Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2010-12-23 19:55:38 // 33094
Ha csak ennyin múlik, hogy jobban élj, én megtanulnék németül a helyedben. ;)
Poló2010-12-23 19:51:13 // 33093
Azért mert gondolod, hogy a takarítást is saját embereivel csináltatja az audi?
Tudnék németül, biztos, hogy nem Győrben dolgoznék, hanem Ingolstadtban vagy Neckarsulmban.
Tudnék németül, biztos, hogy nem Győrben dolgoznék, hanem Ingolstadtban vagy Neckarsulmban.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-23 19:50:59 // 33092
más árak vannak kint az biztos ... de lehet sűrűbben fogunk találkozni és neked sem kell magyarországról futárokat küldözgetni :P München nincs olyan messze tőled....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-23 19:49:01 // 33091
szólok neki mert biztos így van :DD S Te miért nem mész ki csak söprögetni? biztos fizetnek 2000 eurót :DDD
GTPeti2010-12-23 19:47:44 // 33090
Ez az egész onnan indult, hogy 1200€ egy vacak lökhárítócseréért nem kis lehúzás. :)
Tartom a véleményem...
Tartom a véleményem...
Poló2010-12-23 19:45:29 // 33089
Te kezdted el az átlagbéreket, én az első hsz-emben egy szóval sem említettem, csak mondtam, hogy a kinti kollégák annyit keresnek.
Lehet, hogy a nagynénédnek nem bankban kellene dolgoznia, hanem az audi legnagyobb raktárában ;)
Lehet, hogy a nagynénédnek nem bankban kellene dolgoznia, hanem az audi legnagyobb raktárában ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-23 19:41:03 // 33088
hagyjuk már az ilyen fars átlagbéreket...ezek szerint magyarországon is 200e az átlagbér :DDD papíron..
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-23 19:39:42 // 33087
aham nagynéném Kasselban bankfiókban középvezető kb ő keres ennyit :)
Ferke2010-12-23 19:37:47 // 33086
Szalagon talán kizárt, de kicsit szakmaibb melóknál simán, és ez még nem a szellemi/mérnüki kategória.
Most kellett 5 embert szereznem hegesztésre (védőgázas) és esztergapadhoz, 2500€ nettó alap+túlóra+havi 1200km üzemanyag.
Most kellett 5 embert szereznem hegesztésre (védőgázas) és esztergapadhoz, 2500€ nettó alap+túlóra+havi 1200km üzemanyag.
Csöri2010-12-23 19:16:52 // 33085
Akkor be sem indulna, ha lelőné a szívósort.:)
Ha nagyon el van téve egy TS vezérlés akkor nnehez indul és erőtlen. HA lelövi a műanyag szívósort ott már komoly gondok vannak.
Ha nagyon el van téve egy TS vezérlés akkor nnehez indul és erőtlen. HA lelövi a műanyag szívósort ott már komoly gondok vannak.
Poló2010-12-23 19:14:32 // 33084
Nekünk ezt mondják, ha valaki kint van és megkérdezi, hogy mennyit keresnek. 3000 eurókról beszélnek. Meg hogy kint a sör élelmiszernek számít, úgyhogy nyugodtan megihatnak 1-2 dobozzal, persze nem részegedésig.
Nálunk is vannak olyan emberek, akik ezelőtt 5 évvel soron megkeresték a 200.000 Ft-ot.
Nálunk is vannak olyan emberek, akik ezelőtt 5 évvel soron megkeresték a 200.000 Ft-ot.
Csöri2010-12-23 19:14:14 // 33083
Khm. A mérnökök max.:)
GTPeti2010-12-23 19:09:45 // 33082
Nettó, vagy bruttó? SZVSZ kizárt, hogy egy szalagon dolgozó ember 3000 nettót kapjon.
Poló2010-12-23 18:46:43 // 33081
Poló2010-12-23 18:44:43 // 33080
A törökök keresik a felét (meg a magyarok és a hasonló segédmunkások). A hozzám hasonló autó- vagy motorgyári (kint inkább autógyár van, az itthoni meg jelenleg motorgyár) emberkék 3000 körül kapnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-23 18:35:39 // 33079
3000 eurót? az jó lenne ha annyit keresnének kint átlagban...nyugodtan felezd meg
Poló2010-12-23 17:12:00 // 33078
És aki itthon keres 100.000 Ft-ot? Elviszi maszek szerelőhöz, beszerez egy bontott lököst (gondolom a szakszervizben nem játszanak bontott holmikkal, berendelik az újat), fényezőhöz futkosik stb... 50K-ban bent van neki is, csak ő még rohangált pár kört és akkor még mindig csak egy bontott lököse van, amit a Józsi bácsi szerelt fel neki. Havi fizetésének a fele ráment.
GTPeti2010-12-23 16:59:50 // 33077
Akkor is qva vészes...
Poló2010-12-23 16:55:32 // 33076
Ha azt nézed, hogy a kinti kollégák az anyacégnél 3000 €-t keresnek, akkor nem olyan vészes az az 1200 €.
GTPeti2010-12-23 16:50:51 // 33075
Srácok, szerintetek mennyire kerül egy 10éves Honda Jazz hátsó lökhárítójának a kicserélése No-ban, suckszervízben?
(Elárulom: 1200€. Elég "baráti"...)
(Elárulom: 1200€. Elég "baráti"...)
Ferke2010-12-23 16:14:48 // 33074
Nem a sablon a fontos, hanem a jó szerelő, akiben megbízol:))
Liquid2010-12-23 16:00:05 // 33073
hááát, ha a hangja rendben van, nem erőtlen, akkor nehezen észrevehető.
1 módszer van, elmész pl. Csörihez, leveszi a szíjat összerakja újra :)
1 módszer van, elmész pl. Csörihez, leveszi a szíjat összerakja újra :)
Dévid2010-12-23 12:34:29 // 33072
Szervusztok!
Egy ideje már egy gondolat jár a fejemben. Az, hogy lerobbant a szívósor a blokkról, lehet attól, hogy a vezérlés el van rakva egy foggal? 2.0 TS blokkról beszélünk.
Honnan veszem észre, hogy nincs pont a helyén a vezérlés? A szerelő azt állítja sablonnal rakták össze, de egyre kevésbé bízom a szavában.
Egy ideje már egy gondolat jár a fejemben. Az, hogy lerobbant a szívósor a blokkról, lehet attól, hogy a vezérlés el van rakva egy foggal? 2.0 TS blokkról beszélünk.
Honnan veszem észre, hogy nincs pont a helyén a vezérlés? A szerelő azt állítja sablonnal rakták össze, de egyre kevésbé bízom a szavában.
Cs.Alfa2010-12-23 12:27:35 // 33071
Kiütötték,eltűnt és visszajött kis idő múlva...
Cs.Alfa2010-12-23 12:25:55 // 33070
Itt egy ismerős szerelőműhelyben,ingyen....
Cs.Alfa2010-12-23 12:24:20 // 33069
Pontosan ez történt.A hibajelentés szerint a légzsák azért világít,mert abban a kábelkötegben ami a légtömegmérőhöh fut be,szálszakadás vab.A sárga gyerekzárra,meg túlfeszültséget ír ki....
admirális2010-12-23 11:39:39 // 33068
Szerintem ha a zár csatlakozójának tisztítása után sem jó, akkor a vezeték vezérlő oldali végét is be kell fújni, de ezt tényleg hagyd meg utolsó lehetőségnek. Ki kell pattintani a zárat, és úgy rendesen lehúzott vezetékkel elintézni. Aztán összerakod és kiszeded a hibát. Valószínűleg ennyivel megoldódik majd.
mreni2010-12-23 11:37:55 // 33067
Nem azt mondtam hogy nem kontakthiba,én is arra gondolok,csak érdekesen jött ki a dolog:D
admirális2010-12-23 11:29:35 // 33066
Igen, amikor a sárga valami hiba miatt ég akkor a pirossal együtt jön, és azzal együtt is tűnik el.
admirális2010-12-23 11:29:01 // 33065
A kolléga laikus (akárcsak én), ezért valószínűleg nem pontosan írta le a hibajelentést, sőt biztos hogy hiányosan írta, mert a légzsákrendszer megmondja hogy merre kell keresni a hibát.
A másik pedig hogy ha kitörlik a hibát és visszajön akkor az majdnem biztos hogy kontakthiba.
A másik pedig hogy ha kitörlik a hibát és visszajön akkor az majdnem biztos hogy kontakthiba.
Wickey2010-12-23 10:42:40 // 33064
beázott. Típushiba a hámló kasztnis csillaggarázsos példányoknál, főleg, ha el van dugulva a szellőzők lefolyója.
mreni2010-12-23 10:35:52 // 33063
De ha nagy feszt. érzékel akkor hiába fújkálod WD40el a csatit nem?
mreni2010-12-23 10:32:55 // 33062
Kivel üttetted ki a hibát és mennyiért csinálta ha szabad tudni?:)
Cs.Alfa2010-12-23 10:24:22 // 33061
Mindkettő viláít....megpróbálom a gyerekzár csatiját lefújni....és ha nem ér semmit,hogy tovább?
admirális2010-12-23 10:19:21 // 33060
Az a kérdés hogy melyik irányba érzékeli a nagyobb feszültséget. Szerintem ha a gyerekzár lámpa is világít, akkor inkább a gyerekzár csatlakozóját fújd be wd40-el.
Az anyósülés alatti csati inkább az oldallégzsáké vagy a súlyérzékelőé. Ezek nem villantják ki a sárga lámpát.
Az anyósülés alatti csati inkább az oldallégzsáké vagy a súlyérzékelőé. Ezek nem villantják ki a sárga lámpát.
Cs.Alfa2010-12-23 10:15:13 // 33059
Állandóan kigyullad a légzyák és a gyerekzár lámpa.
Az anyósülés alatti csatit szétszedtem,kitisztítottam,számítógéppel kiüttettem a hibakódot,mely az alábbi volt: Nagyobb a feszültség.....
Oszt újra kigyulladtak a lámpák...mit tegyek????
Tippem sincs.....
Az anyósülés alatti csatit szétszedtem,kitisztítottam,számítógéppel kiüttettem a hibakódot,mely az alábbi volt: Nagyobb a feszültség.....
Oszt újra kigyulladtak a lámpák...mit tegyek????
Tippem sincs.....
GTPeti2010-12-23 00:08:08 // 33058
"mondja meg mivan ilyenkor mielőtt elmegyek és megölök valakit"
:))
S mitől került víz az agyba?
:))
S mitől került víz az agyba?
Wickey2010-12-23 00:04:12 // 33057
jahajj baze. Elromlott ECU témakörben:
Indítanám a gtv-t még anno öt éve, beindul pöccre, alapjáraton jár 10 másodpercet kábé majd leáll. Mondom ejha, beindítom, gázfröccsre helyből leáll. És ez állandóan: 10 mp alapjárat gáz nélkül, vagy gázra helyből leáll. Hívom a figurát, mondja meg mivan ilyenkor mielőtt elmegyek és megölök valakit, mondja vegyem ki az ECU-t a jobbegy lábtérből és öntsem ki belőle a vizet. Kiveszem az L-Jetronicot, írd és mondd: másfél deci víz borult ki belőle. Egy óra a radiátoron, utána meg mint a doxaóra úgy ketyegett. :-))))
Azért ütöttem egy lukat a doboz aljára, hogy legközelebb kifolyjon ami belekerül :DD
Indítanám a gtv-t még anno öt éve, beindul pöccre, alapjáraton jár 10 másodpercet kábé majd leáll. Mondom ejha, beindítom, gázfröccsre helyből leáll. És ez állandóan: 10 mp alapjárat gáz nélkül, vagy gázra helyből leáll. Hívom a figurát, mondja meg mivan ilyenkor mielőtt elmegyek és megölök valakit, mondja vegyem ki az ECU-t a jobbegy lábtérből és öntsem ki belőle a vizet. Kiveszem az L-Jetronicot, írd és mondd: másfél deci víz borult ki belőle. Egy óra a radiátoron, utána meg mint a doxaóra úgy ketyegett. :-))))
Azért ütöttem egy lukat a doboz aljára, hogy legközelebb kifolyjon ami belekerül :DD
GTPeti2010-12-22 18:00:53 // 33056
Ez így van. Mármint, hogy nem 150ekm-ben szabhatták meg akkoriban a határt. Egy turbós Uno persze inkább elromlott, mint egy szívó, de az is inkább akkor, amikor felhúzták+hajtották. Elromlott ECU-ról, azonban soha nem hallottam... (Csak szenzorproblémákról és kontakthibákról.)
Ferke2010-12-22 08:53:40 // 33055
Azé akkoriban még nem volt tudatos elromlás-tervezés:) A turbo uno is egy agyonbonyolított jószág volt, és furcsa módon soha semmi nem szállt el benne. Egy mostani, ugyanilyen bonyolult technika 150e km felett sztem minden nap produkál valami meglepetést:)
GTPeti2010-12-21 22:33:26 // 33054
A Ketteskében ráadásul a gyújtáselektronika Marelli a befecskECU pedig Bosch. Erre varjatok gombot. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-21 22:33:19 // 33053
régen más volt...ma max 150e-re kalibrálják
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-21 22:31:55 // 33052
pont ugyan olyan szar mint a Hella, Hitachi, Denso, Magnetti stb :)
GTPeti2010-12-21 22:31:06 // 33051
Azé' csak lenyomott 200+ ekm-et egy trafóval... B)
mreni2010-12-21 22:31:00 // 33050
akkor is szar a bosch:D:D
mreni2010-12-21 22:30:38 // 33049
erről nem hallottam még soha:)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-21 22:28:12 // 33048
jah meg áll 10 hónapot / év :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-21 22:27:10 // 33047
én mondok ...a tojó sosem megy tönkre ...egy pár éves corolla csak gyári lambda 60 rugesz :) Lexus IS 5 éves komplett kipuff rendszer katalizátorral + lambda 4 kiló :P
GTPeti2010-12-21 22:25:24 // 33046
Tudja fene a Fiat-omban 20+éve ugyanaz a trafó van... (Igaz az összesen 1db. :)
mreni2010-12-21 22:25:01 // 33045
nem mondok semmit inkább:P:D
Online tag
2
Vendég2
563