Mutasd

>> Autóápolás2013-01-26

Végre ma sikerült lecserélnem a hátsó emblémát. Mindössze 10 perc volt.
1. A régit középen egy csavarhúzóval megbontottam, majd kifelé haladva óvatosan elválasztottam a kerettől.
2. A maradék ragasztót szépen lekapargattam
3. Majd egyszerűen az öntapadó segítségével felragasztottam az emblémát

Tökéletes lett... nagyon feldobta az autót... igaz, a régi már nagyon ramatyul nézett ki :-)

 
>> Egyéb2012-12-30

Valahol ovlastam, hogy lehet frissíteni a rádió szoftver-jét, ezért kicsit utána néztem a neten. Az alábbi linkről letöltöttem a megfelelő programot:

http://gpsunderground.com/forum/alfaromeo-fiat-lancia/5598-%5Bdownload%5D-connect-nav-v-12-3-firmware-update-italy-map-2010-2011-a.html

Ennek alján kommentben található leírás a telepítésről.

Egészen pontosan innen lehet letölteni:
http://www.multiupload.nl/T9EY8JJXE6

Kiírtam CD-re és a leírásnak megfelelően jártam el.

Az első két kép telepítés közben. Harmadik az új design-t mutatja, negyedik pedig az mp3 lejátszást :-) Nem tudom volt-e korábban is arra lehetőség, hogy mp3-at játszak le a CD lejátszóval, de most van. Viszont azt még ki kell derítenem miként lehet playlist-et készíteni mp3-ból... ez a funkció inaktív volt a kijelzőn... tehát valahogy lehet, csak rá kellene jönni hogyan :-/
UPDATE: rájöttem... meg kell állítani a zenelejátszást és akkor felkínálja a playlist készítésének lehetőségét :-)

>> Szerviz2012-10-22

Tegnap előtt megtörtént a fentiek cseréje, minden rendben ment. Km 122500

>> Esemény2012-08-21

Történt pont egy hete, hogy Nyíregyházára mentem a családdal állatkertbe. Mikor elindultunk hazafelé, megjelent a műszerfalon a töltésjelző lámpa (akku ikon). Rövid időn belül szépen sorba kezdett elmenni minden elektromos kütyüm: először a ventillátor, majd navi, légzsák bejelzett, majd ABS, ASR, VDC (még volt valami 3 betűs), majd bejelzett az autómata váltó is, nem lehetett ablakot emelni, minden mutatós műszer megállt... majd az automata váltó sem volt hajlandó váltani. Megálltam az út szelén, leállítottam és innentől vége volt a működésnek. Se kép, se hang.
Déli 12 óra, 35 fok, 3 éves gyerek + várandós feleség... Mivel nem vagyok ismerős Nyíregyházán, felhívtam egy haveromat, hogy itt-és-itt vagyok (volt nálam navi :-)), mondjon egy akku boltot a közelben. Amíg ő keresgélt, megállt mellettem egy autó, kiszállt belőle egy srác, akit leszólítottam, nem-e tud a közelben aksi boltot. Nem tudott. Viszont közben a haver lediktált egy címet. Mire végzett, visszajött a srác, és felajánlotta, hogy elvisz a boltba (1,5km). Úgy is lett, viszont a bolt zárva volt. De 20 méterre tőle volt egy másik, ahol elregéltem a problémámat és azonnal segítettek. Kiválasztottunk egy aksit, jött a főnök (a VW Phaton-jával :-)), beültünk, visszavitt az autómhoz, beszerelték az aksit és minden OK volt! Rámértek a töltésre, és mondták, hogy nem tölt a generátorom, így amint hazaérek, nézessem meg.
A lényeg, hogy ennél jobban nem is sülhetett volna el ez a "kellemetlen" helyzet! Nagyon segítőkész volt mindenki!!!

Miután hazajöttünk, kivettük a generátort, fater méregette és kiderítette, hogy a dióda-híd lesz a ludas. Elvittük egy autóvillamossági ismerőshöz, aki hasonlóra jutott, de mondta, hogy lehet még feszültség-szabályozó is. Hétfőn elvitte Nyíregyre (van ott valami műhelye), majd hívott, hogy sajnos cserés a dolog, mert valami összeégett benne (elfelejtettem mit mondott :-/), ami javítható ugyan, de tulajdonképpen gazdasági totálkáros a dolog (nem érdemes javítani, mert többe kerül, mint egy felújított). Tud hozni 32e-ért 100A-est, 37e-ért 140A-est... ez utóbbit választottam... azt mondta, jól tettem. Szóval délutánra nálam volt az új generátor, estére be is került, azóta minden tökéletes! Töltés 13,9V!

Aksi, fuvarral, szereléssel: 20.000Ft (Perion 60ah), persze a fuvarért és szerelésért nem kellett fizetnem :-)
Felújított generátor (bár kívülről nem mondtam volna meg, hogy nem vadonat új): 37.000Ft

...és minden olyan gyorsan le lett pörgetve, hogy szinte hihetettlen!

>> Szerviz2012-07-29

EGR, MAP, LMM tisztítás megtörént. 116.900km. Legközelebb jön még a turbó + szívósor (arról megpróbálok nem elfelejteni képet készíteni...)

Vezérműszíj - eladó szerint - akkor volt cserélve, amikor 2008-ban megvette. Azóta kb. 35 ezret ment vele. Ma megnéztük a szíjat, teljesen jó... tehát valószínűleg tényleg volt cserélve :-)

Belenéztük az autó kompjúterébe is. Km állás (Odometer) rendben (116.900-at mutatott... úgy tudom, ha "piszkálták", akkor 0-t mutatna). Megnéztük még az alábbiakat:
- DPF "használtság" = 16%
- utolsó DPF regen: 45km-el ezelőtt (mondjuk én ebből semmit nem vettem észre)
- utolsó 5 átlag DPF regen: 649 km-enként
- utolsó 5 átlag DPF regen időtartam: 555 sec (~10perc)
- legutóbbi DPF csere: 116.000km-el ezelőtt (tehát új korában :-))
- olaj: 84%-os (100% a frissen cserélt olaj)
- eddig 6db olajcseréje volt, legutóbb 112.000km-nél (ahogy eladó mondta)
...szóval nagyjából minden rendben van :-)

>> Egyéb2012-07-29

Megtörtént a motorház tető fényezése is. Nagyon-nagyon jó lett! Vittorio, köszi!
(azt mondjuk bánom, hogy elfelejtettem néhány közelit készíteni a kavicsos motorház tetőről... megérte volna

 
>> Egyéb2012-07-21

A jobb első sárvédőt cserélni kellett, mert sajnos egy őzike összetörte. Lábaival kicsit belerúgott a jobb első ajtóba is, így az javításra, majd fényezésre szorult.
Hétfőn este leadtam Vittorio-nak, csütörtökön délelőtt már hozhattam is el. Vállalta az ajtó lakatolását, fényezését, valamint a sárvédő cseréjét és fényezését is. Csak a fényezésért kellett fizetnem, ugyanis a sárvédőt már az előző tulaj megvette hozzá, csak neki már nem volt ideje lecseréltetni :-)
Fényezés költsége (ajtó + sárvédő) = 2 x 20.000Ft

Mivel nagyon jól sikerült a fényezés (nem értek hozzá, de szerintem szép munka :-)), ezért a motorháztetőt is le fogom fényeztetni, ugyanis megszámlálhatatlan sok kavicsfelverődés van rajta, amik - mivel sötét színű az autó - nagyon látszanak, ha le van mosva az autó (sok-sok apró fehét pötty)... de ezt majd később...

>> Tuning és extra2012-07-15

Felkerült oldalra és hátra a sötétítés, valamint a 17-es felnik és a tükörborítás kapott új színt. Sajnos nem sikerült megtudnom a 19-es TI antracit felni színkódját, így egyedi színt kapott... nem lett rossz :-)

Sötétítés (Llumar) = 18.000
Felni fényezés = 20.000
Gumi szerelés, centírozás, új szelep = 6.000
Tükör burkolat = 2 x 1.500
Tükör burkolat fényezés = 10.000

A fényezést Vittorio készítette, innen is köszi neki! :-)

>> Egyéb2012-07-07

Ezeket kell javítani

>> Esemény2012-06-30

Nos, néhány kép a jobb első sárvédőről.
Első kettő: ahogy elhoztuk
Második kettő: egy kis kézi javítást követően... így talán nem annyira feltűnő, persze cserélni kell majd... ja, és sárvédőt kaptam hozzá :-)