Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

ivady2011-07-10 21:18:09 // 35121
Sziasztok, új vagyok köztetek, így elnézést ha rosszat kérdezek rossz helyen!

Elvesztem a kommentek rengetegében és nem is jutottam előrébb.
A 2000-es évjáratú 156 2.0 TS Alfám műszakija a napokban lejár és el szeretném vinni egy műhelybe rendbe rakatni, van rajta bőven tennivaló, aztán levizsgáztatni.

Tudtok valakit ajánlani Budapesten? Egyébként Szentendrén lakom, ha van közelebbi is az még jobb lenne. Mindenképpen olyat keresnék, akihez hosszabb távon tudnék járni, értsen hozzá és normális áron dolgozzon.

Előre is köszönöm a segítséget!
Poló2011-07-10 12:45:48 // 35120
Nehogy úgy járj, mint Dévid, neki már a második szívócső durrant szét az autójában :(

Az enyém is szokott fulladozni hidegen. Elindítom, a fordulat beállna 1000 környékére, aztán elkezd dadogni a motor, a fordulat leesik 400 környékére, a motor le akar fulladni. Nem kínzom, inkább leállítom. Indítok egy újat és minden jó. De az enyém nem durrog bele a szívócsőbe.
Azt vettem észre, hogy a rossz minőségű benzintől csinálja. Az utóbbi időben nem volt ilyen gondom, a múltkor a Selénia rallyról hazajövet egy MOL kúton tankoltam, most csinálja megint. Ha 100-as benzint teszek bele, akkor nincs gond. Ha OMV-nél vagy Shellnél tankolok, akkor ritkán jön csak elő ez a probléma. Ja, és külföldi üzemanyaggal se csinálta sosem, még a szlovákkal sem...
Gabesz2011-07-10 12:42:12 // 35119
Nekem is ugyan ez a helyzet :D Nálam is volt gyertyacsere, ugyan úgy csinálja. Szóljatok, ha valakinél megoldódik. Egy ultrahangos injektor tisztitás mennyibe kerül?
Alfa_156_lapi2011-07-10 12:07:35 // 35118
Én is majdnem ezzel küzdök, de nem ennyire tré a helyzet. Csak csont hideg motorindításnál jelentkezik és nem mindig durrog, de olyan mintha nem járna minden henger, néha egyet-egyet durrogott csak, olyan mintha nem kapna benzint rendesen. A pedált pumpálgatva kb. 10 mp elteltével felpörög 2500-3000-ig és fokozatosan helyreáll a helyzet. Nagyon picit melegszik és minden oké.El sem tudtam képzelni mi lehet. Gondoltam gyertyákra, kicseréltük, probléma megmaradt. Gondoltunk hőjeladóra (ami állítólag érzi a hideg-meleg motor különbséget és így adja a megfelelő benzint.) kicseréltük.Probléma megmaradt.
A trafó lehet, hogy jó ötlet. Jövő héten megnézetem villanyossal, remélem megoldódik kicsiből..:-)
Gabi862011-07-10 10:53:45 // 35117
Sziasztok!

esedékes lenne egy kis motor "felújítás", csak nem tudom kihez kellene vinni a gépet. Komplett vezérlés cserére gondolta, meg egyúttal a szűrők cseréjére is. Miskolcon, vagy annak környékén ismertek valami jó szerelőt, aki jól dolgozik és fordulhatok hozzá bizalommal?
pepperino2011-07-09 19:29:04 // 35116
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. A verda (147) világítása szórakozik velem. Leveszem a gyújtást, kiveszem a kulcsot és kb. fél perc múlva világít a két tompított. Ha gyújtáson hagyom, akkor nem kapcsol fel a világítás. A reléjét cseréltem, nem az a baj. Hazakísérő fény sem lehet, próbáltam. De akkor mi???
ötödik Béla2011-07-09 19:06:20 // 35115
Sziasztok! Egy ismerősömnek van egy 2.5 V6 166-osa. Megállt az autójában a váltó. Szeretné felújítatni, bontott váltóról hallani sem akar. Van valakinek valamiféle ötlete, tanácsa, tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha valakit tudnátok ajánlani a felújítás elvégzéséhez, azt szívesen vennénk. Előre is köszi!
Piritu - 1.000.0002011-07-09 18:23:54 // 35114
Köszi sikerült :-)
mreni2011-07-09 16:07:07 // 35113
a nyomócsövet lehúzod valahol(szervóolaj hűtőnél pl) ,ott le tudod engedni az olajat belőle,én át szoktam mosni,vagyis vissza a csövet öntök bele friss olajat,kitekergetem a kormányt jobbra,balra és megint leengedem...
Piritu - 1.000.0002011-07-09 15:56:30 // 35112
Gyors segítség kéne!
Hogyan kell a kormány szervóban kicserélni az olajat? Kicsit fekete és holnap mennénk nyaralni.
Fairlane2011-07-08 13:13:02 // 35111
8V TS-ben egyszerre gyújt a két egyforma gyertya.
16V-ben sorban egymás után a két különböző méretű.
Liquid2011-07-08 13:11:48 // 35110
valami olyasmi, asszem az 1-4 és a 2-3 hengereknek van külön 2-2 trafója. egy trafó 1 nagyot és 1 kis gyertyát gyújt egyidőben
mesa2011-07-08 12:37:57 // 35109
Köszi, ez is érdekes. Furán vannak ezek a trafók bekötve, talán mintha kettőt gyújtana egyszerre -a kábelezés alapján?!
Poseidon2011-07-08 11:12:58 // 35108
Sziasztok!

Keresem 1998-as 156 2.0 16V TS-hez az alábbi dolgokat:

* Önindító
* Generátor (azt hiszem 6-bordás tárcsával van (ha van ilyen), 4-essel biztos nem)
* Légtömegmennyiség-mérő

Ha valakinek lenne a fentiek közül olcsón jó állapotú vagy új darabja eladó, nagyon kérem jelentkezzen (lehet mobilon is, mert sűrgős). Sajnos nincs nagy keretem ezekre és eléggé baj, hogy most kell cserélni őket kb. egyben. Ráadásul valahol még a kipufogóm is defektes és az alapjárati motoromban sem vagyok teljesen biztos...

Köszi,

Gabriel
Kareszka19842011-07-08 10:04:38 // 35107
diagnosztika megmutassa szerintem :)
Cs.Alfa2011-07-08 09:08:20 // 35106
Alapjáraton dadog a motor....lambdaszonda? A légtömegmérő új,alapjárati moci tiszta.
stukker19872011-07-08 04:11:19 // 35104
Akkor még annyi kérdésem lenne, hogy egy a nagyszervízhez szükséges alkatrészeket honnan lehetne olcsón beszerezni?

Köszönöm!
Kn[.]xX2011-07-07 21:43:24 // 35103
a cikk alján van egy ajánlás: http://www.alfaamore.hu/hirek/elaforg
stukker19872011-07-07 21:40:43 // 35102
Sziasztok!

Alapvető problémám lenne!

Olajat és szűrőszettet szeretnék venni 159-es Alfához!

Milyet ajánlotok és mennyibe kerülne?!
Dzsozy2011-07-07 17:28:52 // 35101
Nem is tudom,de valaki küzdött ezzel a problémával egy két hete. Két kocsimnál volt hasonló jelenség. A 155-ben az egyik trafó mondta fel a szolgálatot. Szikra-gyújtás volt, csak a másik trafóról. Ugye milyen jó a TWIN SPARK! A 166-ban meg szintén zenész, reggeli hidegindítás, hörög,mintha 3 henger menne,lefullad. Újra indítás kemény gáz, és felpörög. Ezt a hibát egy ultrahangos injektor tisztítás oldotta meg!
Zselé2011-07-06 15:42:46 // 35100
hát a tuti az lesz, ha berakom és működik szépen.. minden esetre ha nem engedi fel ilyen életveszélyes magas nyomásra, az már előrelépés, na meg a hűtővizem se melegszik a dugóba 100 fokig, és onnan vissza, mikor megjön a nagy venti :D
MikeTheDevil2011-07-06 15:39:56 // 35099
Hali!
Mi a különbség az 1.4-1.6 vezérműtengely sablon és az 1.8-2.0 sablona között? üdv! Mike
Totti2011-07-06 15:35:17 // 35098
Na akkor megoldódott ! Nálam viszont oké az előtét ellenállás!
Zselé2011-07-06 15:31:51 // 35097
Úgy tűnik megvan a baj, hátha segít másnak is!

Megint voltam a klímásnál, a múltkor 15Barra töltötte.. most ahogy bekapcsoltam a klímát, felugrott 30Barra a nyomás megint! A ventilátor nem indult egyből (azt már tudtam, hogy a kis fokozatom nem működik, csak a nagy), amikor megy a venti, szépen visszaveszi a nyomást is.. azért nem megy a kis fokozatom, mert elhalt az előtét ellenállás, ezt kell cserélni! Így most mindig felengedi nagy nyomásra, és onnan vesz vissza, ha indul a nagy fokozat, viszont ha túl nagy a nyomás, a nyomásszabályzó nem engedi működni!
mesa2011-07-06 11:54:32 // 35096
Azt még hozzá kell tegyem, hiv. szervízben jártam, ahol csak későbbi időpontra tudták volna vállalni, és azt is hozzá tették, hogy sok időbe telik :P A többit pedig én gondoltam hozzá.
mesa2011-07-06 11:51:14 // 35095
Segítséget szeretnék kérni, hátha találkoztatok már ilyen problémával!

A jelenség annyi, hogy amikor beindítom az autót (csak hideg motornál) szinte azonnal leáll.Van hogy egész normálisnak tűnik a fordulat, aztán lejjebb esik, végül befullad. Előtte van hogy durrog is a légszűrőházba. 2-3 indítózás után viszonylag rendbe jön, ha várok egy ideig vele, akkor majdnem normálisan lehet vele közlekedni

Computerrel rá néztem, dobott egy P0220-as hibát, ami ha jól emlékszem el.gázpedál érték hiba, de nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán összefüggésben van-e a hideg motoros indításkori mizériával. Az biztos, hogy a laptopomon a diagram szerint a pedál lenyomási szög helyes!
Nem tudom mit kellene még megnézni, levegő hőmérsékletre 49,5 °C-ot írta, mi nekem szembe tűnt, de akár ez is lehetséges a motortérben...

Tehát összegezve, hideg indításkor van a probléma, ami a motor melegedésével teljes mértékben eltűnik, persze a legfontosabb, hogy nem lehet vele elindulni, és kellemetlen, mert a környékén aki hallja, rögtön mondja magában a szokásos elítélő szöveget

Amiket külföldi fórumokon találtam hasonló esetre, ott vízhőfok jeladó, LMM, lambda szokott említésekben előfordulni. Van Laptop, ha van támpont, mit nézzek meg, akkor azt meg tudom tenni...

Békesség kedvéért most nem járok a kocsival :(
Totti2011-07-06 11:51:05 // 35094
Szerintem nálad is működni fog! Nálunk a csere amugy is aktuális lett volna nem ez volt a fő oka !
Zselé2011-07-06 11:49:03 // 35093
remélem bejön nálam is, inkább együtt élek ezzel a beállítással, minthogy én is kicseréljek mindent! :D Köszi még1x!! ;)
Totti2011-07-06 11:36:03 // 35092
Passz! Nálunk ki lett cserélve minden hűtő újra lett töltve ugyan úgy jó volt pár napig aztán ugyan úgy el kezdte mint neked ! De ezzel a trükkel a legmelegebbe is simán megy!
Zselé2011-07-06 11:33:15 // 35091
Köszi, ezt kipróbálom! De azért érdekes a dolog... nem tudod miért csinálja ezt?
Totti2011-07-06 11:09:32 // 35090
Próbáld meg úgy hogy 21 fokra áldatod és a ventit 2 -es állásba és úgy kapcsold a klimát be! Mikor már megy utána már lehet hidegebbre csak az indításnál legyen így mindig és akkor oké lesz ! Nálunk az 56 nál ugyan ez a szitu van volt! Ezzel a trükkel hibátlanul működik!
bega19862011-07-06 11:05:04 // 35089
Megoldódott, admirális segítségével :) köszi
Zselé2011-07-05 22:26:16 // 35088
Sziasztok!

156-osomban kb. egy hónapja kezdte azt a klíma, hogy bekapcsolom, és erre néha ki-be kapcsolgat magától (kattog, gondolom a kompresszort kapcsolgatja, mert a fordulatszámon is látszik). Elvittem egy klímáshoz, aki azt mondta, hogy a megfelelő 15 helyett 30 bar nyomás van benne, és a nyomásszabályzó szelep kapcsolgat.. lefejtette, feltöltötte normálisan, használtam egyszer, minden oké, még egyszer, megint jó, ma megint bekapcsoltam volna, és megint kezdi a kapcsolgatást, mint régen..

van ötlete valakinek?
Németh Laci2011-07-05 21:25:11 // 35087
sorry, akkor átdobom oda ! - én kérek elnézést ! :)
Piritu - 1.000.0002011-07-05 21:17:44 // 35086
a témára van külön rendszámos topik :-)
Németh Laci2011-07-05 21:06:13 // 35085
Sziasztok,

Tudna nekem abban valaki segíteni, hogy hogyan is juthatnék hozzá matrica rendszámhoz !
- mert a neten olvastam ezt azt, de nem mondhatnám hogy letisztult a kép bennem...
Köszi
bega19862011-07-05 20:58:35 // 35084
Sziasztok. Kis segítség kellene, tudja valaki hogyan lehet leszedni 156-on a manuális hátsó ablakemelőt az ablakról?
Piritu - 1.000.0002011-07-05 20:11:25 // 35083
Ki kell olvasni az számítógépet és az megmondja hogy mi a baj. Vészüzemben működik a Vas azért nem reagál rendesen.
Attya2011-07-05 19:52:43 // 35082
sziasztok!az a problémám,h van egy 156 1.9 jtd-m és világít a befecskendezés jelzésem a fordulatszám méronél + ha lenyomom a gáz pedált csak a felénél kezd regálni az autom.MI LEHET A GONDJA?SEGíTSETEK LéGYSZI!megkoszonném
Kareszka19842011-07-05 19:09:45 // 35081
kibontotam ma hátul...waze egy kisebb párna nagyságú szivacs volt begyürve a tornyok fölé :D nem raktam vissza, most menet közben majd fülelek, hátha csillapítottak valamit azok a szivacsok. Megfogtam a tornyok tetejét, fater pedig a sárvédőnél fogva elkezdete le/fel emelgetni a kocsit és érezni picike "kopogást". Lehet az úton ezt hatékonyabb lenne letesztelni, de ugyebár hajtás közben nemigazán tudok hátra mászni :) na majd...
Amúgy ha nem nagy tétel kicserélni, lehet okosabb lenne lengőkarcsere előtt beiktatni ezt a toronycsapágy cserét...
Rolee1562011-07-04 23:56:42 // 35080
Értem!:)
Kareszka19842011-07-04 22:23:16 // 35079
na majd holnap... :)
Kareszka19842011-07-04 22:12:04 // 35077
lepattintós, csavarhúzóval alányúlva rásegitős szisztémával? :)
mreni2011-07-04 22:10:48 // 35076
de azt a kupakot le tudod venni
Kareszka19842011-07-04 21:55:51 // 35075
de elől nekem a tornyoknál műanyag a közepe...hátul pedig televan nyomva valami szivaccsal, még sosem bontottam ki onnan...
egy fotó a toronymerevitő épitésről, amin látszódik a teteje:
Kareszka19842011-07-04 21:49:59 // 35074
hmmm..utánnanézünk...köszi :)
mreni2011-07-04 21:47:57 // 35073
pl felnyitod a géptetőt és kitekered koppra a kormányt jobbra balra,meg f@szául megnyomkodjátok az elejét hogy koppan-e,illetve mennyit mozog a csapágy.
Vagy egy szakit beültetsz és viszed egy kört,elég jellegzetes hangja van:)
Kareszka19842011-07-04 21:43:55 // 35072
és..azt..hogz tudom lecsekkolni anélkül, hogy szétbontanám "csöcsig"??? :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak