Tagok >> Buksi >> 155 2.0 8V Twin Spark QV :) >> Blog
- Típus:155 2.0 8V Twin Spark QV :)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1993
- Színe:Grigio Chiaro Metallizzato
Még tavaly nyár végén teljesen szétrohadt a hátsó és középső dobom és szükségmegoldásként (pénzhiány miatt) a katalizátortól hátrafelé szimpla csövezés került beépítésre egyetlen hátsó dobbal! Az ember azt hinné, hogy megszabadult némi folytástól így jobban fog menni a gép! Hát nem így történt! Még a szétrohadt, szitaszerű rendszerrel is jobban húzott, mint így! Tehát ez az állapot nem maradhatott! Telt-múlt az idő és egyszer csak Thomika Cartársnak eladóvá vált a kipuff.rendszere, ami egy hátsó-, és középdobból állt, valamint egy gázgyorsítóból! Nem hagyhattam ki a kedvező ajánlatot és egyből le is csaptam rá (35.000,-)! Ma pedig fel is került a helyére mindez a katalizátor után (10.000,-)! Azt mondta Thomika, hogy a hátsó dob az egy BOSAL sportdob, de semmi hangja nincs! Ami nem is baj, mert nem szerettem volna, ha mondjuk 160-nál üvölt a rendszer, mint a sakál! :-) És ami a legfontosabb, hogy végre megy is az autó!!!!! Hurrá!! Köszi Thomika!! :-))
Jah... egy dolgot majdnem kifelejtettem! A két hátsó emelési pontot is kijavíttattam, mert a jobb oldali egy emelés során beszakadt és a balos is igen csúnyán nézett már ki! :-)
Ma én is felpattintottam a téli kerekeket a vasra! Először lemezfelniket akartam, de aztán a választásom a 15"-os gyári Speedline (tojástartós) felnikre esett, amiket Marklar kollégával gyorsan el is üzleteltem (20.000,-/ 4 db)! Jah, meg 4 kupakot (2000,-) a felnik közepére, mert azok nem voltak hozzá! Gumis-felnis haverommal gyorsan át is nézettem őket, de szerencsére nem kellett görgőzni egyet sem! Tőle szereztem 205/50 R15 méretű Dunlop SP Winter Sport M3-as gumikat is (30.000,-)! Nagyon jó állapotúak, majdhogynem kitűnőek a 8mm-es barázdákkal! :-) A szerelés elég baráti volt, a 4 kerék került 4000 ft-omba! ;-))))) Köszi mindkettejüknek! :-)
Most már jöhet a hó! :-)
Közben már eladva a Brembo nyergek miatt!
Ma megejtettem az akksisaruk cseréjét, mert a az egyik régi teljesen megadta magát! Vagyis az a tőcsavar, amelyikre a plussz kábeleket (pl. a hifi tápkábelét) kell csavaraozni egyszerűen kiszakadt a helyéből! A régiek helyére Audison Connection saruk kerültek a Paradox Autóhifi jóvoltából! A beszerzést pedig nagyon köszönöm knoxx kollégának! :-) Előzör is a gyári sarukat le kellett vágnom a kábelekről, aztán blankolás, majd GTVili tanácsára érvéghüvelyek kerültek a csupasz drótokra és így csavarozódtak az új sarukba! Nem volt vészes a folyamat, annak ellenére sem, hogy annyit értek az elektromos dolgokhoz, mint a harangöntéshez! :-D
Ma eAtis155-nél jártam és lettek TSW nevezetű 17"-os felnijeim! Neki meg 16"-ak, mert elcsereberéltük egymás garnitúráját! Nagyon örülök, hogy ezt így meg tudtuk oldani, mert minden vágyam volt a 17-es kerék, de eddig még pénzmag hiányában nem sikerült hozzájutnom! Egészen idáig! :-)) Mindkettőnk nemrég újíttatta fel a felniket (görgőzés, festés)! Az én gumijaim még vadi újak voltak, viszont a 17-es pacskerok már csak egy szezont bírnak, ahogy néztem! Ennek ellenére nem bántam meg a cserét, sőt! ;-) Nagyon tetszenek, rohadt jól néz ki a verda velük! :-)
Méret: 7.5JJ x 17 H2, ET 39 (ebben nem vagyok biztos)
Ma elhoztam a gépet Schulek Bélától, pár dolog ki lett rajta cserélve, amit a nagy futóműfelújításkor sajna pénzmag hiányában már nem tudtam megejteni! De ezek is meg vannak és végre már technikailag 100%-os a kicsike! És hogy mik lettek cserélve? Féltengelyek + féltengely szimmeringek + kuplung szerkezet + főtengelyszimmering + lendkerék szabályozás (nem könnyítés) + váltó olaj! De nem volt ilyen egyszerű! A felújított féltengelyekkel (26600,-), amiket vittem nem volt gond, de a török gyártmányú Valeo kuplungszettből csak a kinyomócsapágyat lehetett felhasználni, ami meg ráadásul francia gyártmány volt! A szerkezetet alapból nem rakta be Béla, mert járt már úgy hogy eltörtek a villák és szedhette szét mégegyszer! A tárcsával meg nem volt 2-es és rükverc! Ennyit a törökökről! Jól megszívtam! :-/ Úgyhogy Béla szerzett másik Valeo szerkezetet (45000,-), meg Schneider tárcsát (14629,-) és azzal már jó lett! Még szép, hiszen ez már mind olasz! ;-))
És most egy jó darabig KUSS!!!!! :-DD
Km óra állása: 102860 Miles
Régi óra szerinti km állás: 206667 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 55794 Km (34669 Miles)
Ma kicseréltem a fűtéscsapot, mert elkezdett csöpögni! Mikor SD-től elhoztam a klímaboxot, mondta, hogy már nála is csöpögött! Ezért berakás előtt bekentem egy kis szigetelőanyaggal, de eddig bírta! BIRTH fűtéscsap lett a régi helyett és frankón megszűnt a csöpögés! :-) Kiszedni és az újat visszarakni nem volt különösebben nehéz, bár elég kicsi hely van a kormány alatt a lábtérben! :-/ Két csavar és két bilincs kilazít! Ennyi! Viszont nem árt leteríteni pár rongy- és újságpapír darabot mielőtt nekifogunk a műveletnek, ha nem akarjuk összekenni a szőnyeget! Viszont a csapot zárt állapotában kell levenni és a csőről lehúzva gyorsan be is kell fogni azt, hogy a víz ne folyjon ki! Ugyan így gyorsan és zárt állapotában kell feltenni az újat is! Azért egy tálkát is érdemes odakészíteni az esetlegesen kifolyó víznek! :-))
Teljes egészében összeállt a gép! AlbertoGrande-tól szereztem egy pár 145 QV küszöbspoilert (15000,-)! Egy kicsi műanyagos meló volt velük, mert az oldaluk ki volt furkálva és így voltak csavarral felfogatva, de végül nagyon szépek lettek és nagyon jól állnak a 155-nek! Már régebbről is tetszettek ezek a küszöbök, több 155-ön is láttam már és elhatároztam, hogy ilyenek nekem is kellenek! És itt vannak! Igaz, két lóherét (5576,-/db) még kellett rá venni, mert az egyiken már nem volt meg, a másik meg nagyon ronda volt! De megérte! A látvány önmagáért beszél! :-))
Közben kész lett az első lökös is, megkapta a fényezést és az alumínium tuningrácsot (3250,-) is! Ebből jutott még a pajzsra is! Erhard-tól beszerzésre került még egy első és hátsó embléma (6400,- és 8500,-) is! Köszönet értük! :-))
Ma visszarakattam a korábban kiszedett riasztómat a verdába! Először akartam venni másikat, de úgy gondoltam válság van és jó lesz ez nekem, persze egy-két plusszal megspékelve! Először is 12K-ért rakták vissza a riasztót ütésérzékelőstől, aztán kértem hozzá 2db új távirányítót (2800,-/db) is a régi ütött-kopottak (törött) helyett! Már nagyon régóta szerettem volna, ha az autó bezárásakor magától felhúzódnak az ablakok! Na most ez a kívánságom is teljesült, ugyanis beszerelésre került 2 db abalkfelhúzó modul is, meg a hozzá tartozó relék, meg még mit tudom én, hogy mik (17000,- beszereléssel együtt)! A másik vágyam, hogy a távirányítóról nyithassam a csomitartót is! Ezt is megoldották a srácok, valami relé ide is kellett (2500,-)! Beélesített riasztónál ha kinyitom a csomagtartót, akkor attól még az utastér beriasztva marad és ahogy lecsukom a csomitetőt visszaélesedik a raktér védelme is! Nagyon szép munkát végeztek, semmi felesleges kábelezést, kötözgetést nem csináltak, bár eléggé hosszasan kacskaringóznak még a két első ülés közti box alatt is! Igaz kb. 4 órát kellett várnom, amíg elkészültek, de megérte! Jah, és ennél a cégnél jártam: C + G Automatika Kft.
Nagyon örültem, hogy végre elkészültem az első és hátsó futómű felújításával! Bár az örömöm nem tartott sokáig, mert amikor be akartam indítani a vasat, az nem indult, megmakacsolta magát! Vagyis az AC, mert valamiért nem kapott áramot! Akkor villanyászhoz áthúztuk a gépet, ő pedig fél nap múlva telefonált, hogy jár a moci, de legközelebb ne szívassam meg, hogy nem dugok össze egy csatit! Ugyan is ezért nem ment az AC! Mondtam neki, hogy sorry! :-D Hazafelé viszont elég nyögve nyelősen ment a szekér, rángatott, fulladozott! Másnap már el sem indult, viszont jó jel volt, hogy az AC megy! Gondoltam egyet és a tuning céljából beszerelt 2.5 TD LMM-et visszacseréltem a régi, belevalósi LMM-re! És láss csodát, szépen "ketyereg”, ahogy kell! Aztán meg olajtócsát találtam az autó alatt! Nah, mondom faxa! Kiderült, hogy a kormányműre csatlakozó csövek egyikénél folyott! Csavaron húztam párat és a folyás elállt! Közben meg mikor hoztam haza a gépet, éreztem hogy alig van fék! Vagyis a pedált majdnem tövig tudtam nyomni és még így is alig lassult! Itthon kiderült, hogy a jobb első féknyereg légtelenítő csavarja nem akarta az igazságot! Ugyan is a rendszer feltöltése után szivárgott mellette az olaj! Meghúztam amennyire csak bírtam, aztán úgy tűnt, hogy jó lesz! De a légtelenítés után már húzhattam akármennyire, nem segített rajta! Mindig folyik! Kicseréltem a légtelenítő csavart egy másikra! Ez már valamivel jobb, de még így is "könnyezett” egy kicsit! Nem maradt más hátra, mint előre, féknyereg csere! Ismét Marklar-tól szereztem 155-be valósi 16V-s nyerget, na ezzel már minden oké! VAN FÉÉÉK! :-)) Illetve még sincs! :-(( Vagyis van, de az kevésnek bizonyult 05.15-én a műszakin! Hátul nagyon kevés volt a fékerő, elöl meg 28%-os volt a két oldal közti eltérés a max. 20% helyett! A pedál mondjuk furcsa volt, mert rengeteg légtelenítés után sem volt az a nagyon kemény! Ezért Megint Marklar-tól szereztem egy ABS-es 155-ből valósi főfékhengert (ennek nagyobb a belső átmérője) és ezzel tuti lett a fék! :-) Apró kis bosszúságok ezek, de nagyon idegesítenek! Miért nem lehet jó minden már elsőre?? :-)
Végre május 29-én a műszaki vizsga (17000,-) is meg lett! El sem hiszem, hogy kiértem az alagútból! :-))))
Jah, az első kerekek közt az eltérés 2%-os lett, teljesen tökéletes! A hátsókra már nem emlékszem, mert nagyon izgultam! :-DDD Arra még igen, hogy a kéziféknél egyszerre fogott minkét oldal! No Comment! ;-)))