Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

vm2011-01-03 19:33:32 // 33179
A pára inkább vezérlőegységekben tud zárlatolni, ahol finom, apró alkatrészek, illetve vezetékelés, vagy NYÁK lap van. Egy ködlámpa ennél nagyobb léptékű, szerintem valami fizikai zárlat lehet. Relé, foglalat, vezeték, effélék...
FRC2011-01-03 19:33:19 // 33178
igen gondolom, hogy lecsapódik a pára és zárlatos. próbáld valahol garázsban tartani ejjelre és reggel mikor száraz az autó megpróbálni
Kareszka19842011-01-03 19:32:13 // 33177
ezért is kérdeztem, mielőtt lángot csiholnék a biztosítékládában :-/
mreni2011-01-03 19:31:14 // 33176
Nézd meg hogy mekkora a gyári biztije,nagyobbat semmiképp sem...
Kareszka19842011-01-03 19:30:20 // 33175
kiégett biztosítékkal vettem februárban, nyáron kicseréltem, nem nagyon hasnzáltam. most 1 hónapja csapta ki először úgy fél óra használat után, kicseréltem és most ahogy bekapcsoltam egyből kivágta...gondolod valahol párát kap és zárlatot okoz??
vm2011-01-03 19:29:01 // 33174
Nagyobbat inkább ne!
Egészségkárosító...
FRC2011-01-03 19:28:26 // 33173
száraz időben is kicsapta, vagy csak most télen?
Kareszka19842011-01-03 19:27:16 // 33172
első ködlámpa
FRC2011-01-03 19:26:56 // 33171
Majdnem mindegy, de inkább melegen... Azért álljon legalább 5percet, hogy le tudjon folyni az olaj a karterba....
Kareszka19842011-01-03 19:26:19 // 33170
sziasztok!
2001-es 147-ről szól a mese...
ködlámpám mindig kicsapja a biztosítékot, hol keressem a hibát? nagyobb biztosítékot nem merek bele rakni...vagy merjek?
Gabesz2011-01-03 19:05:02 // 33169
Sziasztok!
AZ olajszintet hideg, vagy üzem melegen kell ellenőrizni?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2011-01-03 09:15:09 // 33168
BUÉK Mindenkinek !

Egy kis update az oldalamon, majd még töltögetek fel, szereztem pár érdekeset. Ha valakinek alfás doksi hiánya van, jelezze, felrakom !

Docky_SD Alfa doksik
Hari2011-01-02 20:12:47 // 33167
Nem túl rózsás a helyzet! A problémád az IMMO elektronikája okozza, ha se COD kártyád, se mester kulcsod. .... próbáld meg, Vedd ki az aksit, teljesen töltsd fel. Az aksi berakása előt a két főkábelt érintsd össze.
Ha ismét visszarakod az aksit, előszőr a "+" sarut szereld fel. ...stb.
..... Pobáld újra indítani!
Sajnos ha a rendszer így sem tér magához, .... akkor nem lesz egyszerű ! ..... és fájni fog.
:-I
atesssz2011-01-02 11:23:02 // 33166
sziasztok,
Kecskeméten tudtok olyan autószerelőt, ahova nyugodt szívvel vinnétek szeretett Alfátokat?
Máté&Ency 1552011-01-01 20:38:55 // 33165
Sziasztok!
Segítsetek. 155 1.8 TS 16V gépezet. Akksi lemerül, csere, de valami hiba történt, mert a kocsi többet nem indul, és a CODE lámpa nem alszik ki. Vajon mi lehet a gond. Remélem nem a kulcs, mert a barna színü (mester?) nincs meg hozzá. Sőt kódkártya sincs.
Minden ötletre vevő vagyok. előre is köszi.
mreni2011-01-01 16:15:30 // 33164
40ezer km/2év a csereperiódusa
sprint832011-01-01 16:15:00 // 33163
Akkor majdnem jól gondoltam:)
pb_2011-01-01 15:42:29 // 33162
40kt adnak + gyárilag.
Goodboy2011-01-01 15:28:16 // 33161
tehát a dizel retkes ,meg ,h a csiga felhordja az olajat???? az enyém akkor nm dizel és mégis....
Wickey2011-01-01 15:13:16 // 33160
Köszi!
Mindenkinek van ugyanis egy elmélete a dologról (az enyém pl. az, amit írtam), de én még pl. kézikönyben vagy szervízkönyvben lefektetett számszerű adatokkal még nem találkoztam. :-)
mreni2011-01-01 13:46:57 // 33159
Nem 156-ról van szó;)
Én cserélem,mert nekem annyit megér:)
Ráadásul tuti hogy gyárilag is van csereperiódusa,meg is nézem a kedvedért:)
Ferke2011-01-01 08:49:06 // 33158
Azért ilyen miatt még ne rohanj a szervízbe, ahogy Wickey is leírta, egy cső csere az egész, ami télleg nem a legolcsóbb, de kb 100-150ezrenként előjön, és tényleg ragaszthatatlan:)
Wickey2011-01-01 02:08:59 // 33157
Felső turbócső csere, fogy. ára valamivel 20ezer alatt ha jól emlékszem, megragasztani felejtős, a powertape-et is kikezdi a másfél baros turbónyomás plusz az olajos szmötyi, ha meg levegőt nem kap de gázolajat igen akkor még jó, hogy füstöl. Olaj miatt meg ne izgulj, egyrészt turbós, másrészt dízel. A túró alanyi jogon telihordja olajjal a szívócsonkot, a dízel meg alanyi jogon retkes mint a qrvaélet, én még tiszta dízelmotort csak a gyárban láttam, kis túlzással amit egyszer már beindítottak az már retkes és kesztyű nélkül hozzá se nyúlok.
Wickey2011-01-01 02:04:37 // 33156
még jó, hogy pl. a 156ban fullszintetikus olaj van gyárilag ami ugye semmi extrém hatásnak nincs kitéve és élettartamra szól... Se olyan rohadt nagy melegnek se fizikai és kémiai szennyezésnek nincs nagyon kitéve, miért kéne azt cserélgetni? Bőven elég két kuplungozás között a kilötyögtetett mennyiséget pótolni és a szintet beállítani. :-))
Peti 1462010-12-31 17:11:59 // 33155
az a helyzet, hogy az autó előéletéről semmit nem tudok
én 2009 szeptember elején vettem. lassan 20ezer km van mögöttünk.
lehet vezérlést is cserélnem kéne, mert az sem volt még :S
sprint832010-12-31 17:03:51 // 33154
km-t pontosan én sem tudok de szerintem legalább 50k egy sima váltó esetében.
mreni2010-12-31 17:01:08 // 33153
2évente asszem de a km-tnem tudom:)
Peti 1462010-12-31 16:51:41 // 33152
mostanában felötlött bennem a váltóolaj-csere :)
milyen időközönként kellene cserélni?
Poló2010-12-31 16:30:46 // 33151
Ha lefényképeznéd, hogy mi repedt el, úgy könnyebb lenne segíteni. Vagy legalább egy ugyanilyen motorról levő képen bejelölni.
Szerintem a turbóról jövő csöved repedt el, amin keresztül kapja a levegőt a motor. Ki kell cserélni újra és megszűnik a gond.
csoki1592010-12-31 16:25:14 // 33150
Sziasztok!

A napokban, adódott egy "kis" probléma.
Elkezdett először csak 2000-res fordulat felett rángatni és fekete füstöt hányni.
Most már akkor rángat, mikor épp rájön.
Tegnap felnyitottam a motorháztetőt és láttam a motor melletti fekete vastag cső el van repedve a motorház burkolat pedig úszik az olajba.
Felhívtam egyik ismerősöm, aki azt mondta valószínű túl nagy a kartergáz.
És szerinte jó lenne ha csövön a repedést beragasztanám.
Ez megtörtént és mikor este mentem a géppel, elöször minden rendben volt, aztán egyszer csak elkezdett fújó hangot adni a motortér nagyobb gáznál.
Hívtam a szervízt, de persze már nem dolgoznak, és szeretném tudni, hogy ténylegesen mi lehet a baja.

Ha vki van vmi konkrét ötlete, az sokat segítene! Köszi!
Bgabor2010-12-31 15:13:51 // 33149
Az enyémbe is öntvény munkahengert raktam,sőt kerestem . Alba Autóalkatrész.itt találsz.
kristof2010-12-31 14:54:25 // 33148
Hát szerintem ez a "csak műanyag belsejűt gyártanak" bukik. Ugyanis nekem is fém van kívül is és belül is. Tehát aki ezt mondta, nagy valószínűséggel csak le akart rázni. Habár ezt már hallottam mástól is, de őt felhomályosította a szomszéd faluban lévő Alfa szaki. Jobban jársz, ha egy olyan embert kérdezel meg, aki ért is valamit az autókhoz és nem csak "ide vettek fel" szinten van. Sok sikert hozzá.
Krissy 762010-12-31 11:57:10 // 33147
Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni a kuplungom szarakodik 3 hónapja lett cserélve a pedálnál lévő munkahenger,2 hónapig jó is volt 2 hete megint ki lett cserélve azt mondta a szerelő,hogy nem ment vissza az olaj,betette az újat 2 hétig jó volt de tegnap már megint kezdte,nem emel ki hiába pumpálom nem sokat változik a fékolaj tartály tele van.a régi henger belsejében voltak karcok ha új az olaj mitől karcolódik meg?mindene műanyag azt mondták a boltba csak műanyag belsejűt gyártanak belőle ez létezik?valaki légyszi segítsen köszi.
Buddha2010-12-31 11:10:35 // 33146
A legjobb tisztességesen, kartercserével megcsinálni, vagy új menet, új csavarral ez nem kérdéses! :-)
Kúpos csavar kiesni? Ajánlom olvass utána a rögzítéstechnikának, mert ilyen alapon Te egyetlen meghúzott csavarban sem bízol! ;-) Ha én beszerelek egy ilyen csavart és az kiesik, az összes általa okozott kárt megtérítem! :-D
Ave
mreni2010-12-31 08:59:30 // 33145
egyszerűbb levenni a kartert és megcsinálni úgy rendesen,szerintem.
Poló2010-12-31 01:03:45 // 33144
A gond csak annyi a kúpos csavarral, hogy attól még nem lesz menet a teknőben. És ki akar egy olyan autóval járni, amelyikből bármikor kieshet az olajleeresztő csavar? Attól hogy az aknán megtudod húzni és nem akar kiesni, attól még a rezgésektől megindulhat. Azt meg azt hiszem nem kell mondanom, hogy milyen következménnyel jár, ha az kiesik.
Az új menet megoldható olajteknő leszedés nélkül is. Mikor kész az új menet, kell tölteni valamennyi olajat a motorba és hagyni, hogy hadd folyjon ki a fémforgácsokat kimosva. Kis veszélye van, hogy marad ott egy kis forgács.
Buddha2010-12-31 00:58:39 // 33143
Próbáld meg kiszedni a Wickey által javasolt módon, biztosan ki lehet imádkozni csak ügyesség és elszántság kérdése. Ha nem szeretnél sokat tökölni a menettel akkor tegyél bele egy kúpos csavart, olyat, amilyenek a váltókban vannak. Nekem ez eddig mindig bejött pedig nem keveset használtam.
Autósboltban párszáz forint...
ÜDV.
mreni2010-12-30 23:17:40 // 33142
jaja,szemrevételezéssel kiderül rögtön:)
Wickey2010-12-30 23:07:30 // 33141
így van, noha egy méretet váltani kellene felfelé, ha kihozta a menetet az aluból (asszem alukarteres az a TS) a csavar, akkor abba ugyanakkora menetet már nem nagyon lehet beleimádkozni. Kérdés, hogy kiadja-e még az anyag, illetve elfér-e az eggyel nagyobb számú csavar feje.
Wickey2010-12-30 23:05:32 // 33140
Ha meg van szakadva a menet, attól még ki kéne jönnie a csavarnak, de a javításhoz mindenképp úgyis le kell venni az olajteknőt, szóval gyúrjatok arra. A teknő levételekor viszont nem árt, ha nem fürödtök az olajban, tehát én csak megpróbálnám még egyszer kipiszkálni azt a csavart. Alá lehet férni csavarhúzóval a fejének? Ha igen, meg lehetne próbálni kétoldalról kis csavarhúzóval alányúlni és feszíteni kifele. Kis szerencsével kijön.
GTPeti2010-12-30 23:04:38 // 33139
Meg. Az vigasztaljon, hogy ez még egy ártatlanabb fajtából való szívás. Pl. egy gyertyabeletörés sokkal kellemetlenebb.
kristof2010-12-30 23:03:02 // 33138
Akkor megszívtam:(
mreni2010-12-30 21:45:00 // 33137
kartert cserélni.vagy esetleg meg lehet próbálni új menetet vágni bele és egy másik csavarral...
GTPeti2010-12-30 21:44:36 // 33136
Teknő le, csavar kifúr, ha megoldható nagyobb menetet belevág és nagyobb csavart alkalmaz. Legrosszab esetben új teknő. :(
kristof2010-12-30 21:43:06 // 33135
Tiszteletem!
Van egy igen nagy problémám:
Az olajteknőm alján a leeresztő csavar nem akar kijönni, hiába tekerem. Valószínűleg meg van szakadva a menet. Annyit sikerült elérnem a tekergetéssel, hogy már az olajam is szivárog. Mit tudok vele csinálni?
GTPeti2010-12-30 21:07:50 // 33134
A semmi az nem sok. Elgondolkodtató, mindenesetre. :(( Az a domain amúgyis jobb helyen lenne pl. Ofiéknál...
Wickey2010-12-30 20:59:53 // 33133
Csodálatos. Köszi! Félreteszem még nehezebb időkre ezt a szettet tényleg csak egy csapágy kell bele.
Otto2010-12-30 13:40:09 // 33132
Ezt!
Viszonylag olcsó és ragasztástechnikában a Henkel a vezető gyártó...

Poló2010-12-30 12:12:56 // 33131
Egyszer voltam ott személyesen, még 5 éve mikor megvettem az autómat ott akartam olajat venni. Nincs ott semmi.
Sümi Z2010-12-30 11:36:23 // 33130
na most
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak