160 ezernél már bejelzett az egyik lambdaszonda, ezért cserélve lett mind a négy. A Bárdinak sikerült rosszat adnia az elsőkből (159-eshez való Bosch-t), aztán becserélték valami olaszra, amiből mindkettő rossz volt. Aztán végül egy másik szerelő megcsinálta és gyári Bosch ment bele.
Előbb-utóbb minden GT-nél és 147-esnél eltörnek a patentek amik a légzsák takaró műanyagot tarták a helyén. Amikor megvettem az autót rendeltem 2db patentet a többi alkatrész mellé, de csak most törtek el, úgyhogy gyorsan kicseréltem 10 perc alatt.
2db kell.
Cikkszám: 71713084




Tavaly már gyengélkedett az Energizer (60Ah, 540A) akku amivel vettem az autót, így idén úgy döntöttem kap egy újat. Exide Premium EA640 lett, 640A indítóárammal.
A téli állás után szépen beindult vele az autó.
Km. óra állása: 157558km
155612km-el vettem, rögtön utána lecseréltük benne az olajat, majd még egyszer a hengerfejezés után. Azóta nem egész 2 ezer km-t ment csak az autó (főleg hétvégén használjuk ), de szerettem volna ha egy év után kap új olajat.
Természetesen idén is Selénia Racing 10W60-at kapott, és gyári olajszűrőt (UFI), meg egy új olajleeresztő csavart alátéttel (FAST).
Már egy ideje rezonált valami hátul, illetve kopogott amikor bukkanón mentem át. Most megemeltük az autót és kiderült, hogy a kipufogódob egyik rögzítőgumija szakadt el. Pont volt egy megmaradt a szerelőmnél, így le tudtuk cserélni.

Bizonyos fordulatszám tartományban volt egy nyekergés a generátor szíj felől. Sikerült időpontot egyeztessek a szerelőmmel. Gyári szíj (Dayco), és feszítőgörgő (Dayco) került bele. Még mindig csörgött. Kiderült, hogy a kipufogó leömlő utáni első rögzítőbilincs volt kilazulva. Hát ezt benéztük, de mondjuk már úgyis kicsit laza volt a feszítőgörgő.
A múlt héten szereztem bontott komplett tolatóradarokat az autó színében az Alfa depósoktól. Ha már a szerelőmnél jártam, lekaptuk félig a hátsó lökhárítót és kicseréltük a bal belsőt.
Persze a foglalata is el volt törve (ott ahol a szenzort kéne tartania) ezért volt becsúszva az érzékelő. Átfaragtam gyorsan a foglalatot, de így más irányban állt a szenzor, és a mögötte levő ütközéselnyelő műanyag kinyomta ha visszaraktuk a lököst a helyére. Tehát azon is vágni kellett egy kicsit. Végül sikerült megcsinálni.
Az a durva, hogy a GT-nél a tolatóradar tartóiból mindegyik más, mert más a vájat amibe illeszkednek. Ezek a cikkszámaik:
71736423: Jobb belső
71736424: Bal belső
71736425: Jobb külső
71736426: Bal külső
Miután kész lett a hűtő, és végre nem melegedett az autó, kiderült, hogy hirtelen gázadásra égéskimaradás van az 1-es hengerben. Finom gázra szépen ment.
Először elektromos problémára gyanakodtunk a szerelőmmel, de aztán megkérdezett pár ismerős alfás szakit, és ők mind azt mondták, hogy ez a JTS-nél jellemzően a rossz befecskendező tünete. Így elmentem az Alfa Depóba, és vettem 4 bontott injektort (ehhez a motorhoz mindig tartanak készleten belőle).
Mivel elég sok munka a szívósort leszedni, ezért egyszerre az összes injektort le akartam cseréltetni. A folytószelep is meg lett pucolva, ha már szét volt szedve a szívó oldal.
Az MP dieselnél bemérettem őket, és mind a 4 jó volt így mehettek be a helyükre.
Ha már az Alfa Depóban jártam akkor vettem egy bal hátsó lámpát a repedt helyett, meg egy pótkerék szettet is. Nagyon rendesek voltak a srácok, elég jó árat adtak mindenre.

Miután kész lett a hengerfej, vissza lett szerelve az autóba. Ha már úgyis szét volt szedve, kapott új vezérműszíjat, balansztengely szíjat, vízpumpát, meg mindent ami kellett. Olajból Selenia Racing 10W-60 került bele.
Amikor kész lett elindultam vele haza, és mire hazaértem, bekapcsolt a ventilátor a nagyobb fokozaton. Gyanús lett a dolog, ezért másnap megint elmentem egy körre, a háztömb körül, hogy lássam mennyire melegszik. Bemelegedés után alapjáraton még vissza tudta magát hűteni, de terhelve elkezdett melegedni.
Újra bejelentkeztem a szerelőmhöz, egy hideg reggelen óvatosan átgurultam hozzá, és megállapítottuk, hogy ez valószínűleg a hűtő lesz. Megrendelte hozzá az alkatrészt (gyári hűtő: Denso, és gyári termosztát), és egy nap alatt kicserélte. A hűtő volt durván eltömődve.

Kis csúszással ugyan (a covid miatt), de kész lett a hengerfej. Nem volt komolyabb baja, csak az olajsár. A szelepfészkeket is rendberakták.
Már amikor megvettem az autót volt egy kis szaga, meg füstje, de nem vészes. Égéskimaradást mutatott a diagnosztika. Aztán új trafókkal meg új gyertyákkal se lett jobb, és a víz is elkezdett fogyni ha kicsit meghajtottam. Így most szét lett szedve, a hengerfej, megy a gépműhelybe, én meg mélyen a zsebembe nyúlok. Kapni fog új tömítéseket, új műanyag vízcsövet, vezérlést, balansztengely szíjat, mindent. Amiből lehet, gyárit. Egyelőre nem írok költséget, mert a szerelés és a síkolás árát még nem tudom.
De legalább ki lesz pucolva a hengerfej és rendbe lesz rakva.


Megvolt az olajcsere. 155ezer km.
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60 lett végül.
Kapott még új légszűrőt és pollenszűrőket is. Ezek nagyon el voltak koszolódva.
Az olajleeresztő csavar is cserélve lett, mert úgy meghúzták, hogy nem lehetett imbusszal kicsavarni.
Hazafelé tettem egy 15km-es kerülőt, hogy legyen egy kis élményautózás. :)