Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
silver1662012-01-26 19:29:28 // 37342
Lehet hogy nyitott állapotban állt meg a termosztát és folyamatosan kering a víz benne. Ezért nem tud felmelegedni üzemi hőmérsékletre. Általában ez szokott lenni. Ez még mindig jobb mintha zárt állapotban áll meg mert akkor forralja a vizet.
silver1662012-01-26 19:23:45 // 37341
Töltés!
Generátor általában.
Generátor általában.
bagoly2012-01-26 19:15:21 // 37340
Kedves hozzáértök!!!
Ma hazafelejövet látom, hogy villog a töltést jelzö,(kis aku jel,piros) aztán leállítom és utána már nem indul,aku lemerült ,majd bikázás indul, hazáig kijelzi ABS nem müködik, kézifék nem müködik, illetve az ovek elektronikájának is annyi+kézifék világít!
Mi lehet a gond!!!!
Ma hazafelejövet látom, hogy villog a töltést jelzö,(kis aku jel,piros) aztán leállítom és utána már nem indul,aku lemerült ,majd bikázás indul, hazáig kijelzi ABS nem müködik, kézifék nem müködik, illetve az ovek elektronikájának is annyi+kézifék világít!
Mi lehet a gond!!!!
Tompi2012-01-26 17:53:08 // 37338
Este megnézem, hogy meleg-e a kimenö csö, mikor hazaérek... Aztán keresek egy új szervízt :)
Tompi2012-01-26 17:51:11 // 37337
Köszönöm a sok választ, csak most értem ide.
Az 50 van jelölve meg a 90, a közöttük levö vonalat (én 70-nek gondoltam) azt már soha meg sem közelíti... Az 50-es felett van kb. 1 centivel, ott meg is áll. Tegnap hazafele meghajtottam rendesen, egy picit talán feljebb ment, mondjuk fél milivel :) Hazafele kb. 40 km-t megyek, szóval a 10 km böven megvan.
A vizsgálódás helye márkaszervíz volt, a vizsgálatból annyit láttam, hogy mikor vittem a kocsit kb 5 km után 50 körül volt a vízhömérséklet, ekkor járó motornál megfogta a hütöhöz kapcsolódó két vízcsövet a szervízes, azt mondta az egyik csö meleg, a másik hideg, ergó nem nyitott ki a termosztát, szóval jó. Állítólag még egy szakival is megnézették, ö is rendben találta (hiszi a piszi). De gondolom lehet úgy is szar egy termosztát, hogy nem 80 fokon nyit hanem 60-on, de én nem vagyok szakszervíz dolgozó.
Az 50 van jelölve meg a 90, a közöttük levö vonalat (én 70-nek gondoltam) azt már soha meg sem közelíti... Az 50-es felett van kb. 1 centivel, ott meg is áll. Tegnap hazafele meghajtottam rendesen, egy picit talán feljebb ment, mondjuk fél milivel :) Hazafele kb. 40 km-t megyek, szóval a 10 km böven megvan.
A vizsgálódás helye márkaszervíz volt, a vizsgálatból annyit láttam, hogy mikor vittem a kocsit kb 5 km után 50 körül volt a vízhömérséklet, ekkor járó motornál megfogta a hütöhöz kapcsolódó két vízcsövet a szervízes, azt mondta az egyik csö meleg, a másik hideg, ergó nem nyitott ki a termosztát, szóval jó. Állítólag még egy szakival is megnézették, ö is rendben találta (hiszi a piszi). De gondolom lehet úgy is szar egy termosztát, hogy nem 80 fokon nyit hanem 60-on, de én nem vagyok szakszervíz dolgozó.
Ferke2012-01-25 12:42:33 // 37335
Álló helyzetben, a mostani hidegben ne is várd, hogy felmenjen, még jó termoval sem 90ig.
Ha érzed, hogy már feljebb nem megy, mint szokott, fogd meg a hűtőből kijövő csövet, meg a hűtőt...ha meleg, akkor szar a termosztátod.
Ha érzed, hogy már feljebb nem megy, mint szokott, fogd meg a hűtőből kijövő csövet, meg a hűtőt...ha meleg, akkor szar a termosztátod.
NGC2012-01-25 12:35:04 // 37334
Bajonett záras, tehát máshogy nem nagyon lehet beletenni. Hacsak nem annyira érzékeny a dolog, hogy a 3w különbség miatt nem működik rendesen.
vm2012-01-25 12:26:59 // 37333
Polaritás, impedancia ok?
NGC2012-01-25 12:24:57 // 37332
Üdv!
Próba képpen ma vettem két led-es helyzetjelzőt előre. Nem világít, ellenben melegszik.
Miért?
Can bus-os cucc. 12V 3W.
156 '99
Előre is kösz!
Próba képpen ma vettem két led-es helyzetjelzőt előre. Nem világít, ellenben melegszik.
Miért?
Can bus-os cucc. 12V 3W.
156 '99
Előre is kösz!
Dévid2012-01-24 19:40:03 // 37331
Csak ne lenne olyan böszme drága az, hogy normálisan, a szabályoknak megfelelően építse be az ember. Sajna 156-nál drágább lenne az utólagos xenonosítás, mint az egész autóm (1998-as 2.0 TS). :)
Piritu - 1.000.0002012-01-24 18:42:55 // 37330
Mit értesz 60-65 fokon? A 90 alatti vonal 80-at jelöl, azt eléri?
Ha nem nagyon gyanús a termosztát.
Hogyan ellenőrizték? Nem nagyon hiszem, hogy kivették és beletették forró vízbe.
A 16V a legnagyobb hidegben is fel tudta melegíteni a vizet, városon kívül, 10 km után.
Ha nem nagyon gyanús a termosztát.
Hogyan ellenőrizték? Nem nagyon hiszem, hogy kivették és beletették forró vízbe.
A 16V a legnagyobb hidegben is fel tudta melegíteni a vizet, városon kívül, 10 km után.
Kazes☻2012-01-24 18:38:59 // 37329
GTPeti2012-01-24 17:42:15 // 37328
Egy helyben nem baj, hogy nem megy fel a hőm. (Jó a motor hatásfoka és kicsi a veszteséghő, főleg alapjáraton.)
Városon kívül viszont fel kéne kúsznia lassan a függőleges osztás környékére. Tapasztalataim szerint 5 foknál kb. 10km kell neki. Ha ennyi idő alatt nem éri el, akkor a termosztát a hibás. Sok JTD-s cartárs tapasztalata ez.
Városon kívül viszont fel kéne kúsznia lassan a függőleges osztás környékére. Tapasztalataim szerint 5 foknál kb. 10km kell neki. Ha ennyi idő alatt nem éri el, akkor a termosztát a hibás. Sok JTD-s cartárs tapasztalata ez.
Tompi2012-01-24 17:04:09 // 37327
Sziasztok, a következö kérdésem lenne:
A 156-osomban a vízhömérséklet nem megy mostanában 60-65 fok fölé, pedig városon kívül is utazom sokszor, van, hogy 100-150 km-t. Azt hittem, hogy termosztát hiba, bevittem a szervízbe, azt mondták, hogy megnézték, a termosztátnak semmi baja, nem tudnak mit kezdeni vele. Mi lehet a gond, a régi jól bevált karton a megoldás? Nem vagyok meggyözödve róla, hogy nem csak felületesen vizsgálták meg a problémát.
Tudom esetleg én is tesztelni a dolgot, egyelöre odáig jutottam, hogy álltam a kocsival egy helyben, de nem akart úgy sem feljebb menni. Köszönöm a segítséget elöre is!
A 156-osomban a vízhömérséklet nem megy mostanában 60-65 fok fölé, pedig városon kívül is utazom sokszor, van, hogy 100-150 km-t. Azt hittem, hogy termosztát hiba, bevittem a szervízbe, azt mondták, hogy megnézték, a termosztátnak semmi baja, nem tudnak mit kezdeni vele. Mi lehet a gond, a régi jól bevált karton a megoldás? Nem vagyok meggyözödve róla, hogy nem csak felületesen vizsgálták meg a problémát.
Tudom esetleg én is tesztelni a dolgot, egyelöre odáig jutottam, hogy álltam a kocsival egy helyben, de nem akart úgy sem feljebb menni. Köszönöm a segítséget elöre is!
mreni2012-01-23 20:48:38 // 37326
jó kérdés,valami debreceni maszek "mókus"
Ferke2012-01-23 20:43:47 // 37325
Ez nagyon kemény...ki lehet ekkora idióta...?:-P
Dévid2012-01-23 19:57:14 // 37324
Akkor a mai harakiri elmarad. :D
mreni2012-01-23 19:46:54 // 37323
be volt rakva a helyére minden,azért nem tűnt fel elsőre,aztán mikor felemeltem látszott,hogy beleért a stabrúd a kormányrúdba szétszakította a harangot és kinyomta a zsírt belőle :/
Ferke2012-01-23 19:46:18 // 37322
Hűtőfolyadék miatt még egyetlen motor sem lett csapágyas:-)))
Ferke2012-01-23 19:43:28 // 37321
neee...ez komoly? a stabpálcákat igy szinte be sem lehet pattintani a helyére...hogy a francban birta felrakni igy? Jól meg kéne osztani, hogy ezt ki csinálta éa mennyiért...:-(
mreni2012-01-23 18:36:05 // 37320
ááá nem volt idegzetem,de két kormánymű gumiharangot szétszaggatott,úgy tűnik magának a szerkezetnek nem lett baja,de akkor is durva...
ezért engedtem le a bölcsőt...mert a fasza szerelők jól összerakták
ezért engedtem le a bölcsőt...mert a fasza szerelők jól összerakták
mrknavi2012-01-23 18:35:25 // 37319
Hali!
1-2 kérdésem van. Lehet recsegés váltóolaj miatt? Mert érdekes módon az első pár 2-esbe rakás jó. Utána recseg a 2-es(csak ez). Ha igen akkor valaki megtudná mondani h. hol lehet betölteni váltóolajat? 33 td köszöntem.
1-2 kérdésem van. Lehet recsegés váltóolaj miatt? Mert érdekes módon az első pár 2-esbe rakás jó. Utána recseg a 2-es(csak ez). Ha igen akkor valaki megtudná mondani h. hol lehet betölteni váltóolajat? 33 td köszöntem.
atika2012-01-23 18:29:21 // 37318
Üdv Emberek!
Kérdésem a 156 szakértőihez: Sportcsomagos SW-be beépíthető-e a sedan sportcsomagos rugója? esetleg lengéscsillapítója?
Kérdésem a 156 szakértőihez: Sportcsomagos SW-be beépíthető-e a sedan sportcsomagos rugója? esetleg lengéscsillapítója?
GTPeti2012-01-23 18:27:19 // 37317
Ejha!! Csináltál róla képet?
mreni2012-01-23 18:24:41 // 37316
stabrúd fordítva berakva...láááájk....
Zsolt852012-01-23 17:37:30 // 37314
marha jól néz ki ! :)
Liquid2012-01-23 13:52:00 // 37312
ilyen fagyállóval lehet utántölteni 1.6TS 147 hűtőfolyadékát?
(asszem Paraflu Up van benne)
"Glicosam ALU konc. fagyálló hűtőfolyadék megfelel az AFNOR NFR 15 - 601, a BS 6580 - BS 5117, ASTM D 3306, D 4656, D 85, SAE J 1034 szabványok előírásainak is."
(asszem Paraflu Up van benne)
"Glicosam ALU konc. fagyálló hűtőfolyadék megfelel az AFNOR NFR 15 - 601, a BS 6580 - BS 5117, ASTM D 3306, D 4656, D 85, SAE J 1034 szabványok előírásainak is."
Tónyó2012-01-22 21:00:39 // 37311
Szevasztok!
Tanácsot kérnék!
Kinyitottam kulccsal a 156-omat,megszólalt a riasztó.Utána leállítottam a riasztót,rányitottam megint kulccsal és azóta nem megy a riasztó, csak a központi.
Mi ilyenkor a teendő?
Elszállt volna valamilyen biztosíték?Vagy ennyitől beszart volna a riasztó?
Tanácsot kérnék!
Kinyitottam kulccsal a 156-omat,megszólalt a riasztó.Utána leállítottam a riasztót,rányitottam megint kulccsal és azóta nem megy a riasztó, csak a központi.
Mi ilyenkor a teendő?
Elszállt volna valamilyen biztosíték?Vagy ennyitől beszart volna a riasztó?
Robbye2012-01-22 19:56:27 // 37310
mreni2012-01-22 18:21:30 // 37309
Srácok!
Volt ma nálam egy srác 16v jtd 156-al,olyan jelenséget produkál az autó hogy mikor kitekeri a kormányt jobbra negyed fordulaton,szemmel láthatóan beül a jobb eleje az autónak,ha balra akkor a bal eleje :D :D természetesen menet közben is érződik,kóválygós az autó illetve nehézkes a kormányzás is.
torony"csapágy" és stab szilent volt cserélve legutóbb azóta van ez állítólag.
holnap tudok alánézni,kíváncsi vagyok mi a baja,érdekes:D
valakinek tipp? :D
Volt ma nálam egy srác 16v jtd 156-al,olyan jelenséget produkál az autó hogy mikor kitekeri a kormányt jobbra negyed fordulaton,szemmel láthatóan beül a jobb eleje az autónak,ha balra akkor a bal eleje :D :D természetesen menet közben is érződik,kóválygós az autó illetve nehézkes a kormányzás is.
torony"csapágy" és stab szilent volt cserélve legutóbb azóta van ez állítólag.
holnap tudok alánézni,kíváncsi vagyok mi a baja,érdekes:D
valakinek tipp? :D
Alien42012-01-22 12:24:56 // 37308
ORC az ilyen típusú program
de minőségfüggő és a képeket is lehet elvágja... nem mondanék rá nagy sikert, de próbáld meg
sok sikert!
de minőségfüggő és a képeket is lehet elvágja... nem mondanék rá nagy sikert, de próbáld meg
sok sikert!
pb_2012-01-22 12:14:45 // 37307
Én pedig általánosságban kérdeztem.)
Mozes872012-01-22 11:27:05 // 37306
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy a jobb első ajtó kilincsének a rugója valószínű el van törve. Az ajtó nyílik és be is csukódik de a kilincs kinyitott állapotba marad. Mennyire macerás ezt kicserélni, vagy esetleg valami tipp? Előre is köszi
Dévid2012-01-21 22:13:07 // 37305
Egy próbát megér szerintem. :)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 22:11:01 // 37304
A doksim már egy 109 megás pdf, abból is lehet?
Dévid2012-01-21 22:08:01 // 37303
Létezik olyan szoftver, ami kereshető pdf-et csinál a szkennelt lapokból. :D
Grando2012-01-21 21:57:58 // 37302
Ja ja, tuti. :D
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:51:21 // 37301
Azzal még nem tartunk ott, hogy bütykölni kellene. Elég sok minden más lett a 2 literessel. A szervizesek meg csak olvasták :-)
Grando2012-01-21 21:48:42 // 37300
A 159-ben tudok segíteni. Bár pont a te motorverziód még nincs benne. ;)))
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:41:34 // 37299
Sajna csak németül van meg és pdf-ben. A nyelv nem gond, de mivel szkennelt lapok, nem lehet benne kerestetni a géppel.
Grando2012-01-21 21:39:47 // 37298
CD-n nem bukkantál még rá vhol? ;)))
GTPeti2012-01-21 21:38:49 // 37297
A klasszikus "bikázás" nem összekeverendő a segédakk használatával, mert ez utóbbi egy booster, vagy egy magányos akksi, előbbi meg eg autó, akksival.
Onnantól kezdve, hogy a donorautó motorja NEM jár és NINCS rajta gyújtás, onnantól kezdve gyakorlatilag UGYANAZ a kettő.
Azért ajánlom, hogy bikázáskor NE járjon a donorautó motorja, mert ebben az esetben valóban annak akkumulátorát terheli az indítandó autó önindítója és nem a generátorát. (Az akku 500+ Amper leadására képes, a generátor pedig mondjuk 120 Amperre. Ha ennél többel terheljük, akkor van rá lehetőség, hogy megsínyli a diódahíd, vagy a feszültségszabályozó.)
(Majd kiegészítem a blogom ezen részét, a fentivel.)
Onnantól kezdve, hogy a donorautó motorja NEM jár és NINCS rajta gyújtás, onnantól kezdve gyakorlatilag UGYANAZ a kettő.
Azért ajánlom, hogy bikázáskor NE járjon a donorautó motorja, mert ebben az esetben valóban annak akkumulátorát terheli az indítandó autó önindítója és nem a generátorát. (Az akku 500+ Amper leadására képes, a generátor pedig mondjuk 120 Amperre. Ha ennél többel terheljük, akkor van rá lehetőség, hogy megsínyli a diódahíd, vagy a feszültségszabályozó.)
(Majd kiegészítem a blogom ezen részét, a fentivel.)
Bilux2012-01-21 21:37:03 // 37296
Hát ezt kipróbáltatom mert G astrában nem találtam.
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:34:56 // 37295
Hát igen, nem egyszerű olvasmány. A Spideré is van vagy 2300 oldal, alig találom meg, amit keresek.
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:33:39 // 37294
Kihúzod a helyzetjeltő/tompított kapcsolóját :-)
Grando2012-01-21 21:23:48 // 37293
Ott a pont. ;)))
Ezeknek kellene szerepelnie egy javítási utasításban. Nem tudom, hogy az újabb típusokkal hogy áll a FAM, de a régebbiekhez ráadásul úgy tudom, hogy magyar nyelvű anyag nincs is. Ami meg van (olasz, német, angol, lengyel(!)), azoknak a kidolgozottsága hagy némi kívánnivalót maga után itt-ott. :DD
Ezeknek kellene szerepelnie egy javítási utasításban. Nem tudom, hogy az újabb típusokkal hogy áll a FAM, de a régebbiekhez ráadásul úgy tudom, hogy magyar nyelvű anyag nincs is. Ami meg van (olasz, német, angol, lengyel(!)), azoknak a kidolgozottsága hagy némi kívánnivalót maga után itt-ott. :DD
Online tag
1
Vendég1
567