Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

147jtd2008-08-04 13:19:27 // 21442
gyárilag nem volt benne, de elég sok tipusnál olvastam, hogy csak egy kart kell betenni a csoki az ott van.. kérdés az oalszok is ugy gondolkoztak e?


időm meg épp lenne:-P
Jata2008-08-04 12:44:19 // 21441
Igen.Az alfák söt az autók többsége egy tartályt használ a fékhetz és a kuplunghoz. Sztem a munkahengeredbe fosta el magát a karmantyu.Vagy most kezdi elfosni. Ha szerencséd van megtudod karmantyúzni de sztem érdemes ujjat beszerezni.
csocsi2008-08-04 11:14:37 // 21440
Ha ki volt építve akkor igen, meg némi idő.
pepel2008-08-04 11:07:00 // 21439
nekem is több mint 200
147jtd2008-08-04 10:48:41 // 21438
Sziasztok,

szeretnék 147 be utólag tempomatot beszerelni.
Elég csak a kar hozzá?

illetve ha ha valaki csinált ilyet, minden tapasztalatot szivesen veszek.

kösz.
Norc2008-08-03 21:26:13 // 21437
Üdv mindenkinek.
Havernak a 155-ösén kilyukadt a hűtő, ha volna valakinek egy használható elfekvőben, írjon légyszi. 2.0 st 16v mocis a gép.
EngineCoffeeTables2008-08-03 13:56:45 // 21436
A gtv-nél a kuplung nem bowdenos hanem hidraulikus.
És az lehetséges hogy a fékrendszerre van kötve? Mert nekem folyamatosan kell utánatöltenem a fékolajat de a fékrendszeren nem találtunk folyást sehol.A kuplungot mozgató munkahenger alatt viszont elég sok az olajsár. Elöször a váltóolaj szökésére gondoltam de az inkább csak az alján lenne jellemző viszont ez a munkahenger a váltó tetején van és alóla kezdődik az olajsár.
Liquid2008-08-02 22:48:29 // 21435
Üdv a klubban! :)
HátvédRomeo2008-08-02 20:54:21 // 21434
Közel lenne 1értelmű hozzá járnék. Nekem 300 km oda-vissza. De ha egyenesbe jövök, és lábán elmegy ha gondom lesz, amit én nem tudok megjavítani, ott köt ki a Bestia is.
Hardy2008-08-02 20:47:42 // 21433
Ja, mint egy patika, mintha nem is autókat szerelnének, hanem mondjuk számítógépeket. Nem véletlenül járunk hozzá elég sokan.
HátvédRomeo2008-08-02 20:11:22 // 21432
Hoppá-hoppá ez már fejlett technika. :))
pepel2008-08-02 09:49:23 // 21431
Helló mindenkinek,csütörtökön voltam vezérműszíjat cseréltetni Csörinél,még ma is le vagyok döbbenve azon a szakértelmen,renden és tisztaságon,ami az ő műhelyükben uralkodik,mindenkinek csak ajánlani tudom őket.
Gonosztevő2008-08-02 09:31:54 // 21430
Hello!
Nem vigasztaltál meg az bizti,de azért köszi! Don Gomboc szerint 99%,hogy LMM, mert megtorpan 3-4000között és utána lassan észheztér!
Irány kiolvastatni majd megmondja a gép! Köszi!
Jata2008-08-02 08:17:58 // 21429
Ahogy fater is irta nincs légtelenítö csavar.Annak látszó tárgy van.Ojan mintha zsirzó gomb lenne.Müanyag az egész.Megnéztem a lecserélt kinyomót és azon is így vannak a dolgok.Uhhogy vmi herkentyű kell biztos...
lausz2008-08-02 06:02:58 // 21428
nincs légtelenítő csavar mint a féknél!
HátvédRomeo2008-08-02 02:41:55 // 21427
Gyere a boxer topicba! Kérdezz ott!! Ird le mi nem műkszik, meg mi mit csinál másképp és segítünk.
Amit tutti összekevertek az a első fényszórok. Hadd találjam ki a lámpa irányjelzőt az irnyjelző lámpát játszik. Na ekkor fordítva dugták össze a csatiját. Hátul meg a test kábelt nem rögzítették rendesen az egyik tőcsavarra, és azért ösze vissza kattog meg villog a lámpa.
Ezt általába összekeverik még szerelők is. Azt mosák kezüket. jártam így.
----> Boxer Topic!! :)))
HátvédRomeo2008-08-02 02:35:15 // 21426
Hát-hát. Ha minden igaz van valami csavar féle, meg tuszkolja valaki a kuplungot, még nem jön a lólé buborék mentesen. Valahogy így kell. Féket csináltam, kuplungot batár régen. Még faterral gyerek koromban.
Sokat nem segítettem, valaki tisztábban elmondja.
Hari2008-08-02 00:25:33 // 21425
Szia! Van egy rossz hirem! Ez tényleg a befecskendező rendszer hibáját jelző ikon!
Hibája ?! .....nagyon sok minden lehet. Ezt igy megmondani szinte képtelenség! Talán, lehet a : - légtömegmérő, vagy a másik főbűnös a lamdaszonda. De ezenkívül még a kopogás érzékelő (2 db), a főtengely helyzet szenzor, a vízhőfokjeladó, a elektromos gp. jeladó, a folytószelep motor/ poti, aktivszenes gázrecirkulácios szelep. ...na most akkor melyik? Mást nem tudsz tenni --> irány a műhely --> kiolvasás -->hibaelhárítás.
Tudom, hogy most nem vígasztaltalak meg, de ez van. :-)
Jata2008-08-01 20:51:19 // 21424
Na Cartársak!!!! HOGYAN KELL LELÉGTELENÍTENI A KUPLUNGMUNKAHENGERT??? 99es 156 1,6 TS!!! Kinyomót cseréltem! HELP!!!
Gonosztevő2008-08-01 20:40:47 // 21423
Sziasztok!

Régebben irtam,hogy 3-4000közt rángatott picit a 166(2.0 V6 turbo)
Most viszont kirakta nekem ezt a jelet,(bal alsó)könyve szerint,befecskendezési hiba amit eltárolt,auto menet teljesítménye nem változott,talán azota nem dadog be annyira!Mi okozhatja ezt a hibát?


Tudom,persze, gépet rá azt kiderül,de addig is idegesít hogy mi a csuda okozhatja! Valaki esetleg járt már így?
karnyo2008-07-31 18:13:13 // 21422
Sziasztok!
Nem tudtok véletlenül egy elektromos szakit, aki a 33-omat rendberakná elektrónikailag(a karosszéria javítás összekuszálta a lelki világát)
elöre is köszi
Karnyo
Jata2008-07-31 17:37:18 // 21421
Hát ja! :( Nekem is gyanus az a szar! Átnézem a holtpontit meg a ford szám jeladót is! Meg belemászok megint nyakig!
András bácsi2008-07-31 17:34:02 // 21420
Még mindig nem? Jeladók még egyszer, meg az az utólagos riasztó is gyanús.
Jata2008-07-31 17:23:25 // 21419
Halo Alfások! Pár napja raktam össze egy 1,6 Ts-t és az istenért nem akar elindulni.Csapágyaztam,gyűrűztem,gyertyákat cseréltem,hengerfejtöm csere sikolás stb.Szal majdnem komplett generál. Na ott tartok hogy indulnia kéne de nem teszi. Teker de nem pöffenik még egy jangyafasznyit se. Jolenne vmi szaki felhivna ezügyben vagy irnátok vmit! Elöre is THX!
Vili2008-07-30 16:07:20 // 21418
Nem a klimahütőt hanem a vízhűtőt kellet kimosni,így sokkal jobb a ventillátor teljesitménye,s mivel jobban hűt alacsonyabb a gáz hőmérséklete és alacsonyabb a nyomás is.
Karakot2008-07-30 11:57:24 // 21417
Köszi a tanácsot. Érdekes dolog. Biztos, hogy segít a jobb hőátadásnak, ha tiszta kívül a klímahűtő, de hogy hogyan van ez hatással a nyomásra, azt nem igazán értem.
Vili2008-07-30 09:08:26 // 21416
Hali!
Most töltettem én is klimát és csak egy apróság,hátha segít.
Feltöltés után tettem pár kört és visszamentem,hogy szerintem nem hűt rendesen.Megmérte a szaki nyomást a rendszerben és kb30%-al nagyobb volt a normálisnál!Azt mondta mossam ki a vízhűtő bordáiból a retket és jó lesz.Gondoltam ez kajli hisz nem melegszik a gép.De ráértem lebontottam a műanyagokat zárhidról (6csavar)meg a klima hűtő 2felső csavarját megdöntöttem picit előre így befért a kerti slag és mosogattam,áztattam kb félórát.
Nem tűnt fel,hogy nagyon dzsuvás lett volna,de még is jobb lett!
A nyomás normális értéken van,és tényleg hidegebbet tol a klima.
Belga2008-07-30 08:31:22 // 21415
Passz. :) Ilyen apróságokra nem terjedt ki a figyelmem. :)
Xixo2008-07-30 02:04:01 // 21414
Megengedte Anyukád, hogy leszervizeld az autót??? :))
Karakot2008-07-29 12:50:15 // 21413
Szia! Te már szétbombáztad egyszer a műszerfalad. Hol van a párologtató? Hozzá lehet férni a középkonzol felől is?
Belga2008-07-29 09:15:18 // 21412
Dobd ki a klímát, nem kell az! :o)

Egyébként sztem kb 4-7fokos levegőt kell nyomnia a klímának. (ne vedd készpénznek)
Ferke2008-07-29 09:00:04 // 21411
Köszi, hogy figyelmeztettél!:)))
Karakot2008-07-29 08:59:08 // 21410
Klímaszakértőt keresek. Valahol ereszt a rendszer a kocsimban, nem hűt jól a klíma. Két hónapja lett teljesen feltöltve, azóta kb 50% gáz elszökött valahol. Tegnap megnézték uv lámpával (2 hónapja jelölőfesték is lett beletöltve), sehol semmi. Körbeszondázták az egész rendszert hűtőközeg kilépés után kutatva, de semmi. Végül teljesen leengedték a rendszert, nyomáspróbázták fél óráig, semmi nyomásesés, minden tökéletes. Levákumolták, aztán 20 percig nézték, hogy csökken-e a vákum, jó-e a szimering a kompresszorban, de csak egy mutatószélességnyi vákumesés volt. Ez az egy dolog, amit találtak. De erre is azt mondták, hogy ez nagyon kevés, ráadásul ez ugye üzemellenes megmozdulás, vagyis nyomás alatt ettől még teljesen zár a szimering. Ami még szóba jött, az a párologtató, ami a műszerfal mögött van. Azt nem tudták uv-vel vizsgálni. Persze ha nagy gond lenne, akkor a nyomáspróbán kibukott volna. Szóval teljes a tanácstalanság. Újra fel lett töltve, megint ment bele egy adag uv festék, hátha a kétszeres koncentráció miatt legközelebb mégis látszik valahol valami. Most szépen hűt, kérdés, hogy meddig. Na meg az is kérdés, hogy szépen-e. Alapjáraton 10-12 fok, fordulaton lemegy egy kicsit 10 alá. Mennyinek kéne lenni? Ez normális? Ha párologtató lesz a ludas, akkor azt hogy lehet 156-os esetében kicsedni? Hozzá lehet férni a motortérből, vagy csak a műszerfal felől? Ha az utóbbi, akkor a középkonzol kivétele után cserélhető, vagy komplett műszerfalbontás szükségeltetik?
András bácsi2008-07-29 08:42:58 // 21409
Magánokirathamisítás...
Ferke2008-07-29 08:37:55 // 21408
Menjek be egy márkaszervízbe, hogy kéne egy pöcsét?:) Ott nem fogom leszervízeltetni, hogy belerakják a molkerrier olajat.:)
Xixo2008-07-29 02:27:09 // 21407
Márkaszervízben?
Bárhol?
Ferke2008-07-28 12:35:16 // 21406
Valakinek van tippje, hol tudnék szervízpecsétet szerezni egy rönóklióhoz? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-27 20:46:48 // 21405
ugyan az a motorkód akkor ua :))
BMW forever!!!!!!!!2008-07-27 20:41:42 // 21404
megnéztem online autóalkatrész boltban,és motorkód alapján ua. Ez létezik?Mert van egy cartárs akinek kéne,nekem meg van egy fölösleges,és adaadnám neki.Szóval?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-27 18:15:26 // 21403
a görgők igen a szíj nem minden esetben...alvázszám szerint van...
TSiga ( I am the TSIG)2008-07-27 17:52:15 // 21402
Köszi! Most azért megnyugtattál. Már azt hittem, valami baj van. Eddig még nem volt menetstabilizálós kocsink. Eddig csak az volt a stabilizátor, ha én vezetek...
Liquid2008-07-27 17:02:17 // 21401
ha jól tudom akkor a vezérműszíj megegyezik, asszem a görgők is. a 2.0-nak viszont van ballansztszíja és ehhez görgője is
de azé kérdezz meg valaki nálam jobban hozzáértőbbet is :)
Hardy2008-07-27 16:09:04 // 21400
Sárga háromszög körülötte körbe egy nyíllal, az a menetstabilizátort jelzi. Akkor gyullad ki ha működésbe lép a szerkezet, vagy ha ki van kapcsolva.
BMW forever!!!!!!!!2008-07-27 10:42:52 // 21399
Üdv Emberek!Nem tudja vki hogy a 155 1.8TS és a2.0 TS mindkettő 16V,vezműszíjja ,görgői,megegyeznek-e?
Hari2008-07-27 10:16:41 // 21398
Ugy szerintem abszolút semmi! A motor élettartamára lehetnikesetleg kihatásai. :-)
Poló2008-07-27 09:58:17 // 21397
Kuplunggal nincs gond, mert az összes többit veszi. Eleinte csak kerregett 3.-ban, de még ment is, végül meg már csak felpörög a motor, de nem viszi a kasztnit. Ez egy 1,9 TD Tempra.
Cs.Alfa2008-07-27 09:57:13 // 21396
Tudom,naív kérdés,de:

Mi a külömbség a 10-40W-os olajok között motor teljesítményileg?
Wickey2008-07-27 09:28:10 // 21395
kuplung :D Vagy nem vette be a hármast, tehát bowden.
URBAN2008-07-27 08:36:30 // 21394
köszi, megírom.
bowdenes megoldású amúgy a váltó.
TSiga ( I am the TSIG)2008-07-26 22:42:46 // 21393
Holnap tudok érdemben nyilatkozni, amikor már bent a 147ben a 155ös akkuja.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak