Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

bega19862019-10-10 10:14:32 // 54592
Csak a szívóoldali kereket lazítod fel. A kipufogó oldali fix, vagyis megadja a főtengely pozícióját is. A vezérlésrögzítő kell, azt írtam is. Csak a mérőórát lehet megspórolni szívószállal. A bordát csak azért írtam, hogy nem lehet elrontani a szívószállal sem, mert akkor a bordán látszik hogy nem passzol. És miután kicseréltem és magamnak beállítottam, kb 50 lóerőt kaptam vissza, és alul is nyomatékosabb lett a motor, már 1500-tól volt ereje. Előtte nem tudom mit műveltek vezérléscserénél.
fazek2019-10-10 08:24:13 // 54591
Szia!
Hibakódok kiolvasására és törlésére én az AlfaOBD appot használom, egy ELM327 mindíg van a kocsiban a teló meg úgyis kéznél van. De laptopra a legjobb a MES progi. A többség szerintem azt használja,és kb a feléből megvan. Mes 50€ + ELM327 kb 11 ezer Ft. Ezt a műszert nem ismerem.
szállító812019-10-09 22:30:16 // 54590
Sziasztok,

ezzel a diagnosztikai készülékkel van már valakinek esetleg tapasztalata innen a csoportból? Én a 156 v6 -om motorvezérlőjének a kiolvasásra és esetleges hibakód törlésére szeretném első körben is használni, igaz írja, hogy sok más autóhoz is jó lehet.

OBD I és OBD II diagnosztikai műszer.

Érdemes lehet erre beruházni, ha hobbi szinten szerelget az ember?

Ha abból indulok ki, hogy felénk ca.3-5E HUF egy kiolvasás és hibakód törlés, tehát mondjuk az én esetemben 2-3 év alatt visszahozná az árát.

Véleményeteket ez ügyben előre is köszönöm!

Üdv.Gergő

VKG231!!! (156+75)2019-10-06 13:07:03 // 54589
Én?! :D Te hoztad fel a kalibranéccernétyet :D
Csabo222019-10-06 12:31:17 // 54588
Nem lehet, h kissé eltértünk a tárgytól?
VKG231!!! (156+75)2019-10-06 10:29:21 // 54587
155-ből meg a Q4. És? :)
tdemeter2019-10-06 10:26:19 // 54586
Egyébként van olyan autó amibe jó az:) Nekem volt egy peugeot 405 szívó dízelem, napi 180 km-et tettem meg vele Pest és Cegléd között 3 éven át. Egy ideig rendesen cseréltem az olajat benne, de ette is egy kicsit (teljesen elviselhető módon), így a költségek leszorítása érdekében átálltam a legolcsóbb, 3000 ft-os tescos olajra :) Asszem 5 liter volt olyan 3000 ft akkoriban:))

Tudom, hogy az más kateg volt, de vígan elment vele bárhová:) 120.000 km-ert mentem a vassal mikorra eladtam, semmilyen mechanikus problémát nem okozott nála....
Liquid2019-10-05 21:47:10 // 54585
ne hagyd ki a teszkósat se :)
VV62019-10-05 21:35:16 // 54584
:) ...na és akkor szerelés után még ott a dilemma, hogy Selénia vagy MOL Botond...?!
Kazes☻2019-10-05 20:33:25 // 54583
Nem akadékoskodok... én tudom, hogy az Alfa jobb és ennyi. :)
Liquid2019-10-05 20:14:23 // 54582
a GSI az nem az alap, pont ezért írtam, hogy a TS nem extra, hanem alap volt...
A Calibra se egy FAstra.
De ezt gondolom te is vágod :)
Mindenesetre valóban a szükségesnél érzékenyebbek a TS-ek, ez tény, de igen sok olyan ismerősöm van akinél nem hullott szét, persze olyan is van akinél igen. Ilyen a popszakma.
Csabo222019-10-05 18:17:44 // 54581
Lehet, h rosszul olvastál. Amúgy a csúcs verzió a Calibra-ban a turbós volt.
Akadékoskodhatsz még órák hosszat, a lényegen nem változtat ;)
Helgi2019-10-05 18:17:02 // 54580
Akkor inkább már fiat motor.
Kazes☻2019-10-05 17:56:53 // 54579
Ahogy olvastam a sima hétköznapi motorokról volt szó, nem a csúcs verzióról.
Csabo222019-10-05 17:38:18 // 54578
Akkor nézegesd meg a Kadett és Astra GSi motorokat, vagy a Calibra motorokat ;)
Kazes☻2019-10-05 17:18:51 // 54577
Vectra B
1995,
Motorok: 1.6 (75 LE), 1.6 16V (100 LE), 1.8 16V (115 LE), 2.0 16V (136 LE), 2.5 V6 (170 LE), 1.7 TD (82 LE)
2000
Új motorok: 1.8 16V (125 LE), 2.2 16V (147 LE), 2.6 V6 (170 LE), 2.2 DTI (125 LE)
Csabo222019-10-05 16:35:56 // 54576
A calibrák többsége 150 lovas volt. A 8 szelepes valóban csak 85 kW volt asszem. De sztem még a kadett GSi is volt már 150 ló, nem beszélve a későbbi Astráról.
Túl van bonyolitva a 2.0 TS. de még az 1.6 TS is amennyiben szijas vezérlésről van szó.
Amúgy vannak szerelők akik pár évtizede a szakmában vannak és ha kell célszerszám nélkül is jól megállapitanak egy tdc-t. Mondjuk azok nem járnak fel ide blogolni meg eszmét cserélni :)
TIbor2019-10-05 12:06:09 // 54575
...és a régebbi "erős" motorokból sem maradt több életben, mint a TS-ekből. Azok is ugyanúgy széthullottak.
Liquid2019-10-05 11:08:40 // 54574
Ebbe ne menjünk nagyon bele, volt régebben is erősebb motor, de 1996-ban azért nem 150Le volt egy 2l-es motor jellemzője. Igen valóban létezett az Opelnél olyan, de az átlag Vectra-k 115 lovasak voltak, 2 literből. Az Alfánál viszont ez volt az alap. 1.6-ból se nagyon csinált senki akkoriban 120 lovas alapmotort. Ezek fényében értettem a kihegyezettséget.
Pont az ilyen mókolások alapozták meg a "jóhírt".
Legalább a célszerszám-szükségletben egyetértünk :)
Amúgy szerintem, kb. mindenhez kell a megfelelő szerszám, még egy szög beveréséhez is. Mert be lehet ütni féltéglával, de azért az nem jó :)
Csabo222019-10-05 10:55:41 // 54573
Az, hogy szar a TS (szijas), azt mondjuk én személy szerint még jól összerakott vezérléssel is tartom.
Hogy kihegyezett -e? Haaat...
25 éves 2 literes (pl) Opel motor is tudta ezt a teljesítményt 4 gyertyával, vezmód és balansz tengely nélkül.
Azt viszont tény, h a TS-hez valóban kell a célszerszám.
Liquid2019-10-05 10:37:51 // 54572
Hú gyerekek, kezdődik megint :(
Ha az ember otthon szerel, akkor legyen már annyi benne, hogy beszerzi (megveszi, béreli, kölcsönkéri, ellopja, kinek mi..) a szükséges célszerszámokat, és nem szemre, szívószállal, meg filctollal, kendácsol egy kihegyezett motort, aztán meg megy a vakarózás, hogy szar a TS.
Levee156SW2019-10-05 08:45:08 // 54571
En nem szeretnek itelkezni senki felett, es azt sem mindom,hogy mindenkinek legyen otthon tobb 10000-es Mitutoyo oraja (en is orokoltem az enyemet),de mar a 3000 ft-os Lidl digitalis tolomerobol is kicsiholhato 0.01-os pontossag, amivel +-1 fotengely fokra lehet allitani,ami meg mindig boven nem a szemmel lathato tartomany, de mar igen jol kozeliti a tutit.

Talan epp egy 2.0 TS szerepelt Totalcar eromeroben rosszul,aztan jol beallitott vezerlessel-volt kozte valami 30 loero...
farki2019-10-04 09:58:25 // 54570
Tutti +old6ó!
Fel kéne támasztani a kendács szakkört...😂😂😂
Levee156SW2019-10-03 20:23:03 // 54569
Mar bocs,de remelem ,ezt te sem gondoltad teljesen komolyan?
A szij bordazata itt arra valo,hogy a rogzitett vezermutengelyen fellazitott fokolokerek oda alljon be lehuzas elott, ahova a _pontosan_a holtponton allo fotengely, es a _jol beallitott_ feszito mellett kell neki.
(Aztan ha utobbi 1-2 atforgatas utan mast mutat, pontositott beallitas utan ujra ellenorizendo az elobbi is.)
bega19862019-10-03 11:39:46 // 54568
Én 156 2.0TS motornál kivettem a gyertyát az 1. hengerből, beletettem 1 műanyag szívószálat és azzal néztem szemre. Látszik amikor már nem emelkedik tovább. Ha a vez.tengely rögzítve van a gyári szerszámmal, akkor a szíj bordázata a minimális hibát kihozza, nem lehet félretenni annyival, fogod látni, hogy passzol vagy sem.
_ÁRPÁD_2019-10-03 10:59:20 // 54567
Indítás előtt 13bar a nyomás, amikor indítózok felmegy 450-500bar-ra . Amikor leallitom , lassan vissza esik 20 bar alá.
Levee156SW2019-10-02 22:41:49 // 54566
Az 4x98?

Remek ketszinu Teledialjaim vannak 166-rol friss fennyel,5x108-ban. :D
(Csak azert irom le, mert amugy tok el tudnam kepzelni Mito-n.)
Levee156SW2019-10-02 22:39:30 // 54565
Kirakva pici pogacsaval az ET-t az acelfelnis szintre nagyon finom eddig - talan annyi, hogy kis sebessegnel tud nagyon buta orrturasokat,es valahogy nem jon magatol, hogy nyomja a gazt az ember olyankor,pedig siman rahuzza magat az ivre...meg meglatom, mi lesz, ha 1-2 centivel lejjebb megy az eleje, meg kap egy futomuallitast-az biztos,hogy az alap gyari alufelnis ET-n nyalja elol a belsejet. (195/60-15-nel., ami a gyari 185-65-15 valtoja,amitol meg a 195/55 16 egyyaltalan nem esik messze-sot - nem is ertem, hogy lehet gyari meret a 185-65-15 es a 205-55-16 is.)
Marklar1552019-10-02 22:11:05 // 54564
Mert 156-ra 205/55R16 illik.
A 195/55 se az igazi.
Helgi2019-10-02 19:45:20 // 54563
Most 195/46R16 van fent, nagyon jó vele az autó. Igaz, az utakon a gödröket óvatosan veszem.. .. és meg is van ültetve 4cm-rel. Jól szét van húzva a felnin. Viszont azt sem akarom, hogy a felnin nézve a gumit, az a felni síkjától kívülebb essen. Gondoltam a 45-ről felmegyek 50-re, hogy a gödrök ne kezdjék ki a felnit. Eddig nem látok rajta hibát, nem is akarok. Ezért jött szóba a 195/50R16 és a 205/50R16.
farki2019-10-01 21:37:18 // 54562
Üdv!

MITO-ra keresek 16-os felniket télire.
Valakinek sufniban/padláson négy darab?😳
Levee156SW2019-10-01 19:10:56 // 54561
Szia, a 205/45 tok egyenes mar 6.5 colon is.

(Egyebkent eladok is a gumik,mert a 156 nagyon vicces lett mar ilyen atmerovel-195-55 lett helyette. Peremvedos,puha, ZR-es.)
RomeoOne2019-10-01 19:04:09 // 54560
Nem arra gondolt, hanem hogy a gumi oldalfala hogy álljon. Azt a felni és az abroncs szélességének viszonya határozza meg. Az ET azt mondja meg, hogy a sárvédőívhez képest hol lesz a felni széle.
RomeoOne2019-10-01 19:03:05 // 54559
De lehet direkt nagyobb kerékátmérőt akar, hogy ne érjen le vagy ilyesmi.
Marklar1552019-10-01 17:17:35 // 54558
ET függő, hogy oldalt mennyire lóg ki.
Marklar1552019-10-01 17:16:11 // 54557
Ne torpedózz :D
205/45R16"
Helgi2019-10-01 11:41:30 // 54556
Sziasztok!

146-nál a 7x16-os felnire mekkora gumit használtok? Jelenleg 195/45 van, de gondolkodom a 205/50-ben, vagy 195/50-ben. A 205-ösnél annyi fenntartásom van, hogy nem szeretném ha a felnin kívülre is kiérne, tehát max egyenesen, vagy kúposan álljon. Tapasztalat?
_ÁRPÁD_2019-09-30 21:58:30 // 54555
Holmap meglesem a nyomást is akkor...
Piritu - 1.000.0002019-09-30 21:52:18 // 54554
Mindig izzít, még járó motornál is egy ideig.
Emlékeim szerint a 159 topikban egy időben téma volt az izzítás meghekkelése meleg időben, mert kevés a gyári melegítés.

Még diagolni kellene az üzemanyag nyomást indításkor.
_ÁRPÁD_2019-09-30 21:49:06 // 54553
Igen, de nem is kéri még nincs hideg. Kb 24 fokban volt a többszöri kísérlet.
Piritu - 1.000.0002019-09-30 21:34:40 // 54552
Próbáltál már többször izzítani?
_ÁRPÁD_2019-09-30 21:11:22 // 54551
Sziasztok! Valakinek volt már dolga ilyen jelenséggel, (159 2.0 JTDM 170 Le) ha napokig nincs beindítva akkor nagyon sokáig kell köszörülni hogy beröffenjen. Akksi jó, hibakod nincs. Szürők mind kicserélve. Porlaszto csúcsok korrekció 1.0 alatt van.
Előre is köszi a segítséget.
Gabrolo2019-09-28 13:04:40 // 54549
Sziasztok!
166 2.4jtd 10v szerintetek ez a két cső hova való? Esetleg valaki tud képet küldeni róla?
Köszi!
pettinke2019-09-27 09:47:09 // 54548
próbálhatsz trükközni, hogy szemre nézed a felső holtpontot, de könnyen el lehet szúrni, nagyonis ajánlott az óra, ha nincs rutinod előző 100 esetből.
Levee156SW2019-09-27 09:02:27 // 54547
Mivel ez egy korahoz kepest viszonylag kihegyezett szivomotor, ahol 10-20% teljesitmeny is mulhat a vezerles hibatlan beallitasan en megadnam magam azt az eselyt,amit az ora jelent legalabb az egyik lehetseges hibaforras kikuszobolesere.
Ami otlet szinten beugrik meg most, az a fotengely jelado szora birasa (elvegre az ecu is az alapjan dolgozik), csak a modjat nem tudom (mivel valoszinuleg indukcios-hallnal rgy multimeter is eleg lenne),ill. nem 100%,hogy a 0 fokot jelzi.
Juve1562019-09-26 22:04:44 // 54546
Üdv! Sikerült beszerezni a vez rögzítőt. Az órás beállítás mindenképp szükséges a holtpont beállításához? Nem lehet azt máshogy vagy mással megoldani?
Leewyke2019-09-20 18:41:09 // 54545
Sziasztok, koszonom mindenkinek a segitseget. Valoban a hutoviz tartallyal volt a gond. 😊
Juve1562019-09-18 14:56:03 // 54543
Erre gondolsz? Vagy ez van neked is?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak