Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Hari2010-11-10 19:18:10 // 32330
Tuti meg tudja csinální! Egyszrű npn kapcsoló üzemű tranyó az! (Ha jól emlékszem! ... én is törpöltem rajta vagy 2 napig , de jó lett! :-) )
Eszembe jutott egy régi sztori erről ...hosszú! Majd egyszer elmesélem! :-)
Hari2010-11-10 19:11:59 // 32329
hőőőő! ...hööööőőő! Abbba nem ad a Valejó! ... de miért?! Akor esetleg jő kis karbon tárcsás Tilton vagy szinter MTX?!!!! :-)
.
Szabi62010-11-10 19:09:37 // 32328
ja és bocs, nagy betűvel "Hari" :)
Szabi62010-11-10 19:08:27 // 32327
Bocs hari hogy nem válaszoltam. Nem volt egyértelmű amiket irtál (nem a te hibád). Semmi extrát nem csináltam vele úgy vettem hogy nem éget az index, srác azt mondta csak kiégett az izzó. Csere után nem gyógyult. A test részét multi szakadásmérővel karoszériához nézve nem volt szakadás. Tegnap bevittem helyi autóelektronikai zsenihez, megtalálta a hibát kimenő tranzisztor van megsülve a computerben. most méregeti ki meik is az aztán kicseréli. bízom benne hogy megtudja csinálni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-10 18:46:55 // 32326
Még nem de a 2,4-be hozhatnál Valeo-t :D
Hari2010-11-10 18:44:05 // 32325
Most ezt miért kérded?! ... nem mondod, hogy cserélned kell! :-) A nyáron cseréltem a Robi barétom 159 SW -jébe (MJet) Abba is Valeot raktunk, méghozzá a 4F szettet. :-)
Pat2010-11-10 18:34:14 // 32324
Itt megtalálod amit keresel...

A biztosítéka pedig 20 A-os, a gyári kézikönyv 132-135 oldal 49. ábrán, 10 számú.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-10 18:24:44 // 32323
aham és az enyémbe mit javasolsz? :)
Hari2010-11-10 18:18:58 // 32322
Szerintem nagyon jó! (Mivel ugyan az mint a gyári!!! ... a gyári is Valeo, csak van rajta egy + FIAT felirat meg szám!) Ha jót akarsz akkor csak Valeot teszel bele.
Még csak annyit fűznék hozzá, hogy CSAK a Valeo amely nem árul újrafelhasznált felújított tárcsát, szerkezetet. ... és kizárólag a saját termékei vannak a csomagolásban. Ez sem a Luk, sem a Sachsról nem mondható el! ... és még sokkal drágább is!
(Ez az én tapasztalatom. .... Alfába Valeot rakok vagy semmit!!! ... akarom mondani az utcai verdákba! :-) Verseny gépekbe: EXIDE, Tilton, MTX, AP, stb. )
Pat2010-11-10 18:13:59 // 32321
A hűtővizet nézted már? Azzal minden ok? ...se nem fogy, nincs benne olaj sem...?
gyml2010-11-10 17:57:06 // 32320
Mi a véleményetek a Valeo kupplungszettjéről? Próbálta már valaki?
TDI752010-11-10 15:34:24 // 32319
Néztem :-( 35 és 40 ezer körül van
NeoEx482010-11-10 13:11:50 // 32318
És hátra mit javasolnál?
gyml2010-11-10 12:19:41 // 32317
Én is így tudom. Egyébként nézted már, hogy mennyi a Bosch szonda?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-10 10:04:47 // 32316
felső lengőkarban jó a TRW, alsóban sem olyan rossz a redaelli, a birth meg felejtős hátra...
NeoEx482010-11-10 09:48:43 // 32315
Sziasztok,

Tudnátok segíteni az idézett hozzászólásomban felvetett témában?

Köszi
TDI752010-11-10 09:32:16 // 32314
Nagyon köszi a képet! Nekem gyárilag három vezetékes a szondám. Már többen mondták hogy csak a gyári bosch-t tegyem bele mert a többi utángyártott az elfossa magát. Azért kérdeztem a marellit, mert azt találtam kb 16000 forintért a bárdinál.

Ugye a három és a négy vezetékes között az az eltérés, hogy a négyvezetékesnek a jeltest is vezetéken jön, míg a háromnál a jeltest az a kipuffantón megy.
Gabesz2010-11-10 06:40:43 // 32313
Kapisgálom. Utána járok a dolognak, köszi az infot.
RooDee2010-11-10 04:17:15 // 32312
ugy néz ki, TURBÓ KELL!!! ene:)

eleinte ugy indult, h furcsa hangok motortol 2e felett... utána már 1500nél:S mintha valami skercegne, egyszercsak mentem, olajnyomás villog, 4km benzinkut, vettem egy liter olajat, hát belenyomtam, mert durván hiányzott..nem is mentem tovább utamra, irány vissza haza...toltoállomás és haza 10km..felénél megint villog az olajnyomás, kibirhatatlan hang, és csak a szurke fust mogottem.... ez turbo hiba, ugye?? jovo héten lesz fizetés, addig szervizbe se akartam vinni, mert van egy olyan gyanum, h a gatyámat is legombolnák:S:)

156 98', 2.4jtd 100kw, 136ps...erre kéne turbo.... valaki mondjon rá nekem egy jo árat:)
persze lehet bontott is:) csak jo legyen végre a kocsi, mert nem birom nézni ahogy betegen férre van állitva:( :))
Liquid2010-11-09 22:53:11 // 32311
a hosszbordásnak is van görgője azt is le kell csekkolni, és valszeg cserélni, illetve a hűtőfolyadék. Hol cserélteted?
gyml2010-11-09 21:42:35 // 32310
Vagy megméred a hűtővizet és összehasonlítod az óra által mutatott hőfokkal, vagy diagnosztikai szoftver mérési érték blokkjában megnézed és azt hasonlítod a mért értékkel és az órával. Egyébként ha folyton nyitva van a termosztát, akkor a termosztát utána csőszakaszon a hűtő előtt ha megfogod a csövet, akkor érzed hogy folyamatosan melegszik. Ha jó a termosztát, akkor sokáig hideg, majd mikor kinyit, akkor hirtelen felmelegszik. Remélem érthető volt.:)
[k i z z o]2010-11-09 21:28:23 // 32309
Jó a Marelli szonda is, sima keskeny sávúban nincs különbség. De jó egy Denso is, az olcsóbb lehet. Mindenképp 4 vezeték, a gyári 2 helyett, külön fűtéssel.
[k i z z o]2010-11-09 21:27:00 // 32308
ha szkóppal nézed:

http://www.lanzo.se/auto/graphics/lambda_w.gif

A lényeg, hogy tartósan ne menjen 150mV alá és 850mV fölé.
Gabesz2010-11-09 21:18:47 // 32307
Azt hogyan tudom meg, hogy az óra mutat rosszat?
gyml2010-11-09 20:12:09 // 32306
Minél hamarabb iktasdd be, mert hideg motorral jársz, így jobban kopik és többet fogyaszt. Nem jó párosítás.
Biztos nem melegszik be? Nem lehet, hogy csak az óra mutat rosszat?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-09 19:25:32 // 32305
csak ennél van jobb áron..nem is kevéssel és nem lesz fogátugrás :P
Kareszka19842010-11-09 19:16:25 // 32304
olcsóbb, mint egy fogátugrás miatt berágott motor gatyába rázása ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-09 19:00:37 // 32303
jó áron méregetik :)
Eastone012010-11-09 18:25:21 // 32302
Üdv. Mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni, hogy miként tudom kiszerelni a 166-os alfámból a jobb felső lengőkart mert ki kell cserélni.
Gabesz2010-11-09 17:39:15 // 32301
Helló!
Én is hasonló cipőben járok,
vizpumpa: 12.000
szijszett: 34.000
vezetőgörgő: 10.000

Az ár kb ugyan az.
A.R.Peti2010-11-09 17:32:17 // 32300
Igen, igen.
Martin2010-11-09 17:16:08 // 32299
Hali!
Jövő héten szeretném lecserélni a vezérlésemet. Ez lesz az első és már éppen ideje volt. Van esetleg valakinek az alkatrészekkel kapcsolatban valami tapasztalata, hogy mit vegyek és mi az amit nem szabad a vasba rakni.
(A terv: Vízpumpa, vezérműszíj, feszítőgörgő, vezetőgörgő, hosszbordás szíj ).
Jelenleg 57500 ez a pár tétel az ajánlás alapján.
Minden fontos észrevételt szívesen fogadok.
Gabesz2010-11-09 17:15:26 // 32298
Sziasztok!
Ma mentem huzamosabb ideig az autóval, de nem nagyon akar felmelegedni a hűtőviz... termosztát lesz a hibás? Nagyszervizkor ezt is iktassam be?
PyroS2010-11-09 16:37:22 // 32297
Sziasztok.

Még mindig küzdök az ablaktörlőkkel a 156-omban.Megtudná mondani valaki,hogy hol találom az intervallum kapcsolót vagy relét?
gyml2010-11-09 16:36:37 // 32296
Ha nem változik a feszültség, akkor tuti nem jó. Csere lesz a dolgoból.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-09 16:33:53 // 32295
a birth szerintem felejtős ...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-09 16:31:32 // 32294
karcsú de bele fér....viszont 10e-ért nekem is hozhatnak gyári vízpumpát :P
NeoEx482010-11-09 16:18:19 // 32293
Sziasztok,
Új vagyok itt (a 156-os topicban ma mutatkoztam be), most lett először Alfám :)
Van rajta néhány javítani való dolog, ebben kérnék tőletek tanácsokat, tapasztalatot, és segítséget.
Van egy kedvenc szervizem (futómű specialisták), oda vittem el állapotfelmérésre, és kértem árajánlatot a javításokra. Nagyon korrektek, de nem olcsók, ami egy ekkora felújításnál már nagyon érződik.
Több dolog is van, most kezdeném a legfontosabbal. A lengőkarokat elvileg mind cserélni kellene kompletten (az elsőkön a gömbfejek is gázosak állítólag, nem csak a szilentek). Az árajánlatban egy igen vaskos végösszeg szerepel, ez adódik mind a drága alkatrészválasztás, mind a munkadíjból. Az alábbi márkákat ajánlották:
Első-alsó lengőkar: Readelli (2db)
Felső lengőkar: TRW (2db)
Hátsó stabilizátor kitámasztókar: Birth (4db)
Hátsó stabilizátor pálca: Febi (2db)

Gyanítom hogy itt már sokan átmentetek ezen a problémán. Arra lennék kíváncsi, hogy milyen bevált alkatrészmárkát ajánlanátok (esetleg kihez fordulhatok ezügyben?), illetve tudtok-e javasolni bevált helyet/szervizt (Cartársat) aki a beszerelésben járatos? Vagyis a tapasztalataitok érdekelnének, hogy valamivel alacsonyabb összegért, minőségi módon tudjam rendbe hozni a futóművet :)
Előre is köszi.
Hari2010-11-09 16:07:12 // 32292
:-) mondom én, hogy nem gyári! :-) Gyári Vp 10-ér sehól nincs! ... de pollenszürő sem 3,5-ért!
ErHard-nak: - még ha a munkadíj: 18e,:-) akkor is karcsú! ... de nem rossz!:-)
pb_2010-11-09 15:58:20 // 32291
Más baja is lesz annak.
Gabesz2010-11-09 15:39:20 // 32290
A pollenszűrő valami 3500, a vizpumpa 10.000 körül van, ha jól emlékszem. Otthol van a papir, amin össze van számolva minden.
Akkor jövő 7en viszem is be az autót.
Egyébként milyen tapasztalatotok van az 1.6 TS motor vezérlés módositójának a felújitásáról? Gondolom vagy használ, vagy nem. Egy új 50.000 körül van.
Mi baja lesz az eutónak, ha ezt nem cserélrm ki, a dizeles hangon kivül?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-09 15:39:09 // 32289
reális kb 25e a munkadíj ebből ...
Hari2010-11-09 15:33:28 // 32288
Azt kell mondjam : HMMM! Ha ez mind gyárí, és mind kicserélik - munkadijastól - akkor azonnal míg meg nem gondolják magukat! :-)
Nem sok!
(Egyébként kétlem, hogy pl. a vízszivatyút és a pollenszürőt gyáriból szereznék ...horror az árra!!!)
TDI752010-11-09 15:31:02 // 32287
Hát azt mos meg nem tudom mondani hogy mennyi, de az tuti hogy nem jó, mivel a fogyasztásom az egekbe ugrott. (14 liter) Viszont hogy ne unatkozzak ma este a generátorom lesz a soros.
Hari2010-11-09 15:21:51 // 32286
:O ... akkor bezony az kampeca! (Olyan 0,4-0,5 V-ra helyetesiti az ECU az értékét, és lehet ezt méred! ...ha ennél is kevesebb, akkor törött a belselye és zárlatos! 0,1-0,2 V.)
Gabesz2010-11-09 15:16:20 // 32285
Sziasztok!
Nemrég vettem a 156-ot, és most fog menni olaj, szij, stb cserére. Az lenne a kérdésem, hogy reális-e az ár amit kérnek majd tőlem a következő dolgokért:
olajcsere, olajszűrő
teljes szij szett, görgőkkel, mindennel, gyári
vez.módositó felújitás, olaj tömités
vizpumpa
alsó feszitő valami csere:)
levegőszűrő, pollenszűrő csere
Mind a gyári cucc, szereléssel, mindennel együtt kb 100.000Ft.
Hari2010-11-09 15:15:51 // 32284
Hmmmm!!!! ... mit mókuskáltál azzal az izzóval?!!! Zárlatra tetted a Body-t :((( , ha tényleg az a bánata, akkor te nem fogsz nevetí! Ha a Fiatnál rádugták az Examinert és azt irta ki, hogy a BODY KO! ... akkor megsütötted a vezérlő kimeneti oldalát - ezért megy a többí - javítaní lehet! ... :-)
(Az a vigyor szerintem nem átbaxás, hanem kaján vigyor volt!)
NEM SZABAD PROBALÁMPÁZNÍ A 147-ESEKET! (....+ a 2000 utáni vasakat!)
TDI752010-11-09 15:07:59 // 32283
Az ég egy adta semmit sem csinál. Mérni ugyan tudok rajta egy minimális feszkót pár száz millivoltot, de ezen kívül szinte semmit sem változik. Mondhatnám tök stabil.
gyml2010-11-09 15:04:27 // 32282
Mérdd ki a kábelt, hátha az szakadt. Kéne egy kapcslási rajz. BC-től egészen a lámpáig érdemes megmérni.
Hari2010-11-09 15:03:40 // 32281
Összedugva KELL mérní! (... de egyébként teljesen mindegy a szondának! Csak az ECU nem szeretí ha széthúzod!) :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak