Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.0002012-01-21 18:29:35 // 37242
Meg lehet tudni, hogy mi történt vele hogy ilyen lett?
András bácsi2012-01-21 18:27:00 // 37241
Szabi62012-01-21 17:47:52 // 37240
Megejtettem az EGR tisztítást. Úgybevolt koszolódva, hogy egyszerűen nem tudtam megmozdítani sehogy. Komoly áztatás lazítózást követelt. visszaszerelés után most azt tapasztalom, hogy ingadozik az alapjáratom a tisztítás előtt nem ingadozott. ez mitől lehet ? Csináltam kb. 1 hónapja ECU resetet lehetséges, hogy újra megkéne ejteni működő szeleppel.
pb_2012-01-21 17:35:58 // 37239
"Nem vezérlésrcseréről, szelephézagolásról, beszélgettünk, hanem egy lemerült akkuról."
Ehhez képest mégis sikerült beleszőnötök az üzemanyagnyomást, az ACt, a generátort, az ECUt, a katot, és a vezszíjat..)
Ehhez képest mégis sikerült beleszőnötök az üzemanyagnyomást, az ACt, a generátort, az ECUt, a katot, és a vezszíjat..)
GTPeti2012-01-21 14:51:31 // 37238
Nézd cartárs, a tied egy elég speciális eset volt szerintem. Mindamellett, ha a genererátortól jött volna a zenergia ugyanez lett volna a vége...
Egy lemerült akkut megpróbálni újra feltölteni egy elég bevett dolog (anyagi okokból).
(Amúgy fontos tanulság az esetedből, hogy a cellazárlat egyik előjele, ha a 5 cellában kevés a víz. Mert a feszültség ezeken a cellákon oszlik meg és ezáltal túl magas. Ilyenkor tényleg nem árt gyanakodni. És cserélni!)
Egy lemerült akkut megpróbálni újra feltölteni egy elég bevett dolog (anyagi okokból).
(Amúgy fontos tanulság az esetedből, hogy a cellazárlat egyik előjele, ha a 5 cellában kevés a víz. Mert a feszültség ezeken a cellákon oszlik meg és ezáltal túl magas. Ilyenkor tényleg nem árt gyanakodni. És cserélni!)
Public Enemy2012-01-21 14:43:26 // 37237
Nekem is van a bikázásról keserű tapasztalatom!
Az egyik cartárstól vettem a 166-hoz egy gyári akkumulátort még az Exide előtt.
Inditott, de kevés volt benne a wasser, ezért desztvízzel feltöltöttem, majd rá a töltőre.
Utána beraktam az autóba (szakszerűen, ami a 166-nál nem éppen egyszerű), ráindítottam, kicsit járattam, minden okés volt! Aztán jó két hétig nem használtam a kocsit, majd megyek, hogy indítsak, semmi!? Na mondom, fasza... Nem tudtam mi a probléma, de haver mondta, semmi gond, ő nem régen bikázott be 166-ost a homlokfalról. Kérdezem, ne inkább az akksi felől csináljuk, á, minek, mondta, előlről könnyebben hozzáférünk. Ráálltam a saját másikkal, gondosan elllenőriztük a polarítást, aztán gyia! Ahogy próbáltam indítózni, egy csettenés hallatszott és se kép, se hang! Mint később kiderült, cellazárlatos volt az akksi, fel volt púposodva és a csomagtartóba folyatta a savat...Valami letestelhetett, kivágta hátul a nagybiztosítékot Beszereztem, kicseréltük, de utána is semmi! Tréleren kelett elvinni az autót a Szamosi-műhelybe, ott közölték, mekkora hülyeséget csináltunk a bikázással! Szerencsémre nem vágott tönkre mást a zárlat, az új akksi berakása után -azóta is- minden működik az autóban! 70k-ba került nekem ez a kis "próbálkozás"!!
Tanulság: ha az akksi szarozik, mert öreg - CSERE!! Bikázás pedig csak akkor, ha feltétlenül szükséges és elkerülhetetlen, lehetőleg kellő körültekintéssel, mert sokba fájhat!!!
Az egyik cartárstól vettem a 166-hoz egy gyári akkumulátort még az Exide előtt.
Inditott, de kevés volt benne a wasser, ezért desztvízzel feltöltöttem, majd rá a töltőre.
Utána beraktam az autóba (szakszerűen, ami a 166-nál nem éppen egyszerű), ráindítottam, kicsit járattam, minden okés volt! Aztán jó két hétig nem használtam a kocsit, majd megyek, hogy indítsak, semmi!? Na mondom, fasza... Nem tudtam mi a probléma, de haver mondta, semmi gond, ő nem régen bikázott be 166-ost a homlokfalról. Kérdezem, ne inkább az akksi felől csináljuk, á, minek, mondta, előlről könnyebben hozzáférünk. Ráálltam a saját másikkal, gondosan elllenőriztük a polarítást, aztán gyia! Ahogy próbáltam indítózni, egy csettenés hallatszott és se kép, se hang! Mint később kiderült, cellazárlatos volt az akksi, fel volt púposodva és a csomagtartóba folyatta a savat...Valami letestelhetett, kivágta hátul a nagybiztosítékot Beszereztem, kicseréltük, de utána is semmi! Tréleren kelett elvinni az autót a Szamosi-műhelybe, ott közölték, mekkora hülyeséget csináltunk a bikázással! Szerencsémre nem vágott tönkre mást a zárlat, az új akksi berakása után -azóta is- minden működik az autóban! 70k-ba került nekem ez a kis "próbálkozás"!!
Tanulság: ha az akksi szarozik, mert öreg - CSERE!! Bikázás pedig csak akkor, ha feltétlenül szükséges és elkerülhetetlen, lehetőleg kellő körültekintéssel, mert sokba fájhat!!!
GTPeti2012-01-21 14:38:15 // 37236
Ferke, fogadd el légyszi, hogy más(ok)nak jelen esetben más a véleménye. Ennyi. Én is így teszek.
Ezt a fotelfizikus dolgot viszont kikérem magamnak. Nem vezérlésrcseréről, szelephézagolásról, beszélgettünk, hanem egy lemerült akkuról. Értem, hogy a legegyszerűbb "megcímkézni a másikat", de az ilyenekkel óvatos lennék.
Egyébként ismerlek egy vmennyire, tudom, hogy értesz az autószereléshez - sőt még segítőkész alfás is vagy -, ezeket tényleg senki nem is vitatta!
Attól, hogy névnélküli tagunk a barátod, viszont nem kéne a fent említett módon nekem esni.
Egyébként itt most nem C5-ről és BMW-ről volt szó, hanem JTD-ről, amivel elég sokunknak van ilyen téren tapasztalata.
Ezt a fotelfizikus dolgot viszont kikérem magamnak. Nem vezérlésrcseréről, szelephézagolásról, beszélgettünk, hanem egy lemerült akkuról. Értem, hogy a legegyszerűbb "megcímkézni a másikat", de az ilyenekkel óvatos lennék.
Egyébként ismerlek egy vmennyire, tudom, hogy értesz az autószereléshez - sőt még segítőkész alfás is vagy -, ezeket tényleg senki nem is vitatta!
Attól, hogy névnélküli tagunk a barátod, viszont nem kéne a fent említett módon nekem esni.
Egyébként itt most nem C5-ről és BMW-ről volt szó, hanem JTD-ről, amivel elég sokunknak van ilyen téren tapasztalata.
Liquid2012-01-21 14:08:25 // 37234
Hogy hívják konkrétan a "pirosas" színű Paraflu-t? Sógor 147-jébe kellene utántölteni...
Tónyó2012-01-21 13:59:25 // 37233
Szewasztok!Kocsi bebikázva újra a régi!
Hála Pityukoma CARtársnak....Köszi Pityukoma!!!!!
Hála Pityukoma CARtársnak....Köszi Pityukoma!!!!!
Alien42012-01-21 13:34:58 // 37232
habár nem akarok "csakazértis" vitázni és tudom h jobban értesz hozzá mint én, de ha BMW-m lenne és bikáznék másnak -mert már korábban bikáztam havernak többször is-
én levettem a saját saruimat, így nem volt benne a "saját köröm"
meg hát azért más a szupermodern BMW meg az alfa -mondjuk ki-
na meg a németéknek is megéri h ha barmolod a kocsid akkor meghal -kényszerítés szakszervízre- az a márka már nem az amit modern kocsiként megszerelhetsz
apám is sk szerelte a saját kocsiját az összeset ladától a mazda 323 (azt hiszem BA type) -ig bezárólag... most mazda 5 van gen 2 asszem
azt már szakszervízeli... na meg nem rosszból de mérje meg az ember h mennyi szufla van még az akksiban
(mellesleg megjegyzem h megint szépen elvitázgatunk de egyikünk sem segített csak okoskodtunk)
kocsitól függetlenül nekem is azt tanították h ne told be a kocsit mert leöli a katalizátort
minden esetre a konklúzió összesítve az hogy ne is toljam be a kocsit és ne is bikázzam be -tehát hagyjam ott és gyújtsam fel- :D
most pedig lemegyek és megmérem az aksimat b@sszameg és kitakarítom a kocsit :D kellemes szombatot cartársak :D
ui: GTPeti blogjából
Az akku nyugalmi feszültségéből következtetni lehet a töltöttségi állapotára. Fontos, hogy a töltés után legalább 4 órával mérjünk.
12.65V 100%
12.45V 75%
12.24V 50%
12.06V 25%
11.89V vagy kevesebb: kisült
én levettem a saját saruimat, így nem volt benne a "saját köröm"
meg hát azért más a szupermodern BMW meg az alfa -mondjuk ki-
na meg a németéknek is megéri h ha barmolod a kocsid akkor meghal -kényszerítés szakszervízre- az a márka már nem az amit modern kocsiként megszerelhetsz
apám is sk szerelte a saját kocsiját az összeset ladától a mazda 323 (azt hiszem BA type) -ig bezárólag... most mazda 5 van gen 2 asszem
azt már szakszervízeli... na meg nem rosszból de mérje meg az ember h mennyi szufla van még az akksiban
(mellesleg megjegyzem h megint szépen elvitázgatunk de egyikünk sem segített csak okoskodtunk)
kocsitól függetlenül nekem is azt tanították h ne told be a kocsit mert leöli a katalizátort
minden esetre a konklúzió összesítve az hogy ne is toljam be a kocsit és ne is bikázzam be -tehát hagyjam ott és gyújtsam fel- :D
most pedig lemegyek és megmérem az aksimat b@sszameg és kitakarítom a kocsit :D kellemes szombatot cartársak :D
ui: GTPeti blogjából
Az akku nyugalmi feszültségéből következtetni lehet a töltöttségi állapotára. Fontos, hogy a töltés után legalább 4 órával mérjünk.
12.65V 100%
12.45V 75%
12.24V 50%
12.06V 25%
11.89V vagy kevesebb: kisült
Adrián2012-01-21 12:27:29 // 37231
Üdv urak!
Infóra lenne szükségem Érd ill ehhez közeli Pest megyei Alfa bontókról ahol 156 Facelift -hez találok cuccokat elfogadható áron!
Tel szám? Cím?
Köszönettel
Infóra lenne szükségem Érd ill ehhez közeli Pest megyei Alfa bontókról ahol 156 Facelift -hez találok cuccokat elfogadható áron!
Tel szám? Cím?
Köszönettel
Ferke2012-01-21 00:19:29 // 37230
Még egy gondolat. Barátom 5ös bmw-je computer cserés lett, miután beindított egy c5-öt. Azonnal elhalálozott. És ez nem az első, amit hallok. A c5 tulaja a fél c5-ös árát ráköltötte a bmwre.
Akkor most hogy is van ez??
Ha választhatok, hogy állat módon szanaszét szaggatom az ótvar jtd szíját, vagy rámbikázzon egy 10millás vas, nabaze, az előbbit fogom választani, mert ehhez az egész motor annyi, mint a bajorwágenhez egy indítókulcs.
Akkor most hogy is van ez??
Ha választhatok, hogy állat módon szanaszét szaggatom az ótvar jtd szíját, vagy rámbikázzon egy 10millás vas, nabaze, az előbbit fogom választani, mert ehhez az egész motor annyi, mint a bajorwágenhez egy indítókulcs.
pb_2012-01-20 21:02:53 // 37227
"ha nem megy gyujtásra az AC,akkor a tolás is olyan mint halottnak a csók...."
DD
DD
Pityukoma2012-01-20 19:46:34 // 37225
Holnap nekem jó. Kábelem van és nem lakok messze :-) mindjárt hívlak!
Tónyó2012-01-20 19:40:46 // 37224
szevasztok!
Tudna nekem holnap valaki segíteni,bebikázni az alfámat mer senkinek sincs a környéken bikázó kábele,és tologatni meg nincs kivel...jók a szomszédaim...aksi lemerülve még mindig....Budapest Örs környékén...ha tudna valaki jönni hívjon ezen a számon: 06209408971 Köszi előre is mindenkinek a segítséget...Üdv: Tónyó
Tudna nekem holnap valaki segíteni,bebikázni az alfámat mer senkinek sincs a környéken bikázó kábele,és tologatni meg nincs kivel...jók a szomszédaim...aksi lemerülve még mindig....Budapest Örs környékén...ha tudna valaki jönni hívjon ezen a számon: 06209408971 Köszi előre is mindenkinek a segítséget...Üdv: Tónyó
Alien42012-01-20 19:35:36 // 37223
ez nem a medmeksz 3 ahol már kocsi is alig akad :D -nem még benya- :D
tologasson elméletben aki akar én gyakorlatilag bikázok :D
tologasson elméletben aki akar én gyakorlatilag bikázok :D
Wickey2012-01-20 19:18:51 // 37222
tesókám. Azt írta, hogy TELJESEN lemerült az akksija.
Amúgy fűrészelhetitek a fingot, Csörinek van 100%-ban igaza. Mondjuk ezen kevéssé csodálkozom.
Petinek is igaza van abban, hogy a kábel a legkulturáltabb megoldás a lemerült akksis autó beindítására. Neked meg csak annyiban van igazad, hogy TALÁN beindul tolásra. Ha nagyon muszáj. Pb meg csak simán hülye mint mindig :-P
Amúgy javaslom átgondolásra, mekkora pofont kap a vezérműszíj, ha meghúzod az autót, oszt jól rádobod a kuplungot. Én már csak ezért se szoktam autót rángatni. Ha valami a saját önindítójával és akksijával nem indul be bikázásra se, az úgyis fos.
Amúgy fűrészelhetitek a fingot, Csörinek van 100%-ban igaza. Mondjuk ezen kevéssé csodálkozom.
Petinek is igaza van abban, hogy a kábel a legkulturáltabb megoldás a lemerült akksis autó beindítására. Neked meg csak annyiban van igazad, hogy TALÁN beindul tolásra. Ha nagyon muszáj. Pb meg csak simán hülye mint mindig :-P
Amúgy javaslom átgondolásra, mekkora pofont kap a vezérműszíj, ha meghúzod az autót, oszt jól rádobod a kuplungot. Én már csak ezért se szoktam autót rángatni. Ha valami a saját önindítójával és akksijával nem indul be bikázásra se, az úgyis fos.
mreni2012-01-20 19:04:54 // 37221
hagyd,van baja neki bőven :D
GTPeti2012-01-20 17:33:22 // 37220
A te értékes hozzászólásodhoz képest mindenképpen több információtartalma volt...
Szabi62012-01-20 15:41:40 // 37217
Kicseréltem a váltóba az olajat és GL 5 helyett GL4-est tettem bele ez nagy gond ???
pb_2012-01-19 23:35:47 // 37216
Pl ilyen érvekkel, és 1etértéssel?
"Ez szerintem egy common railes autónál gyakorlatilag kínzás. Pl. nincs megfelelő üzemanyagnyomás, mert nem megy az AC... mert alig vagy képes megtolással megforgatni a generátort. Ennek biztos nagyon örül a nagynyomású szivattyú. Egyébként pedig az ECU csak figyelne, hogy néha talán van vmi "feszültségfoszlány"
"ha nem megy gyujtásra az AC,akkor a tolás is olyan mint halottnak a csók...."
"Erről beszélek. Pozitív eredménye nem lesz, negatív viszont könnyen lehet. Semmiképpen sem egészséges"
Tnyleg + ne próbáljátok, mert kb 10 főtengely fordulat után, már kipukkad a kat/1. dob/kipuff, ezáltal odalesz a padlólemez, majd a kedves yátékos a földön landol, így Lgázolja a saját verdája, és mindezek tetéjben a hangrobbanást +hazudtoló robaj mellett iszonaytos túzgolyóvá változik az egész verda, majd katapultálódik, és földkörüli pályára áll.
Szóvaé még Vletlenül se próbáljátok +, aki mégis +próbálja az magára vessen.
"Ez szerintem egy common railes autónál gyakorlatilag kínzás. Pl. nincs megfelelő üzemanyagnyomás, mert nem megy az AC... mert alig vagy képes megtolással megforgatni a generátort. Ennek biztos nagyon örül a nagynyomású szivattyú. Egyébként pedig az ECU csak figyelne, hogy néha talán van vmi "feszültségfoszlány"
"ha nem megy gyujtásra az AC,akkor a tolás is olyan mint halottnak a csók...."
"Erről beszélek. Pozitív eredménye nem lesz, negatív viszont könnyen lehet. Semmiképpen sem egészséges"
Tnyleg + ne próbáljátok, mert kb 10 főtengely fordulat után, már kipukkad a kat/1. dob/kipuff, ezáltal odalesz a padlólemez, majd a kedves yátékos a földön landol, így Lgázolja a saját verdája, és mindezek tetéjben a hangrobbanást +hazudtoló robaj mellett iszonaytos túzgolyóvá változik az egész verda, majd katapultálódik, és földkörüli pályára áll.
Szóvaé még Vletlenül se próbáljátok +, aki mégis +próbálja az magára vessen.
zalan2012-01-19 23:31:41 // 37215
legegyszerűbb egy megbízható aksi :) mind gyakorlatban mind elméletben !!!
GTPeti2012-01-19 23:01:02 // 37214
A barátod is ezt az "elmélet" dolgot sulykolta a maga módján... Mondjuk azt nem (sem) nagyon értem, hogy egy (több) akkulemerülést miért nem élhettem volna át...
Tehát nem az elmélet vs. gyakorlatról szól ez. Pontosan leírtam az érveimet.
És az érveken túl még azt is, hogy erre a problémára van egy - mindannyiunk által ismert - praktikus megoldás is ami ráadásul egyszerűen kivitelezhető. Miért kell ennek ellenére az ósdi módszert alkalmazni egy modern autónál? Persze mindenki azt tesz, amit jónak lát. Ehhez páran - téged is beleértve - szolgáltattunk információkat.
Nálam amúgy mindig van bikakábel. Volt, hogy én segítettem, volt, hogy nekem segítettek. ;)
Tehát nem az elmélet vs. gyakorlatról szól ez. Pontosan leírtam az érveimet.
És az érveken túl még azt is, hogy erre a problémára van egy - mindannyiunk által ismert - praktikus megoldás is ami ráadásul egyszerűen kivitelezhető. Miért kell ennek ellenére az ósdi módszert alkalmazni egy modern autónál? Persze mindenki azt tesz, amit jónak lát. Ehhez páran - téged is beleértve - szolgáltattunk információkat.
Nálam amúgy mindig van bikakábel. Volt, hogy én segítettem, volt, hogy nekem segítettek. ;)
Ferke2012-01-19 22:16:06 // 37213
Egy 70ah körüli akksi ritkán merül annyirae, hogy a műszerek se vilàgítsanak. Más az elmélet, meg más a gyakorlat. :-)
pb_2012-01-19 20:43:00 // 37212
Mindig olyanokat szoktam írni.) De pontosan melyik is?
GTPeti2012-01-19 20:17:40 // 37211
Többek között tartalmas hozzászólásaidhoz...
pb_2012-01-19 20:16:41 // 37210
Mihez kedves kolléga?)
GTPeti2012-01-19 19:48:52 // 37209
Igen. Pontosan azt írta, hogy egy full lemerült akksijú gépet hülyeség betolni. Amit én is.
mreni2012-01-19 19:39:13 // 37207
gátlókat is érdemes
Mendieta2012-01-19 19:34:15 // 37206
Sziasztok
Kérdésem volna, ültető rugót szeretnék a 164-esre .
tapasztalatok van e esetleg.
Vagy információ.Gátlókat is vegyek hozzá vagy csak rugót ?
Valakinek van e eladó ?
Nagyon emeli a fenekét (az én véleményem szerint).És teletankolni meg nagyon drága volna :
Kérdésem volna, ültető rugót szeretnék a 164-esre .
tapasztalatok van e esetleg.
Vagy információ.Gátlókat is vegyek hozzá vagy csak rugót ?
Valakinek van e eladó ?
Nagyon emeli a fenekét (az én véleményem szerint).És teletankolni meg nagyon drága volna :
Ferke2012-01-19 18:22:44 // 37204
Így, hogy már Csöri is ugyanazt írja, el teccik hinni végre??:-))))
eldiablo1562012-01-19 18:01:06 // 37203
Sziasztok! A hétvégén leakarom cserélni a szervóolajat, olvastam, hogy érdemes előtte átmosni a rendszert. Tudja valaki hogy gyakorlatba mi ennek a menete? Köszi.
tomcsi1462012-01-19 14:10:32 // 37202
Cartársak!
Akinek van autodata, (ePer 2008) vagy ezekkel egyenértékű programja legyen kedves nézze meg, hogy a Fiat Bravo 2008--as évjáratú 1.6 dizelek váltóján hol található az olajbeöntő és olajszínt ellenőrző csavar!
Ha esetleg ki tudja másolni a fotót nagyon megköszönném!
Előre is THX!
Akinek van autodata, (ePer 2008) vagy ezekkel egyenértékű programja legyen kedves nézze meg, hogy a Fiat Bravo 2008--as évjáratú 1.6 dizelek váltóján hol található az olajbeöntő és olajszínt ellenőrző csavar!
Ha esetleg ki tudja másolni a fotót nagyon megköszönném!
Előre is THX!
pb_2012-01-19 13:35:20 // 37201
Hiába, tudott a csóka.D
Dévid2012-01-19 12:56:03 // 37200
Arra nem emlékszem, de egy egycentessel, meg egy aggregátorral meghegesztett egy jó nagy valamit. Meg magnéziumvázas bringával felnyitott egy páncélautót. :D
pb_2012-01-19 12:53:22 // 37199
+ zsiga kipuffból gyártott aknavetőt.D
pb_2012-01-19 12:51:33 // 37198
Az már inkább 70 körül van.))
Dévid2012-01-19 12:48:33 // 37197
Volt egy ilyen MacGyver rész is, ahol a kilőtt hűtőjű Willis Jeep vízkörébe tojásfehérjét tett a fickó, azzal tömítette le a lyukakat.
Föckös2012-01-19 12:38:18 // 37196
fehérje ezaz! ezért írtam én is a tojást, az hamarabb hat :-)))
Föckös2012-01-19 12:37:32 // 37195
apukém is anno az 1,6 d golfnál lenmagliszet tett bele, gyors megoldásként.
igen egy 54 lóerős szívódízelnél :-)
igen egy 54 lóerős szívódízelnél :-)
Föckös2012-01-19 12:36:32 // 37194
jól mondod! csak az "annak idején" óta eltelt vagy 50 év.
"annak idején" egy autó ha 100 lóerő volt, akkor már nagyon májer volt a tulaj vele...
Az olaszok meg azért nem így, mert náluk nincs tejföl! :-))))
"annak idején" egy autó ha 100 lóerő volt, akkor már nagyon májer volt a tulaj vele...
Az olaszok meg azért nem így, mert náluk nincs tejföl! :-))))
Grando2012-01-19 12:30:38 // 37193
Ja, és hűtőtömítőt sem locsolunk az autóba. Szépen megkeressük a szivárgás helyét, és szakszerűen javítjuk. :)))
Online tag
0
Vendég0
602