Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Rolee1562011-09-24 15:50:22 // 35973
Sziasztok!

Van egy új keletű problémám! Indításkor nem mindig indul be elsőre... Normális hangja van az önindítónak, de csak teker és nem indul. Aztán másodszorra általában minden további nélkül pöccre indul... Ez mitől lehet?
Légy szíves segítsetek választ találni erre!
Előre is köszönöm!
Üdv.!
Gomez2011-09-24 09:45:59 // 35972
Köszi a gyors segítséget.
Wickey2011-09-24 08:39:39 // 35971
Persze. Bármelyik értelmesebb fényező felpolírozza neked. :-)
admirális2011-09-24 02:07:26 // 35970
Hát a lakk szokott lejönni róla, nem? Felpolírozzák, aztán újra lakkozzák, de lehet hogy máshogy hívják az eljárást, nem az a lényeg. Ismersz valakit aki ért ehhez gyakorlatban?
Wickey2011-09-24 01:55:41 // 35969
fényszórót lakkozni? :-)
vm2011-09-23 23:36:03 // 35968
Vittorio-nak

admirális2011-09-23 22:12:25 // 35967
Fényszóró polírozását és lakkozását vállaló szakembert keresek Budapesten. Aki ismer ilyet, kérem, szóljon.
Abarai2011-09-23 08:51:36 // 35966
Küldtem.
Gomez2011-09-23 08:41:19 // 35965
Gyerekek vki s.o.s.ben a varpalotai csori szamat at tudja kuldeni smsben?dolgozok,de sajna nagY a baj. Szamom 30/259 0274 koszi
Kócosw2011-09-22 22:38:06 // 35964
inspektion az a szervizintervallum jelzese. Idöszakos szerviz esedekes az autonal.
Sümi Z2011-09-22 22:20:21 // 35963
Sziasztok!
Tudnátok mondani vmit, hogy mi lehet a baj?
Mentem a kocsival (145 1.6TS 198,3ekm) 2esben egyszer csak lefulladt vagy csak magától megállt a motor, ráadásul épp gyorsítás közben. A km óra napi számlálója lenullázódott, valamint azóta nem működik a fordulatszám mérő. Az autó rendesen megy, nem érzek különösebb bajt. Mondjuk csinált már korábban is olyat, hogy lenullázódott a napi számláló, de a fordulatszám mérővel nem voll baj. Lehet, hogy vmi kábel van megtörve vagy valami ilyesmi? Volt már valakinek ilyen problémája? Villamossági szerelőhöz vigyem? Esetleg a motor fordulatszám jeladó ment tönkre? Ha igen akkor abból is a bosch a jó mint a lambda szondából?
Remélem nem lett sok kérdés ez így egyszerre, válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Piritu - 1.000.0002011-09-22 19:45:55 // 35962
Ki kell olvastatni a hibatárolót.
A túlolajozott sportlégszűrőről leváló olaj pikk-pakk hazavághatja az LMM-et. Az olaj jót tesz a felhevített platinarétegnek :-(
Tompi2011-09-22 19:40:28 // 35961
Sziasztok, olyan problémám van, hogy a héten 2x kaptam a következő üzenetet (eddig nem volt): MOTOR CONTROL FAILURE. Leállítom a kocsit, utána semmi. Mindkét alkalommal előzéskor, 3000-es fordulat körül jött a hiba. Ma nem állítottam le azonnal, mert nem tudtam ott megállni, a kocsi kb. 3000-ig pörgött, majd 3000-nél egyszerűen megállt a fordulatszám. Leállítottam, újra, ismét nincs hiba.
Mi lehet a gond, lambda szonda vagy egyéb?
Mennyire merjek vele holnap elmenni dolgozni? Délután mindenképp megpróbálom elvinni szervízbe, hátha tudnak mondani valamit. Ja, annyi történt 2 hete, hogy nem gyári légszűrőt kapott, hanem K&N sportlégszűrő lett belerakva. Összefügghet a dolog, lehet, hogy valami rosszul lett visszatéve esetleg?
Előre is köszönöm a segítséget!
skot2011-09-22 15:43:56 // 35960
sziasztok segítség kéne a turbó nem kap olajat, de az olajszivattyú jó, nyomás van rendesen de a turbóig nem jut el az olaj tud valaki segíteni hol keressem a problémát?
Kareszka19842011-09-22 09:50:17 // 35959
megtudja nekem mondani valaki 105 lovas, 1,6TS, 147-es felső (katalizátor előtti) lambdájának a számát (bosch)?
Kareszka19842011-09-22 08:48:03 // 35958
amúgy nem egy leányálom kikapni a klímapanelt :-/ legnagyobb izzadást a pohártartós egység okozta nekem...csak óvatosan :)
Kareszka19842011-09-22 08:47:12 // 35957
ez a videó egy etalon a 147 tulajok között :D
Gomez2011-09-21 22:52:55 // 35956
Helló mindenki.Bocsi a hülye kérdésért de mi az az inspektion? mert ezt mutatja az autó indulás elött néha.És az olaj csere után ,hogy kell lenullázni a kompjutert a szervíz miatt.Elörre is köszi
dév2011-09-21 20:11:02 // 35955
sziasztok! valaki megtudná mondani 156os (98)as alfának a hátsó kerék összetatrásának mennyinek kell lenni (mm)-ben?
Szabi62011-09-21 19:21:58 // 35954
FÚÚ köszike. Ez pöpec.
Csabo222011-09-21 19:11:28 // 35953
hi
igy
de a topicban előbb adnak teljesen pontos leirást. már többen cserélték
Szabi62011-09-21 18:29:31 // 35952
Sziasztok. Kiégett az egyik izzóm a hőfok állító tekerentyűm megvilágítója, hogy tudom kicserélni alatta az izzót ? 147-es.

Előre is kösz.
süsnye2011-09-21 11:32:51 // 35951
Egy elektronyos gonddal kapcsolatban kérnék segítséget. 155 8V
A jelenség, h az óra egység háttérvilágítás intenzitása változik:
- amikor indexelek (a villogás ütemében, villanáskor halványul)
- szellőztető motor forulatszámánák növekedésekor folyamatosan halványul
- rüki lámpa kapcsoláskor a kapcsolás pillanatában elhalványul
- e-ablak használatakor
Amikor halványul, akkor a töltés kontrollámpa meg erősödik. Gondolom ez a kontrollámpa a háttérvilágítás betápja alapján "dolgozik", azért változik.
Megnéztem a manualban, ugyanazon biztositékhoz (services) tartozik az óraegység , rüki lámpa, e-tükör meg talán az e-ablak (az indexek nem).
Az óraegység csatiján mérve a feszt, számszerűleg is látható a változás, indexelésnél 0,5-1V -otingadozik a fesz. Szellőztető motornál szintén folyamatosan csökken. Szóval az óraegység elvileg jó.
Mértem az akksin is a feszt ilyenkor, ott elhanyagolható az ingadozás (1-2 század V).
Ami furcsa, h ha kiveszem az ominózus biztosítékot és feszt mérek a biztosíték foglalaton, akkor az egyik "sarun" alapból van 0,5V (test az egyik kormány alatti csavar). Itt mérve a feszt (test a csavar), az ingadozás kb. itt is olyan, mint az óraegység csatijánál.
Ha a bizti nincs bent, akkor persze nincs háttérvilágítás ill. nincsenek kontrollámpák, kivéve a tompítottét és az indexét. Ilyenkor a tompított kontrollámpán semmilyen ingadozás nem látszik indexelésnél, sem a szellőztető motor használata során.
Tehát sztem azt megállapíthatjuk, h a services biztosítékos körben van vmi gebasz.


Csak az a kérdés, hogy mi? Test probléma?
Csabo222011-09-21 10:55:15 // 35950
Sziasztok

A segítségeteket szeretném kérni a következőben:

Adott egy gyári alkatrész (mondjuk vezérmű szíij), ami rendelkezik egy gyári cikkszámmal. Ha ezt az alkatrészt több gyártó is készíti, akkor a különböző gyártók ugyanazzal a cikkszámmal látják el a terméket, mint a gyári? Vagy mindannyian a saját cikkszámukat használják?

Köszönöm
Ferke2011-09-21 10:29:45 // 35949
Még szép, hogy nyomtékkulcsot használ, de ez így tényleg kevés, ez egy negyedgenerálra is kevés:)
Ferke2011-09-21 10:28:34 // 35948
Hehe:) Pont ezt leírtam a másik topicban, nem láttam, hogy megelőztél:))
Martin2011-09-21 10:15:58 // 35947
Szerencsére eddig még nem volt gond a munkájával. A hengerfejet nyomatékkulccsal szereli ezért is szólt, hogy a csavarokat is cseréli.
Föckös2011-09-21 09:29:24 // 35946
te figyi én nem beleugatni akarok, de milyen kontár az, aki gyűrűket cserél, de már nem hónoltat, és még hajtókart is kell cserélni?
szted Csöri viccből írta?
a "sok szerencsét" kb azt fogja jelenteni, h olcsó húsnak híg a leve, tényleg kidobod a pénzt.
de ha hiszel a szerelődnek, akkor uccu.
ne lepődj meg , ha a hengerfejet is légkulccsal húzza majd le....
guarding2011-09-21 09:11:56 // 35945
Köszönöm a tanácsokat, megpróbáljuk akkor a vízpumpa felöl megközelíteni a dolgot!
Üdv mindenkinek
Martin2011-09-20 22:04:14 // 35944
Az is cserélve lesz de persze a hajtókart akartam írni:))
Föckös2011-09-20 21:48:58 // 35943
a lengőkarnak mi köze ehhez?
mizooo2011-09-20 21:35:08 // 35942
Illetve: Nekem is azt mondták, hogy a henger jó állapotban van, de azért hónolták. kop kop Szuper lett a motor :) de ugye ehez gépműhely kellett.
Hari2011-09-20 21:29:23 // 35941
Szia! (Nem egyszer találkoztam már hasonló problémával.) A leírásod alapján 2 dolog az ami szóba jöhet!
1. - A vízszivattyú lapátja elfogyott - ezáltal nem forgatja megfelelően a vizet. (...esetleg dugulás valamelyik fő csőben.)
2. - A vízhűtő nem tudja ellátni a feladatát - vízkövesedés, berakódás! (Egy 166-os hűtővel jártam úgy, hogy melegedett. Elvittem kitisztították, nem sok javulás! - Raktam bele újat, és jó lett!

:-)
Csöri2011-09-20 21:16:34 // 35940
Vízpumpát néztétek. Gyakran megreped a műanyag lapát és el tud fordulni a tengelyen.
Csöri2011-09-20 21:14:26 // 35939
Ok, legyen szerencséd.:-)
guarding2011-09-20 20:53:45 // 35938
Sziasztok! Egy probléma megoldásában kérem a segítségeteket. Van egy alfa 166 V6TB autó, ami nem kicsit melegszik. Úgy kezdődött a dolog,hogy először csak akkor melegedett túl ha ment a klíma, késöbb már klíma nélkül is melegedett, de ha bekapcsoltam a fűtést visszahült. Mostanra melegszik, bekapcsolom a fűtést és nem melegszik tovább. Ezt kb két hónap alatt sikerült elérnem vele. Ekkor kicseréltem a thermosztátot, gyári olaszra, a hiba ugyan az maradt. Ekkor kiszereltük a hűtőt és kimosattam szakszervízben, ahol azt mondták, hogy kimosták, de nem ez volt a hiba! Most ott tartunk, hogy semmi javulás, a tartályba a visszafolyón folyik a víz, és forr benne, a hűtő tetején lévő csőben forró a víz, a középső visszatérő (alsó) csőben csak langyos a víz és a hűtő is hasonló hőmérsékletű. A tartályba nem látszik, hogy beledolgozna a motor, az olaj nem vizes, és nem fogy a víz menet közben! Hosszú országúti menet alkalmával nem jelentkezett a hiba, de ahogy beértem a városba rögtön melegedni kezdett. A ventillátorok természetesen úgy működnek ahogy kell! Kérlem ha valakinek volt már ilyen hibája, vagy szerelő és van ötlete akkor szívesen venném ha segítene. Előre is köszönöm!
Piritu - 1.000.0002011-09-20 20:51:15 // 35937
Felni ET-je jó? Az oldaladon lévő képen nem gyári felni van.
Martin2011-09-20 20:37:31 // 35936
Mivel már szét van kapva a hengerfej nem akarom ezt újra kifizetni. Teljes tömítés csere lesz a szimeringeket valamint az egyik hajtókart is cserélik. A síkoltatást is elvégzik rajta. Már nem volt erő a kocsiban.Pénteken kiderül, hogy megérte-e a befektetés.
GTPeti2011-09-20 20:32:41 // 35935
Az 1. ponthoz: Hmm. Lehet, hogy nálam is elfáradtak picit...
Wickey2011-09-20 20:29:41 // 35934
1. Hátsórugó csere. Nekem a 2002-es is el volt már fáradva. Esetleg gátlócsere is.
2. A gumi mérete stimmel, gyárilag is ezzel adták a 16"osokat
3. A hátsó futómű is állítható. Lehet elmászott, ezért kopik rendellenesen. Nézessétek meg valakivel, aki nem hülyébb egy hatosalátétnél (Alu lengőkarok nem deformáltak? Futómű beállítás stimmel? Szilentek OK?)
Gabesz012011-09-20 20:27:09 // 35933
Köszi neked is, a gyertyakábelek,...azok jók, a pillangószelepet nem néztem, lehet,h lesz mit takarítani rajta...
Gabesz012011-09-20 20:25:49 // 35932
köszi, megnézem...hogy néz ki, ha rossz?
Zoleeka2011-09-20 20:20:30 // 35931
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, remélem, hogy megoldódik a problémám.
Mivel főként apu használja az autót, nagyon panaszkodik a hátsó traktusra. Miszerint a problémája a következő:
4 személy esetén, ha fogunk egy kisebb úthibát, vagy "huplit" a hátsó kerekek beleérnek a sárvédőbe és nagyon kopik a gumi belső része. Ez azért érdekes, mert 16"-os 205/55-ös gumik vannak rajta. Szerintem ez nem eszelősen nagy méret. Mióta nálunk van, ültetve, buherálva nem volt a futómű. Ezt csak kisebb méretű kerekek/gumik felhelyezésével lehetne orvosolni? Vagy lehetséges más megoldás is?
Köszönöm a segítségeteket!
EvoGerry2011-09-20 20:18:14 // 35930
üdv!
Ha nem füstöl nagyon,és olajat se zabálja akkor én tolnám tovább.De ha mégis gyűrűzés lesz akkor ez a "gyűrűzés" nem olcsó mulatság....mérnék kompressziót a hengerekben stb.mert gyűrűszett magában ~20e,de ilyen műveletnél sok minden más is érdemes kicserélni és kell is..pl főtengelyszimm. hf-tömítés, főtengely,hajtókarcsap már csak azért is mert kopott a motor.. +olaj.. meg amit kihagytam és ez csak anyag ár...
Rolee1562011-09-20 20:07:15 // 35929
Értem. Köszönöm a gyors választ!
Üdv.!
Martin2011-09-20 19:58:12 // 35928
A szerelő megnézte és szerinte a gyűrűzés elég lesz. Egy lengőkart is ki fog cserélni. Persze lesz síkoltatás tömítés csere stb.
Csöri2011-09-20 19:52:30 // 35927
Ha a henger fala megkopott a gyűrűzés kevés lesz, kidobott pénz az ablakon.
Csöri2011-09-20 19:51:24 // 35926
Utángyártott ebből nincs.
Az új 35-45 közt szór.
Rolee1562011-09-20 19:44:25 // 35925
Szervusztok!
Most már elég erőteljes diesel hangja van a gépnek, szóval el kell kezdenem vezérlés módosító után nézni...
Mennyibe kerül egy gyári? Az utángyártott gondolom "itt is" szar... vagy mégsem?
Szívesen kikérném a véleményeteket ebben.
Előre is köszönöm!
Üdv.!
mizooo2011-09-20 19:29:20 // 35924
A gyűrűkészlet 20K körül van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak