Mutasd

>> Egyéb2009-01-05

Ma végre a festőhöz került a gép három hónap várakozás után! Emiatt nem vagyok boldog, de legalább most már ott van! Elvileg két hét múlva már kész is lesz! Erre mondjuk kíváncsi leszek, de reméljük a legjobbakat! Lesz mit csinálnia a gyereknek, karcolások, horpadások a jobb első sárvédőn és a tetőn (tetőcsomagtartó miatt), első lökhárító, a kilincsek mellett a zárak helyének lefalazása... stb. De hát dolgozzon meg a pénzéért! :-)))) Vagyis hogy nem egészen, mert hogy a végösszeg ne szökjön az egekbe, elkezdtem szétbontani sajátkezűleg a verdát! Minden műanyag és fényezésre nem kerülő "sallangot" leszedtem! A srác azt mondta, hogy leszedi az ajtókat, a csomi- és motorháztetőt, mert így könnyebb vele dolgozni és szebb lesz a végeredmény! Ezért még a belső kárpitok is "kiugrottak" a helyükről, hadd koncentráljon a srác csak a fényezésre! ;-)) Egyébként minden színre lesz fújva, kivéve a tükör talpak és a lökhárítók felső szegélye! Naon szép lesz, alig várom már, hogy elkészüljön! :-))

>> Szerviz2008-10-23

Elérkezett ismét az olajcsere ideje! Igaz egy kicsit megcsúsztam vele, de ennyi még belefér! Ha már lúd, legyen kövér, megejtettem egyben a motor- és váltóolajak cseréjét! Most sikerült 6L 20K Alfa Romeo-s (2550,- /L) olajat vennem (legutóbb csak síma Selenia-t kaptam) a mociba, a váltóba pedig 2L fincsi Tutela Epyx-et (2085,- /L)! Viszont ahol eddig vettem ott egy ezressel megdrágultak az olajak, úgyhogy most a Selenia.hu-n rendeltem meg mindent! Lecseréltem még az olajleeresztő csavart (500,-) is, mert a régi már elég ramaty állapotban volt, lötyögött benne az imbuszkulcs! Hamar megvoltam mindennel, bár a váltóolaj leeresztése nem volt egyszerű, mert a leeresztőcsavarhoz egyáltalán nem lehet hozzáférni a váltótartó bak miatt! De nem estem kétségbe és kitekertem egy másik csavart, ahol szépen kifolydogált az oil! A betöltő csavar elég sok trutyit és fémreszeléket összeszedett, de egy tisztítás után (és persze az olaj betöltése után) ment is vissza a helyére! Asszem lesz még gondom a váltóval! :-( Viszont annak nagyon örülök, hogy a picivel több, mint 10.000 km alatt csak fél lityi Selenia-t kellett utántöltenem! :-))

Km óra állása: 99468 Miles
Régi óra szerinti km állás: 201208 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 50335 Km (31277 Miles)

Következő olajcsere 105682 Miles óra állásnál! :-)

>> Szerviz2008-09-14

Naaahhhh.... Nagy nehezen, de végre elkészültek az alufelnijeim! Odaadtam az egyik havernak, hogy csinosítsa ki az ütött kopott, padkázás nyomait magukon viselő felniket! El is vitte őket még februárban de előtte még költségcsökkentés céljából frankón lecsiszoltam mind a négyet! Aztán teltek-múltak a hónapok és végre tegnap nagy meglepit okozva beállított a gyönyörűen rendberakott pacskerokkal! Megérte ennyit várni, mert rájuk sem ismertem olyan jó munkát végzett a srác! Elmondta, hogy mind a négy kereket görgőzni kellett (8.000,-), mert elég szépen ütöttek hála a magyar utaknak! Aztán szórógitt, csiszolás, festés (15.000,-) és végül a régi gumiszelepeket felváltották a fémek! Gyönyörűek lettek nagyon örülök! De annak mégjobban, hogy elég baráti volt az összeg is, amit kért, holott sokkal többre számítottam! Jah, és fekerültek a 215/40 R16 Falken gumik is! Aztán egyből be is pattintottam a a felnik közepére az Alfa logós kupakokat és természetesen az Alfás szelepsapekok (750,-) is felkerültek a helyükre! Már alig várom, hogy feltehessem őket az autóra, de előbb még orvosolnom kell a futómű betegségét! Remélem az is hamar meg lesz! :-)

>> Szerviz2008-09-10

Ma bekerült a gépbe egy aktívszenes pollenszűrő (3.000,-)! Sajna gyárilag nem volt benne, igaz klíma sincs, de ha már egyszer lehet, akkor miért ne!? :-) Nem igényelt fúrást-faragást, mert a helye végü is ki volt alakítva, így csak egy a szűrőt tartó konzolt kellett Marklar155 kollegától beszereznem! Aztán már bent is volt a szűrő! De mindezekhez először is le kellett vennem a két ablaktörlő kart, aztán a szélvédő alján végigfutó műanyag takaró elemet! Ezt csak pár csavar tartja! Aztán még egy műanyagot ki kell szedni, ami a szűrőt takarja és ennyi! :-)
A másik gondom az volt, hogy már egy jó ideje nem működött az olajnyomás mérő műszerem, ezért az ehhez tartozó gombát (10.200,-) is kicseréltem! Igaz egy kicsit húzós volt az ára, de végre műkszik ez is! Köszönet érte Thomika-nak, aki segített beszerezni! :-)

>> Tuning és extra2008-08-27

Bekerült a gépbe egy kis muzsikát szolgáltató berendezés! Nem egy nagy és drága rendszerről van szó, de azért nagyon szépen szól és bőven elég az én bot füleimnek! :-))) Tehát egy mélyláda a csomitartóba [7.000,- köszi Alfaboy :-))], ami kb. 250W, egy Sony erősítő (6.000,-) a hátsó ülés alá, ami nagyjából akkora teljesítményű, mint a mélyláda! Jah, és persze a kábelszett (6.500,-), amit a vaterán vettem! Azt hittem, hogy nehéz lesz mindezt belevarázsolni az autóba, főleg a tápkábel tűzfalon való átvezetésétől féltem nagyon, de nem volt vészes! A gázbowden mellett húztam át az utastérbe, ami elég könnyű volt! Aztán igaz, hogy kérnem kellett GTVili kollega telefonos segítségét, mert nem tudtam, hogy az erősítő REMOTE kábelét a fejegység melyik kábelére kell kötni, de ezt leszámítva minden flottul ment! :-) Éljen a ducc-ducc zene! :-)))))

>> Szerviz2008-07-17

Közeledvén a zöldkártya "frissítésének" ideje, úgy gondoltam kicserélem a gyertyákat meg a Lambda-szondát! Már pontosan nem tudom, hogy ezek a dolgok mikor lettek cserélve, de kb. 50.000 km-el ezelőtt lehetett, úgyhogy igen csak megértek a cserére! A gyertyákat seró-peró kicseréltem! A régi Bosch-ok helyére Brisk DOR12IR (3.500,- /db) típusúak kerültek! Ezek csereintervalluma 60.000 km! Sajna már nem gyártják a gyári gyertyákat, a Golden Lodge 25 HLD-t, pedig ilyet szerettem volna bele! Viszont a szondával szívtam egy sort! Nem csak azért, mert a katalizátorba van beépítve és le kellett venni az egészet a cseréjéhez, hanem azért is, mert ez egy univerzális Lambda-szonda (9.400,-) és a régiről rá kellett mókolni az újra a csatikat! Na de ez sem szegte kedvem, megcsináltam! A katalizátor visszarakásánál Liqui Moly tömítő pasztát (1.542,-) használtam! Utána meg kicseréltem még az egyik trafót (3.500,-) is, mert elkezdett néha rángatni az autó menet közben! Volt már ez a problémája korábban is, akkor is ez oldotta meg a hibát! Aztán zöldkártyán szembesülnöm kellett a puszta ténnyel, miszerint nem kompatibilis a Lambda-szonda az autómmal! :-( Rohadjon meg az univerzális szutyok, most vehetek bele Bosch-t plussz pénzért! Ezen a bolton most buktam, de lagalább nagy nehezen megkaptam a zöldkártyát (7.300,-)! :-))
Jah, a km óra állása 96665 mph, vagyis legközelebb 133947 mph óra állásnál kell a gyertyákat cserélni! ;-)

Aztán időközben megérkezett a Bosch Lambda-szonda (15083,-) is, úgyhogy már csak ki kell cserélnem! Aztán remélem, hogy jó is lesz! :-))


Bosch lambda-szonda száma: LSH15 - 0258003301

>> Tuning és extra2008-07-12

Terveztem már régóta, hogy beszerzek egy fényszórómosóval "felvértezett" első lököst! Hát most végre valóra is vált, ugyanis ell kollégának éppen volt egy eladó (23.000,-)! Kaptam hozzá mindent, a spricniket, relét, a tartályt a motorral és a csöveket is! Meg is köttetett az üzlet, de mivel zöld színű volt, gondoltam ha már úgy is festeni kell, akkor egy kicsit alakítok a lökösön (persze szigorúan műanyagos segítségével)! Mindenképpen csak kicsi és szolíd átalakítást akartam és azt hiszem ez sikerült is! Csak a rendszámtábla helyének bemélyedése tűnt el és a lökös alján a rácsok! A műanyagos munkadíja 20.000,- volt! Nem olcsó, de hát ez van! :-)) Jöhet a festés! :-)

 
>> Tuning és extra2008-05-03

Már nagyon régóta szerettem volna elektronyos ablakemelőket a hátsó ajtókba is és most végre teljesült a vágyam! Marklar155 kollegának éppen volt "elfekvőben", így hát megvételeztem őket! :-) A beszerelésükkel nem volt különösebb gond, tekerős ablakemelő mindenestől ki, elektronyos ablakemelő mindenestől be! Aztán csatlakozók összedug és már műkszik is! :-)) Bár mondjuk a kábelezéssel szerencsém volt, mert gyárilag már elő volt készítve a két első ülésig (ülések között, kb. a kézifékkarig) és onnét már csak az a kábelköteg hiányzott, ami a hátsó ajtókba ment + egy relé a hátsó ülés alá! Természetesen ezt is Marklartól szereztem be! ;-)) A nagyobb része a melónak az volt, amikor az egész szőnyeget ki kellett vennem, hogy szépen el tudjam vezetni a kábeleket alatta! De a lényeg, hogy megvan és frankón műkszik! Köszi Marklar! :-))

>> Szerviz2008-04-07

Ma elkészültem a gépem aljának festésével! Hát mit mondjak, nem volt egy egyszerű mutatvány, de sikeresen elkészült! Először is lekellett csupaszítanom teljesen, hogy mindenhol letudjam festeni! Tehát az egész kipuff rendszer le, benzintank és benzincsövek le! A fémfékcsöveket csak kiakartam pattintani a helyükről, de sajna nem jött össze, mert néhol rozsdásak voltak és ott természetesen el is törtek! :-(( Szemre nem volt ennyire vészes a helyzet, viszont a látszat néha csal! Úgyhogy akkor fékcsövek is le! Csináltattam helyettük újakat rézből, pontosan 3 darabot (6.500 ft), egy gyári cső (1.009 ft) meg volt otthon még régebbről! Viszont mivel fékolajat (2.500,-/L) gyorsan kellett szereznem, ezért csak valami OFF-ost kaptam a helyi szerelőnél, de mjad cserélve lesz fincsi Tutela-ra! ;-) Közben szépen lecsiszoltam az alját, aztán már festettem is, bár aknából nem ilyen egyszerű kompresszorral festeni, mint ahogy leírtam, de a lényeg, hogy kész van! A közeljövőben még kap majd egy réteg alvázvédőt is és teljes lesz a siker! :-)
És ami a legfontosabb, hogy AlfaCitybe is odaérek vele! ;-))

>> Szerviz2008-03-23

Megjött a húsvéti nyuszi, ugyanis tegnap két hét után kész lett a vasam! Elvittem egy karosszériáshoz, mert a jobb hátsó sárvédő elkezdett hírtelen elég rendesen rozsdásodni! :-( Meg ha egyszer már ott volt, akkor mondtam neki, hogy nézzen át rajta minden zeg-zúgot és ha rozsdát lát, akkor azt is javítsa ki! Az én szemszögemből nagyon siralmasan nézett ki a dolog, de a fickó azt mondta, hogy nem vészes! Személyesen még nem ismertem, az egyik munkatársam ajánlotta, hogy nagyon jól dogozik! Viszont én az előző póruljárós karosszériajavítós esetem után minden ilyen "szakemberrel" szemben bizalmatlan vagyok! Ezért is szedtem ki sajátkezüleg mindent az első ülésektől hátrafelé! Szorongással és izgalommal telt el a két hét, aztán amikor megláttam a javításokat nagyon megkönnyebbültem! Nagyon szépen megcsinálta az ember, kijavította az előző javítások hiányosságait és lekezelte azokat is! Meg vagyok elégedve!! :-))
Most következhet a sárvédő fényezése! :-)