Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Alfa GT-Csaba2011-06-06 18:25:05 // 34852
Az enyémmel is ez volt a probléma.Kicseréltem a fölső lengőkarokat.A nyikorgás megszűnt,a kopogás maradt,sajnos.Átnézettem a futóművet és kiderült hogy a stabilizátor szilent van ki,aminek a cseréje 20ezer a munkadíja a szilent 5000 a 2db.
Szabi62011-06-06 17:47:44 // 34851
Sziasztok. A következő kérdésem lenne. Kopog és nyifog az autom eleje. a kopogás csak bal elől van. Nos a nyifogásra olvastam szilent kenés ha módomban lesz ki is próbálom. A kopogással bevittem egy szervízbe ahol azt mondták hogy mindkét oldalon felső lengőkar csere. Szerintetek ez megoldhatja a kopogást? Nem ismerem az autó előéletét nem tudom mikor lehetett benne, mi cserélve. A másik házilag szeretném cserélni a felső lengőket. Szerintetek mit kell még vennem a tuti kopogásmentességhez ?(Cimbora mondta mindent, de nooo ). Stabilizátor rúd, úgy olvastam az szokott a ludas lenni. Rúgó összehúzóra lesz szükségem? Teljesen ki kell bontanom az egész futóművet?(MCpherson-t már döntöttünk szét, meg össze is :-)) Légyszi segítsetek nem akarom többször szétbontani.
t2011-06-06 10:29:09 // 34850
Sajna csak 1 kulcs van hozzá :( Nem lehet az immot valahogy kikötni?? Csak ideiglenesen................
MikeTheDevil2011-06-06 07:19:42 // 34849
Szevasztok!
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy a lambdának milyen értéket kéne mutatni fiat ecuscannel?Mert elméletileg nálam az nem jó mivel olyan 390-500 mV között ugrál és hol azt írja ki hogy hideg vagy pedig szegény.Lehetséges hogy cserés?
Üdv! Mike
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy a lambdának milyen értéket kéne mutatni fiat ecuscannel?Mert elméletileg nálam az nem jó mivel olyan 390-500 mV között ugrál és hol azt írja ki hogy hideg vagy pedig szegény.Lehetséges hogy cserés?
Üdv! Mike
Szatyi2011-06-05 23:12:37 // 34848
Inercia kapcsolod nem okozhat ilyen hibát,code lámpához nincsen köze.Probáld meg a másik kulcsodal az inditást,ha ugy sem megy akkor a code elektronika vezérlöegységböl ki kell olvasni a hibát::(( hogy mi okozza a problémát.
GTPeti2011-06-05 20:24:27 // 34847
Kontaktos a transponder kiolvasógyűrűje. Az Alfa kereskedések tartanak ilyet raktáron, mert nem egy ritka hiba (sajnos).
t2011-06-05 20:17:16 // 34846
Hali! Elhoztam a szerelőtől a kotlát (156 JTD) be is indult! aztán leállítottam. Mire újra próbáltam volna, világít az immo CODE felirat az olajnyomás és a befecskendezés is. Mi lehet a baj? Az inercia kapcsoló okozhat ilyen hibát? Próbáltam az akksi sarut 20 percre levenni, majd vissza. De nem segített!
Piritu - 1.000.0002011-06-02 22:30:50 // 34845
Gugliztam már egy csomót, az LMM-el függ össze, valami számított konstans, amit üzem közben "megtanul" az elektronika. A lambdához meg a TRA tartozik konstansként. Viszont az LMM-em jele jónak tűnik.
GTPeti2011-06-02 22:27:32 // 34844
"Amúgy nem tudod véletlenül, hogy az FRA önbeállítási paraméter hiba mit jelent?"
Hát nem sok jót. :)
(Konkrétan nem tudom mit takar az FRA.)
Hát nem sok jót. :)
(Konkrétan nem tudom mit takar az FRA.)
Piritu - 1.000.0002011-06-02 22:03:36 // 34843
Resetről van most szó, az értéke törlődött :-)
Amúgy nem tudod véletlenül, hogy az FRA önbeállítási paraméter hiba mit jelent? Szakadás a kiváltó ok.
Mondjuk érdekes, mert amúgy működik és változtatja az értéket...
Amúgy nem tudod véletlenül, hogy az FRA önbeállítási paraméter hiba mit jelent? Szakadás a kiváltó ok.
Mondjuk érdekes, mert amúgy működik és változtatja az értéket...
GTPeti2011-06-02 21:57:28 // 34842
Fél percre levettem, utána 0 volt az értéke a TRA-nak és az FRA-nak is.
Ez mondjuk még önmagában nem jelent semmit. Mész párszáz km-t és ugyanoda visszaállhat, ahol eredetileg volt. Persze 1 próbát megér, ez világos.
Ez mondjuk még önmagában nem jelent semmit. Mész párszáz km-t és ugyanoda visszaállhat, ahol eredetileg volt. Persze 1 próbát megér, ez világos.
Piritu - 1.000.0002011-06-02 21:30:05 // 34841
Akkor vedd le negyed órára :-)
Nálam Ecu kiolvasáskor TRA hülye értékkel volt kiakadva. Fél percre levettem, utána 0 volt az értéke a TRA-nak és az FRA-nak is.
Kiolvasó akkor is célszerű, mert 3-ból 2x lambda integrátor hibát dobott be a reset után az első percben. Kitörölve többé nem jött elő.
Nálam Ecu kiolvasáskor TRA hülye értékkel volt kiakadva. Fél percre levettem, utána 0 volt az értéke a TRA-nak és az FRA-nak is.
Kiolvasó akkor is célszerű, mert 3-ból 2x lambda integrátor hibát dobott be a reset után az első percben. Kitörölve többé nem jött elő.
Helgi2011-06-02 21:20:43 // 34840
mert már ideje volt cserélni a szívótorok tömitését. még gyári volt. és ez alapján utánna már rossz adatokból keverte az anyagot.
van aki úgy tudja hogy 15 percre kell levenni a sarukat.
van aki úgy tudja hogy 15 percre kell levenni a sarukat.
Szatyi2011-06-02 21:20:27 // 34839
Hibát törölni pontosan csak diag.müszerrel fogsz tudni.
Piritu - 1.000.0002011-06-02 21:17:17 // 34838
Kb. fél perc után már 0 volt mind a két önbeállító paraméter a compban.
Miért akarod resetelni?
Miért akarod resetelni?
Helgi2011-06-02 21:13:33 // 34837
köszi. na akkor holnap leveszem újra,de most 2 percre .
:)
de 15 percet is mondtak.
:)
de 15 percet is mondtak.
Piritu - 1.000.0002011-06-02 20:20:05 // 34836
Nem kell össze érinteni, elég levenni fél percre. Legalább is a Spideremnél ez is elég. (Alufedeles TS.)
silver1662011-06-02 19:25:42 // 34835
Szia!
Nem, mert hidrotőkés szelepállítása van.
Üdv
Nem, mert hidrotőkés szelepállítása van.
Üdv
rémGtv .2011-06-02 18:20:59 // 34834
Helosztok :D 2.0 TS-nél lehet szelepeket állítani ?
Helgi2011-06-02 17:50:38 // 34833
Sziasztok.
Jól tudom hogy 146osnál a computert ugy lehet nullázni,hogy az aksiról levesszük a + és - sarut,majd a kettöt összezárjuk 5-6 másodpercig?
Jól tudom hogy 146osnál a computert ugy lehet nullázni,hogy az aksiról levesszük a + és - sarut,majd a kettöt összezárjuk 5-6 másodpercig?
Kazes☻2011-06-02 17:04:31 // 34832
Akkor a flexi cső helye?! :)))
Buksi2011-06-02 16:53:01 // 34831
Pedig ez az! ;-)
A 155-ön is hasonló van gyárilag! :-)
A 155-ön is hasonló van gyárilag! :-)
Kau2011-06-02 12:12:55 // 34830
Kau2011-05-31 07:52:02 // 34829
Köszönöm mindenkinek! Sikerült megoldani az immo hibát. A relé lába ill. biztosítékai eloxidálódtak. Most már újra Alfázok :)
Laca2011-05-31 06:52:14 // 34828
Sziasztok!
Keresnék Esztergom vonzáskörzetébe 019-es BOSCH számú LMM-et. Leginkább használtat és működőképest, mert a műszakivzsgára való felkészítés eléggé kihúzta a zsebemet. Ez pedig a CO miatt kellene, mert 6,2-őt mértek és légtömegmérőt kellene cserélni.
Előre is köszönöm a válaszokat!:)
Keresnék Esztergom vonzáskörzetébe 019-es BOSCH számú LMM-et. Leginkább használtat és működőképest, mert a műszakivzsgára való felkészítés eléggé kihúzta a zsebemet. Ez pedig a CO miatt kellene, mert 6,2-őt mértek és légtömegmérőt kellene cserélni.
Előre is köszönöm a válaszokat!:)
Gery832011-05-29 21:06:31 // 34827
Valahol bontóban. :)
RoliQ42011-05-29 20:56:21 // 34826
Köszi!
Ha esetleg az erősítő az.. akkor azt hol tudok venni? :)
Ha esetleg az erősítő az.. akkor azt hol tudok venni? :)
Gery832011-05-29 20:35:50 // 34824
Próbáld átcserélni a 2 kábelt az erősítőkön!
Úgy melyik ad szikrát?
Ha a másik, ami eddig nem adott, akkor az az erősítő rossz ami eredetileg a 2-es trafóhoz tartozott.
Ha egyik sem, akkor feltehetőleg a 2-es trafó és az erősítője rossz. Talán menetzárlatos lett és tönkretette az erősítőt.
Úgy melyik ad szikrát?
Ha a másik, ami eddig nem adott, akkor az az erősítő rossz ami eredetileg a 2-es trafóhoz tartozott.
Ha egyik sem, akkor feltehetőleg a 2-es trafó és az erősítője rossz. Talán menetzárlatos lett és tönkretette az erősítőt.
RoliQ42011-05-29 19:43:00 // 34823
Hello!
Ötleteket várok!
Csak két hengerem megy .. az 1ik trafó nem ad szikrát! Próbáltam kiszűrni, hogy a trafó rossz e vagy valami más (kábelhiba) okozza a problémát! A trafó kábeleit átcseréltem és így 1ikse működik, ez azért érdekes mert a második trafó ad szikrát a saját kábelével!
Ötleteket várok!
Csak két hengerem megy .. az 1ik trafó nem ad szikrát! Próbáltam kiszűrni, hogy a trafó rossz e vagy valami más (kábelhiba) okozza a problémát! A trafó kábeleit átcseréltem és így 1ikse működik, ez azért érdekes mert a második trafó ad szikrát a saját kábelével!
Ofi2011-05-29 17:39:04 // 34822
Szia,
A gyujtáskapcsoló jeladó kábele a kormányoszlopnál belemegy egy dobozba, nekem a 156-on rndszeresen kellett kontakt sprével tisztitani. Üdv
A gyujtáskapcsoló jeladó kábele a kormányoszlopnál belemegy egy dobozba, nekem a 156-on rndszeresen kellett kontakt sprével tisztitani. Üdv
Buksi2011-05-29 12:47:17 // 34821
Nem érdemes, hanem ennyi idő után már kötelező! ;-)
l_bandi2011-05-29 11:48:56 // 34820
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes e olajat cserélni a váltóban, 10 év és 100 e km után?
szasza(SW)2011-05-28 21:20:15 // 34819
Kau2011-05-28 20:58:47 // 34818
Azt azt se tudom hol keressem ;)
Még sose volt ilyen hibám, így az immobiliserrel nem is foglalkoztam soha. Miért ne Alfacity előtti este tiltson le...
Még sose volt ilyen hibám, így az immobiliserrel nem is foglalkoztam soha. Miért ne Alfacity előtti este tiltson le...
szasza(SW)2011-05-28 19:19:26 // 34817
immo gyűrűt próbáltad megpucolni vagy a csatlakozását megnézni?
csaszar3382011-05-28 18:19:28 // 34816
Szia!
Köszönöm eddigi segítségedet, most is kérdeznék:
eljutottam odáig, hogy leszedjem a csavart, összeraktam, indít, és csak teker, nem csinál semmit(azt mondják ismerős szerelők, hogy elraktam a vezérlést).
nem tartom kizártnak, mert ahogy szedtem le a hosszbordás ékszíjtárcsáklyát a főtengelyről, elfordult , de visszaállítottam(jelen volt a főtengely).
bele sztem nem érhetett, mindig megtekerem kézzel, könnyen megy-e, nem akadt.
szted valóban vezérlés?
Köszönöm eddigi segítségedet, most is kérdeznék:
eljutottam odáig, hogy leszedjem a csavart, összeraktam, indít, és csak teker, nem csinál semmit(azt mondják ismerős szerelők, hogy elraktam a vezérlést).
nem tartom kizártnak, mert ahogy szedtem le a hosszbordás ékszíjtárcsáklyát a főtengelyről, elfordult , de visszaállítottam(jelen volt a főtengely).
bele sztem nem érhetett, mindig megtekerem kézzel, könnyen megy-e, nem akadt.
szted valóban vezérlés?
Kau2011-05-28 00:08:01 // 34815
Na én is beleestem ebbe a CODE lámpás hibába. Világít az immo lámpájával együtt.
- Akksiról a saru levéve, nem segített.
- Mesterkulcs, másik kulcs, nem segített.
- Code kártya alapján történő indítás nem lehetséges.
Mit lehet még kezdeni????
- Akksiról a saru levéve, nem segített.
- Mesterkulcs, másik kulcs, nem segített.
- Code kártya alapján történő indítás nem lehetséges.
Mit lehet még kezdeni????
Kareszka19842011-05-26 19:01:53 // 34814
inmobiliser hiba? bár úgytudom az menet közben nem állítja le a motrot...csak indításkor forgat-forgat-forgat, de nem gyullad :(
Cro1662011-05-26 18:29:30 // 34813
Nekem hasonló volt, bár menet közben nem állt le, csak leállítás után 10percel nem indult, majd további 10 után igen...másnap reggel nem, majd délután igen..főtengely jeladó hiba.
bagoly2011-05-25 21:33:48 // 34812
Köszönöm majd holnap próbálkozom :-)
13Chris132011-05-25 20:05:48 // 34811
Sziasztok! 166-os klíma problémájával fordulnék hozzátok. Gáz van benne a kompresszor elvileg megy csak éppen hideget nem fúj a rendszer és az ICS néha kiírja, h (airconditioner faulty, please contact workshop/ hibás légkondícionáló kérem forduljon a szervizhez) Ha valaki találkozott már ilyen jelenséggel és tudna segíteni, nagyon hálás lennék. Előre is köszi, üdv Chris :)
mizooo2011-05-25 16:42:40 // 34810
Leveszed a refi belső burkolatát, (a pajzs felőli) ha benyúlsz lesz egy kis műanyag nyúlvány amit ki tudsz húzni, az a helyzetjelző foglalata. Kihúzod izzócsere, vagy pl nekem LED és ügyesen két ujjal vissza :)...
ervin2011-05-25 16:32:44 // 34809
Sziasztok!
Tanácsot kérnék:
Voltam kormányt bőröztetni, előtte direkt elmentem futómű állításra, hogy a kormányközéppel ne legyen gond. Utána a kormány teljesen középen állt, a bőrözés után viszont egy hangyafasznyit balra kellett tartanom, hogy egyenesen menjek.
Bőrözőhöz vissza, áttette egy ricnivel álíltása szerint, így viszont többet kellett jobbra fordítanom, mint addig balra. Megint visszacsináltuk, a kormányt nem vette le, csak a csavart lazította, úgy tette át egy ricnivel, így nem láthattam, hogy valóban egy ricnivel kerül odébb, nincs köztes állapot.
Valaki találkozott már ilyennel? Ennyire ritka kiosztású a kormányricni? Hol mászhatott el?
Köszi, Ervin
Tanácsot kérnék:
Voltam kormányt bőröztetni, előtte direkt elmentem futómű állításra, hogy a kormányközéppel ne legyen gond. Utána a kormány teljesen középen állt, a bőrözés után viszont egy hangyafasznyit balra kellett tartanom, hogy egyenesen menjek.
Bőrözőhöz vissza, áttette egy ricnivel álíltása szerint, így viszont többet kellett jobbra fordítanom, mint addig balra. Megint visszacsináltuk, a kormányt nem vette le, csak a csavart lazította, úgy tette át egy ricnivel, így nem láthattam, hogy valóban egy ricnivel kerül odébb, nincs köztes állapot.
Valaki találkozott már ilyennel? Ennyire ritka kiosztású a kormányricni? Hol mászhatott el?
Köszi, Ervin
bagoly2011-05-25 13:31:00 // 34808
Sziasztok! Segítségre volna szükségem az első helyzetjelzőben hogy tudok izzót cserélni? 156 1.9 JTD
Köszönöm
Köszönöm
Dévid2011-05-25 11:27:05 // 34807
Kipufogó cserés lesz, mert már több helyen is kifúj, aztán akkor mindent át akarok nézetni. Már egy ideje gondolkodom, hogy megvegyem-e a gyári (vagy utángyártott) kipufogórendszert, vagy olcsóbb lenne ha csináltatnék valami jó szakival egy kicsit egyedibb rendszert.
Dévid2011-05-25 11:16:30 // 34806
Kati köszöni szépen jó állapotban van, formás még mindig, de nem tudom hogy jön ide most az egyik barátnőm. Én biztos nem tömítettem el, arra azért vigyázok.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-25 10:59:29 // 34805
kati milyen állapotban van? erősen gyanús hogy el van tömődve ....
Dévid2011-05-25 10:49:05 // 34804
Nem tudom, vasárnap beparkoltam a garázsba, akkor még jó volt, sőt, aznap egész jó időt futottam a kocsival. Tegnap meg már indításkor rossz végén jött a füst... durrant is, akkor már tudtam mi a szitu, meg a szagból. Aztán a motorfedél felnyitása után már rutinosan tudtam hova nézzek. Most nem szakadt annyira szét, mint utoljára, de azért pár centire szétnyílt a szívósor, ahogy láttam. Majd a szerelőmmel a végére járatok a dolognak, most új srác szereli, neki is Alfája van jó pár éve, és a környéken többen is hozzá hordják. Addig fogja bontani, amíg ki nem derül mi okozta. Azért az már több, mint fura, hogy nem először durrant el, ennek oka kell hogy legyen, szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-25 10:39:42 // 34803
akkor mentsük meg Dévidet program indul :) egyébként ki mihálykodta meg az autódat?