ParaBella - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2021-12-07

A kocsi megvételét követően kaptam pár jó tanácsot, amit igyekeznem kellene betartani, hogy gondmentesebb jövőt biztosítsak mind magamnak, mind a Giu-nak. Ebbe beletartozott a vezérlés, olaj és filterek cseréje (mindez persze csak preventív jelleggel), illetve pár apróbb dolog orvoslása - bárhonnan is nézzük ez egy 11 éves kocsi, engedjük meg, hogy legyen pár apróbb hibája.
Mivel a szerelőm árulta a kocsit, ezért kaptam egy remek ajánlatot: az első olajcserém díjmentes, amennyiben az olajat és filtereket én hozom. Neki is futottam lerendelni a dolgokat, de sajnos egyetlen hazai oldalon sem találtam UFI szűrőket. Egyedül az Autodoc oldalán. Nem maradt más, mint lerendeltem innen és lenyelni a +10Eurós szállítási költséget. Másfél hét után meg is jöttek a lerendelt dolgok, a csomagtérbe pakoltam őket és irány Turpihoz. A szerviz tartalmazta az olajat (Selenia Quadrifoglio 5W40) illetve a szűrőket (UFI - olajfilter, olaj leengedő csavar, légszűrő, kabinfilter).
Ám mikor már minden túlságosan simán ment és már került volna vissza az olajfilter feltűnt, hogy sajnos nem QV-hoz valót küldtek le, hanem 1.6JTD-hez. A kocsi már félig szétszedve, olaj leengedve és én pedig ott álltam egy nem kompatibilis filterrel. Na mondom szuper, akkor itt alszom, vagy nem tudom.... Ekkor Turpi az egyik polc legeldugottabb sarkából előhúzott egy kompatibilis filtert. Eddig nem hittem a fekete-mágiában, sem a varázslatban, de ekkor csak pislogtam mint hal a szatyorban. HÁT MÉGIS HONNAN AZ ELDUGOTT VAKOND BELSŐZSEBÉBŐL KERÜLT EZ ELŐ ?!?!?! Ennek az embernek tényleg mindene van, amire éppen szükséged van, hihetetlen....

Ezzel a filterrel megmentve bajbajutott seggem már gond nélkül sikerült befejezni a szervizelést. Ami a következő szervizelést illeti a cooler egyre inkább mászik kifele a helyéről. Ez eléggé aggaszt, mert nem tudom mi okozhatja, illetve meddig bírja. Figyelni fogom és remélhetőleg nem hagy cserben.

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2020-11-11

Ez is eljött.... Sajnos mondhatni, hogy éppen a legrosszabbkor. Idén úgy terveztem, hogy még a műszaki vizsga előtt ellátogatok Mankyékhoz, mivel már nagyon érik neki egy kis optimalizálás és az EGR kiírása - füstmentesítés, (kiiktatva/ lefalazva már rég ki volt) de ez a jelenlegi korlátozások miatt elmaradt így volt okom félni, hogy nem megy át a bálna.

Ha mindez nem lett volna elég indok a kételkedésre, két nappal a vizsgáztatás előtt bemondta az unalmasat mind a két parkolófényem. Gyors égő cserét követte a biztosítékok átvizsgálása, de (sajnos) minden rendben volt, ezért úgy döntöttem elviszem a falubéli szerelőhöz és majd ő megoldja és mint kiderült el is tudja vinni vizsgáztatni a kocsit. Mondom remek, két legyet egy csapásra alapon át is cammogtam és ráhagytam a szentségelést.

Másnap mehettem is érte. Jobb 1 fékre volt egy kis panasz, kormolásra (hupika), illetve kiderült, hogy maga az égők foglalata adta meg magát. A vizsgára egy rögtönzött foglalat lett odacsípetve, hogy a fotón legyen működőképes.A foglalatok javítása már rám várt.

Turpitól sikerült szereznem egy pár foglalatot, amelyet bátyám segítségével a helyére is forrasztottunk. Eddig tökéletesen működik.


****UPDATE****

Hétvége folyamán sem tétlenkedtem és kicseréltem az ablaktörlő lapátokat (BOSCH ECO) 530mm és 480mm került fel rá. Volt pár apró kezdődő rozsdafelület (max 2cm) a csomagtartón, illetve 2 ajtón, ezeket ideiglenesen több rétegben lelakkoztam átlátszó körömlakkal :D A bal felén lévő Xenon is rászorult egy kis törődésre, mert pislogott. Egy alapos tisztogatás/ újracsatlakoztatás megoldotta a problémát. Na, de hogy sose unatkozzak, ezért valami úton módon folyik a hűtővizem a tartályból. Sajnos idő híján ezt is a falubeli szerelő fogja orvosolni.

Tervben van egy beltér LEDeztetés, az anyag már megrendelve, már csak ki kell várni a futárt Kínából :D

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2020-11-05

Az ősz beköszöntével a minden évben visszatérő sárga-barna falevelek, a ködös hideg reggelek mellé visszatértek a nyikorgó teleszkópok, párásodó szélvédők, akaratos váltókarok.
Ezt az időszakot Bella sem úszta meg. Egy ideje már aggasztóan mászott az úton a "kicsike". Csapokra gyanakodtam, vagy stabrúdra, mivel az egyik lassan két éve, a másik meg eddig nálam nem volt cserélve. nem haboztam és fel is hívtam Turpit, hogy ezt mihamarabb orvosolni kellene, mert már elég félelmetes a közlekedés a kocsival. Elpanaszoltam a gondom bajom, majd közölte velem, hogy márpedig ez egy haldokló teleszkóp lesz, amit párban kell ugyebár cserélni. Mellé társultak az egy ideje nem működő ködlámpák (egy laza égő csere megoldotta a hibát), illetve megelőzésképpen egy kézifék bowden.
Mindezen felsoroltak cseréje egy nap alatt meg is történt, így másnap mehettem is a kocsiért.

Most már biztonságosan és gyorsan is lehet szelni a kanyarokat, sőt! már ködlámpával is tudok villantani ;)

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2020-09-07

Egy ideje már tologattam az olajcsere időtartamát magam előtt. Egyrészt ez a k*csög COVID miatt, illetve az új kedvenc szerelőm Turpi szabad időpontja miatt (nyugi csak 1K plusz ment rá, azaz pont belefértem a 10K periódusba).

Szeptember 7.-re esett a szabad időpont, amit teljesen megfelelt, mivel éppen dokihoz mentem aznap, szóval legalább letudtam egy nap mindent. Felhívtam Turpit mielőtt elindultam hozzá, hogy tudjak intézni fuvart haza, de ő csak annyit mondott, hogy nem lesz rá szükséget, max 1 óra és mehetsz is. Meg is örültem - hogy is mondják ? - mint majom a farkamnak... úgy értem khmm... farkának !! hogy egy gonddal kevesebbet kell oldanom.

Odaérve minden előkészítve fogadott, már csak a garázsba kellett beállni. A műveletet szerelőgödör nélkül is játszi könnyedséggel hajtotta végre, csupán csak az olajleengedő csavar elnyalt fejével birkózott. Közben mint minden rendes szerelő, az előző szerelő hanyag munkáját dicsérte cifrábbnál cifrább szavakkal.

Az egész művelet cca 1 órába telt, a következő elemek cseréjével együtt:
Olajcsere: Motul X- clean 8100 5w40 (10w 40 Selenia volt benne mindig is, de 10+ év tapasztalat ellen nem akartam felszólalni) + zsír új csavar
Filtercsere: pollenszűrő + Filter

Lehet csak beképzelem, de mintha az új ritkább olajjal egy arasznyit finomabban járna a motor.

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2020-05-07

Minden ott kezdődött, hogy egy régi kedves barátom szánt rám pár percet és leutaztunk együtt egy olyan felsőbbrendű lényhez, akit mindenki csak úgy ismer mint "Turpi". Mikor megérkeztünk hozzájuk azt hittem, hogy meghaltam és a mennyországba kerültem. Alfa-Alfa hátán. Mind patika állapotnak örvend és mind eladó. Az összeset ő maga, esetenként bátyja rakta össze. Mögötte több tized évnyi különböző olasz autó szerelésének tapasztalata, így hát én sem féltem Bellát odavonszolni és törődő kezei ápolásába vetni.

Elsősorban csak felmértük a bálnám, hogy milyen egészségnek örvend. Ahogy a mondás is tartja: "Részeg ember, kisgyerek és az OBD csati nem hazudik!". Szerencsére és meglepetésemre nagyon jó egészségnek örvend a bálna, egyetlen hiánya egy megrepedt levegőcsonk, ami miatt dupla annyi levegőt kér, amint amire szüksége lenne. (Cserealkatrész beszerzése folyamatban) Sajnos az olasz mivolta nem hazudtolja meg önmagát. Bizony ez a jószág is csúnyán vissza lett forgatva (350k+ --> 286K+)
Ami viszont fontosabb, a teljes hátsó felfüggesztés egy kisebb-nagyobb törődést igényel (szokásos 66-os terpesztés), illetve a jobb1 kerékcsapágya miatt szegény már kezdett átalakulni Tomas a gőzmozdonnyá. Megbeszéltük mi fog cserére szorulni, majd váltottunk telefonszámot a későbbi egyeztetések végett. Sok telefonálás után sikerült beszereznie egy donor komplett felfüggesztését, ami 1 éve volt felújítva. Másnap vittem is a kocsit és meglepetésemre közölte velem, hogy holnap már mehetek is érte. Nem fért a fejembe, hogyan képes mindezt alig fél nap alatt megcsinálni... (a barátom 159-ese volt a másik félnapos meló).
Következő nap déltájt kapom a hívást, hogy van egy kis bibi. Na mondom megjöttünk.... "Sajnos nagyon csúnyán el van törve a rugód és valószínűleg maga a teleszkóp is meghajlott. Nagyon régi lehet a törés, azonnali csere javasolt". Már fogtam is a fejem, hogy ez már megint egy vagyon lesz és ebből nem lesz ma Alfizás. DE! Turpi bácsi nem akárki! 10 percen beül szerzett egy bontott gyári komplett rugót.

18:00-ra érkeztünk otthonába, tőlünk egy órányira lakik, szóval egy laza kis kiruccanás. Szépséges Bellán már ott várt szép csendben a garázs mélyén. Megvitattuk mi lett cserélve, illetve minden kicserélt alkatrészt is megmutatott (nagyon korrekt!!)
A bálna újra csendes és a popsija is végre feszes mint egy 16-os tini khm... khmm..
A csodálatos hazautat a naplemente tette teljessé. Elégedett vagyok és már most tudom hogy a bálna utódja abban a garázsban fog rám várni.