Tagok >> Dzsozy >> 166 2.0 TS >> Blog
- Típus:166 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Ocean Blue
Sikeres műszaki vizsgát tett a vas!
Kézifékkötél csere,jobb-ball oldalon.
Hosszbordás szíj feszítő- és vezető görgő, új ékszíj.
ENNYI.... :)
2011.09.21-én lejár a vas műszakija. Voltam előzetesen, és csak egy hibát találtak. Ez olasztól nem is olyan rossz! :) Nem fog a jobb oldali kézifék! Gondoltam a futómű ropogását is megmondják, ill. annak okát, de nem tudtak rájönni. Minden jó! Akkor a fülemmel van a gond!!
A CO meg meglepte a szakit, jobb mint a gyári érték! Ja kérem, kivezettem a kartergázt, nem égetünk olajat!!! :)
Mégis ropog a cucc! :( Kb 100km megtétele után újra éreztem a talpamom,és hallottam a fülemmel, hogy ropog a cucc. Persze a szerelő szabin. Irány egy másik, aki összerakta anno mocit. Cserélt alsó lengőkar szilentet. 100 km-ig bírta! Újra ropog! Mindent leszedte, átnézték a gömbcsuklókat,axiált, lekapták a lengőkarokat,de minden jónak tűnik! (talán toronycsapágy?)
Csak mellékesen megjegyzem, hogy a korábban írt motorbúgás,zörgés MEGSZŰNT! A jelenség oka, hogy motorkiszedésnél a mester a jobb első alsó motortartóbakot egyszerűen fordítva tette vissza, ill . jobb hátsó alsó bakon lévő fém "platnin" is fordított 180 fokot. Nem lett így jó, mert azon van egy központosító tüske. Fém a fémmel érintkezett, megbukott a motor előre 1-2 cm-t, a forgatgatások miatt. Ki is szakadt a jobb hátsó alsó gumbak. Az ugye már beszerezve! Kerestem egy másik szakembert egy ismerős útján, akiben nem csalódtam, Ő vette észre, hogy rosszul lett visszatéve a motor. Kért egy 5000-t és megoldotta a problémát! ZSÍR A VERDA! SUHAN! CSEND HONOL A COKPITBEN!
Mai napon meg újabb felújításon esett át a masina. Arra lettem figyelmes, hogy ropog a ball eleje a vasnak. Egyszerűen nem lehetett vezetni. Na nem mert nem lehett kormányozni,hanem mert irtóra ropogott a cucc. Axiáltól elkezdve féktárcsáig minden átnézve,de semmi. A mestert ismét kisegített. Két kanyar után azt mondta, felső lengőkar szilent! Mondom, na de 25000 km-van benne. Na láss csodát, neki lett igaza! Kicserélte mind a két oldalit, és pöpec a verda!
Elég sokat olvastam mostanában a kartergázról, az olajpáráról, hogy miért vezetik vissza az égéstérbe. A semmiért, vagyis, pusztán a környezet miatt. O.K!? Azt a rengetek gondot, bosszankodást, az alapjárat ingadozását, a pillangó szelep tisztogatását, a gyűrők beégését meg oldjam meg én? Na ne! Simota karbon kartergázszűrőt neki. A tapasztalatokról később, de az első tapasztalataim igen jók!! (2011.01.21: ha valaki ebben a dologban gondolkozik, akkor a szivacs szűrőt azonnal vegye ki, és dobja jó messzire! A meleg olajpára MEGESZI! Tegyen bele dörzsit,amivel a muter a tepsit sikálja! )
Nem tudom ki választotta volna a feketét? Nem lett tökéletes, de első nekifutásra nem rossz. Majd kap egy 1000 csiszolást, meg újra egy fényezést, és szebb lesz! A képek azért csalnak. :)
Kapott a vas két szélterelőt az első ablakokra, sajnos a hátsóra nem lehet kapni. Szatunába nincs a nagyvadra, ezért maradt ez a márka. Más nincs is. :)
Végre megjött a jobb hátsó-alsó motortartó bak. Nehéz szülés volt, mert max gyárit lehet találni 59.000,- Ft-ért, utángyártott meg nincs, egyszerűen beszerezhetetlen. Napokba telt a net előtt, meg "jó pár" autó alkatrész boltot megkerestem, de hiába. Rábukkantam egy net boltra: fékmester.hu akik 3 napon belül szereztek Lengyelből egyet 16.000,-Ft ért Már csak be kell szerelni, és talán végre megszűnik a kigyorsításkori zörgés.