Szétmállott a kuplung munkahengeremnél a gumi amivel a pedálhoz csatlakozik. Mivel a munkahenger gyári volt és hibátlan és az ára 40.000 Ft körüli így egy pár forintos gumi miatt nem akartam cserélni, így csináltattam hozzá műanyagból egy betétet.
Remélem tartós lesz.
Már nagyon idegesített hogy egyre több alkalommal megtorpant néha az autó mintha egy pillanatra nem kapna üzemanyagot. Végignéztem mindent de nem láttam semmi eltérést. Ha lehúztam az LMM csatlakozóját abba maradt a jelenség.
Mikor voltam Erhardnál a futómű alkatrészekért érdeklődtem az LMM ára felől is, de ő lebeszélt róla, mert szerinte ennek más baja lesz. Mondjuk EGR.
Bele tette a bogarat a fülembe és ismét szétszedtem. Kicsit ragadt a tengelye, de nem veszélyesen. Beáztattam gázolajba, majd kapott WD 40 fürdőt. és utána csak ráleheltem és már járt a tengely. Miután összeraktam nagy örömmel tapasztaltam, hogy csak ennyi volt a baja, és megszűnt a jelenség. Erhardnak igaza volt!
Meg ha már megint szétszedtem akkor részlegesen lefalaztam, ami annyit tesz hogy kapott egy szűkítőt a beáramló része. Fúrtam a lemezre egy 8-as lyukat, így nem megy bele annyi korom, viszont nem dob hibát.
Az év utolsó napjan hangos zörgést hallottam a motortérből ami egyre hangosabb volt. Így az évet Csörinél kezdtem aki diagnosztizalta illetve meg is oldotta szinte azonnal a hibát. Ki lett cserélve a szabadonfutó illetve a feszítő. Az egyik tönkretette a másikat.
Meg kicsit kopogott a hatulja ami nem kicsit idegesített, igy ki lett cserélve az egész stabilizator amit viszont én csináltam.
Beszereltem egy egyedi indításgátló rendszert. Pár relé meg mikrókapcsoló kellett hozzá. Mikor megvettem volt benne csak eléggé barbár módon volt beszerelve a riasztóval együtt, így az akkor kidobásra került, mert folyamatosan szívatott.
Kapott egy visszajelzőt is amit a gyári helyre szereltem be.
Itt volt az ideje hogy felkerüljenek, így december elején sikerült vásárolni 4 nagyon jó állapotú Michelin gumit ValeRosi46 cartárstól. Tapad mint állat!
A fogyasztásommal viszont szenvedtem. Mivel van egy app a telefonomon ami számolja, és hirtelen megnőtt. Felment 7,2-re amit soknak tartottam, bár páran azt mondták nem sok. De nem hagyott nyugodni, így nekiláttam és kezdésnek befújtam WD-40 el az LMM csatlakozóját. Most visszament 6,2 illetve a következő 6,0 lett. Természetesen teletankkal mérem.
Volt egy kis gondom a melegedéssel meg a hőfokkal. Rákerestem miket írtak korábban de nem lettem okosabb sőt. Van akinek mereven 90 fokon áll van akinek az első vonásnál, van olyan is akinek ingázik a kettő között. Viszont hogy mennyi az első vonás megoszlanak a vélemények 70 vagy 80 fok. Igy gondoltam pontot teszek a dolog végére. Kértem kölcsön a páromtól egy hitelesített hőmérőt és mivel volt otthon egy termosztátom abból feláldoztam a gumicsövet és a képen látható módon bevezettem azt a belsejébe miután beépítettem a csövet az autóba, mivel így lesz pontos a mérés. Meg rákötöttem a FES- re is így összehesonlítottam a három adatot.
Akkor lássuk az adatokat:
óra szerint 50 fok FES szerint 61,6 hőmérő szerint 61,3
óra szerint 90 fok FES szerint 93,5 hőmérő szerint 92,7
és akkor az a bizonyos vonás FES szerint 83,7 hőmérő szerint 83,4
Tehát valószínűbb hogy 80 fokot kell hogy mutasson, és nem 70, ami elvileg logikusabb lenne. Akkor a kiosztás 50 80 90 100 es 130.
Sajnos egy évet bírt ki így megint cserélni kellett. Természetesen Csöri cserélte, és ő is vette észre hogy nem jó mikor cserélte az olajat.
Leugrottam Csörihez, hogy kicserélje az olajat, meg a gázolajszűrőt. Pár nappal korábban meg csináltam egy légkondi tisztítást akkor meg ki kellett cserélnem a pollenszűrőt, meg akkor már a levegőt is cseréltem.
A tankolásnál vettem észre hogy valami nem kerek mert felment a fogyasztásom 7,7 literre. Átneztem FES- el de nem találtam semmit. A motorterbe se lattam semmi eltérést. Aztán kaptam segítséget a forumon es amire gyanakodtam a turbócsövem fáradt el, csak nem latszott mert takarja az a fekete valami ami rajta van, hangja meg nem volt. Eleg hosszan ki volt repedve, de a belseje még jobban, kb 15 cm hosszan. De meg pont nem szakadt át, csak azon a par cm-s részen.
Szerencsére nem dobok ki semmit, igy a múltkor vasarolt fem csövet , es a repedt alsó turbócsövemet megkerestem es pont az a resze volt jo ami nekem kellett. Igy orvosolva lett a gond ideiglenesen, bar azert jo lenne egy masik 45 fokos cső az elejere a pillangószelephez, vagy egy komplett felső turbócső. De a legjobb megoldás egy fém cső lenne.
Ha valaki tudja ki csinalt ilyent ne tarsa magába.
Meg ha már nekiláttam megtakarítottam az EGR szelepet is, ami nem nagyon volt koszos. Egy kis korom amit levegővel kifujattam. Meg a kis szenzort a szívósorba szintén megpucoltam.