Mutasd

>> Esemény2022-10-12

Péntek este siettünk, de már a Földvár-Enying szakaszt csak naplemente után értük el. Kár.

Szombaton Gábor barátommal és a fiammal megnéztük a helyi utakat, ahogy azt nyár elején már egyszer bejártam. Egész jó kis autós útvonal.

Közbeiktattunk egy órácskás átmozgató gyalogtúrát a Római-fürdőhöz. Víz az most sem volt. Aszófőn a Halsütőben uzsonna, mi vissza Füredre, Gábor még egyszer leautózta a jó részeket. Nem volt jó választás a szombat, elég nagy volt a nyüzsgés a Bakonyban, sokan mások is örültek a szép időnek, de azért megtaláltuk a módját a kanyarvadászatnak.

Másnap hazafelé inkább Paks felé lefordultunk, zsúfolt volt a szokásos út. Németkéren keresztül pompás a kis kerülő.

Kecskemét-Dunaföldvár-Balatonkenese-Balatonfüred

Balatonfüred-Gyulafirátót-Zirc-Nagyesztergár-Szápár-Tés-Bakonynána (Római-fürdő)-Olaszfalu-Zirc-Bakonybél-Bakonykoppány-Hárskút-Szentgál-Nagyvázszony-Dörgicse-Pécsely-Tótvázsony-Balatonszőlős-Aszófő (Halsütő)-Balatonfüred

Balatonfüred-Balatonkenese-Cece-Paks-Balatonföldvár-Kecskemét

Mindösszesen ~540km
201511km

 
>> Esemény2022-10-06

200882km

 
>> Esemény2022-09-15

x

 
>> Esemény2022-08-25

Meghallgattam újra milyen a V6 hangja ahol igazán jól szól.

Kmét-Páhi-Kmét 66km, 200786km

 
>> Esemény2022-08-19

A 159 most nem volt jó választás a pár órával korábban felszerelt ideiglenes jobb hátsó gumijával. Megvolt az indok és a V6-tal mentem Füredre. Élmény volt a családdal, csomagokkal megpakolt 159 után a fürge V6. Földvár-Enying között emlékezetes dinamikus autózást hozott az út oda-vissza.

 
>> Esemény2022-07-08

Fiammal mentünk és megnéztük mi történik pénteken az AC-ben. Laci barátom is hozta két kisebb gyerekét. Fürödtünk, nézegettünk, vásárolgattunk, ettünk. Mi még este meghallgattuk a DJ-ket is.

Odafelé az út rettenet volt 70-80-as tempó az 52-esen, tömött sor, semmi értelme nem volt cikázni. Mégiscsak jobb lett volna Kőrös felé kerülni. Mindegy már, odaértünk kettőre. Közben meg jól lemaradtunk a 200000. km-t megörökítő fényképről, pedig el is próbáltuk, hogyan lehet elkészíteni menet közben.

Kmét-Dföldvár-AC-Solt-Kmét ~180km

 
>> Esemény2022-07-07

2022.07.02 Kmét-Dunaföldvár-Káptalanfüred-Lovas-Balatonfüred 185km

Másnap volt kis időm és körülnéztem a környéken. Amit tavaly hiányoltam, meghallották és elkészült… Zirc-Pénzesgyőr-Bakonybél-Bakonykoppány pompás kis 32 km-es útszakasz lett. 2 oda-visszát le is autóztam. Ez is olyan mint a Ragály-Aggtelek-Szinpetri, de nincs semmivel közelebb Kecskeméthez. 160km

2022.07.05. Balatonfüred-Tótvázsony-Pécsely-Balatonfüred

2022.07.06 Bfüred-Veszpém-Zirc-Nagyesztergár-Dudar-Szápár-Tés-Bakonynána-Alsópere-Olaszfalu-Zirc-2X(Szarvaskút-Bakonykoppány)-Hárskút-Szentgál-Tótvázsony-2X(Pécsely-Dörgicse)-Aszófő-Balatonfüred 260km

Szarvaskő-Bakonybél, Bakonynána-Olaszfalu, Szarvaskút-Hárskút kapott új aszfaltot tavaly óta. Szentgál-Úrkút is vadi új, kétszer is elvétettem miatta a Tótvázsony felé a lehajtást. Innen a kereszteződéstől a 77-ig elég rossz az út (10km), 70-nel mentem. Szentgál után 5km is rosszabb út, de jobb mint a hírhedt Solt-Fülöpszállás, kb. ilyen a Zirc-Nagyesztergár is (5km). A többi mind pompás első osztály. Jó kis autós túrát lehet ezen a vonalon tenni.

Egész jól megismertem az új 205-ös gumit, összebarátkoztunk.

Balatonfüred-Dunaföldvár-Kecskemét 175km

Mindösszesen az egyebekkel 955km

 
>> Esemény2022-06-05

Épp húsz éve, hogy legyártották. 198815km.
Szép kis autó...

 
>> Esemény2022-06-05

Áttértem a 16"-ra. Regóta lamentáltam ezen. Mindenféle méréseket, próbákat végeztem. Az autót az előző tulaj ültette, ennek is néha örülök, néha nem. A nagy kerék (225/45r17 8" et35, 21.3kg vs. 205/55r16 6" et41 17.6kg), ami nekem van nehéz, a lengéscsillapitó nem bírja, jó 10%-ot veszít a méres alapján. Kaptam egy szett levetett gumit, amit még tavaly 2x is kipróbáltam a Bükkben meg a kedvenc dombokon, fogja az is frankón (ki is végeztem az elsőket a legnagyobb meglepetésemre, 1mm / túra, főleg a belső élen lehet ott még több is). Erre a felhasznalási körre nem indokolt a nagyobb kerék, úgy láttam több a hátránya mint előnye. Így került vissza az eredeti 16-os telediál. Volt egy kis lesápadas a próbakörön, mert nem gondoltam arra, hogy a formaleválasztó vagy mi azért nem teljes értekű tapadást ad, pár satuzás 100-ról, meg ide-oda oldalradírozás megtette a hatását. Tény, hogy a hírtelen kígyózásra szarul viselkedik, magasabb hús és az új magas profil miatt. (a nagy keréken levő gumi épp még használható volt, a profilmagasság és hús magasság miatt is előnyösebb, így jelentős a kontraszt most). A városban is simább a futás, nem kell görcsösen figyelni az aszfaltot, hogy mikor esik szét az autó. (szegény 156 nem túl masszív építésű a 159-hez képest, sóhajtozik, nyikken-nyekken mindenre, most ez mérséklődött) Városi komfort nem tenyező, mert ritkan megy ott, sokkal inkább fontos nekem egy Dunaföldvar-Enying szakasz pl., meg a nyomvályúk, azokat sem vette simán az et35.
Hát így, egyelőre.

Kmét-Páhi-Kmét 110km

 
>> Esemény2022-05-01

Ketten mentünk a fiammal.

Óriási, elkezdték javítani az 52-est. Kecskemétről kifelé felmarták, kijjebb már aszfaltoznak. Bár legjobban a Solt-Fülöpszállás rész igényelné. Remélem azt is meg fogom még élni aktív autósként.

Kevés az Alfa az utakon, eltűntek vagy sosem voltak sokan. Odafelé talán ötöt láttam, de négy Teslát (azokat csak Akarattya és Füred között), visszafelé 4-2 az arány az Alfa javára. Egy Stelvio került mögém Káptalanfürednél még odafelé szombaton, a többi Giulietta,159, 147-156, kb. azonos számban. Innen is üdv újra a kartársaknak/kartársnőknek. (már a füstös-golfos srácok is intenek egymásnak, hova halad a világ..)



Kmét-Dunaföldvár-Balatonfüred-Dunaföldvár-Kmét