Az autót elég sokat használtam városba rövid távon, és az olajszintjelző is azt jelezte, hogy nincs benne olaj, pedig maximumon volt. Ekkor tudom, hogy függetlenül a kilométertől, és a gyári előírástól eljött a kötelező szerviz ideje. Így irány Várpalota. Olaj és szűrők cseréje. Illetve mivel az egr hűtőbe 80.000 Km van és innen minden nap ajándék, így az is cserélve lett.
Illetve még egy dolog, ami meglepetést okozott, főleg Csörinek. Nagyon sok autónál olvastam amiben ennyi km van, illetve Csöri is mondta, hogy a szelepek tetején lévő himbák elkopnak berágódnak. Mivel kicsit szivárgott az olaj a szelepfedélnél, és azt is cseréltettem, akkor mondtam, hogy ezeket is cserélje.
Na itt jött a meglepetés. Se különösebb berágódás se kopás. De ha már meg lett rendelve így cserélve is. Ahogy mondta Attila, vagy azoknál az autóknál 2X 3X annyi km van amikben cserélt vagy rossz olaj vagy hosszú intervallum, de érdekes.
Igazából, hogy a normális és hozzáértő szerelő, mivel az autót Csörin kívül más nem szerelte, kivéve a gyári szervizet. Onnantól mind az előző tulajnál mind nálam csak Ő nyúlt hozzá, vagy a normális olaj, mivel csak Seléniával ment, vagy a normális - nem gyári- szervizciklus vagy ezek összessége eredményezte nem tudom, de jó hír.
Még januárba ráesett egy kuka és összekarcolta az oldalát, meg meghúzták az elejét a parkolóba. Mostanra kaptam időpontot a festőtől. Minden javítva lett. Mondtam a festőnek ne ködöljön, mindent élbe vagy telibe fessen. Úgy sokkal szebb, igaz drágább is. Az irányjelzővel jó nagyot szívtam, mivel a használati utasítás szerint " nyomd a menetiránnyal ellentétes irányba" . Én nyomtam, húztam, csak nem jött, aztán kiderült pont fordítva kell, a menetiránnyal megegyező irányba.
Eléggé el volt hanyagolva a betegségem miatt a belseje az autónak. Most már neki tudtam állni így kapott egy komplett ápolást. Előkerültek a szemüvegtartó kitámasztásához használt kis papírfecnik, amik félévente rendszeresen kiesetek és sose találtam meg őket. De mint írtam az előző blogomba, végre az is meg lett javítva, meg egy kis pénz, pár doboz rágó. Ez mind az első ülés sínje alatt volt. A bőr szépen beitta a bele masszírozott krémet és szép matt lett a színe. Nem volt piszkos, egyedül a vezetőülést kellett kétszer átmosni, hogy szép fehér legyen a hab.
Mióta megvettem nem volt jó. Sajnos Piritu leamortizálta :-) Le volt törve a pöcök az elején meg a csillapító fogaskerék is. Újonnan horror az ára. Így nem vettem. Főleg hogy nem is használtam mert szemüveg nem fér el benne. Így úgy volt ahogy vettem. Papírral kiékelve. Bontottan néha van de ebben a színben lehetetlen találni. Most viszont találtam egy világosat szinte ingyen. Így megvettem lesz ami lesz. Szétvágtam és a kettőből csináltam egyet. Most végre minden jó.
Eljött az idő hogy a szűrőket, olajat kicseréljük. Természetesen Csöri Várpalotán. Olaj ,szűrő, pollenszűrő, légszűrő, és gázolajszűrő. Átnézte az autót, minden jó, és szép. Az olajszintem most mindenhol maximumon áll. Cseréltük múltkor a jeladót, de ahogy öregszik az olaj, úgy a kijelzőn csökken a szint, viszont a nívópálcán nézve a maximumon marad. Ezt nem értem miért. Jó volt lemenni hozzá, mert régen jártam itt. Ha ennyire ritkán járok erre, mindig kényszerképzeteim lesznek, hogy valami biztos nem jó, csak nem veszem észre. Így 1-2 hónapig nyugodt vagyok. Csöri munkáját szerintem nem kell bemutatni senkinek!
Elkopott mind a kettő. Már nem sok volt hátra így kicseréltem. A bal oldalon a belső betét nem igazán akart kijönni. Gondolom ezért csikorgott. Óriáskalapács meg feszítővas kellett hogy kiüssem a helyéről. A biztonság kedvéért az újakat kicsit megköszörültem. Brembó tárcsa, és Ferodo betét ment bele, mint ami volt benne.
Mivel vettünk a Fiamnak egy kis Puntot meg már régebben akartam vásárolni adaptereket a hibakód olvasásához, így tovább nem halogattam. Remelem nem lesz rá szükség.
Kezdődött úgy hogy kicseréltettem az olajszint jeladót, mert rosszalkodott. Ekkor vette észre Csöri, hogy folyik a víz. Kicsit örültem neki hogy végre tudom miért kell mindig tölteni bele egy keveset. Aztán nem voltam ennyire boldog, mert kiderült, hogy a szívósornál a vízbevezetésnél a gyári összeillesztés ment tönkre. Így szívósor csere kompletten. Ami jó hogy a MAP szenzortól kezdve minden rajta van az új alkatrészen is. Leszedni nem volt egyszerű, mert az EGR vízrendszerétől nem jött le, így azt is le kellett venni. Azt hittem, hogy tele lesz kokszal, de meglepetésemre viszonylag tiszta volt. Köszönhetően az előző tulajdonosnak Piritu-nak Egyedűl az EGR csöve ami a fójtószelep, vagy pillangószelep mögé van bevezetve volt koszos. De beszéljenek a képek magukért.
A szervíz mint mindig gyors, és tökéletes volt, de ezt szerintem itt már nem kell külön ecsetelni.
Mióta felraktam a telefonomra az ios 11-et nem igazán akart az autóval kommunikálni. Így gondoltam bár régóta halasztom a sok negatív tapasztalat miatt, frissíteni kéne. Elolvastam pár oldalt és nekiláttam elsőnek az 5.5 re frissíteni. Persze hogy nem sikerült. Aztán jobban belemerültem, és írták, hogy a réggebi autóknál kell elsőnek az 5.5 re. Azt hittem nekem régebbi autóm van. Hát nem nekem újabb van mint kiderült. Így jött az 5.6 ami simán felment. Ha már így belemerültem gondoltam mi lenne ha németűl karattyolna hozzám. Bár nem értem miért nem így beszélt hisz Piritu perfekt német. Nekiláttam és sikeresen felraktam a nyelvi frissítést is. Öröm és boldogság!
Felkerültek a színezett tükörborítások.