Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

kesa2013-02-06 00:17:20 // 42692
Mehehe, még a végén én leszek a hibás, hogy nem tudtátok rendezni a dolgokat :)!
Éreztem én, hogy nem kéne leállni gyorsulni, akkó' semmi baj se' lett vóna!
Amúgy még egyszer köszi neked is, legközelebbi tervezett találkozásunkkor learathatod ennek a gyümölcsét (vagy gyümölcspárlatát :D?).
pb_2013-02-05 23:52:59 // 42691
Nem haragxom, de nem volt konkrét bexólás. Nem volt magas ló sem, és a barátaiddal sem én hozakotam Lő. 1etlen 1et Mlítettem közülük. Én nem Loldalogtam, hanem udvariasan Lénzést kérve(+tisztelve ezzel téged!) váltottam néhány xót a kollégákkal, mert +kértek, hogy segítsek a lerobbant 45ös ügyében. Saynos, ahogy látom nagyon roxxul Mléxel a réxletekre. Úgyhogy nemtom mennyi értelme van folytatni ezt a cseveyt, de ezt rád bízom.)
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-05 23:00:53 // 42690
Nem , ne haragudj, egy konkrét beszólás után nem gondolnám hogy győzködnünk kéne egymást bármiről. Te a saját társaságodhoz "oldalogtál", és a családomhoz, és jobb is ez így. Kicsit "magas lóról" próbálod lekezelni az embertársaidat, csak épp észre sem veszed. Nem éreztem késztetést hogy véget nem érően hallgassam az érveidet, hogy miért hülyék a barátaim. Ez nem beszélgetés. Ha másról, más hangnemben is szándékozol szólni, továbbra is nyitott vagyok, állok elébe.
Liquid2013-02-05 23:00:13 // 42689
köszi, ez megtaláltuk mi is. Valami ilyen dolog lehet, de hamarosan kiderül
Csaba2013-02-05 22:25:50 // 42688
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/
pb_2013-02-05 21:32:41 // 42687
Igen? Nekem azért 1 kicsit más rémlik.) Valaki Vgig sem hallgatva a másikat xépen Loldalgott. Ill látom azt néhány mondatot sem sikerült értelmezni ami Lhangzott. Saynos ezzel így én sem tok mit kezdeni... Dehát ez van, ezt kell xeretni.)
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-05 18:51:46 // 42686
A szép napsütéses őszi napon is az történt, hogy te szóltál be, innentől mihez kezdjek veled? Akkor még tényleg érdekelt ki vagy, tudom hogy vannak közös ismerőseink barátaink. De neked akkor ott is erről a kicsinyes fórumháborúról szólt a beszélgetés, a második mondatodban olyan betámadással, amire az ember jobb ha semmit nem szól. Én őszintén reméltem, hogy AZ a beszélgetés nem erről a színvonaltalan "fotelfikázásról" fog szólni.
Eleget tudtam meg, szerintem te is. Mostmár biztosan tudhatod hogy a barátaimért a hátuk mögött is kiállok, és nem... ahogy fogalmaztál, nem beállok mögéjük a sorba. Nekem saját véleményem van, nem kell meggyőzni mások dolgairól. Semmi rosszat nem mondtam neked/rád ott, szerintem nem bántottalak meg, ha mégis, az nem állt szándékomban. Én kikapcsolódni mentem oda, a családommal kirándulni,nem láttam értelmét a virtuálisan is felesleges csatározások átvitelét a "valóságba".
pb_2013-02-05 17:02:19 // 42685
Ahogy érzed.
pb_2013-02-05 17:01:54 // 42684
Ngem aztán nem izgat, arra válaxolx, amire kedved tartja.) Az Mberit axxem én sem ecsetelem, fény derült rá 1 xép, napsütéses őxi napon. Bár lehetne, de xtem inkább hagyjuk.) Én nem feltételezek, nem vagyok sem matematikus, sem fizikus.) Biztos ismered azokat a yópofa vicceket a matematikusról, a fizikusról és a mérnökről.)) Amúgy az egéx Lméleted alapyaiban dől +, ha vexed a fáradtságot, és vixxaolvasod a hszokat(tudom nem Rősséged))
Ferke2013-02-05 15:00:01 // 42683
Értem én, de az a baj, ahogy írtam is, félre lehet menni. A hf leszedés csak a laikusnak drasztikus. Szerintem jófelé megy a szerelőbácsi....
Ferke2013-02-05 14:58:40 // 42682
Nem hiszem, hogy érdemes ilyeneket borogatni. Meg kell oldani a problémát. Semmilyen csodaszer nem épít vissza hengerfalat, gyűrűt és szimmeringeket. Ez max arra jó, ha minden rendben van, és pl le akarom tisztítani a szelepszárakat, mert maximalista vagyok.:)
Imyx2013-02-05 12:47:40 // 42681
Én a fickó helyébe beleborítanám a Xado-t, (olajfogyasztás miatt) mielőtt levenném a hengerfejet. A 159-es topikba írt Erhard egy ilyen Opeles esetről, és ott bevált.
Próba cseresznye :)
Liquid2013-02-05 12:42:10 // 42680
a te írásaidat ignoráltam utólagos engedelmeddel, mert olvashatatlanok, meg a kötözködésen kívül sok mást nem tartalmaznak, de azért köszönöm a lelkesedést
Liquid2013-02-05 12:38:40 // 42679
Köszi mindenkinek, le lesz véve a hengerfej és ki fog derülni, remélhetőleg...

Ferke:
Megbízik a szerelőben, mert nem tud mást tenni, azért dobtam be ide mert nekem fura volt hogy ilyen drasztikus beavatkozást javasolt, de én nem vagyok hozzáértő, viszont van itt pár ember aki látott már szétkapott motort.
"Nagyon gáz, ha a webszerelők mondják meg, hogy merre tovább" - ennyire ne sarkítsd ki a dolgot, tudni kell helyén kezelni a dolgokat, elolvasni a kommenteket és lehet hogy lesz bennük valami ami a helyes irányba terel, szerintem erről szól ez a topic. Nyilván van benne webszerelés meg fotelfizika, de ki kell kimazsolázni oszt jóvan.
Ferke2013-02-05 12:22:52 // 42678
Lehet, hogy újat mondok, de ha a szszszimmering engedi be az olajat, akkor már eleve nem tudsz valós kompressziót mérni.
A kollega erre célozhatott, tök jogosan.
Ferke2013-02-05 12:15:16 // 42677
Nah, milyen sok konstruktív javaslat hangzott el:D
Szerintem totál felesleges ilyen tünetek mellett fotelfizikázni, csak félre lesz vezetve a kollega, pláne igaz ez abban az esetben, ha teljesen átverni való típus.....és oda a bizalma a szerelő felé, aki elkezdi lebontani a hf-et, ami - hozzáteszem - esélyes, hogy teljesen jogos.
De lehet, hogy nem, és rossz az irány....ez a szerelő feladata, úgy oldja meg, ahogy akarja, csak legyen jó, és jöjjön rá...ehhez egy olyan szerelő kell, akiben megbízunk. nem órabérbe dolgozik, és nem vetet meg mindent előre....elég sok van ilyen szerencsére mostanra már...miért nem megy olyan szerelőhöz, akiben megbízik?????
Nagyon gáz, ha a webszerelők mondják meg, hogy merre tovább, és senki ne bántódjon meg itt, de tapasztalat, hogy saját autóval kapcsolatban is olyan blődségek íródnak itt le az amore-n, és olyan határozottságot sugallva, mintha legalább 20 év műhelytapasztalata beszélne az illetőből, miközben jó esetben a saját, 1x megtörtént tapasztalatát írja le, rosszabb esetben meg csak olvasott róla...itt....
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-05 11:55:51 // 42675
melóztam opel szervízben,ilyennel nem találkoztam lehet felhordott olaj miatt is, egy valami biztos hogy az ecotec gyári tűrése 2-3l/1000km,nem tudom melyik pontosan de ez rémlik.
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-05 11:02:18 // 42674
Baj hogy válaszoltam? Nálad a korrektség az ami hiányos. Az emberi és a műszaki is. Az emberit asszem nem kell kifejtenem.
A műszaki: az adott esetben NEM tudjuk az autó olajfogyasztását. Jelzőket olvastunk, MENNYISÉGET nem. Ez alapján mennyire korrekt rámondani hogy motorgenerál?

Feltételezzünk. MI az első amit feltételezel? Az illető szerelője hülye és 2 liter olaj/km fogyasztás mellett is trafót cserélget. Persze előfordulhat, de legyünk optimisták és korrektek.

Tehát fogyaszt olajat az autó, de a szerelő valamiért még nem bontana motort, próbálkozik mással, mert nem biztos hogy motor szerkezeti hiba.
Ezesetben pedig hamár többek által ismert típushiba a rángatás, miért is szentségtörés egy-két egyszerű beavatkozást javasolni ami lehet szerinted kézrátétel, de legalább felelősséggel tudom javasolni, 2 általam ismert esetben segített.

Szóval mielőtt hadonászol gondolkozz, és ne a rosszindulat fikahalmaz jöjjön belőled, hanem inkább maradj csendben. A többiek is tudják, hogy ha más nem segít, bontani kell, lehet ez lesz a vége az alábbi esetben is, plusz információt nem adtál.

Úgyhogy javasolnám hogy lazíts, magad ásod még mélyebbre.
pb_2013-02-05 07:36:49 // 42673
Ez nem is yutott szmbe, vate.D
G-Burt2013-02-05 00:08:01 // 42672
aztán begyűlt a füst a csapágyak közé és szétnyomta azokat:D:D:D
pb_2013-02-04 23:27:11 // 42671
Igen az is.
pb_2013-02-04 23:15:53 // 42670
Nem az olaypára ködösíti?))) Yaya segítséget kért, aztán L is bizonytalanodott. Utána magad is válaxoltál bizonyos dolgokra, de biztos ezt már Lfeledted.) De nekem 8 boncolgasd tovább a Tmát.)) Ill yavasolnám még a monitor Lőtt ülve a kézrátételes +oldást is, mert sanxos, hogy Redményre vezet.D
Kimis1112013-02-04 23:14:15 // 42669
füst kérem füst...szép kék....
.......................2013-02-04 23:12:43 // 42668
Nem mond hülyeséget a csóka,
Halahol megeszi az olajat,
Vagy szelepszàr szimering,
Vagy törött olajlehúzógyűrű,
Mindenképpen szét kell kapni,
A Totalcaron volt egy cikk ilyen olajfaló Asztràkról
pb_2013-02-04 23:06:21 // 42667
Hallottam, és arról is, hogy mi történik ha az üzemanyag és az olay 1ütt ég L.) Sőt már láttam is.))
Olvas6ó ez.) Ha nem akarod, akkor ne olvasd, nem Rőxak a dixnótor.)))
GTPeti2013-02-04 22:55:36 // 42666
Lehet, hogy megérne egy próbát bevonni valami jófajta UV-védő fóliával. Manapság elég korrekt cuccok vannak már. És két tenyérnyi belőle biztos nem egy nagy összeg.
Fairlane2013-02-04 22:54:17 // 42665
Tudom, tudom... csak nehezen szánom rá magam, hogy egy ilyen túlárazott szép szarra költsek :)
Attika012013-02-04 22:49:14 // 42664
További jó opelozást cartársak :D Bontóba vele................... :DDDDD
Jó éjt.
Wickey2013-02-04 22:46:39 // 42663
mittudomén, asszem igen. 1,6B kombi volt. Csak ugye a H kombi az valami 1350 kiló körül van a G bódé meg 1150 körül. Plusz város volt a fele. A másik felében meg kiderült, hogy negyedikben vagy ötödikben éri-e el a végsebességét. :D
Kimis1112013-02-04 22:43:50 // 42662
ha felhordja az olajat,vagy épp becsorog a szelepszár szimmeringnél akkor beoltja a szikrát,nincs gyújtás. Az olajat persze eszi...a gyújtás kimaradás következmény. Javítottam ilyet.
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-04 22:43:28 // 42661
Twinsport volt az is? Bécsből jöttünk haza egyszer 6.5 körüli fogyival 130 körüli tempón, és városban (Debrecen) is megáll 7 körül nyáron. Ennyi emlékem van a fogyasztásáról, nekem jónak tűnt. Mondjuk én nem vezettem annyit hogy ronthattam volna a statisztikát, öcsém meg nyugodtabban vezet (mostmár hogy műszakilag elamortizált egypár autót) :-)
Wickey2013-02-04 22:39:39 // 42660
1.6 hasztra nem nagyon evett nekem 10 alatt... Igaz, a H asszem jóval nehezebb, mint a G, ráadásul a kombi fél kategóriával nagyobb is a sima ötajtósnál. De akkoris...
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-04 22:37:45 // 42659
A történetet te ködösíted, jobb lenne ha nem boncolganád. A cartárs segítséget kért, megpróbálunk tanácsot adni vagy az üggyel kapcsolatos építő gondolatainkat, véleményünket közölni. Ha amit mi csinálunk "fotelfizika", akkor amit te, az fotelb@szogatás vagy rímeljünk akkor az eredetire: fotelfika. Úgyis szereted ezt a szót, legyen ez a tiéd :-) ha lenne görög billentyűzetem leírnám "Fí"-vel csak a kedvedért...
Wickey2013-02-04 22:37:14 // 42658
szelepszárszimmeringről ugye hallottál?

Amúgy tudom, hogy ezt már kérdeztem, de nincs kedved esetleg olvashatóan írni? Semmivel sem kerül több energiádba, ellenben nem lenne kibaszottul fárasztó olvasni a hülyeségeidet.
Wickey2013-02-04 22:35:24 // 42657
gyújtáskimaradással tuti nem eszi az olajat, úgy inkább egyre több lesz benne, ahogy az elégetlen benzin belecsorog a karterbe. Ott vagy súlyos gyűrűhiba van, vagy a hengerfej.
Feltéve, hogy kéket füstöl, és csöpög az olaj a kipufogóból. Amúgy el is folyhat belőle. Ja, a katalizátorától már elbúcsúzott? 1-200km és over ilyenkor.
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-04 22:32:58 // 42656
Mellesleg le lehet szólni azt az autót sokmindenért, de a fogyasztása nagyon jó, és szépen is húz az 1.6-os motor. Vezettem többször, amennyi pénzért adták, teljesen vállalható. Nem cserélnék persze..A futómű olyan amilyen, kicsit kiszámíthatatlanul dobja a farát (sedan), viszont kényelmileg rendben van és tartósnak is tűnik. A féket keveslem, olyasmi mint a 146 TD elöl tömör tárcsa, hátul dob fékje. Belül sosemkopel műanyagarzenál, nem autóban élőknek tervezték, és nem is a különlegességet keresőknek. Használati tárgynak pont jó és tartós. Az olajat tesó megúszta, neki nem eszi. Mondjuk amilyen gonddal bejáratta azt a motort, lehet annak köszönhető!
pb_2013-02-04 22:25:28 // 42655
Nem is tudtam, hogy átnyergeltél a nyelvéxetre.D Mégis írtál, ezek xerint igazam van?)
Alfa GT-Csaba2013-02-04 22:23:58 // 42654
A szépet meg kell fizetni ,ha nem akarod hogy szép kocsin ótvar embléma legyen!!Évekig szép marad ,főleg ha nem sokat égeti a nap!
pb_2013-02-04 22:22:18 // 42653
Nemtom, nem az én verdám.) Tehát magyarul ez a történet így Lég ködös, amit felesleges is tovább boncolgatni.
Attika012013-02-04 22:22:09 // 42652
Öcsémnek ugyan ilyen vectra-ja van. Csodálkoztam Én is olajcserénél............. Zabálja, gyári fogyasztása 10 000-km 1-1,5 L olaj. Van opel szervizes haver, azt mondta adja el, mindíg baja lesz vele. Tünetei ugyan azok voltak amiket felsoroltál ismid autójánál, és még járult hozzá ütemes suhogó hang. Hengerfej le, 2-szelep kuka, elhajlott. Mitől? Ez is betegsége ecotec-nek. Nem tudott haver magyarázatot adni rá........ Neki még nem volt Opel autója :D Mivel ott dolgozik, azt mondja nem is kell neki. Ennyi.
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-04 22:20:58 // 42651
Öcsémnek 1.6-os twinport van (ez az ominózus is twinport?). Az olajt nem eszi lényegesen, de a rángatás télen nála is előjön. Próbálkoztak trafósor körül piszkálódni, sikertelenül. Ő nem injektortisztítóval, hanem spurival éli túl a teleket. Idén új gyertyákkal azt mondja kicsit érződik hogy néha berángat, de ez már elviselhető, a maradék spurim se kellett neki :-)
Nagybátyám javaslata mindenekelőtt az EGR kiiktatása. Ő Zafirával járt és jó autószerelő lévén addig piszkálta míg jó nem lett. Neki bejött. Tesómén még nem csináltuk meg, de ez tűnik a varázsszernek. EGR lefalaz (hibalámpa világítani fog!) + valami rendszertisztító gumibogyószörp :-)
Ha ez se jön be, csak akkor engedném a szerelőt közelebb ólálkodni a csavarkulcsával.
GTPeti2013-02-04 22:16:19 // 42650
Nyelvészet. A címzett tisztában van a "tippelnék" szó jelenetésével. Mivel ő maga írt egy lehetséges választ, így elég volt ennyi is egy állásfoglalásnak. Azon túl, hogy - ignorálom színvonaltalan kötözködésed -, meglehetősen unalmas is ez a lemez már.
Liquid2013-02-04 22:13:38 // 42649
biztosan ecotec-hez képest jó a kompresszió ?:) fogalmam sincs, csak azt írtam amit mondott a srác
pb_2013-02-04 22:11:42 // 42648
Fotelfizika?))
pb_2013-02-04 22:10:39 // 42647
Hogy lehet 1 olyan motorban rendben a komprexxió, ami 2 pofára zabálya az olayat?)
Liquid2013-02-04 22:09:14 // 42646
az olajfogyasztásról tudjuk hogy konstrukciós hiba, azzal nincs gond töltöget bele,
Danny2013-02-04 22:03:53 // 42645
Üdv. Az egyik kedves ismerősömnek hasonló tünetei voltak, igaz az 1.6-os volt, de cseréltek ott is trafósort meg mindent, de hiába. Aztán egy szaki mondta neki hogy rakjon bele injektor tisztítót és egy kicsit hajtsa meg és azóta se volt vele problémája. remélem használ neki is.
Bgabor2013-02-04 21:59:09 // 42644
Talán Ecotec motoros ,mert ott ez normális :-) Ha segíteni szeretnél neki mond azt hogy vegyen egy autót. A hülyeséget félretéve az Ecotec motorok elég konstrukció hibásak a magas olajfogyasztás ismert probléma motorfelújítás segít rajta . A gyújtás sok minden lehet .
Kimis1112013-02-04 21:59:02 // 42643
Ha eszi az olajat,az nem elektronikai probléma. Igaza van a szerelőnek,hengerfej le...a gyújtás kimaradást a felhordott olaj okozza...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak