Tagok >> Dzsozy >> 166 2.0 TS >> Blog
- Típus:166 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Ocean Blue
Mai nappal felkerültek a nyári gurigák a vasra. Innen is köszi Benz cartársnak a segítségért, mivel gerincbántalmak kísértenek. :)
Volt már a felni gyári színű, ezüst, világos szürke piros felnicsíkkal, polírozott, és most ilyen lesz. Miért? A polírozást házilag kiviteleztem, csiszoltam,csiszoltam,csiszoltam,aztán meg csak políroztam és políroztam. Csiszolást nyilván különböző finomságú csiszoló vászonnal végeztem, szárazon,vizesen. Polírozást fúrógépbe fogható textil koronggal, és polírozó "szappannal" csináltam. Sajna nem lett tükör polír,pedig még az asszonyt is hanyagoltam miatta, de azért elment. A téli tárolást úgy néz ki megsínylette,mert foltos lett.
Féktisztítóval zsírtalanítottam, de az alapozással megszenvedtem, mivel a polír felületen mindig megfolyt. Így hát a felnit előtte hőlégfúvóval felmelegítettem és úgy fújtam, közben a hőlégfúvóval "ráégettem". Na így megtapadt rendesen. Aztán jött a szín. Jó lett. Ez lett az előzőekben felsoroltak közül a legszebb. Még lesz rajta piros alfa matrinya, és teljesen kopp lesz!
Megjöttek a gummák! UNIROYAL RainSport 3.
Látható a ledobott pacsker, ami a hátsó tengelyen volt. Egy Olasz út így legyalulta, az amúgy is kukás gummát. Asszem ez hátsó komplett szilentezés lesz.
2013.03.03-án csak sietve átvettem a gummákat, 04-én azért már meg is néztem.
Néztem is nagyot, mert akárhogy is forgattam nem jött össze sehogy a minta. Egyik guriga kifelé dobja a vizet, másik meg a doblemez felé? Elkezdtem mókólni,keresni a forgás irány jelzést (rotation). Nincs!!! Ellenben van külső (outside) , belső (inside) megjelölése. Összeforgattam, hát egyik előre, másik hátra??????? Irány a google, még mielőtt fennhangon reklamálok a forgalmazónak. Az Uniroyal-Tires.com oldalán találtam meg a végső megoldást. Elmondásuk, leírásuk szerint egyedülálló,forradalmi, bla,bla-bla újítás az UniroyalRainsport 3, ASZIMETRIKUS GUMI.
kép: ezen belül - FITMENT ON THE CAR menü.
Itt látható, hogy a gumi aszimetrikus.
Meglő, mert nem erre számítottam, de a választást akkor sem bántam meg, mert igen jókat olvastam "róla", és a tesztek,paraméterek is kifogástalanok!
2008.11.23-án utólagos xenont kapott a vas, ez tűnt a legjobb és olcsóbb megoldásnak, mivel este ezekkel a lárva szemekkel szinte semmit sem látni. Az egyik trafó bemondta az unalmast. A Vaterán lőttem egy készletet, így lett egy tartalék is. :)
A rend éber őrei miatt döntöttem úgy,hogy kap a kocsi E3-as jelzésű,tehát KPM engedélyes nappali menetfényt. Így a xenonba nem tud belekötni. 1-2 perc a beszerelése,és még mutat is.
Tegnapi nappal ismét gond nélkül furikázhatok 2 évig. Sikeresen megkaptuk a hatóságok engedélyét. :)
Olajcsere 219.000 km
A Xado elég érdekes volt, mert voltak benne olyan "elemek",mint a ribizli magok. Azért előtte megvizsgáltam, szét lehet nyomkodni. A hatásáról még írok, hátha valakit érdekel. Gyártó szerint 800-1000 km után érezni a változást. A megtett 100 km után én azt vettem észre,hogy a tipikus alfa betegség , ingadozó alapjárat, sokkal gyorsabban beáll a 850-900 ford/percre.
Készülök a műszakira, és egy kis nyaralásra is. Indulunk lassan az ALFA hazájába, és előtte kap egy kis ezt + azt. Olajcsere,szíjak átnézése stb.
Volt előműszakin, és csak jobb első felső lengőkart kell cserélni, és minden OK!!!!! :)