Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

AlfaGT2018-03-18 22:11:42 // 53654

Alfa Gt -n szeretném kiszerelni az első lengéscsillapítót, de az alsó részén ilyen speciális fejű csavar van. Milyen kulccsal lehet ezt megengedni? Van valakinek tapasztalata ezzel?
frusciante2018-03-17 19:07:35 // 53653
Levan kötve vagy dugózva, nem dugóval... :)
frusciante2018-03-17 18:14:18 // 53652
Nagy munka ledugózni a szívósorban a lapátkákat? szerintetek, h járnék jobban, ha veszek új szívósort, vagy ha ledugózom a jelenlegit? Még nincs semmi b a ja, de félek tőle... Facen egy srác most keres komplett motort mert a lapátkák benéztek a mociba.... Valaki írta itt anno, h melyik szívósor a jó mert abban fém a lapátkák tartója nem műanyag... Ezt valaki meg tudná írni? Vagy ne szívózzak vele kössem le őket és csá? Mi változik ha le vannak kötve dugóval? Többet fog enni?
Gyengébb lesz? Köszönöm előre is
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-03-16 17:59:37 // 53651
így vagyok én is, annyi a különbség hogy 33ban (!) lesz a móka amit a manualok szerint nem is gyártottak digitálissal - szóval még azt sem tudom, a donorban hogy dolgozik (vagyis dolgozott mert sajnos nem tudom kipróbálni motorhiba miatt) össze a digitális vezérlő a legelső verziós manuális boxxal :-p
Csabo222018-03-16 16:48:21 // 53650
Ha van hozzá affinitásod és megcsinálod magadnak akkor azt mondom vágj bele. ha mással csináltatnád, akkor sztem hanyagold.
Bigroberto262018-03-16 14:14:02 // 53649
Megnèztem látom nem egyszerű jelent , inkább kihagyom köszi.
Csabo222018-03-16 13:49:52 // 53648
Szia
Nem fog egy 1szerű csere után. nézz bele a blogomba.
Bigroberto262018-03-16 08:45:14 // 53647
Sziasztok!

Alfa 147 FL-ben a manuális klíma vezérlőt kicserèlem digitálisra működni fog?
Levee156SW2018-03-15 23:22:13 // 53646
Szerintem ellenorizd, mekkora nyomast tol elore az AC.
Sonka2018-03-15 17:37:13 // 53645
Sziasztok segitséget szeretnék kérni a kocsim szivat nem is kicsit ! 156os 1.6 benzin 2005 ös évjárat Gyujtás szakadás hibát dobál ki főleg ha dombon fölfelé terhelésen megyek 3500 és 4000es fordulat között és meg is torpan egy kicsit a kocsi. Kicseréltük a gyertyákat a trafókat a gyujtókábeleket de még mindig nem jó továbbra is szakadás hibát jelez Valakinek hasonló tapasztalat vagy ötlet?
frusciante2018-03-11 22:08:10 // 53644
1x. Bilincsek
2x csöveken repedés
3x hűtőn repedés lyuk keresés.
Van még biztos hibalehetőség amit én nem írtam le...
Legrosszabb esetben hf... Bár nem túl valószínű
adamcroh2018-03-11 21:46:19 // 53643
és ha folyamatosan fogyni fog? mert mintha megint lentebb lenne..csövek rendben, de semmi jele hogy enné...mi lehetne a következő lépés?
pettinke2018-03-11 19:42:56 // 53642
Izé. Bocs. Nem figyeltem...
Hidegen!
frusciante2018-03-11 18:54:15 // 53641
Ha ellenőrizni akarod akkor pl. Minden reggel indulás elött nézd meg. Próbálj ugyanott ugyanúgy megállni ha lehetséges... Vízszintes talajon lehetőleg... Ha elfolyik vagy eszi a vizet így a legegyszerűbb megfigyelni
adamcroh2018-03-11 17:47:33 // 53640
A vízre gondoltam :)
pettinke2018-03-11 16:14:49 // 53639
a hideg/meleg az kb. mindegy, de leállítás után várj 5-10 percet mire minden olaj lefolyik a karterbe. vizszintes talajon, álló motornál nézd az olajpálcát.
adamcroh2018-03-11 15:59:08 // 53638
És hidegen, melegen, állva vagy járás közben kell nézni?
marci912018-03-11 11:26:36 // 53637
Szia!
A lényeg, hogy ne fogyjon és a szint mindig a min és a max között legyen. Ha van némi levegő a rendszerben, becsaphat a szint változás, de idővel "kikavarja" magából, nem kell félni :)
Kisvuk2018-03-10 21:49:06 // 53636
Sziasztok !

Segítsetek kérlek , szökségem volna 159 2.4 JTDM motorolaj hűtőre ami a hűtők elött van, sajna több ponton szivárog. Valaki valami olcső beszerzést tud rá ???
Köszönöm előre is.
Üdv,Pisti
Piritu - 1.000.0002018-03-10 21:37:31 // 53635
Ott nincs mese keresgélni kell. Valahol egy fix12Voltot és az ajtókapcsolót.
sty2018-03-10 21:28:42 // 53634
Igen erre én is gondoltam,de hátha lenne valami könnyebb megoldás az ajtóban
Piritu - 1.000.0002018-03-10 21:10:31 // 53633
Mondjuk a belső világításról.
sty2018-03-10 20:13:14 // 53632
Srácok vettem kilépöfényt a 156-ba. A bekötésröl érdeklödnék,honnan tudnék neki ugy áramot adni hogy csak akkor világitson ha nyitva van az ajtó?
Thx
Kazes☻2018-03-08 22:44:22 // 53631
Meg aztán motort is lehet kapni... ;)
adamcroh2018-03-08 22:29:17 // 53630
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, lehet pancsernek leszek nézve, de most csoppentem bele ebbe a kocsimizériába, tanulgatok. A problémám a következő: lecseréltük a hütőfolyadékot, és hideg állapotban minimumra esik vissza pedig maxig töltöttük. Ha járatom, üzemi hőfok, óvatosan lecsavarom minimumról felugrik maxra vagy a fölé. Légtelenitettünk is, ( azt nem tudom szakszerüen e, remélem igen, vagy ennél van vki speciális szabály?) Fehér füstöt nem ereget, jól húz, olajat nem eszi. Mikor pontos a szint? Mikor mérvadó? Köszönöm a segítséget
rain91x2018-03-08 20:58:02 // 53629
Nem feltétlenül arra gondoltam, hogy melyik gyorsul jobban, mert egy 1.6-os motorral szerelt autót is lehet élvezni (mint pl. az MX5).
Köszönöm a válaszokat, akkor annyira nem halottak talán :)
Liquid2018-03-08 20:43:32 // 53628
A TS szeritnem egy teljesen jó motor, eszméletlen jó a hangja és megy is, de 200-250 felett azért már az is tud kérni javítást, csak itt nem turbo és kettőstömegű cseréről van szó hanem adott esetben egy generálról.
Sajna azért már nem fiatalok a TS-ek, és kellően ki vannak hegyezve, így igénylik a törődést, vagy inkább nem tolerálják az igénytelenséget. Kel bele mindig maxon jó olaj, hagyni kell bemelegedni és akkor lehet küldeni, nem lesz gond.
Más világ mint a JTD, ez nem fog hátbarúgni, máshogy megy.
Liquid2018-03-08 20:40:00 // 53627
Ez azért nem feltétlenül igaz. Egy nagyon gatya TS-ből sose lesz jó motor, főleg egy 2.0-ból nem. Inkább lesz hajtókarcsapágyas.
frusciante2018-03-08 19:35:45 // 53626
Köszi az infót!
berobbantam2018-03-08 19:35:30 // 53625
Szia.
Én azt vallom nincs rossz motor"csak rossz gazda.Olcsón kell megvenni,és ha mégis gatya akkor sem ráfizetés rendbe szedni.Én fél offal voltam így anno.A leginkább fikázott motorral vettem.Természetesen gatya is volt.Lealkudtam az árábol a javítást.Rendbe szedtem és azóta is teszi a dolgát.Ennek 8 éve,de azóta is a családba van így nyomon követem.A diesel vs benzin megint egy jó kérdés.Itt azt olvastam régebben,hogy seggre az 1.8 ts tudja kb azt mint az 1.9 jtd.Ha a tied nincs megírva keresd meg Mankyt.Egy benyás sose fog akkorát tolni annyi fogyasztással mint egy diesel.
rain91x2018-03-08 19:02:14 // 53624
Sziasztok

156 - Twinspark motorok mennyire felejtősek 200-250e + km fölött? Sok rosszat hallottam a twinsparkokról, tényleg ennyire kell tőle félni? (jelenleg JTD van, de gondolom élvezeti faktorban a benzines mégis jobb, főleg ha keveset megyek egy évben).
Csabo222018-03-08 18:36:14 // 53623
Nem egyezik a 77 és a 88+ kW-os motorok leömlője. mondjuk ezt gondolhattuk vna, hiszen tök más az azt követő katalizátor.
Csabo222018-03-08 09:34:45 // 53621
Meg kell nézni eperben. 2 perc, guglin keress rá: fiat eper.
frusciante2018-03-08 08:43:58 // 53620
Egy kérdés. 1,6 ts és eco ts leömlői közt van különbség vagy csereszavatosak?
marci912018-03-07 19:50:08 // 53619
Én is bontottat szereltem fel, amivel kb 20E km-t mentek csak. A beszereléskor szépen letakarítottam és átfestettem kályhaezüsttel. Azóta eltelt 5 év és szuper :) A flexi toldást azt bármelyik autósboltban be lehet szerezni 2000 Ft körül.
Csabo222018-03-06 19:03:17 // 53618
Sztem pont a katica és a végdob kell, a többi nem feltétlen. mondjuk lesz hangja rendesen :)
Vannak jó bontott középdobjaim. flexicsövet pedig sok helyen rendelhetsz, pl janó dob.
Flexi csövem is van, de az újonnan sem tétel, használtat felesleges felenni. a középdob viszont drága újban.
Csabo222018-03-06 18:55:23 // 53617
Főképp katalizátor és pillangószelep ház. Leömlő és a lambda szonda is.
frusciante2018-03-06 16:20:18 // 53616
Kérdés. Több fórumban olvastam, h az 1,6 econak rosszabb az alkatrész ellátottsága mint a tsnek már nem tudom ki írta... Vki tud erre nekem válaszolni, h így van e és ha igen mik azok az alkatrészek amikhez nehezebb hozzájutni?
adamcroh2018-03-06 09:18:59 // 53615
Csak a végdob van cserélve, ez látszik is, előtte szépen korrodált, a flexibilis is elég gatya, lehet hogy úgy lesz és cserélem a rendszert katalizátor és végdob nélkül. Esetleg tudnál mondani boltot, webshopot ahonnan érdemes lenne venni, és jó áron van? köszi előre is
marci912018-03-06 09:15:24 // 53614
Szia!
Ha már a dobok életkora 10 év körül van, akkor szerintem érdemes cserélni a teljes rendszert. A foltozgatás nem sokat segít, a külső kifújáson segíthet de belül már komoly rohadások lesznek. Én is így jártam, zörgött egy bizonyos fordulaton és a csere után megszűnt. Szerintem a katalizátor után érdemes cserélni a teljes rendszert és ha már szétszeditek, meg kell nézni a leömlőt is, nincs-e rajta repedés.
adamcroh2018-03-05 22:34:29 // 53613
Sziasztok! olyan kérdésem lenne (hátha van tippetek), hogy miért van az, hogy üzemi hőfok alatt kisebb gázadással alacsonyabb fordulaton trotyogó hangot ad ki elől a motor felől vagy a leömlőtől, ha bemelegszik azután nem?Katalizátor repedt volt ezt heggesztettük hétvégén, nem érezni onnan már hogy kifújna, flexibilis cső ami lassan cserés, na meg a hátsó dobot kell még összerakni normálisan mert ott is van némi kifújás. Na de ezek okozhatnák azt hogy így elől lehetne hallani? köszi a segítséget (1.6 t spark 105 le)
marci912018-03-05 18:11:58 // 53612
Köszönöm! :)
Érdekes még az is, hogy 2000-es évjáratú vasam van, már a műanyag szelepfedeles, de a Fiat Ecu Scan-nél a '98 verziót kell beállítani.
Piritu - 1.000.0002018-03-05 17:52:19 // 53610
Alufedelesnél, ahol még a 3 pólusu csati van. a MES nem ismeri a korrekciós tényezőt, csak egy számot olvas ki. Ki kell olvasni és felírni a km számlálóval egyetemben, majd menni minél többet. Aztán újra kiolvasni és fel lehet állítani az aránypárt.
Hőmérsékletek, a Pók álló motornál hasonló vad értékeket írt. Ha kjáró motornál is ennyi, akkor szenzorhiba lesz.
marci912018-03-05 13:24:14 // 53609
Sziasztok!
Na szerintetek ez miért lehet? 1.6 TS, 637 E km és -30,4 fokos víz és levegőhőmérséklet... Az autóban garantált 155 E km van és 0 fok körül volt az idő.
berobbantam2018-03-02 12:02:45 // 53608
Én beindítom.Megkötöm a kutyákat kinyitom a kaput.Kiállok.Kapu becsuk kutyák elenged.Ez kb 5 perc.Utána még eldöcögök az emberemért.Addigra szokott 50 fok lenni a víz,meg már a kezem se fagy rá a kormányra.Aztán nekivágunk a napi 300 km-nek.Egyébként még azt is megfigyeltem,hogy elsőre éri el piszok lassan az üzemit.Ha viszont egyszer elérte akkor már nincs nagy gáz.Ha megállok rágyujtani nem állítom le.Mire indulok visszahül akár 50-60 fokra is de ha elindulok már megy is vissza a mutató a helyére.
Csongi2018-03-02 11:55:49 // 53607
Igaz én öregebb vasakkal, de ugyan úgy járok el, mint te. Ennyi idő alatt lesöpröm a havat, lekaparom a jeget, körbenézem a kocsit, kicsit figyelem a motor hangját, majd nyitom a kaput és el is telik az említett idő... reggeli első indításnál, napközben nyilván már nem. :)
Tocke2018-03-02 11:24:07 // 53606
Ez egy szokásosan jó video Gajdán tanár úrtól erről a témáról:
https://www.youtube.com/watch?v=M0zsPw5ujig
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak