECU-val valószínűleg tudna normálisan működni.
Egyszerűbb ha mindenképp tuningolni akarsz, kicserélni az 1.6-os veztengelyeket 1.8-2.0-ra.
mreni2014-02-13 09:21:59 // 47520
Hol tiltana le.... beall veszuzembe -40koruli ertekre es indul..
indi692014-02-13 08:42:29 // 47519
sziasztok. azt kérdezném, hogy a 2.0 ts hengerfej jó az 1.6 ts-re? próbálta már valaki? azt tudom, hogy a furat 3mm-el nagyobb. egyáltalán lenne valami értelme? üdv
Ferke2014-02-13 08:31:28 // 47518
Ne viccelj mar, ilyen nincs, hogy letiltja az inditast a hofok jelado. Ilyen butasagokat ne irjunk le, mert meg a kollegak elhiszik a vegen...:)
Dawnrazor2014-02-13 08:27:50 // 47517
Szia!

Azt figyeld majd hogy a vízhőfok nem kezd-e el emelkedni jobban a szokásosnál. A víz hőmérséklet figyelő szenzor letilthatja a motor indulását ha rossz értékeket mér alapállapotban. Ha emelkedik a megszokottnál magasabb értékekere akkor nem érdemes vele szüttyögni mert új aksit is vehetsz. Csere aztán szevasz. :)
GTPeti2014-02-12 22:20:45 // 47516
Akkor nálad nem nyert. A generátort én a Fer-Vill-nél újíttatnám fel. (Egyet viszont kérni szoktam tőlük: hogy ne homokfújják. A gyári védőréteg ui. jobb, mint amit ráfújnak, hiába néz ki egy ideig úgy, mint egy új.)
Benz2014-02-12 21:58:33 // 47515
Mindkét görgőt kicseréltem bár nem voltam rossz állapotban de egy szettet vettem amiben feszítő és vezető is volt.
GTPeti2014-02-12 21:50:54 // 47514
SZVSZ azzal nem segítesz neki, ha ellenkező irányba is forgatod. A bronzkefék pont fordítva vannak bekopva ui.

Nálam a két görgő közül az egyik okozta a süvítést. (Ahogy írtam a blogomban.)
gecsa2014-02-12 20:58:10 // 47513
közben sikerült előkukáznom: P0380, P0704, és a P0115.
Piritu - 1.000.0002014-02-12 20:53:56 // 47512
Bocs, a free nem csinál. A táblázatból is látszik :-(
gecsa2014-02-12 20:50:01 // 47511
csak a nyelvi txt van.. 1.8 van fent, free verzió..
Piritu - 1.000.0002014-02-12 20:46:08 // 47510
Az érdekes, mert nekem eddig mindegyik próbált verzió csinálta...
Benz2014-02-12 20:29:18 // 47509
Üdv!

Szedett már szét valaki 1.6 ts generátort? Ma kicseréltem a hosszbordás szíjat, és kíváncsiságból elindítottam amikor nem volt rajta a szíj , és a régóta az idegeimre menő " búgás , süvítés , sikítás megszűnt!! kézzel végigpörgettem egyesével mindent és úgy érzem hogy a generátor csapágyas. mikor megpörgetem akkor süvít, ha visszafele akkor meg csikorog.... ezért gondoltam arra. Na most a kérdésem az lenne hogy milyen csapágy van benne? mert holnap meg is venném, csak addig nem tudom szétbombázni.
gecsa2014-02-12 20:27:25 // 47508
nálam nincs.. :(
Piritu - 1.000.0002014-02-12 18:24:53 // 47507
Ha te nem is jegyzed meg, a FES/MES megjegyzi. A könyvtárában találsz egy txt fájlt, abban benne van minden.
gecsa2014-02-12 18:14:13 // 47506
Ma hazaértem melóból, letettem az autót, majd kb negyed óra múlva akartam indulni, de nem indult az autó. önindító tekert, egyszer elkapta, de pár fordulat után leállt, utána nem akart indulni. kb fél óra múlva rápróbáltam, még mindig nem indult. gondoltam a felső holtponti jeladó mizéria ért utol. rádugtam gépre, három hibakódom volt, kettő a szokásos izzítás, meg a kuplung pedál kapcsoló. a harmadik meg egy "water temperature signal??" (kódját nem jegyeztem meg) vagy mi volt. ennél írta is, hogy mil kapcsolt. itt még mindig a jeladóra gondoltam, de a hibák törlése után 2-ik próbára indult, és azóta is megy. mégis csak az általam meg nem jegyzett hibakód által behatárolható hiba okozhatta ezt? tudom, ez így szar, hogy nem jegyeztem meg, de talán csak tudja valaki fejből..
Dawnrazor2014-02-12 08:58:21 // 47505
Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki hogy 2007-es 147 Alfában hol találom az ablakmosó szivattyút? A csatlakozója kicsúszott (amit megtaláltam) de nem találom a helyét. :D Esetleg képet tudnátok-e küldeni róla? :)

Köszönöm előre is!
Csaba2014-02-11 21:09:01 // 47504
azért kompressziót csak tudnak mérni.
mreni2014-02-11 19:59:51 // 47503
ezek a tények :)
nem a spórolás miatt gondolom így(mert ugye 166nál nem lehet spórolni:)),hanem mert nem gondolom hogy 5évnél tovább nálam maradna és azt sem hogy egy jó középkategóriás anyag ne bírna ki ettől még jóval többet is.
GTPeti2014-02-11 19:56:42 // 47502
"10éves autóról van szó,amivel ugye én sem tervezek 5évnél tovább" Ez nagyban megkönnyíti az életet, az biztos.
Az Uno-m lassan 26 lesz. :)
mreni2014-02-11 19:52:35 // 47501
ez valóban így van,érdemes figyelni a felhasznált anyagok minőségére, én személy szerint megpróbálom megtalálni az "aranyközép utat",mert ugye azt is érdemes szem előtt tartani hogy 10éves autóról van szó,amivel ugye én sem tervezek 5évnél tovább, így szerintem nem érdemes megvenni a legprofibb anyagokat súlyos pénzekért.
GTPeti2014-02-11 19:39:23 // 47500
Korrózió szempontjából egy nagyon veszélyes dolog. Lásd 156 fenéklemeze...
Akkusztikailag világos, hogy jó. Hogy működjön, ahhoz az kell, hogy sokkal jobban legyen konzerválva a bitumen alatt a lemez, mint pl. gyárilag volt. (Na ez nem egy nagy teljesítmény...) Nem lehelletnyi alapozóra van szükség, hanem modern, lehetőleg epoxis szerekre. (Ez az, amit nem tart a sarki festékbolt. Sokkal inkább a .de végződésű webshopok.) Szerintem.
mreni2014-02-11 19:26:30 // 47499
nekem van 3mm-es bitulapom valószínű azt kap majd a 66,tető,ajtók,padlólemez(felületkezelést követően :)) és a hátsó ülések mögött is behúzom,ha marad anyag. :D

156-nál csak az ajtókat csináltam meg és a hátsó ülés mögötti részt,de érezhető a különbség
gecsa2014-02-11 18:43:51 // 47498
a google rengeteg cuccot dob ki.. :D
D-312014-02-11 18:41:59 // 47497
Sziasztok van egy számomra megoldhatatlan kérdésem, de remélem valaki tud rá válaszolni.
33.17 ie boxer 95 kw-os. aproblémám az,hogy üzemanyag és szikra van mégis csak 1-henger müködik ez mitöl lehet.Uj gyertyák-kábelek-fedél-rotor. Kint van szikra de ha beteszem nem tudom?a fecskendök szépen dolgoznak,sajnos ha kérdezem akörnyékbeli szerelöket kiül arémület az arcukra,ezért kérnék segitséget töletek,hogy ajavitással merre induljak.Meg köszönném ha valaki tudna segiteni!!!
Mr. Z2014-02-11 16:30:41 // 47495
Hát én nem a montecarlo rally-ra készülök, hogy számítson minden gramm. Majd ha lesz egy hétvégi hobbi V6-om abból kiszedem még az ablakmosót is, meg a kárpitokat :)
gecsa2014-02-11 16:16:05 // 47494
ezen én is gondolkoztam már, de ezek az anyagok nekem túl nehezek.. :D
ervin2014-02-11 15:13:06 // 47493
Sziasztok!

Próbáltam a hibajelenségemet visszakeresni a fórumban, de kis megerősítést kérnék:

Az a tünet, hogy a TS motor hidegen erőtlen, aztán pár km és melegedés után mintha gombnyomásra visszatérne bele az élet, az gyújtótrafó hiba? (gyertyák újak, LMM volt takarítva)
A hibafeltárást pedig úgy érdemes végezni, hogy hidegindítás után megnézni, melyik hengerben benzinesek a gyertyák, illetve kivéve a trafó-gyertya egységet, megnézni van-e szikra indítózva?

Köszi
Ervin
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak