Mutasd

>> Tuning és extra2016-06-22

GEORGE bratyómtól mindig el lehet lesni egy-két dolgot, amit aztán én is megakarok valósítani. Így történt ez az amerikai stílusú oldalsó helyzetjelzőkkel is. GEORGE-nak ez mániája, minden autóján megcsináltatja, így a 155-én is. Megláttam, megtetszett és én is megcsináltattam. Beszerezte nekem a lámpákat és ajánlott egy jó műanyagos szakit Százhalombattán. Nagyon hamar kész lett vele a srác, egyik este elvittem neki a lökösöket és a lámpákat, másnap már mehettem is értük. Viszont sajna nem sikerült annyira szépre, mint GEORGE-é, de ezt már csak otthon vettem észre, amikor tüzetesebben megnézegettem őket. Mondjuk messziről nem szembetűnő, közelről meg nézze senki. :-D Aztán ha már ott jártam, kicseréltettem az első ajtóborítás kárpit részeit is, hogy egyezzen a hátsókkal. Ugyanis azokat már akkor lecseréltem, amikor beraktam az elektromos ablakemelőket. Szóval most már egyformák. :-)
A lámpák bekötését én csináltam. Behúztam a lökhárítók belsejébe a kábelt, hogy ne lógjon a nagyvilágba, aztán hátul a jobb oldalon a tetőablak vízelvezető csöve mellett húztam ki kívülre. Belül a hátsó lámpa kábeleihez (fekete és sárga) gyorscsatlakozókkal kapcsoltam össze, így nem kellett blankolgatni és forrasztgatni!
Elöl annyival nehezebb volt a dolgom, hogy a jobb első lámpát szét kellett szednem, hogy a kábelt be tudjam kötni ugyanazon a gyorscsatlakozós módon, ahogy a hátsót is! Szuper lett! :-))

Költségeim:
- Lámpák: 7000,-/4db
- Munkadíj: 15000,-

 
>> Egyéb2016-05-21

2018.04.22.
Mindig is tetszettek a sárga ködlámpák, de nem azok, amiknek telibe van fóliázva a búrája. Az valamiért nagyon nem jön be. Ezért - hogy ne legyen túl egyszerű - úgy döntöttem, hogy a foncsort fogom csak befóliázni! Ebay-ről rendeltem sárga fóliát hatalmas összegért. :-D Aztán végül nem én csináltam, hanem ismét William barátom sietett a segítségemre! :-) Szuperül megcsinálta, nagyon szép lett! Köszönöm neki itt is a segítséget! :-)
Ktg.: 630,-

2016.05.21.
Rendeltem Ripca J.P.T. 2 pólusú csatlakozókat és gumi záróelemet a befecskendező szelepekhez, mert már igen csak eljárt felettük az idő. A csatik széttörtek már, a gumik meg ronggyá szakadtak. Most szépek. Kapott még az alapjárati moci és a folytószelep érzékelő is új csatit és gumit.
Ktg.: 5536,-

2016.01.18.
Egy kis kihagyás után sor került a szívósor fényezésére is. Ezt már Schneider Péter okozta. Próbálta eltalálni a szelepfedél színét, elmondása szerint nem volt egyszerű, de szerintem sikerült. Szép lett. :-)
Ktg.: 25000,-

2015.12.26.
Nem tetszett a rendszámok felfogatása. Elöl a 2db csavar nagyon rondán nézett ki, hátul pedig még a vásárláskor az autókereskedés által feltett rendszámtábla keret volt fent. Csúnya volt és zörgött. Kétoldalú ragasztóval nem akartam feltenni a rendszámokat, mert nem bízom ezekben a cuccokban, így maradt a csavar. De az meg nem szép, ha látszik, így vettem redőnyös boltban csavartakaró kupakokat. Na így már szép. :-)

2015.02.08.
A motortér rendberakása nem merül ki abban, hogy lefestjük a szelepfedelet. Néhány alkatrészt úgy gondoltam, hogy horganyoztatni fogok. Így is lett, de a néhány alkatrészből rengeteg lett. És még nincs vége. :-)
Ktg.: 10000,-

2013.12.29.
Jött az agymenés, hogy rendbe kellene tenni a motorteret és ezen a napon meg is kezdődött a szelepfedél átfestésével, mert már eléggé lepattogzott a piros festék. Kapott egy alapozást, aztán a színt, majd a csíkok és a felirat polírozva lett. William barátom keze munkáját dicséri. Nagyon szép lett, de pontosan nem tudom, hogy milyen szín is ez. Bordó. :-)
Ktg.: 5000,-

 
>> Autóápolás2016-02-05

Az egész ott kezdődött, hogy az egyik haverom vett egy liter tejet és bedőlt a szőnyegre. Hiába itattam fel, hiába súroltam fel Vanish-el elkezdett büdösödni. Nem volt mit tenni, irány egy autókozmetika. A választásom a hozzánk közel eső BestCarWash-ra esett. Lebeszéltem az időpontot és otthagytam a 155-öt. Kértem egy teljes belső (tetőkárpittól a szőnyegig) kárpittisztítást, külső mosást és motortér mosást is. Két napig volt ott a verda, de nagyon megérte a várakozást. Gyönyörű lett kívül is és belül is, remélni sem mertem, hogy ennyire. Nagyon meg vagyok elégedve az eredménnyel, bátran ajánlom őket mindenkinek, nagyon szép munkát végeztek. Enni lehetne a motortérből, az ülések és a szőnyeg mintha új lenne és minden friss, finom illatot áraszt. Szinte alig mertem beszállni. Mikor hazaértem ki sem akartam szállni, annyira jó volt a tiszta autóban ülni. Imádom, most még jobban tetszik, mint valaha. :-)

 
>> Szerviz2016-01-14

Azt mondják, hogy nyáron téli gumit kell venni, télen pedig nyárit. 😊 Na én így is tettem, ugyanis most szereztem be egy garnitúra nyári gumit. Már nagyon ideje volt a cserének, eléggé el voltak kopva a Hankook-ok. Sokat olvasgattam a gumis blogot, bújtam a netet, beszélgettem a gumis haverommal, és végül a Barum Bravuris 3HM nevű gumira esett a választásom 205/40R17 méretben. Semmiképpen sem akartam valami gagyi kínai márkát, de azért az ár is szempont volt. Így akadtam a Barumra. Sokan dícsérik és árban is elfogadható. Szerencsére nem forgásirányosak, így fel tudom cserélni a másik oldalival. Január 11-én meg is rendeltem a bhp gumi-nál 22414,-/db áron és másnap már meg is kaptam a gumikat. Aztán csütörtökön már fel is lettek szerelve a felnikre (1500,-/db). Már alig várom, hogy tavasz legyen és kipróbálhassam őket. 😊
Jah, és 2015.33. heti gyártásúak. 😏
A felni kupakokra GT-től kaptam matricákat. ;-)

2016.03.30.
Ma tettem fel a nyári kerekeket.
Km óra állása: 140817Mph

>> Tuning és extra2015-11-18

Régóta tervben volt már az ablakok fóliázása - mert hiába van klíma, a Nap rohadt erősen égetett az üvegen keresztül -, de tegnap végre rászántam magam, és időpont egyeztetés után elgurultam a Joachim fólia csapatához. Nem akartam sötét fóliát semmiképpen, a lényeg az UV védelem és hogy ne égessen a Nap. Tehát a legvilágosabb fóliára esett a választásom - ami a SkyFol 50-es -, de egy kicsivel így is sötétebb lett, mint a gyári üveg, de pont jó. A tetőablakot is bevonattam, mert bár gyárilag van rajta hővédelem, de nyáron nem tudtam elhúzni a rolót, mert leégett a fejem. Szóval ide is került, de ide a 20-ast választottam. :-)
Már alig várom a nyarat, hogy élesben is megtapasztaljam mennyi a különbség. :-)
Egyébként alapból 7 év garanciát adnak rá, de ha regisztrálok a honlapjukon, akkor ez a szám 20-ra ugrik. Így is tettem. Tehát a fólia túléli az autót. :-D

>> Tuning és extra2015-11-06

Nagyon sokat gondolkodtam, hogy mit kellene csinálni a csúnya, ütött-koptt, karcos csomitartó műanyagokkal, mert esztétikailag nagyon rontották a képet. Újat nem akartam (vagyis akartam), mert horror árban vannak, ennyit meg nem ér az egész, bontottan meg ugyanilyen rossz állapotúakat lehet találni vagy még rosszabbakat. Aztán egyszer GEORGE bratyómmal beszélgettünk és ő mondta, hogy ő flokkoltatná. Igen jó ötletnek tűnt és megcsináltattam. Nagyon szép lett és ahhoz képest, hogy mennyibe kerülnek az új műanyagok, nem is volt drága. :-)
Itt csináltattam. :-)

>> Szerviz2015-08-15

Tavasszal a nyári kerekek felrakásakor láttam, hogy a fékbetétek már eléggé el vannak vékonyodva. így - most amikor végre volt időm - kicseréltem őket. Nem volt semmi komplikáció, simán ment minden. Hátul mondjuk vissza kellet tekerni a munkahengereket, hogy az új betéteket be lehessen tenni. Elöl, a Brembo nyergeken is vissza kellett nyomni a dugattyúkat, de ez jóval egyszerűbb volt, mint hátul. :-)
Aztán kicseréltem a gyújtógyertyákat is, mert már jóval több, mint 50K kilométer volt bennük. A Champion C6YCC gyertyák helyett NGK BCP7ET hárompólusú gyertyák kerültek bele. Nagy köszönet [k i z z o] cartársnak, aki segített rátalálni erre a gyertyára. Sokat keresgéltem, hogy hőértékileg stimmeljenek a gyertyák a mociba. Végül meglettek. :-) Kíváncsi leszek mennyivel lesz más az NGK, mint a Champion. Bár nagy különbséget igazából nem várok. Meglátjuk. :-)
Aztán megejtettem a pollenszűrő cseréjét is. Ideje volt már, teljesen el volt koszolódva. Kipucoltam az egész szélvédő alatti részt is, mert tele volt dzsuvával. Majd végül a klímatisztítást is megejtettem. Kiszedtem a kesztyűtartó alól a ventillátort és a lyukon keresztül benyúlva telibefújtam a klíma hőcserélőjét. Elfújtam rá az egész flakont, így tuti, hogy sikerült teljesen megtisztítani. Éljen a friss illat. ;-)

Első fékbetétek: Japanparts (9964,-/ szett)
Hátsó fékbetétek: Simer (3526,-/ szett)
Pollenszűrő: Alco (1980,-)
Gyertyák: NGK BCP7ET (9336,-/ 8db)
A klíma tisztító sparyt úgy kaptam ;-)

Az alkatrészekért ismét köszönet vm kollegának. ;-)




Km óra állása: 138553 Miles
Régi óra szerinti állás: 264413 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 113539 Km (70550 Miles)

>> Tuning és extra2015-04-27

Nem is tudom mióta szerettem volna villanyos üléseket... most telejsült ez a kívánságom is. Ez a kívánság GEORGE bratyómnak köszönhető, ugyanis tőle vettem meg az üléseket. Nagyon örülök, meg minden, de le sem merem írni, hogy mi pénzt kifizettem mire belekerültek az autóba. De hát megszállot vagyok... vagy hülye. :D Mindegy is, mert ritka a működő elektromos ülés a 155-höz, szinte nem is találni. A pláne az, hogy mindkettőn van deréktámasz - míg a manuális üléseken csak a vezető oldalin van - és magasságállítás is. Szóval első körben átrakattam a kárpitokat az enyémről, mert teljesen másmilyenek voltak + volt egy vezetőoldali külső combtámasz javítás is. A kárpitos még berakta az előzőleg megvásárolt ülésfűtést is, mert a régi már nem működött. Aztán mentem egy villamosságishoz, hogy a régi és új kábeleket és kapcsolókat összeházasítsa. És kész is! Röviden és tömören ennyi. :) Jah, és egy kicsit szívatott is az ülésfűtés, mert mikor csatlakoztattam a kábeleket, akkor egyfolytában fűtött mindkét ülés. Aztán az is kiderült, hogy miért. Azért, mert a be-, kikapcsolás pont fordítva működik, mint ahogy azt az ember a józan, paraszti ésszel gondolná. Egy kis vicc Luigi-tól, de ugye tudjuk, hogy nem ez az első. :-D
Hogy mennyibe került az egész műsor? Na ezt nem fogom leírni, mert épeszű ember ennyit nem költ két használt ülésre. Csak én. :D

2020.01.18.
Soha nem gondoltam volna, hogy valamikor is eladom ezeket az üléseket. De megtörtént, mert jött az újabb őrület egy Lancia Recaro szett "személyében". :-)
Az elektronyosokat Forró kolléga vette meg.

 
>> Szerviz2015-04-05

Nem azért cseréltem le az olajat, mert húsvét van, hanem mert már esedékes volt. :-))
Semmi extra, hamar kész voltam. Természetesen megint Selenia 20K Alfa Romeo került bele, ahogy mindig. Mondjuk a szűrőnél lévő termosztátot még kicseréltem, mert nehezen melegedett fel az olaj, sztem már nem zárt be. Most már sokkal gyorsabban melegszik fel üzemi hőmérsékletre az olaj. :-)



Km óra állása: 136141 Miles
Régi óra szerinti állás: 260531 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 109657 Km (68138 Miles)

Következő olajcsere: 142355 Miles óra állásnál

>> Szerviz2015-03-09

És megint a jobb hátsó sárvédőnél volt a probléma, amit egyszer már orvosoltak! Szinte napra pontosan 7 évvel ezelőtt javították, igaz csak kívülről. Most viszont már nem tűrt halasztást, le kellett venni a sárvédőt, hogy alatta is meg lehessen szépen csinálni, mert igazából ez a 155-ök Achilles pontja. Itt rohad a legjobban az autó. És ha már ekkora munkába kezdtünk, akkor természetesen a bal oldalt is leszedtük. Igazából nem ért váratlanul, amit a sárvédők alatt találtunk, mondjuk azért sokkal rosszabbra számítottam. Bár ez a látvány sem volt szép. A lakatolási munkálatokat Simontornyán az egyik haverom végezte és tulajdonképpen nagyon elégedett vagyok, nagyon szépen dolgozik. Ami még külön szimpatikus volt benne, hogy nem húzta a száját, nem keresett kibúvókat, egyszerűen csak annyit mondott: "Nem gond, megcsinálom."
És megcsinálta. Ráadásul nem is kért sokat a szolgálataiért (25000,-). Nekem tetszik a végeredmény. :-) Kijavította még a jobb hátsó sárvédő dobot is, mert ahol a benzintank betöltő csövének a felfogatása van, ott is át volt rohadva és folyt a csomitartóba a víz. Most már ez is pipa. :-)
Viszont egy dolgot nem érek. Nekem kellett kinyomni karosszériatömítő pasztával a sárvédők és a kasztni közt, mert sem a haverom, sem a fényező nem vállalta be. Mindegyik a másikra mutogatott, hogy az sokkal jobban megtudja csinálni. Berágtam, és megcsináltam én. Jó kis pepecselős meló. :-) Vettem tehát vm(NagyVad) kollegánál Sikaflex 227 karosszériatömítő pasztát (2250,-), SikaGuard 6250 spray-s viaszos üregvédőt (1835,-) és egy kis Motip alvázvédőt (1590,-) is. Szépen kifújtam a hátsó sárvédő üregeit az üregvédővel és a dobokat az alvázvédővel. Ennyi. :-)
Jöhet a fényezés. :-)

2015.04.12.
Ma kész lett a fényezés is (75000,-). Szépen megcsinálta a sárvédőket a srác. Kértem tőle plussz dolgokat is, hamár ott van az autó, akkor legyenek azok is kijavítva. Volt javítani való az első és hátsó lökhárítón, megrepedt a lakk a motorháztetőn, ill. utóbb kiderült, hogy a gittelés repedt meg. Kavicsfelverődéses volt a bal első sárvédő is, és a bal hátsó kilincsre rányitották az ajtót. És anno az ajtók alját sem csinálták meg rendesen, így azok is elkezdtek rozsdásodni. Na, de most ezek a hiányosságok nagyon szépen pótolva lettek. :-)
Összességében tetszik a végeredmény, végre megint szép a járgány. :-)
Azért az örömbe némi üröm is került, ugyanis valami titokzatos oknál fogva letört a jobb oldali tükröm. :( Jöttem haza a sráctól és útközben vettem észre, hogy furán lóg. Ő azt mondta, hogy nem vette észre. Fura...
Aztán Marklar faterja megragasztotta (4000,-), de ez sem ment zökkenőmentesen. Ugyanis amikor kész lett, akkor Marklar elfelejtette, hogy az enyém és eladta másnak. :D
Így útólag vicces, de akkor nem röhögtem.