Mivel volt első lökhárító toldat, meg hátsó szárny, adott volt a feladat, hogy küszöb is kell. Novitecen gondolkodtam, hogy teljes legyen a készlet, de a gyári is eléggé tetszett. Ráadásul gyári, ami nálam plusz előny. Érden a bontóba találtam nagy nehezen, de nem igazán akarták eladni. Aztán egyszer csak megtört a jég, és sikerült megvennem. Aztán mivel piros volt festeni kellett. A gyári patentokkal van felrakva így fúrni kellett az oldalát. Aztán mivel fúrtunk jött az alvázvédelem több lépésben, kívül belül. A felrakás nem volt nehéz. Maszkoló szalag, meg festék kell hozzá, hogy a lyukakat bejelöljük. Alulra új távtartók kerültek. A biztonság kedvéért nehogy víz menjen a küszöbbe, vagy a lyukak környékén felüsse a fejét a rozsda, körbe lettek nyomva tömítő anyaggal. Tehát jobb mint a gyári. Bár ha egyszer le kell venni azt hogy fogom, az még a jövő kérdése.Az összegbe minden benne van, tömítő, alvázvédők, csavarok, távtartók, festés.
Kezdődött úgy a dolog, hogy néha megállt menetközben. Aztán kis idő múlva elindult. Megrendeltem hozzá a holtpont jeladót. Aztán egyik reggel egy reccsenés, és a kuplung nem működött tovább. Kötél, irány Csörihez. A tegnapi nap este 10 órakor készen lett. Eltört a szerkezetbe egy lamella. Amúgy a tárcsa még bírta volna mert nem volt elkopva. Viszont így cserélve lett minden gyárira. Kettőstömegű, kinyomó csapágy is, illetve a holtpont jeladó.
Viszont mikor átvettem észre vettem nincsen tolató lámpa, aztán tempomat sincsen, meg világít a motor hibát jelző lámpa. Nem megy a légmennyiségmérő, meg víz van a szűrőben illetve fékkapcsoló hiba. Csöri kimért mindent de nem találta a hibát. Lehet fáradtak is voltunk, mert már éjfél volt szinte.
Azért elhoztam, aztán lesz valami. Másnap nekiláttam méregetni. Meglett a hiba. Az egyik Service feliratú biztosíték ment ki, de nem látszott, csak méréssel. Azon van a légmennyiségmérő meg a vízérzékelő és a féklámpa kapcsoló, illetve tempomat de azt még akkor nem tudtam.Kicseréltem. Viszont tempomat még nem volt. Mentem vele kb. egy km-t. Újraindítottam és újra működött. Közbe a motorlámpa is elaludt. De mi verte ki a biztosítékot? Mivel régóta van Berlinám, így sejtettem. A csomagtér átvezető kábel....és igazam lett. Az fáradt el.Remélem most minden rendben lesz, mert ez nem tervezett kiadás volt.
Mivel még soha nem volt polirozva es pár karc és festékfeljenődés volt rajta így kapott egy polirt, Amit VFTSArpi csinált.
Több okból szerettem volna tolatóradart, és mivel a gyári megoldások híve vagyok egy bizonyos határig így ez mellett döntöttem. A hátulja ki van vezetékezve, így kezdésnek az lett megcsinálva. Az alkatrészeket bontóból szereztem be. Megéri több helyen érdeklődni így az ár akár a harmadára csökkenhet.
Volt ahol hülyének, volt ahol fejős tehénnek, volt hogy mind a kettőnek néztek. Ami teljesen leszerepelt, bár idáig meg voltam velük elégedve az a tatai bontó volt.
Viszont az Alfadepó, és az érdi bontó nagyon segítőkész volt ötletekkel, tanácsokkal, és az áruk is nagyon jó.
Mivel nem akartam lökhárítót cserélni mert ez már átlépte volna az ingerküszöbömet fényezéssel együtt, így csináltattam hozzá tartókonzolt. Közben Roben5 cartárssal konzultáltam, aki szintén hasonló projectben van, s ő ajánlotta a BMW tartókonzolt, ami utólag felszerelhető, és jó az Alfához. Előre ilyen kerül majd. Tőle származik a hátsó vezérlőegység, mivel ideiglenesen csak a hátulját kötöttem be idő hiány miatt, mert az eleje nincsen kiépítve.
Amin meglepődtem, mikor levettem a lökhárítót, hogy hiányzott pár csavar a tartókonzolból, és a lökhárító héja teljesen le volt válva a vázról. Így az egész újra lett hegesztve és ragasztva.
Az ár tartalmazza a ragasztót, reszelőt, fúrót, a kétkomponenses kikevert festéket, amit spray-be töltöttek.
Találtam a Facebook-on egy Ti pedálszettet le is csaptam rá azonnal. Ráadásul helybe hozták. Még jó hogy nem rendeltem meg az újat mert megevett volna a fene.
Felkerült a szárny párja. Még a küszöb van hátra.
Mivel már 4 hónapja megvan, így eljött az ideje a bőrápolásnak. Elsőnek meg lett tisztítva az egész, utána kapott egy ápoló balzsamot. A kényes részeknél a végén kapott egy plusz ápolást, amit kézzel masszíroztam bele. Ahogy szívta be a bőr a balzsamot úgy változott a színe szép fényesről, mattra. Ez így is jó, mert a jól ápolt bőrnek matt színe kell hogy legyen, és nem fényes.
Csörinél jártam..kétszer...Nem azért mert valami nem sikerült jól, hanem mert elnéztem a naptárat egy nappal. Ráadásul visszafelé nekiállt riasztani a telefonom. Megnéztem mit akar ennyire. "Figyelem, holnap Csöri szerviz". Időben szólt :-)
Kötelező dolgok lettek cserélve. Természetesen gyárira. Amúgy minden rendben. Ha minden jól megy 5000 Múlva vezérlés csere.
Felkerültek a nyári gumik. Télre kell venni újakat sajnos, kettőt mindenképpen.
Elkészült az egy hete kiszerelt első ülések háta. Végre nem lógnak a zsebek, de ami a lényeg, és ami miatt az egész kiszerelésre került, van az autóban a bal oldalon is deréktámasz, ami talán sose volt benne. Sokkal kényelmesebb így a vezetés.