Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Vader (a Gróf)2008-02-18 17:26:48 // 19442
ePER...
Csak nekem új??????
Ferke2008-02-18 16:50:50 // 19441
A + és a - jelet egyszerre nyomod kb 20 mp-ig.:)
Selmak2008-02-18 16:11:08 // 19440
Face liftes 156 mJTD ben szvsz LE függetlenül VTG turbó van.
Csaszi2008-02-18 15:28:59 // 19439
A turbót illetően foggalmam sincs, milyen! Minden esetre meglepődnék, ha változó geometiás lenne!
A légszűrő kb 5000 km-el ezelőtt lett cserélve. Szerintem ez is pipa.
A légtömegmérő meg már nem az első ötlet! Ma kiderül, mert 4-re viszem kiolvastatni a hibákat!

Az egész marhasára visszatérve, nem érdekes az egész! Nem értettem a poént, mert túl érzékenyen érintett a dolog (talán érthető okokból), meg hát nem is értek hozzá!

Mindegy!!

Köszi mindenkinek a segítséget! Este írom majd, hogy mire jutottunk!

Ha már itt tartunk: Hogyan lehet az info centeren nullázni a service intervallum kijelzést?
kertecs2008-02-18 14:59:46 // 19438
Szerintem amit Wickey írt az vicces : )

Sőt ezt jelezte is, h nem komoly...
Youri2008-02-18 13:48:43 // 19437
Felénk is mindenki így mondja,és még nem röhögött senki ezért....Pedig mennyire fontos dolog ez:-((
Kau2008-02-18 12:32:58 // 19436
Csaszi védelmében mondom, hogy felénk is úgy mondják, hogy "kapcsol a turbó" Mégis mindenki érti miről van szó és nem egy kapcsolóról beszélünk...
Robi2008-02-18 12:29:59 // 19435
Amúgy nincs sok értelme találgatni, ha a légtömegmérő csatijának lehúzásától nem változik semmi, akkor ki kell olvasni a hibakódokat.
Robi2008-02-18 12:27:38 // 19434
Az első számú gyanúsított a légtömegmérő.
Ezen kívül:
- Légszűrőd tiszta?
- Változó geometriás turbód van. A változtatható szögű terelőlapátok be tudnak ragadni a koromtól, elvileg akár attól is lehetne.
Csaszi2008-02-18 09:19:51 // 19433
A problémám továbbra is ua. És bár sokat nem segített a kollega a kérdésben, legalább jól felcseszte az agyam a derék hsz-el! Egy programozó sem röhögi ki az ismerősét, ha az segítséget kér és ezt éppen a maga kis logikájával ajda elő! ("Jött valami hibaüzenet, aztán meg nem csinált semmit!")
De nyilván van egy halom olyan szakma (nyilván mindegyik), amihez az ember nem ért konkrétan, ezért aztán segítségre szorul! Az életbe soha nem kérnék segítséget attól, aki előbb jól kiröhög, aztán valami fas. beszólással tetézi a dolgot, végül a problémához egy k.va szót sem szól!

Nem érdekes!

Hagyjuk!

Egyébként Ferke örülnék, ha értenék hozzá, de sajna nem! :(
A turbó, meg BEKAPCSOL! BAZTZZ!!!!! :) Szakadjon meg, aki nem érti, hogy miről beszélek!! :))))
Ferke2008-02-17 22:28:04 // 19432
Szerintem nem értette félre. Csak hajlamos az ember kiakadni, amikor a 3mill körüli vassal az ember nem mer a gyerekkel nulla fokban elindulni, mert az épp megbízhatatlan, és eközben a "help" helyett a más (akár hozzáértő) által is gyakran használt kifejezéseken megy a kattogás...:(
Robi2008-02-17 20:31:48 // 19431
Valamit félreértettél. Azért röhögnek rajtad, mert azt írtad, hogy "kapcsol a turbó". Mintha lenne egy kurvanagy billenőkapcsoló a műszerfalon, amit ha bekapcsolsz, akkor kapcsol a turbó. :) Meg kell, hogy mondjam, hogy ettől a kifejezéstől engem is kirázott a hideg. :)

Apró háttérinformáció, hogy a turbó még alapjáraton is működik, csak még nem képes túlnyomást létrehozni, mivel kevés a kipufogógáz. Nagyjából a turbó kipufogó oldalának méretétől függ, hogy milyen fordulaton kezd el rendes mennyiséget tölteni.
147Smz2008-02-17 19:31:33 // 19430
Én WD-40-nel fújkáltam több helyen a zsanérokat és azóta nem nyekereg. Mondjuk csak nagyon nagy hidegben, egész estés álldogálás után nyikorgott eddig is.
Csaszi2008-02-17 14:48:34 // 19429
Olvassál már utána bakker! Annyira hülye nem vagyok, hogy alapjárattól várjam a turbót!
???
Gery832008-02-17 14:03:55 // 19428
Sziasztok!

Tud nekem esetleg valaki segíteni?
Ezt a szelepfedelet kellene megheggeszteni, adnám hozzá a hiányzó részt is.
Tud valaki tehetséges aluheggesztőt bp környékén?



Köszi!
Grando2008-02-17 12:16:39 // 19427
Az unixnál fent van az alkatrészlistán a Meat&Doria LMM. Ez 30 rongy körül van. Csak a doboza más, és ez "csak" a betét, cső nélkül. Amúgy Bosch ez is. ;)))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2008-02-17 12:10:55 // 19426
nos igen 3000-ben gondolkodom,de ezt dobta a gép.Amugy feeling akart venni én csak asszisztáltam,de tanulságos volt.Csak ne lenne ilyen szép az a dög.Amugy csak arra a tipusra cserélném a 64-est.
Don Gombóc2008-02-17 09:57:19 // 19425
Sokan elakarják adni mert eléggé drága hozzá a cucc, bár meg lehet szerezni a fontosabb dolgokat olcsón is. Költeni meg nem hajlandóak rá.Amit próbáltál az is igényelte volna már az LMM cserét. Az 60 ropi, és biztos eltántorította a gazdáját. Ezért légy résen. Inkább családi autónak javasolnám nem a mindennapi több száz kilométeres távokra mert akkor lehet rá költeni rendesen. Én már csak tudom. :) Bár a havi sok ezer kilométeres autókázásnál minden típusra szórni kell a pénzt. Ha már 166-ot nézel akkor a fogyasztást és egyéb költségeket figyelembe véve inkább 3 literest vegyél mert ugyanott vagy költségekben, teljesítményben meg plusz 30 paci.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2008-02-17 09:26:52 // 19424
tegnap elmentünk feeling kartárssal 166-ost nézni,lementünk a világ végére,lebeszélt találkozó,autókereskedés,150km.Nagyon szép 66-os,vajbőr stb,felnyitom a motorteret,és kiváncsiságból minden hátsó szándék nélkül kihuzom az olajnivót,megtörlöm majd ujra-kihuzom.Nem látok semmit.Na mondom biztos elszurtam valamit,végül is reggel van,biztos nem értek hozzá 2.5 v6 24 ilyenem nem volt még.Na ujra kihuzom,megint semmi-HÁT WAZZE EGY DEKA OLAJ SEM VOLT BENNE.Mutatom az eladónak nézzen már ide,kicsit lefehéredett,mi meg szép lassan elszivárogtunk,persze k mérgesen.
Na akkor nézzünk meg egy másikat,ne teljen a nap hiába,ugyancsak 2.5 v6 24 otomata 150 km-el visszafelé pest közelében.
Olaj van benne,motor meleg,akkor jöttek haza.Ez is ugymond szép állapotban,mondja a fazon probáljuk,nagyon megy.Na jo inditsuk be.Kérdezem e csávót-diesel?Nem nem ez benzines.Hát rémesen csörgött zörgött.Kikanyarodok az utcából nyomok egy kövéret,autó ugrik egyet majd másodikban megtorpan és elfogyott az erő!!!Semmi észtvesztő huzás, 5g vagy hasonló.Ettől is hamar elbucsuztunk.Leszögeztem hogy az én autóm nagyon jó.Biztos vannak k erős 166-osok,és imádom is őket,de nem egyszerü megtalálni.
Fészi2008-02-17 03:36:30 // 19423
Huhhhh lehet nekem is ez a gondom, csak tápra kéne rakni a turrrrótttt és már töltene alapjáraton is :D:D:D:D:D
Wickey2008-02-16 23:13:04 // 19422
Te. Ha csak 2000 fölött kapcsol a turbó, alatta meg semmi, akkor kösd állandó 12V-ra a turbót, hogy mindig be legyen kapcsolva :-P
Csaszi2008-02-16 22:20:04 // 19421
Szóval az van, hogy rádugva még nem lett semmire! Azt hittem, hogy az info centerről beszéltél!

Hova lenne érdemes elvinni szerintetek?
Ferke2008-02-15 17:03:29 // 19420
Legalább valamelyikre a kettő közül. De szerinem a fedélzetni nem hozza, max a gépre kötés. De ugye mondtad, hogy nem mutatott semmit. Lehet, hogy máshol kéne, más gépre kötni, nem tudom, ezt annyira nem vágom...:(
süsnye2008-02-15 16:27:37 // 19419
Én nem zsíroztam, hanem sprayvel próbáltam, az bevált. A spray jobb, mert mikor kifújod még híg, szal be tud folyni kis résekbe is, majd ott besűrűsödik.
mesa2008-02-15 15:47:07 // 19418
Gépzsírral próbáltam, de csak ideig-óráig működött. De ahogy látom itt másoknál bevált, lehet rosszul csináltam a bezsírzási műveletet? Én ugyan csak a határolóra raktam.
Hétvégén kap még egy esélyt.
süsnye2008-02-15 15:25:30 // 19417
Bezony, nekem is ilyen problémám volt és fújtam rá kenőcuccot (olyasmi, mint a WD40, csak iparibb :) ) és teljesen megszűnt, pedig már lassan 1 éve volt, hogy befújtam ;))
Bianco2008-02-15 14:57:30 // 19416
Grazie ! :-)
Kiskukac2008-02-15 14:56:37 // 19415
Akkor ügyi vagy:-)
Csaszi2008-02-15 14:44:17 // 19414
Amikor azt mondod, hogy hibát jelez, akkor mire gondolsz? Az info centerre, vagy egy service kopúterrációra?
Bianco2008-02-15 14:31:16 // 19413
Nem értetem félre!!!!!
Az enyém is kattogott... :-)))
Kiskukac2008-02-15 14:29:19 // 19412
Sztem az csak a nyikorgásra jó:)))
Bianco2008-02-15 14:26:52 // 19411
Tom,hogy hülye kérdés .....
,de próbáltad már a zsírt v olajat???
:-)))
Az enyémmel csodákat tett....
mesa2008-02-15 14:24:46 // 19410
Ajtó kattogásra nem tudtok valami gyógyírt ? :o

Annyira égés, ha kinyitnom az ajtót autós körökben. Leszárad a bőr a képemről, olyan mintha egy konzervdobozt hajtogatnék :(
A torx csavarokat meghúztam de semmi hatása.
Gondolom az ajtóhatároló kukás. Tudja valaki az OIE számát ?
Első-hátsó különbözik, nem lehet megcserélni ?
Ferke2008-02-15 14:21:30 // 19409
Szemből nézve jobb oldalon, az akksi előtt, kicsit lntebb van a légszűrőház. Abba megy bele egy bazinagy cső, és kb a biztitábla aljának vonalában van a LMM csatija.
Csaszi2008-02-15 14:06:38 // 19408
Ja, és bocs mindenkinek!

CSOKI!! Sziasztok! :)

Ez lemaradt a nagy sietségben! :)
Csaszi2008-02-15 14:05:58 // 19407
A füstölést nem tapasztaltam, de akár füstölhet is! Passzolom! Az a furi, hogy 2000 fölött húz, mint a disznó, ahogy bekapcsol a turbó!

hol van ez a csati, amit mondasz? És mit csináljak vele pontosan?
Ferke2008-02-15 14:00:31 // 19406
Szerintem a légtömegmértő ki kéne dobja a gép. Bár már semmin nem csodálkozom, azon sem, ha mégse dobja ki.
Próbáld meg azt, hogy elhúzod a csatiját!!! Akkor beáll egy alapértékre, aitől picit lomhább lesz, de nem így, ahogy most, csak épphogy.
Vaakumcsövek, IC cső rendben van? Nem füstöl eszeveszettül ilyenkor??
Csaszi2008-02-15 13:57:15 // 19405
Hát újabb fejlemény van a kocsimat illetően!

Szóval 2000 alatt hiába csinálok vele akármit is, semmi reakciója nincs! :(

Tegnap este egy kereszteződésben kiengedett egy fószer. Gondoltam, kicsit odalépek, hogy ne kelljen megállnia, 3-ból váltottam vissza 2-be, mert nagyon lelassítottam. Kikanyarodtam, kövér gáz, semmi, mintha rá se léptem volna a gázra! Rendben, akkor nyomatékosítom a lelkemnek, hogy szeretnék haladni, hát toltam neki egy padlót! Semmi! A fordulat 1500 és 1800 között volt, de mintha semmit se csináltam volna! Már azon gondolkoztam, hogy visszaváltok 1-be, de az már nagyon durva lett volna! Féltem, hogy szétküldöm a motort! Hát maradt a padló gáz. Nem hazudok, ha azt mondom, hogy jó 3-5 mp után érte el a 2000-t, persze onnantól már húzott (hogy bekapcsolt a turbó)! De addigra a mögöttem jövő 2 kocsinak kellett szinte teljesen megállnia! :(

MIIII VANNN???????

SEGÍTSETEK!!!!

Kaptam egy olyan fülest, hogy lehet a légtömeg mérő. Igaz ez? Ha igen, az mit kóstál? Ha nem, akkor meg mitől lehet ilyen? Mi baja a kicsikémnek???????

HELP!!!!
András bácsi2008-02-15 07:35:28 // 19404
Jó termosztáttal abban is közel vízssintes a mutató, és nem imbolyog.
Fészi2008-02-15 01:16:40 // 19403
Lehet nekem is termosztát csere kellene... lassan melegszik fel meg 75fokon van épphogy...
Wickey2008-02-14 23:55:02 // 19402
Ja. Még akkor is ha tökölődök 80-al a 2/A-n. Úgy 15 km után eléri a 85 fokot. :-)
azt viszont tartja stabilan, egészen az első városi dugóig, akkor 92 és 85 között pingpongozik, attól függően, hogy most éppen kapcsolt-e a ventillátor vagy nem. :-)
Robi2008-02-14 21:44:24 // 19401
Wickey JTD 156-osa is ugyanezt csinálta. Kicseréltem neki a termosztátot, azóta bemelegszik rendesen.
George Lownoise2008-02-14 20:45:18 // 19400
Sziasztok srácok. Volna egy barátomnak egy 155-ös bontásra motornélkül.
Ha valakit érdekelne itt a száma. Gábor:30-511-8962
petya822008-02-14 20:29:31 // 19399
Köszi a tippeket,átnézem holnap a rendszert
Dzsozy2008-02-14 18:55:34 // 19398
Hát nem vagyok szaki, de szerintem elég kevés az a 70c fok. Én egy műszert vezettem be a fülkébe és úgy mértem meg a víz hőfokát menet közben. Takarom a hűtő egy darabját. A helyedben lehet, hogy beméretném a "gombát", mielőtt vennék súlyos ezrekért egy termosztátot, főleg úgy, hogy lassan jön a tavasz.
bialcsabi2008-02-14 18:42:50 // 19397
Köszönöm !!!
Poló2008-02-14 18:39:16 // 19396
A dízel asszem nem megy fel 90-ig ilyen hidegben, de a 70 se jó neki. 80 fölött szokott lenni egy picivel. Én a helyedben megvárnám a jó időt, ha akkor sem megy feljebb, akkor csere, ha feljebb megy, akkor majd jövő tél előtt csere.
bialcsabi2008-02-14 18:37:05 // 19395
Köszi Dzsozy, én is gondoltam rá, de igaziból az a kérdésem, hogy itt az Alfánál is 90 körül kellene lenni a hőnek vagy mondjuk a 156-os a 70-et szereti...
Szóval, hogy kell cserélni, v. ha nem zavar maradhat...?
Nem vagyok ám ennyire hülye, csak ma v.hogy nehezen fogalmazok... :-(
Dzsozy2008-02-14 18:30:53 // 19394
Üdv a Termosztátot Cserélők Clubbjában! :)))
Dzsozy2008-02-14 18:28:29 // 19393
Hát már sokszor megfordult a fejemben, hogy márkát cserélek (alig mertem leírni) de valahogy az a fránya ALFA FÍLIG! Hát vezérlésmódosító és termosztát csere mellett belefér egy lambdaszonda is. Mi az nekem, hogy az a jó ........ :) Vez.módosító:mivel enyhén kopogós a hangja alapjáraton, bár nem vészes ( olajcsere + restore motorfelújító után). Termosztát: szét fagy a belem 50km után is, mivel nem megy fel a víz hőfoka 55-60C fok fölé sem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak